Forumindex › Forums › Overige › Auto algemeen › weer wegenbelasting voor oldtimers in 2014
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 april 2013 om 15:47 #18070057AnoniemLid sinds:
1 January 1970@InjectTheVenom wrote:
Kom net iets tegen over een voorgenomen schorsingsverbod, als daar ook maar iets van waar is dan is het nu pas echt kristalhelder duidelijk dat de overheid er doelbewust op uit is om het plezier van een groot aantal mensen doelbewust kapot te maken :puke
Url?
21 april 2013 om 16:02 #18070058op de site van fehac staat ook het eea.
je hebt 2 opties betalen of stoppen.
dacht eerst de soep wordt niet zo heet gegeten als hij wordt opgediend.
zit toch de nodige sambal in.21 april 2013 om 17:10 #18070060@Senatorman wrote:
@InjectTheVenom wrote:
Kom net iets tegen over een voorgenomen schorsingsverbod, als daar ook maar iets van waar is dan is het nu pas echt kristalhelder duidelijk dat de overheid er doelbewust op uit is om het plezier van een groot aantal mensen doelbewust kapot te maken :puke
Url?
Het staat naar verluid in een brief van Weekers, kan zo even geen URL vinden maar heb het via Good Vibrations vernomen.
21 april 2013 om 17:10 #18070061De laatste stand van zaken:
http://www.fehac.nl/images/stories/best” onclick=”window.open(this.href);return false; … etalen.pdf
Als ik al ooit weer ga stemmen dan never nooit meer VVD Voor de liefhebbers die het iets kan schelen wat er met hun hobby gebeurt hieronder 2 belangrijke e-mail adressen om een nette goed beargumenteerde mail naar te sturen:
Frans Weekers:
Farshad Bashir:
21 april 2013 om 17:10 #18070062@theunm wrote:
op de site van fehac staat ook het eea.
je hebt 2 opties betalen of stoppen.
dacht eerst de soep wordt niet zo heet gegeten als hij wordt opgediend.
zit toch de nodige sambal in.Dit had ik vanaf het begin al door :puke
21 april 2013 om 17:34 #18070063AnoniemLid sinds:
1 January 1970De duitsers doen het handiger.
http://auto-en-vervoer.infonu.nl/auto/64140-wegenbelasting-in-duitsland.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
22 april 2013 om 06:14 #18070064@Duurt wrote:
@Freestyler wrote:
Als ik straks voor de Senator wb moet gaan betalen, praten we over 1684 euro per jaar (1470 kg op LPG)
Das een dikke 140 euro paar maand (iets meer dan 1€ per dag)
En dat voor een auto die gemiddeld 2x per week naar buiten komt.Dat is voor mij gewoon onbetaalbaar.
En dat zijn dan ook nog eens de prijzen voor dit jaar. Volgend jaar wordt het nog duurder…
Wb vrij was overigens voor mij niet de reden om met de hobby te beginnen, dat was de passie voor Opel. Maar het maakte de hobby wel betaalbaarder, temeer omdat de onderdelen ook steeds meer van goud gemaakt leken te worden.
En nu met een gezin met 1 kind en maar 1 loon, is wb gewoon geen optie meer.correctie, bijna 5 euro per dag en dan hebben we het nog niet eens over guldens :angel
en dan hebben we het nog maar over 1 auto
en als de belasting ook nog maar in het wegennet geïnvesteerd werd wat de naam zou doen vermoedenDat van iets meer dan 1 euro per dag was bedoeld als tegenstelling tot dat was Mies&Geri geschreven had ;)
Volgens mij was dat schorsingsverbod ook van de baan. Maar zeker weten doe ik dat niet.
En al zou dat gelden, dan heb je altijd nog de mogelijkheden om je kentekenpapieren in te leveren of op papier te exporteren en tegen de tijd dat het belastingklimaat beter is, opnieuw invoeren (wel eerst ff een kopietje maken van de papieren, daar die toch bij de auto horen)22 april 2013 om 06:25 #18070065Ben benieuwd of de hobby mogelijk blijft. Ik ga echt niet nog meer betalen. Dan verhuis ik wel .
22 april 2013 om 06:26 #18070066@Erens wrote:
Dat zeg je wel thrashmetal maar als al die rot c1 – 107 en upjes niet belastingvrij waren op dat moment kocht ook niemand ze. En als mensen leuk willen sleutelen aan een auto is het logischer dat t met wb vrijstelling wel lukt niet iedereen wordt zometeen Koning.
Het is passie voor het merk, maar passie en verstand gaan niet altijd samen
als je de hobby maar net aan red met wb vrijstelling is het niet erg verstandig
zeker als je weet dat dit wankel staatzelfde als je een bedrijf begint waar je in het begin her en der wat voordeeltjes mee kan pakken
als je na een aantal jaar nog steeds niet zonder die voordeeltjes kunt
kun je beter stoppen22 april 2013 om 06:29 #18070067@trashmetal wrote:
@Erens wrote:
Dat zeg je wel thrashmetal maar als al die rot c1 – 107 en upjes niet belastingvrij waren op dat moment kocht ook niemand ze. En als mensen leuk willen sleutelen aan een auto is het logischer dat t met wb vrijstelling wel lukt niet iedereen wordt zometeen Koning.
Het is passie voor het merk, maar passie en verstand gaan niet altijd samen
als je de hobby maar net aan red met wb vrijstelling is het niet erg verstandig
zeker als je weet dat dit wankel staatzelfde als je een bedrijf begint waar je in het begin her en der wat voordeeltjes mee kan pakken
als je na een aantal jaar nog steeds niet zonder die voordeeltjes kunt
kun je beter stoppenMee eens. Maar vind 141 euro per maand aan MRB extra voor de hobby niet meer binnen jouw plaatje passen.
22 april 2013 om 06:52 #18070068We zullen er met de corsa niet armer om worden
dus dat project gaat gewoon doorMisschien word het dan tijd iets lichters aan te schaffen
wat niet zo’n pijn doet in de portomonee
het blijft klote als je je hobbywagen op moet ruimen
maar uithuilen en opnieuw beginnen lijkt me het beste
ben het er ook totaal niet mee eens wat ze willen in den haag
maar hun wil is wet….22 april 2013 om 06:57 #18070069Er is een reden waarom in Senator rijd. Niet omdat die dingen zo duur zijn, maar omdat ik geen plek heb in een corsa (ja geprobeerd, en met schakelen ben ik in gevecht met de rijrijder)
Daarnaast hebben die lichte gebakjes de aandrijving op de verkeerde wielen. (en nee, pas ook niet in een C kadett)En iets lichters aanschaffen is juist wat Den Haag wil, bij voor keur iets in de C1, 107, categorie.
En dan boeit het niet of je er klem in zit of niet.En hun wil is zeker niet wet. In het ergste geval bestaat er ook nog altijd zoiets als emigreren, want ga voor Den Haag echt niet mijn Senator weg doen.
22 april 2013 om 07:04 #18070070tja, je maakt het jezelf alleen maar nog moeilijker dan dat het al is…
22 april 2013 om 07:06 #18070071Ik weet zeker dat zodra iedereen overgaat op nieuwe belastingvrije broodtrommels er weer te weinig binnenkomt zodat die vrijstelling ook verdwijnt.
22 april 2013 om 07:09 #18070072Denk niet dat de hobbyisten dat massaal zullen gaan doen…
22 april 2013 om 09:13 #18070073AnoniemLid sinds:
1 January 1970Auto’s schorsen of het kenteken opsturen en bij de volgende kamer-verkiezingen niet meer op VVD stemmen en wachten op een volgend kabinet die wel weet hoe je een economie moet aansturen en niet om zeep helpt.
Denk aan de honderen bedrijven die zich bezighouden met de oldtimerbranche. Als iedereen stopt met deze hobby omdat het onbetaalbaar is geworden, zal deze hele bedrijfstak onvallen. Honderden, mischien wel duizenden bannen zullen verloren gaan. De omzet in de oltimerbranche is vele miljoenen, en de 21% btw verdwijnt in de schatkist. Deze staatsinkomsten zullen nagenoeg verdampen. Wat alleen dan nog rest is een klein deel van de oltimerbezitters die wegenbelasting gaan betalen. Deze inkomsten zullen veel lager zijn dan de huidige inkomsten uit belastingen die nu uit deze branche tot stand komt.22 april 2013 om 10:39 #18070074@trashmetal wrote:
tja, je maakt het jezelf alleen maar nog moeilijker dan dat het al is…
ik of Den Haag? Ik weiger me op te moeten proppen in een klein koek trommel en maar hopen dat ik er na een aanrijding nog heel uit kom. En nee, het is niet overdreven dat ik niet in kleine auto’s pas. Ik heb gewoon mijn afmetingen niet mee.
22 april 2013 om 15:24 #18070076@Freestyler wrote:
Volgens mij was dat schorsingsverbod ook van de baan. Maar zeker weten doe ik dat niet.
En al zou dat gelden, dan heb je altijd nog de mogelijkheden om je kentekenpapieren in te leveren of op papier te exporteren en tegen de tijd dat het belastingklimaat beter is, opnieuw invoeren (wel eerst ff een kopietje maken van de papieren, daar die toch bij de auto horen)copy’tjes hoeft niet aangezien je orgineel kentekenbewijs ook terug krijgt met stempel export
bij import krijg je namelijk het orginele kenteken nummer weer terug22 april 2013 om 15:28 #18070077@Senatorman wrote:
Auto’s schorsen of het kenteken opsturen en bij de volgende kamer-verkiezingen niet meer op VVD stemmen en wachten op een volgend kabinet die wel weet hoe je een economie moet aansturen en niet om zeep helpt.
Denk aan de honderen bedrijven die zich bezighouden met de oldtimerbranche. Als iedereen stopt met deze hobby omdat het onbetaalbaar is geworden, zal deze hele bedrijfstak onvallen. Honderden, mischien wel duizenden bannen zullen verloren gaan. De omzet in de oltimerbranche is vele miljoenen, en de 21% btw verdwijnt in de schatkist. Deze staatsinkomsten zullen nagenoeg verdampen. Wat alleen dan nog rest is een klein deel van de oltimerbezitters die wegenbelasting gaan betalen. Deze inkomsten zullen veel lager zijn dan de huidige inkomsten uit belastingen die nu uit deze branche tot stand komt.de motorrijtuigenbelasting op oldtimers gaat MEER kosten dan het opgaat leveren
1000den nieuwe werkloze erbij (hele handel ligt al bijna stil iedereen wacht af)
mercedessen worden massaal gedumpt
vorigjaar dik 6000 eurie nu mag je zoiets ophalen voor 1500
allemaal liefhebbers22 april 2013 om 16:13 #18070078Soms vraag ik me echt af hoe naïef dit kabinet is. Niet alleen vanwege deze situaties
22 april 2013 om 20:08 #18070079Mocht het er van komen dat er weer MRB betaald moet worden dan heeft dat inderdaad een nadelige bijwerking. Als vele bedrijven er dan mee moeten stoppen, waar haal ik dan de onderdelen vandaan voor mijn Kadett? Het zou dan ook blijken wie er de echte liefhebbers zijn. Mijn Kadettje blijft, wat er ook gebeurd.
22 april 2013 om 21:39 #18070080Het is een grote politieke hobbelweg, Weekers heeft al zo veel plannetjes gesmeed en de kamer steeds weer afgewezen.
Er ligt bij een kennis van mij die een garagebedrijf heeft een mailing van de RDW dat er vanaf 2014 geen nieuwe oldtimers meer bij gaan komen en alle import auto’s die na 2005 zijn geïmporteerd gewoon MRB gaan betalen. Heb hem gevraagd deze mailing nog even op te snorkelen, want wil het zelf wel eens lezen….
Voor we allemaal bezorgd gaan worden, niks is nog definitief, vooralsnog is de meerderheid van de kamer nog steeds tegen het laten sterven van de oldtimerwet.
23 april 2013 om 08:00 #18070081Zou je vorige maand ook al doen Vinci…. want het klinkt bij mij eerder als een bullshitmailing, speculeren kan iedereen en word al te veel gedaan. Gewoon afwachten tot er weer pers berichten uit denhaag komen.
23 april 2013 om 16:35 #18069948Bij deze heb 2 leuke manta s te koop ik ga inkrimpen
23 april 2013 om 18:52 #180700821 mei gaat de tweede kamer een definitief voorstel doen over de vrijstelling MRB op oldtimers. We weten allemaal dat het er niet goed uitziet voor ons oldtimerbezitters. Helaas blijkt de staatssecretaris ‘doof’ voor alle argumenten en wil hij koste wat kost de beoogde 156 miljoen euro binnenharken, die hij zonder nadenken op de begroting heeft gezet.
Het mag niet gebeuren dat dit plan doorgaat. Het voorstel is om staatssecretaris Weekers massaal te mailen. Geen haat- of dreigmails, daar schieten we niets mee op. Wel verhalen vol passie, emotie en verdriet. Wat betekent jouw oldtimer voor je? Wat is de situatie en wat gebeurt er als er MRB betaald moet worden? Moet je de auto dan verkopen? Is hij dan nog wel te verkopen? Wat betekent het voor jouw bedrijf? Laat hem weten wat er gebeurt als dit ondoordachte plan doorgaat. En wel voor komende maandag 22 april wegens komende ontwikkelingen.
Mail hem naar: f.weekers@tweedekamer.nl en staatssecretaris@minfin.nl
Cc deze mail naar Farshad Bashir van de SP, woordvoerder fiscale zaken en verkeer. Hij heeft al een aantal malen laten zien dat hij voor het belang van de oldtimerliefhebber opkomt. fbashir@sp.nlBaat het niet, schaadt het niet. :thumb
Maar houd het wel netjes, dus niet uit gaan maken voor rotte banaan. Je wil toch serieus genomen worden.
Maak daarom een mooie mail met daarin wat de passie voor je betekend, en wat de verandering van de regels voor je zullen gaan doen. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.