Forumindex › Forums › Overige › Auto algemeen › weer wegenbelasting voor oldtimers in 2014
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 april 2013 om 04:39 #18069981
Ja, hij is dan nog steeds wb vrij ;)
5 april 2013 om 05:38 #18069982Ja nog wel, maar er staan veranderingen op komst. Welke is nog maar de vraag.
Na 86 worden ze trouwens ook nog belasting vrij (nog) maar dat is gefaseerd naar 30 jaar, ipv 25 (alleen betaal je voor diesel en lpg de toeslag wel, die nu ook boven op de benzine geldt)
5 april 2013 om 13:07 #18069983mijn kadett is op 26 maart wbv geworden, hij is van 87.
dus is 26 jaar oud, duurt een jaartje langer.groeten.
5 april 2013 om 19:48 #18069984op dit moment worden ze mrb vrij
87=26
88=27
89=28
90=29
en van af 91 vanaf 30 jaar.
voor auto’s vanaf 01-01-1987 geldt wel dat deze de diesel en lpg toeslag blijven betalen.maar zoals gezegd, dat is nu. wat er gaat veranderen is nog altijd een groot misterie
5 april 2013 om 20:28 #18069985AnoniemLid sinds:
1 January 1970topictitel verbeterd
8 april 2013 om 12:47 #18069986automobielmanagement.nl
Fehac: belastingvrijstelling diesels vanaf 35 jaar
De leeftijdsgrens voor belastingvrijstelling diesels kan omhoog naar 35 jaar en ouder. Dat heeft voorzitter Bert Pronk van de federatie van oldtimerclubs (Fehac) gezegd op BNR.
De Fehac doet daarmee opnieuw een concessie. Begin februari liet Pronk al weten dat de leeftijdsgrens van oldtimers wat hem betreft niet heilig is en gelijk naar dertig jaar kan. “En laten we nu serieus kijken naar de optie om diesels langer wegenbelasting te laten betalen. 35 jaar voor diesels, dat kan ik wel verdedigen”, zegt hij.
Al maanden onderhandelt de Fehac,samen met andere brancheorganisaties, over de plannen van staatssecretaris Weekers (Financiën). De bewindsman gaat de MRB-vrijstelling op oldtimers afschaffen, maar de Tweede Kamer heeft hem wel de opdracht gegeven om de hobbyist daarbij te ontzien.Aanstaande woensdag zal weekers zijn plannen aan de betrokkenen partijen presenteren
Gr Morpheus
http://www.oldtimerautosite.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;
8 april 2013 om 14:05 #18069987Hoop alleen dat ze het proces niet ongelofelijk moeilijk gaan maken… Strippenkaarten e.d. gaat veel tijd kosten om in te voeren…
Maar kort gezegd, even wachten tot woensdag voor we conclusies of voorbarige opvattingen maken :)
8 april 2013 om 15:34 #18069988diesel diesel diesel diesel blabla wat een onzin.
Dus woensdag is de uitspraak?
8 april 2013 om 17:51 #18069989over het algemeen zijn de diesels wel de profiteurs,is gewoon een feit.
Zelfde als LPG eigenlijk,bij dikke amerikanen kan ik t me voorstellen,das bijna niet te doen op benzine,en bij sommige auto’s is het wel een beetje noodzaak,omdat dan de carburateur van minder belang is,met name een GM Varajet is een etterlijer om 100% te krijgen.
We gaan het maar afwachten.8 april 2013 om 17:56 #18069990Ach we horen het wel.
Kadett blijft toch wel ;)8 april 2013 om 20:00 #18069991Het zal mij benieuwen waar hij dan wel niet voor de liefhebbers mee aan komt zetten, zal wel 1 of andere flutregeling zijn die na verloop van tijd ook weer dicht gedrukt gaat worden :hmmz
10 april 2013 om 08:56 #18069992Vandaag de dag ben benieuwd wat ze gaan doen ,vast weer iets dat we kunnen betalen zodat er meer geld naar buitenland kan :puke
10 april 2013 om 09:31 #18069993Ik zie alleen nergens op de planning van de 2de-kamer een debat/voorstel van Weekers terugkomen op vandaag…
10 april 2013 om 15:17 #18069994Is hier al meer over bekend?
Heb nog niks vernomen verder10 april 2013 om 16:08 #18069995Maandag gaan ze ermee aan de gang.
11 april 2013 om 20:40 #18069996AnoniemLid sinds:
1 January 197011 april 2013 om 20:47 #18069997twitter… telegraaf….. en andere media
11 april 2013 om 21:03 #18069998AnoniemLid sinds:
1 January 1970ok zat al te zoeken op de politieke agenda, maar kon daar weinig vinden.
12 april 2013 om 16:48 #18069999;) 17 april tussen 10.00 en 13.00 wordt het behandeld
12 april 2013 om 18:19 #18070000Ze zijn wel goed met uitstellen :D
15 april 2013 om 14:23 #18070001Het overleg tussen verschillende branchepartijen en staatssecretaris Weekers over de aanstaande MRB-heffing voor oldtimers is mislukt. Dat meldt de KNAC.
Het was nogal een schok voor veel autoliefhebbers, het bericht afgelopen najaar dat de MRB-vrijstelling voor klassiekers ging verdwijnen. Meteen werd er een lobby opgestart om de schade te beperken en men wist in ieder geval via de Tweede Kamer de motie erdoor te krijgen dat enkel het dagelijkse gebruik van oldtimers zou worden aangepakt. Liefhebbers zouden moeten worden gevrijwaard, vond de Kamer.
Daarvoor traden verschillende branchepartijen, te weten ANWB, Bovag, Fehac, Focwa, de KNAC en RAI Vereniging in overleg met het ministerie van Financiën. Dat overleg is vandaag vastgelopen. “Wij hebben voorgesteld om de leeftijdsgrens voor benzineauto’s per 1 januari te verhogen naar 30 jaar en die voor diesel- en LPG-auto’s naar 40 jaar. Internationaal geldt een leeftijdsgrens van 30 jaar voor oldtimers”, laat de KNAC weten. De staatssecretaris is hier niet mee akkoord gegaan, in een eerste reactie laat het ministerie weten dat deze optie te duur was
Weekers komt met eigen alternatieven: een dagenkaart of een heffing van 25 procent van het normale bedrag. Het is dan aan de Tweede Kamer om te bepalen hoe de uiteindelijke regels eruit gaan zien.
bron: autoweek.nl
15 april 2013 om 15:12 #18070002AnoniemLid sinds:
1 January 1970De staatssecretaris is hier niet mee akkoord gegaan, in een eerste reactie laat het ministerie weten dat deze optie te duur was
Het gaat dus om geld en helemaal niet om het milieu. :fy1
40 jaar voor diesel en lpg-oldtimers is geen oplossing. Veel grote auto’s uit de jaren 80 rijden noodgedwongen op lpg omdat het gewoon onbetaalbaar is om deze op benzine te gaan rijden. Maar deze auto’s zijn meestal nog geen 40 jaar oud. Deze auto’s zullen dus moeten wachten tot ze 40 zijn en tot die tijd vaak jaren geschorst moeten worden.
lpg naar 40 jaar is dus geen oplossing.
Onbegrijpelijk dat KNAC met zo’n belachelijk voorstel komt. :wtfMijn idee:
De voorstellen van Weekers beide invoeren en de keuze laten aan de oldtimereigenaren.Dus een gratis dagenkaart of heffing van 25 procent van het normale bedrag.
15 april 2013 om 15:19 #18070003Persoonlijk ben ik van mening dat een dergelijke dagenkaart onnodig veel administratieve rompslomp met zich meebrengt wat weer leidt tot extra kosten. Er moet immers iemand de kaarten uitgeven, controleren en bijhouden en ik voorzie hierbij een flinke kostenpost, iets dat gezien de achterliggende gedachte van deze hele kwestie (geld, geen milieu) verre van wenselijk is.
De oplossing met 25% MRB kan ik wat dat betreft beter begrijpen, al is dat vanuit milieutechnisch oogpunt natuurlijk ook onzin.
15 april 2013 om 15:29 #18070004Als dat 25% gebeuren haalbaar is, laten ze dat a.u.b. doen… Komt er weer een beetje speling in de markt van oldtimers… dat uitstellen van een beslissing word je gestoord van.
15 april 2013 om 15:36 #18070005AnoniemLid sinds:
1 January 1970Dus als we 25% gaan betalen voor de oldtimers dan blijven de oude diesels gewoon lekker rondkarren, en zal de invoer van deze diesels weer gewoon verder gaan.
Het gehele milieuaspect is dan geheel van de baan, en maakt het voor Den haag dus niet uit dat er steeds meer MB diesels het land inkomen om deze auto’s hier lekker goedkoop te kunnen rijden. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.