Forumindex › Forums › Overige › Auto algemeen › weer wegenbelasting voor oldtimers in 2014
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 februari 2013 om 11:57 #18069956
26 maart is mijn kadettje belastingvrij, dus ik geniet ervan zolang ik kan/mag.
en anders betaal ik maar weer gewoon, kost me nu ook de kop niet.groeten.
24 februari 2013 om 11:36 #18069957@Freestyler wrote:
een berichtje van groep Bad vibrations !!!!!!
UPDATE !!!!! UPDATE !!!!!!! UPDATE !!!!! UPDATE !!!!! UPDATE !!!!! UPDATE !!!!!
Zoals jullie weten waren we bezig met een locatie !!!
En we hebben een locatie !!!! en absoluut niet de minste ook !!! het is namelijk de americahal in apeldoorn !!!Deze locatie,de americahal in apeldoorn geeft ons alle steun die we nodig hebben om er een groot protest/media spektakel van te maken !!!! de americahal heeft voor ons 3500 parkeerplaatsen!!!!! En steunt onze actie belangenloos !!!
Alleen de datum word naar voren gehaald !!!!!! het was alles of niets !!
DAAROM VERSCHUIVEN WE HET NAAR ZATERDAG 16 MAART !!!!!!!!!!
en kunnen we gebruik maken van de americahal !!!
Dus zaterdag 16 maart demonstratie mrb !!Het was voor ons ook wikken en wegen,maar zo een mooie locatie midden in apeldoorn. met prachtige uitvalswegen en geen tijd meer te verliezen was de knoop snel doorgehakt !! want we moeten onze stem nog laten horen voor pasen !!!!!!
Aankomende week zijn er nog enkele vergaderingen met de directie van americahal .i.v.m. horeca en div. zodat we nog een mooi programma kunnen presenteren voor deze dag.
Wij hopen dat u er bij bent !!!! het is ook in u eigenbelang !
Meer nieuws volgt deze week !!! maar zet de datum vast !!!!!!
Nee tegen mrb !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ZATERDAG 16 MAART HET GROTE PROTEST TEGEN WEGENBELASTING OP DE OLDTIMER !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
deel dit bericht zoveel mogenlijk,en laat de opkomst groot wezen !!!
ik ga er bij zijn met me ascona b. wie volgt. meer zielen, meer vreugd…
24 februari 2013 om 12:00 #18069958Het lijkt me een beetje domme actie, als al die oldtimers bij elkaar staan lijken het er ineens toch een heleboel, en het zijn allemaal “vervuilers” dat zal de politieke opinie vast niet ten goede komen, beter veel handtekeningen verzamelen en zorgen dat ze niet in het dagelijkse verkeer te zien zijn…
24 februari 2013 om 12:16 #18069959Handtekeningen maken ook nul indruk. Het gaat erom niet alleen de politiek om te krijgen, maar ook de rest van de bevolking zover te krijgen dat ze het “milieu” aspect dat Den Haag aanhaalt, niet langer meer geloven.
De duizenden die ze verwachten, zullen het niet gaan worden. Denk zelf eerder aan honderden, misschien een duizend tal.
En als je dan bedenkt dat dit op nationaal niveau is, krijg je ook een beeld van hoe weinig het er eigenlijk zijn, tov dagelijks vervoer, transport, openbaar vervoer, en brommers. Het gaat dus niet alleen om de politieke opinie, maar ook om de burger opinie.Of het echt veel zal uit maken, weet ik niet. Maar als er niets gebeurd, krijgen we alsnog alles door onze strot geramt. En daar zit ik nu niet op te wachten.
24 februari 2013 om 16:26 #18069960naar mijn idee heeft het nog geen zin om actie te voeren.
Er is in via de fehac bekend gemaakt dat er na pasen uitsluitsel komt qua maatregelen,lijkt me wijs om daar eerst op te wachten,in plaats van een hoop stampij te maken voor je weet wat de maatregelen zullen zijn.
Vindt dit soort dingen altijd link,dadelijk staat het hele parkeerterrein vol met W124’s ,190’s en Golfjes 2 diesel,en dan is het duidelijk voor de HH heren bestuurders.
Ik ga in elk geval niet heen,zie er geen heil in.24 februari 2013 om 16:36 #18069961@asconahobbyist wrote:
naar mijn idee heeft het nog geen zin om actie te voeren.
Er is in via de fehac bekend gemaakt dat er na pasen uitsluitsel komt qua maatregelen,lijkt me wijs om daar eerst op te wachten,in plaats van een hoop stampij te maken voor je weet wat de maatregelen zullen zijn.
Vindt dit soort dingen altijd link,dadelijk staat het hele parkeerterrein vol met W124’s ,190’s en Golfjes 2 diesel,en dan is het duidelijk voor de HH heren bestuurders.
Ik ga in elk geval niet heen,zie er geen heil in.Idd,een domme actie.
Zo speel je jezelf wel heel erg in de kaart.
Dit moet diplomatiek opgelost worden en niet op een door “emotie” gedreven manier.4 maart 2013 om 23:06 #18069962Bad Vibration gaat niet door.
Hier het bericht van de organisatie.
Mensen,het volgende,na zoveel onderhandelingen zijn er zoveel eisen naar voren gekomen waar we simpelweg niet aan kunnen voldoen.
Er moet een meldpunt komen waar iedereen die wil komen zich aan moet melden.
Er moeten 24 verkeersregelaars ingezet worden a 24€ per uur,onmogenlijk voor ons.
We moeten als organisator borg staan voor evt schade,dit kan betekenen persoonlijke fallisement.
Verder moet er ebho aanwezig zijn en sanitaire voorzieningen,dit had wel gekund via connecties maar alles bij elkaar zijn wij tot de conclusie gekomen dat het gewoon onhaalbaar is,dank zij Nederland met zijn regeltjes.
Het wordt de burger zo onmogenlijk gemaakt te protesteren.
De gemeente is bang voor een 2e project x en eist dat we dit doen dus het is gewoon geen haalbare kaart voor ons en dus zijn we gedwongen dit af te blazen wat wij heeeeeeeeeel jammer vinden.Facebook pagina: http://www.facebook.com/groups/454788787925673/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Gr Morpheus
http://www.oldtimerautosite.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;
18 maart 2013 om 22:34 #18069964Good Vibrations gaat door
Bericht van Good Vibrations
Good Vibrations is ontstaan vanuit een eerdere poging te protesteren tegen de plannen van het kabinet om de vrijstelling van MRB af te schaffen voor oldtimers/klassiekers.
Voor deze demonstratie in de vorm van een rijdend protest kregen wij geen toestemming.
Op de Facebook pagina die we openden hadden we in 1 weekend meer dan 2000 aanmeldingen. Inmiddels zijn dat er 3100. Na de domper dat de protest rit niet door kon gaan op last van Politie Haaglanden en de Gemeente Den Haag wilde we aanvankelijk de pagina sluiten. Dit vonden veel mensen jammer omdat ze het toch leuk vonden om met elkaar in contact te blijven. Snel hierna ontstond het idee om een meeting te organiseren voor alle merken oldtimers/klassiekers.Good Vibrations
19 mei
Maxis terrein Muiden
11.00 – 17.00 uur
gratis entreeMeeting voor alle merken oldtimers
(auto’s – motoren – vrachtwagens)vanaf 29 maart is de site in de lucht
http://www.goodvibrations2013.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;Gr Morpheus
http://www.oldtimerautosite.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;
19 maart 2013 om 11:13 #18069965Werkt allemaal niet.. Gewoon wachten tot de uitspraak.
Ik maak me geen zorgen met me 2300kg Dodge zolang ik hem nog heb.
19 maart 2013 om 11:24 #18069966Idd gewoon afwachten, volgens mij zit je wel safe met een 30 plusser
20 maart 2013 om 11:17 #18069967naar mijn mening gewoon handhaven zoals het nu is,dus t/m 1986 altijd vrijstelling en vanaf 1987 alleen de brandstoftoeslag betalen.
Het knakenrijdersschroot op diesel en gas sterft vanzelf uit.
dan is het voor liefhebbers net even beter te doen,en voor de goedkoopte hoef je het dan niet te doen,wat je bespaart aan belasting,geef je dan wel weer uit aan onderhoud en roestbestrijding.
Maar goed,das te simpel gedacht denk ik
Wat mij persoonlijk stoort is het zwalkende beleid van de overheid,wel/niet/wel/niet. Eerst 25 jaar,alles vrij,dan weer alleen tot 87,dan weer helemaal afschaffen en dan nu weer wat anders.
zo help je ook een hele bedrijfstak naar de klote,al moet ik wel zeggen dat vanuit veel handelaars en bedrijven er wel erg wordt geschermd met zakelijk youngtimer rijden,en dat is nou juist niet de bedoeling.
Ook in de tidschriften (ook het door mij altijd zeer gewaardeerde Yountimer magazine gaat meer en meer die kant op) gaan steeds meer op de zakelijk rijden en bijtelling toer,maar de liefhebber die uit nostalgische redenen een Escortje,Kadettje of een BX wil rijden wordt een beetje uit het oog verloren. Het gaat voor een groot deel vooral over Mercedes,BMW en Audi20 maart 2013 om 12:54 #18069968Hoop dat de diesels (Mercedes) van 86 ook gewoon vrij blijven, naar de Dodge wil ik een 300TDT gaan rijden.
20 maart 2013 om 13:36 #18069969hoop liever dat mijn ascona van 86 wgb vry blijft :p
21 maart 2013 om 12:31 #18069970AnoniemLid sinds:
1 January 1970Uit dit topic: viewtopic.php?f=4&t=174533
@Vinci wrote:
Zo echt wel jammer, mooie 5 deurs GSI, maar ja, we hebben het de politiek te danken. Ding is import en een bedrijfsleider van een garage die ik ken heeft al een mailing van de RDW over de nieuwe oldtimer wetten en daruit blijkt alles wat na 2005 is geimporteerd gaat in 2014 gewoon wegenbelasting betalen! Dus ja, succes met je import Mercedes! En deze zal daar denk ik ook wel onder gaan vallen…
23 maart 2013 om 17:42 #18069972Allemaal leuk en aardig, maar de defenitieve plannen komen na pasen pas naar buiten.
En dat het geen zin heeft om je onvrede kenbaar te maken tegen de aanpassing van de regel vind ik kant nog wal slaan.
Je kunt dus maar beter als een schaap in de kudde rond lopen en klagen over hoe duur alles geworden is, maar vooral niet kenbaar maken dat het je dwars zit.
Wees blij dat er nog mensen opkomen voor de ontheffing. Want als er betaald moet gaan worden, worden heel veel oldtimers gesloopt, geexporteerd of geschorst.
Kortom, ze zullen van de weg verdwijnen. En zul je elke dag tegen de zwarte rook uitbrakende lease diesels, poolse diesels, transport diesels en moderne plastic invalide wagentjes aan moeten kijken.Ook het argument, mijn c kadettje/corsa kost toch niet veel in de belasting, is toch wel het domste argument dat je kunt geven. Alsof je graag geld doneert aan de staat. Naast de kadett/corsa bestaat er nog zoiets als een grote oldtimer wereld (amerikanen, grote opels, etc) welke op LPG lopen (al dan niet om het miilieu te sparen). Wat denk je dat deze wagens kosten omdat ze vriendelijker zijn voor het milieu dan hun diesel/benzine broeders?
Ik zeg dat het wel degelijk zin heeft om je onvrede kenbaar te maken. Al is het enkel zodat ze achteraf niet kunnen zeggen, jullie hebben niets laten weten.
24 maart 2013 om 21:33 #18069973Mijn Geleasde Mercedes-Benz 6,3liter 6cilinder Euro-5 (SCR roetfilter / adbleu) Transport Diesel Blaakt geen zwarte rook uit, al doe ik nog zo mijn best.
Wel onze Eigenbezit Daf 9,2liter 6cilinder Euro-3 Transportdiesel met Retrofit roetfilter, die rookt er lustig op los. (rookt meer nu met de retrofit erop, dan toen deze er niet op zat)..Maargoed dat terzijde.
Voor velen van ons toch een spannende tijd, Ik ben van mening hoe rot het ook klinkt, dat ze van mij best een Dieseltoeslag mogen rekenen voor diesels jonger dan 30jaar.
voor LPG vind ik dit weer de grootste onzin, de schoonste weer het meest belasten..
Dat ze het Schuin rijden willen tegen gaan door Belasting te heffen op de 2 goedkopere brandstoffen kan ik ook wel weer begrijpen.het blijft eigenlijk krom, de diesels stoten eigenlijk minder schadelijke stoffen uit per kilometer dan Benzine motoren, maar alleen omdat je een van de minst schadelijke stoffen (vroeger dan, nog voor de roetfilters etc etc), gewoon dikke roetvokken welke uiteindelijk getest en wel niet verder blijken te komen dan de neus, word er zo moeilijk gedaan over de oude diesels..
Willem
24 maart 2013 om 22:25 #18069950ja , maar lost het probleem van de belasting vrije diesels (en daar kunnen we alemaal lang en kort over lullen , maar zo is het toch ,zeker die met de ster bovenop ) zichzelf niet op ? zogauw deze auto,s geld gaan kosten om ze op de weg te houden worden deze opgeruimd , als ik nu al zie wat er te koop aangeboden word , denk ik …. als het de mensen twee knaken kost, ruimen ze het dan maar op !! nee binnen ,zeg maar vijf jaar , rijden er weer alleen maar voornamelijk liefhebbers rond met oldies .
neem mij nou , ik kocht een rekord e2 op lpg voor 450 euro maar ben nu het 3voudige kwijt om te blijven rijden , ( en met plezier he!!!)24 maart 2013 om 22:50 #18069974@JvV wrote:
Uit dit topic: http://opel-forum.nl/viewtopic.php?f=4&t=174533″ onclick=”window.open(this.href);return false;
@Vinci wrote:
Zo echt wel jammer, mooie 5 deurs GSI, maar ja, we hebben het de politiek te danken. Ding is import en een bedrijfsleider van een garage die ik ken heeft al een mailing van de RDW over de nieuwe oldtimer wetten en daruit blijkt alles wat na 2005 is geimporteerd gaat in 2014 gewoon wegenbelasting betalen! Dus ja, succes met je import Mercedes! En deze zal daar denk ik ook wel onder gaan vallen…
Ik heb nog niks gehoord van de RDW ;)
En mijn kadett d heb ik in 2011 uit belgie gehaald :D
Zou hem ook echt niet weg doen als ik er belasting voor moet betalen. Ben gewoon helemaal gek van me d kadett :D
Alleen jammer dat het den haag het echt niet om het milieu gaat gaat ze alleen maar om de schatkist.25 maart 2013 om 06:48 #18069975Het probleem met de “probleem sterren” lost zich idd vanzelf op.
De meeste zijn al op gereden, en vergen tonnen onderhoudt, iets wat de gemiddelde “ali” (niet als belediging bedoeld) niet op wil hoesten, waardoor de diesels vanzelf op de sloop te recht gaan komen.
Maar wat ik mis in de hele discussie, hoe komt het dat er ineens zoveel diesels geïmporteerd werden?!?
Juist, omdat door de extra bezuinigingen en belasting verhogingen het standaard levens onderhoud tegen het absurde aan begint te lopen. En aangezien wij niet bij de staat aan kunnen kloppen voor extra geld, want onze uitgaven overstijgen onze inkomsten, zullen we moeten schrappen in de uitgaven…
Niet lullig bedoeld, maar heeft Den Haag dit niet zelf in de hand gewerkt?!?Ze moesten eens wat harder in de uitgaven schrappen net zoals elke andere hardwerkende burger ook. Want werken heeft hoe langer hoe minder zin.
(verdien netto 150 euro meer dan bijstandsnorm voor 36 uur per week, voor een baan waar ontzettend veel verantwoordelijkheid bij komt kijken, maar de motivatie om te blijven werken en niet gewoon met 150 euro minder te doen en dan af en toe een auto opknappen en doorstoten, wordt steeds minder)25 maart 2013 om 07:45 #18069971@hans-rekord-e wrote:
ja , maar lost het probleem van de belasting vrije diesels (en daar kunnen we alemaal lang en kort over lullen , maar zo is het toch ,zeker die met de ster bovenop ) zichzelf niet op ? zogauw deze auto,s geld gaan kosten om ze op de weg te houden worden deze opgeruimd , als ik nu al zie wat er te koop aangeboden word , denk ik …. als het de mensen twee knaken kost, ruimen ze het dan maar op !! nee binnen ,zeg maar vijf jaar , rijden er weer alleen maar voornamelijk liefhebbers rond met oldies .
neem mij nou , ik kocht een rekord e2 op lpg voor 450 euro maar ben nu het 3voudige kwijt om te blijven rijden , ( en met plezier he!!!)Beetje jammer dat je zo lult over de ster..
Een van de betrouwbaarste/fijnste/mooiste auto’s van die jaartallen.Als ik een mooie 300TDT (dikste dieselblok in een station )w124 tegen kom naar mijn smaak, ruim ik de Opel op.
Van het geld wat je uitbespaar aan wegenbelasting kan je hem netjes van onderhouden en je spaart je nog geld uit.Plus we worden al genoeg genaaid in dit landje, en om een fatsoenlijke auto terijden waar je 1500,- of meer aan wegenbelasting moet ophoesten en de andere duren kosten om een vrij nieuwe auto te rijden gun ik dit land totaal niet..!!
Als hier het zelfde was als in belgie, dan reed ik wel een Vectra C station of een Ster C/E-klasse van rond BJ 2000.
Opelje doet al bijna 1100,-. op een jaar. :fy1
27 maart 2013 om 22:50 #18069976@astraTD wrote:
Beetje jammer dat je zo lult over de ster..
Een van de betrouwbaarste/fijnste/mooiste auto’s van die jaartallen.bedoel dit niet persoonlijk he , maar als je ziet wat er hier in de omg balkbrug (OV ) en bij mijn werk ijsselstein (UT) aan import mercedessen rijd kan niemand ontkennen dat de import van DEZE auto s de laatste jaren een ontzettende vlucht heeft genomen en dat dat Den haag ook opgevallen is , ik geef iedereen gelijk die een oldtimer rijdt om de torenhoge wegenbelasting te omzeilen , maar er moest wel iets gebeuren gezien het feit er zoveel autos nederland ingevoerd worden ,nu maar na de pasen afwachten want dan zou er meer duidelijkheid komen …..
28 maart 2013 om 14:33 #18069977Yups hier ook in overvloed vind ik alleen maar prachtig.
In Duitsland kost zo’n wagen ongeveer 1500,- 2000,- en hier staan ze te koop voor 4500,- of meer.
Voor de handelaren was het de afgelopen jaren dikke winst draaien op de Benzen..
Volvo op gas en diesel zie je ook genoeg van 86.
1 april 2013 om 20:24 #18069978@hans-rekord-e wrote:
ja , maar lost het probleem van de belasting vrije diesels (en daar kunnen we alemaal lang en kort over lullen , maar zo is het toch ,zeker die met de ster bovenop ) zichzelf niet op ? zogauw deze auto,s geld gaan kosten om ze op de weg te houden worden deze opgeruimd , als ik nu al zie wat er te koop aangeboden word , denk ik …. als het de mensen twee knaken kost, ruimen ze het dan maar op !! nee binnen ,zeg maar vijf jaar , rijden er weer alleen maar voornamelijk liefhebbers rond met oldies .
neem mij nou , ik kocht een rekord e2 op lpg voor 450 euro maar ben nu het 3voudige kwijt om te blijven rijden , ( en met plezier he!!!)Het grootste probleem is dat er in Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Frankrijk etc etc nog Bergen GOEDE exemplaren bevinden van deze Sterren Vw’s en andere Objecten welke puur voor voordelig rijden worden ingevoerd…
Dus dat houd pas op als deze landen leeg gekocht zijn, of als de belasting regels worden aangepast..
Huppa Gewoon Op de diesels een Dieseltoeslag, of een Klassieker keuring, waarna nader te bepalen of deze belasting moet betalen…LPG heb ik niet zo’n probleem mee, deze hebben meestal wel wat extra onderhoud, LPG is ook wel nodig om bijvoorbeeld met deze benzine prijzen de dikke 7liters en groter van amerikaanse bodem nog voor plezier en toertochten te kunnen inzetten..
Willem
1 april 2013 om 20:52 #18069979Als de 88ers gewoon bij toeslag blijft 50,- per maand kan ik nog mee dealen, van dat bouwjaar zijn ze echt knetterhard en genoeg te vinden in turbo versie.
Effen geduld hebben wat Denhaag zegt een dezer dagen.
Ben al bij 2 wezen gaan kijken en gereden :wub :wors wat een power en genot.
4 april 2013 om 21:23 #18069980Hallo,
Ik ben van plan langs de astra nog een oldtimer te kopen maar dan zit ik met een vraagteken in mijn hoofd.
Ik weet dat alle auto’s tot en met 1986 belasting vrij zijn.
Maar daarna niet meer. Stel ik koop van iemand anders een auto van 1986 is die dan nog steeds belastingvrij als ik hem op mijn naam heb?
Heeft iemand aub een beetje duidelijkheid en zekerheid voor me?
Bedankt alvast!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.