Forumindex › Forums › Overige › Auto algemeen › weer wegenbelasting voor oldtimers in 2014
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 december 2012 om 12:38 #18069929
ik hoor dat ze
benzine auto’s vanaf 30 jaar belastingvrij willen houden
diesel vanaf 35 jaar
LPG is mij onbekend25 december 2012 om 15:38 #18069930F*CK 30 jaar laat ze eerst maar eens zien dat ze hun eigen financiële huishouding onder controle krijgen voordat ze gaan ouwehoeren over die van mij en de rest van Nederland.
25 december 2012 om 15:40 #18069931Er wordt veel geluld en gespeculeerd.
Maar voor alsnog is er nog altijd geen definitieve beslissing genomen.
Deze zou pas ergens maart 2013 komen.25 december 2012 om 16:00 #18069932Dat is ze geraden met de 5,5% die EU ambtenaren erbij krijgen ten koste van de EU burgers die in moeten leveren :fy1
28 december 2012 om 10:20 #18069933@Freestyler wrote:
Er wordt veel geluld en gespeculeerd.
Maar voor alsnog is er nog altijd geen definitieve beslissing genomen.
Deze zou pas ergens maart 2013 komen.hoorde onlangs van een maatje van me, dat het pas ergens in 2014 bekend zou worden.
maar ik denk dat er veel gezegd word, en niemand iets echt weet.
we wachten maar af.groeten.
28 december 2012 om 14:57 #180699341 maart 2013 worden er aan de 2de kamer alternatieven aangeboden voor de wetswijziging, de wijziging zou dan zowiezo pas in januari 2014 ingaan.
Maar kans is idd groot dat dat nog wordt verschoven, Den Haag kennende ;)
28 december 2012 om 19:15 #18069935Ja en als de aandacht vervolgens verslapt is de hele kotszooi alsnog door onze strotten drukken als we er geen erg in hebben zo is dat zooitje “volksvertegenwoordigers” wel, als het ze te heet word lekker doorschuiven dan hoeven ze tenminste geen daadwerkelijke moeite voor hun geld te doen :fy1
29 december 2012 om 11:09 #18069936er komen nieuwe bezuinigingen aan
dus houd er maar rekening mee dat het alsnog word ingevoerd29 december 2012 om 11:26 #18069937Wel leuk dat er een haat tegen de EU heerst, terwijl we een exportland zijn en fucking veel hebben aan de eurozone :)
En m.b.t. vrijstelling, ik gok erop dat KNAC de ‘Enquête’ gaat doorvoeren naar de regering, dus dat zal waarschijnlijk wel ervoor zorgen dat benzines pas vanaf 30 jaar oldtimer zijn en 35 jaar bij de diesels. En wat ze gaan doen met de LPG rijders… Weet niemand :D Daar is nog niet overgesproken. In principe vervuilt LPG net zoveel als benzine, dus zouden ze dat prima onder de 30 jaar regeling kunnen proppen.
29 december 2012 om 15:05 #18069938Met eu moet je effe onderscheid maken als lid maatschap of handels partners
29 december 2012 om 18:32 #18069939@mies&geri wrote:
er komen nieuwe bezuinigingen aan
dus houd er maar rekening mee dat het alsnog word ingevoerdDat bedoel ik dus! Aandacht verslapt = alsnog doordrukken bij die “volksvertegenwoordigers”.
3 januari 2013 om 08:18 #18069940@Aapje wrote:
Wel leuk dat er een haat tegen de EU heerst, terwijl we een exportland zijn en fucking veel hebben aan de eurozone :).
denk dat dat meer temaken heeft met de handelswijze van de E.U ministers
als nederland niet onder de 3% begrotingstekort uitkomt krijgen we een boete
alle andere landen mogen gewoon meer dan de 3% hebben of krijgen meer tijdals nederland niet aan de 3% norm voldoet krijgen we een boete
de E.U zelf heeft begrotingstekort van 8,3% en vind dat nederland maar meer contributie moet betalenfrankrijk en duitsland zijn de grootste E.U landen
waarom betalen wij meer dan hun5 januari 2013 om 17:40 #18069941Omdat we zo nodig het braafste jongetje van de klas moeten zijn en een grote mond over die begrotingstekort regel hadden.
19 januari 2013 om 21:06 #18069942http://www.telegraaf.nl/binnenland/21231316/__Meer_taks_voor_ontzien_oldtimer__.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Hoe doorzichtig, 1 of meerdere invloedrijke personen binnen het bedrijfsleven (die weer contacten hebben met 1 of meer fabrikanten) hebben natuurlijk de Televaag in hun broekzak zitten en willen autoliefhebbend Nederland op deze misselijke manier dwars zitten dat is hiermee wel overduidelijk.
Gatverdamme wat een overduidelijke naaistreek richting autoliefhebbend Nederland :puke Dit geeft weer fijntjes aan dat men alleen belangstelling heeft voor een “gekleurde” versie van de werkelijkheid en NIET voor een zo feitelijk mogelijke versie.http://www.telegraaf.nl/binnenland/21199402/__Bijtelling_auto_s_aanpassen__.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Net het bovenstaande artikel gelezen en dat ziet er niet bijzonder gunstig uit wat betreft het afschaffen van de vrijstelling. Ik zie niets over een objectieve kijk naar hoe vervuilend de verschillende young/oldtimers werkelijk zijn wat de indruk wekt dat ze allemaal over 1 kam geschoren gaan worden. In Duitsland hebben ze dit vele malen beter begrepen door middel van de Umweltplakketten die kijken naar de individuele uitstoot van een auto.
20 januari 2013 om 12:56 #18069943Naar mijn idee pure stemming makerij.
Feit blijft dat Den Haag geld nodig heeft, en dat men dat op alle fronten wil behalen. En om dat goed te praten laten ze een rapport opstellen dat op alle fronten rammeld, omdat diegene die het rapport opgesteld heeft, zelf heeft toegegeven maar de helft van de data te gebruiken. De niet gebruikte helft, maakte dat het meer geld ging kosten dan het zou opleveren. Dat kan dus niet, en dus wordt dat weg gelaten.
Gaat er wel op neer komen, dat we weer moeten gaan betalen :thumbdown
Maar dat dat via een omweg de staat ettelijke miljoenen extra gaat kosten, wordt dan even buiten beschouwing gelaten (denk aan schorsen, ww, bijstand etc)Ik zeg, een grote bom op het binnenhof.
20 januari 2013 om 14:14 #18069944Het slaat zowiezo nergens op, ze hebben het over het milieu maar het gaat alleen om de centen. Ik las gisteren dat ze de oldtimers willen belasten, dit omwille van het milieu. Vervolgens gaan/willen ze dat de rest van de auto’s meer gaan betalen zodat de oldtimers belasting vrij kunnen blijven. Het lijkt mij dat als men gebruik wil maken van een ontmoedigings beleid dat ze de oldtimers gaan belasten, maar nee, ze vragen extra aan de gewone auto rijder en de oldtimers blijven buiten schot. Het gaat dus mijn inziens alleen maar om de extra 150 miljoen die ze verwachten ermee te vangen.
Belachelijk. In het kader van het milieu wil ik best meer betalen (terwijl ik vrij schoon rij met mijn c20xe) maar het gaat alleen maar om de ping ping, en het milieu is bijzaak.
Overigens vind ik het eventueel belasting betalen geen probleem, het is een dure hobby en die paar tientjes erbij……fuck it!!!20 januari 2013 om 14:38 #18069945Van Monza naar oud ijzerprijs :P Naja, als het zover is dan zien we het wel weer. Als het echt moet sloop ik de lpg installatie er uit en gebruik hem alleen nog voor de pret ritjes. Alleen zuipt dat ding zo veel :(
20 januari 2013 om 14:39 #18069946@Freestyler wrote:
Ik zeg, een grote bom op het binnenhof.
Als we alle oldtimers op LPG 1 maart daar parkeren komt het al aardig in de buurt :D
20 januari 2013 om 20:44 #18069947Voor hen die van leesvoer houden.
Hier het rapport van de FEHAC die het rapport van SBL met daadwerkelijke feiten (ipv aannames) keihard onderuit haalt.
5 februari 2013 om 13:51 #18069949Toch maar weer blij dat ik al weer wat jaartjes in Zweden woon…
Wegenbelasting voor mijn 1986 Manta gsi op benzine: 159 euro per jaar.
Voor mijn vorige Corvette van 1991, gewicht 1580 kg: 246 euro per jaar.
16 februari 2013 om 10:06 #18069951@morpheus wrote:
Er gaat actie komen
Good Vibrations
Waarom Good Vibrations?
Het nieuwe voorstel van de regering treft de oldtimerbezitter hard. Niet alleen de bezitters/liefhebbers (minimaal 63.000 volgens de KNAC protest-petitie), maar ook bedrijven die hierin faciliteren. De gevolgen van dit nieuwe wetsvoorstel zijn dan ook bijna niet te overzien. Veel mensen zullen hun geliefde voertuig moeten wegdoen, bedrijven zullen mensen moeten ontslaan of zelfs hun deuren noodgedwongen moeten sluiten en het zal een enorme impact hebben op de talloze oldtimer gerelateerde evenementen in Nederland. Daarnaast zullen de prijzen van onze geliefde oldtimers een enorme val maken waardoor er miljoenen zomaar zullen ‘verdampen’.Doelstelling:
Het behoud van de vrijstelling voor oldtimers zoals het nu bij de wet geregeld is. De FEHAC is al aan het onderhandelen en wij hebben de FEHAC nodig omdat zij het orgaan is dat de juiste contacten heeft bij de regering om tegen deze wet in te gaan.Datum:
Vrijdag 1 maart 2013
Deze datum is met zorg uitgekozen. De wintermaanden staan voor de deur en de ervaring leert dat veel oldtimers in de winterstalling staan. Ook heeft het niet veel zin om deze actie te plannen in de voor veel mensen toch al drukke decembermaand. Deze actie heeft veel voorbereiding nodig en zullen er diverse vergunningen voor aangevraagd moeten worden.Locatie:
Den HaagOmschrijving actie:
Good Vibrations wil het grootste Concours’d’Elegance organiseren wat er ooit gehouden is. Met deze rijdende stoet van cultureel erfgoed maken we een ronde door Den Haag om te laten zien wat voor prachtige oldtimers wij in Nederland hebben. Wij willen er een mooie en positieve dag van maken en onszelf van onze mooiste kant laten zien want dat zijn wij met onze oldtimers.Voor wie:
Het is de bedoeling dat ALLE merken oldtimers met deze rit meerijden. Samen maken wij een statement wat Nederland gaat missen als deze wet gewijzigd gaat worden en dat willen wij niet.Aanmelden?
In Nederland zijn ongeveer 70 oldtimer merken bekend met een bijbehorende club. Niet iedereen is lid van een club, daar zijn wij ons van bewust. Om organisatorische redenen zullen we het concours d’elegance per automerk laten vertrekken vanaf het verzamelpunt om het geheel orderlijk te laten verlopen. Als onderliggende gedachte voor het evenement is natuurlijk tevens protest aan tekenen tegen de maatregel of mocht de maatregel naar wens al dan niet zijn aangepast, als bedankje naar het volk en de regering.Hierover praten wij 21 november tijdens de vergadering van de FEHAC met deze desbetreffende clubs. Het is dan dus niet noodzakelijk lid te worden van de club, maar de club van het merk oldtimer waar je in rijdt coördineert vanuit het bestuur de aanrijdtijden en communiceert weer met Good Vibrations hoeveel auto’s we mogen verwachten.
Milieu:
Omdat klassiekerliefhebbers door de regering weggezet worden als milieuvervuilers, hetgeen inmiddels al volledig ontkracht is (http://cortonville.com/ec-street/erics-” onclick=”window.open(this.href);return false; … d+verstand), willen we op deze dag een ludieke actie organiseren.
We vragen daarom of iedere deelnemer aan het concours d’elegance/rijdend protest een kleine donatie wil doen op een speciaal daarvoor te openen bankrekening zodat we op 1 maart een cheque kunnen uitreiken aan http://www.treesforall.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;.Pers:
Op deze actie zal heel veel pers afkomen. Hier gaan wij een perscentrum voor inrichten. Wij zijn nog op zoek naar mooie ontroerende, speciale en gekke verhalen van mensen wie op die dag met hun auto geïnterviewd willen worden.Meld je daarom aan op de Facebook pagina en deel het verhaal en je oldtimer. Op deze manier leren we elkaar ook kennen.
Als de wet toch zo blijft:
Mocht het zo zijn dat de wet toch gehandhaafd blijft dan zijn wij blij en vieren we feest. Dan zullen we de rondrit gebruiken als een bedankje want we plannen hem immers langs het befaamde torentje!Guiness Book of Records
Er is nog geen melding van het langste Concours d’Elegance ter wereld, dus we willen deze dag officieel op laten tekenen in het Guiness Book of Records!Organisatie:
Maria Pels (Organisator King Cruise) (Buick leSabre Sportcoupe 1967)
Gert-Jan Gerlach (filmmaker Gerlach Film & TV)
Andre Bolhoeve (Voorzitter AAC)Facebook:
https://www.facebook.com/groups/132939090189930/” onclick=”window.open(this.href);return false;
word lid van de groep!Er is besloten door de organisatie om de actie dag Good vibrations op 1 maart te annuleren
Gr Morpheus
http://www.oldtimerautosite.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;
16 februari 2013 om 10:08 #18069952@morpheus wrote:
@morpheus wrote:
Er gaat actie komen
Good Vibrations
Waarom Good Vibrations?
Het nieuwe voorstel van de regering treft de oldtimerbezitter hard. Niet alleen de bezitters/liefhebbers (minimaal 63.000 volgens de KNAC protest-petitie), maar ook bedrijven die hierin faciliteren. De gevolgen van dit nieuwe wetsvoorstel zijn dan ook bijna niet te overzien. Veel mensen zullen hun geliefde voertuig moeten wegdoen, bedrijven zullen mensen moeten ontslaan of zelfs hun deuren noodgedwongen moeten sluiten en het zal een enorme impact hebben op de talloze oldtimer gerelateerde evenementen in Nederland. Daarnaast zullen de prijzen van onze geliefde oldtimers een enorme val maken waardoor er miljoenen zomaar zullen ‘verdampen’.Doelstelling:
Het behoud van de vrijstelling voor oldtimers zoals het nu bij de wet geregeld is. De FEHAC is al aan het onderhandelen en wij hebben de FEHAC nodig omdat zij het orgaan is dat de juiste contacten heeft bij de regering om tegen deze wet in te gaan.Datum:
Vrijdag 1 maart 2013
Deze datum is met zorg uitgekozen. De wintermaanden staan voor de deur en de ervaring leert dat veel oldtimers in de winterstalling staan. Ook heeft het niet veel zin om deze actie te plannen in de voor veel mensen toch al drukke decembermaand. Deze actie heeft veel voorbereiding nodig en zullen er diverse vergunningen voor aangevraagd moeten worden.Locatie:
Den HaagOmschrijving actie:
Good Vibrations wil het grootste Concours’d’Elegance organiseren wat er ooit gehouden is. Met deze rijdende stoet van cultureel erfgoed maken we een ronde door Den Haag om te laten zien wat voor prachtige oldtimers wij in Nederland hebben. Wij willen er een mooie en positieve dag van maken en onszelf van onze mooiste kant laten zien want dat zijn wij met onze oldtimers.Voor wie:
Het is de bedoeling dat ALLE merken oldtimers met deze rit meerijden. Samen maken wij een statement wat Nederland gaat missen als deze wet gewijzigd gaat worden en dat willen wij niet.Aanmelden?
In Nederland zijn ongeveer 70 oldtimer merken bekend met een bijbehorende club. Niet iedereen is lid van een club, daar zijn wij ons van bewust. Om organisatorische redenen zullen we het concours d’elegance per automerk laten vertrekken vanaf het verzamelpunt om het geheel orderlijk te laten verlopen. Als onderliggende gedachte voor het evenement is natuurlijk tevens protest aan tekenen tegen de maatregel of mocht de maatregel naar wens al dan niet zijn aangepast, als bedankje naar het volk en de regering.Hierover praten wij 21 november tijdens de vergadering van de FEHAC met deze desbetreffende clubs. Het is dan dus niet noodzakelijk lid te worden van de club, maar de club van het merk oldtimer waar je in rijdt coördineert vanuit het bestuur de aanrijdtijden en communiceert weer met Good Vibrations hoeveel auto’s we mogen verwachten.
Milieu:
Omdat klassiekerliefhebbers door de regering weggezet worden als milieuvervuilers, hetgeen inmiddels al volledig ontkracht is (http://cortonville.com/ec-street/erics-” onclick=”window.open(this.href);return false; … d+verstand), willen we op deze dag een ludieke actie organiseren.
We vragen daarom of iedere deelnemer aan het concours d’elegance/rijdend protest een kleine donatie wil doen op een speciaal daarvoor te openen bankrekening zodat we op 1 maart een cheque kunnen uitreiken aan http://www.treesforall.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;.Pers:
Op deze actie zal heel veel pers afkomen. Hier gaan wij een perscentrum voor inrichten. Wij zijn nog op zoek naar mooie ontroerende, speciale en gekke verhalen van mensen wie op die dag met hun auto geïnterviewd willen worden.Meld je daarom aan op de Facebook pagina en deel het verhaal en je oldtimer. Op deze manier leren we elkaar ook kennen.
Als de wet toch zo blijft:
Mocht het zo zijn dat de wet toch gehandhaafd blijft dan zijn wij blij en vieren we feest. Dan zullen we de rondrit gebruiken als een bedankje want we plannen hem immers langs het befaamde torentje!Guiness Book of Records
Er is nog geen melding van het langste Concours d’Elegance ter wereld, dus we willen deze dag officieel op laten tekenen in het Guiness Book of Records!Organisatie:
Maria Pels (Organisator King Cruise) (Buick leSabre Sportcoupe 1967)
Gert-Jan Gerlach (filmmaker Gerlach Film & TV)
Andre Bolhoeve (Voorzitter AAC)Facebook:
https://www.facebook.com/groups/132939090189930/” onclick=”window.open(this.href);return false;
word lid van de groep!Gr Morpheus
http://www.oldtimerautosite.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;
Er is besloten door de organisatie om de actie dag Good vibrations op 1 maart te annuleren
16 februari 2013 om 11:25 #18069953en terecht,heeft nog geen zin zolang er nog niks concreets bekend is,eerst maar ns afwachten hoe de plannen daadwerkelijk uitpakken,wellicht valt het (voor de liefhebbers) allemaal mee.
22 februari 2013 om 22:14 #18069954Sns weer staatshulp meer werklozen huizenmark naar de klote ww uitkeringen nog nooit zo hoog geweest 15% jeugdwerklozen….
Iemand moet die grapjes gaan betalen en dat is de burger….Dus ik verwacht niet echt veel leuke dingen wat betreft oldtimers…
Als milieu echt de hoofdreden is wil ik wel graag een kat onder mijn Monza hangen op LPG en ook nog wel 2 onder mijn mercedes 500 SE ook op gas…alleen de vollemep betalen zie ik mezelf niet doen voor beide voertuigen….dat word een beetje duur..
3500€ per jaar extra derbij nu en de brandstof en cigaretten zijn al meer belast..Tankstation word dan een belasting kantoor waar je voor niet meer graag heen wilt..De rozen handel (die ik kweek) is mede door de crisis niet al te best en de lasting springen omhoog….
We gaan naar de klote als dat zo door gaat in NL..23 februari 2013 om 07:51 #18069955een berichtje van groep Bad vibrations !!!!!!
UPDATE !!!!! UPDATE !!!!!!! UPDATE !!!!! UPDATE !!!!! UPDATE !!!!! UPDATE !!!!!
Zoals jullie weten waren we bezig met een locatie !!!
En we hebben een locatie !!!! en absoluut niet de minste ook !!! het is namelijk de americahal in apeldoorn !!!Deze locatie,de americahal in apeldoorn geeft ons alle steun die we nodig hebben om er een groot protest/media spektakel van te maken !!!! de americahal heeft voor ons 3500 parkeerplaatsen!!!!! En steunt onze actie belangenloos !!!
Alleen de datum word naar voren gehaald !!!!!! het was alles of niets !!
DAAROM VERSCHUIVEN WE HET NAAR ZATERDAG 16 MAART !!!!!!!!!!
en kunnen we gebruik maken van de americahal !!!
Dus zaterdag 16 maart demonstratie mrb !!Het was voor ons ook wikken en wegen,maar zo een mooie locatie midden in apeldoorn. met prachtige uitvalswegen en geen tijd meer te verliezen was de knoop snel doorgehakt !! want we moeten onze stem nog laten horen voor pasen !!!!!!
Aankomende week zijn er nog enkele vergaderingen met de directie van americahal .i.v.m. horeca en div. zodat we nog een mooi programma kunnen presenteren voor deze dag.
Wij hopen dat u er bij bent !!!! het is ook in u eigenbelang !
Meer nieuws volgt deze week !!! maar zet de datum vast !!!!!!
Nee tegen mrb !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ZATERDAG 16 MAART HET GROTE PROTEST TEGEN WEGENBELASTING OP DE OLDTIMER !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
deel dit bericht zoveel mogenlijk,en laat de opkomst groot wezen !!!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.