Forumindex › Forums › Overige › Auto algemeen › weer wegenbelasting voor oldtimers in 2014
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 november 2012 om 23:00 #18069879
Hahaha wat een sukkels daarzo, dat ze maar komen met hun nieuwe praatjes :D
20 november 2012 om 23:02 #18069880nope geen nieuws gezien
maar over dat laatste stukje van auto’s met buitenlands kenteken
volgens mij is het verboden het hele jaar in nederland te zijn met een buitenlands kenteken
mogen ze we eens strenger aanpakken20 november 2012 om 23:04 #18069881Ik heb gehoord.. Rij jij met duitskenteken ook al is het de auto van je zus/vriend en noem maar op, mag je er niet mee rijden.
Ze zien dit ook als belastingontduiking.20 november 2012 om 23:10 #18069882Kamer helpt liefhebber met oldtimer
DEN HAAG – De Tweede Kamer schiet mensen te hulp die een oldtimer als hobby hebben en er maar weinig in rijden.Foto: ANP
De vrijstelling van motorrijtuigenbelasting moet voor die groep overeind blijven, stelde een ruime meerderheid van de Kamer dinsdag.
SP-Kamerlid Farshad Bashir had daar een motie over ingediend. Het kabinet is van plan om oldtimers per 1 januari aan te slaan voor motorrijtuigenbelasting, maar moet nu van de Kamer gaan nadenken over manieren waarop het dagelijks gebruik wordt ontmoedigd.De liefhebbers die gemiddeld niet meer dan een paar duizend kilometer per jaar afleggen, worden als het aan de Kamer ligt vrijgesteld van motorrijtuigenbelasting.
Zeer vervuilend
De laatste jaren neemt het aantal oldtimers – auto’s en motoren ouder dan 25 jaar – snel toe. Steeds vaker gaat het om zeer vervuilende auto’s waarmee sommigen gewoon forenzen of in elk geval veel kilometers maken. Het Planbureau voor de Leefomgeving deed daar onlangs onderzoek naar.
Het kabinet wil de vervuiling door die oude auto’s via de motorrijtuigenbelastingen aanpakken, maar treft daarmee ook de liefhebber die op zondag een rondje over de dijk rijdt in een Austin-Healy cabriolet of in een lelijke eend.
De Kamer nam ook een motie aan van PVV-Kamerlid Roland van Vliet. Daarin wordt gesteld dat voorkomen moet worden dat ,,ontelbare bezitters van oude auto’s en motorfietsen gedwongen worden hun culturele erfgoed op te geven door gedwongen verkoop”.
BSN
Ook een andere motie van Van Vliet werd aangenomen. Die vraagt het kabinet om te bekijken of buitenlanders die in Nederland wonen of werken via een burgerservicenummer kunnen worden aangeslagen voor de motorrijtuigenbelasting.
Dat moet een einde maken aan de situatie waarin 7 op de 10 arbeidsmigranten de motorrijtuigenbelasting makkelijk kunnen ontduiken omdat ze met een buitenlands kenteken rijden.21 november 2012 om 07:14 #18069883:hmmz klinkt allemaal zeer belovend
21 november 2012 om 08:47 #18069884Ben benieuwd wat het nieuwe plan is :hmmz
21 november 2012 om 10:09 #18069885nu staat op 2 pagina’s al 3x hetzelfde bericht
21 november 2012 om 14:28 #18069886Dus miss gaat me droom toch nog door een echte W124 300TDT station :wub :wub
21 november 2012 om 23:24 #18069887:wors
22 november 2012 om 12:00 #18069888@astraTD wrote:
Dus miss gaat me droom toch nog door een echte W124 300TDT station :wub :wub
:jerry :jerry :jerry
22 november 2012 om 23:47 #18069889@ICEQUEEN_Manta_Logan wrote:
@astraTD wrote:
Dus miss gaat me droom toch nog door een echte W124 300TDT station :wub :wub
:jerry :jerry :jerry
Het zijn helaas wel erg goede wagens. Heb een keer in een normale W124 6 cilinder gereden, en dat rijd gewoon als een koning. En die krengen waren helemaal na de facelift hun tijd ver vooruit. Maar vanaf halverwege jaren 90 is het merk met de ster aardig weg gezakt…. Hoe dan ook, feit dat die dingen de markt hebben verziekt door de grote getalen waarmee ze worden ingevoerd zegt wel wat over de kwaliteit. Het percentage oude 5 serie diesels en helaas ook opeltjes ligt een stuk lager.
Het ligt niet aan de W124, het ligt aan de paupers die geen liefde voor de machine hebben en gewoon belastingvrij willen kachelen zonder hun klauwen vies te maken.
23 november 2012 om 08:15 #18069890@peter777 wrote:
@ICEQUEEN_Manta_Logan wrote:
@astraTD wrote:
Dus miss gaat me droom toch nog door een echte W124 300TDT station :wub :wub
:jerry :jerry :jerry
Het zijn helaas wel erg goede wagens. Heb een keer in een normale W124 6 cilinder gereden, en dat rijd gewoon als een koning. En die krengen waren helemaal na de facelift hun tijd ver vooruit. Maar vanaf halverwege jaren 90 is het merk met de ster aardig weg gezakt…. Hoe dan ook, feit dat die dingen de markt hebben verziekt door de grote getalen waarmee ze worden ingevoerd zegt wel wat over de kwaliteit. Het percentage oude 5 serie diesels en helaas ook opeltjes ligt een stuk lager.
Het ligt niet aan de W124, het ligt aan de paupers die geen liefde voor de machine hebben en gewoon belastingvrij willen kachelen zonder hun klauwen vies te maken.
Klopt zijn ook gewoon de beste wagens ooit gemaakt.. Taxi’s rijden er nog steeds mee rond heb ze ook al gezien met 9 ton of al helemaal rond.
Mede komt ook als klein jochie van vroeger, zat ik altijd op de achterbank van zo’n tank en ja en zoiets vergeet je nooit meer en telkens als je een ziet/hoort aan komen ga je gewoon glunderen.
Tja de meeste mensen vinden het maar een vreselijk stink hok wat alles verpest, maar ze vergeten wel waar ze zelf mee rijden. Een moderne Opel of ander merk kan niet tippen aan zo’n wagen.
En als je zoiets moet kopen en wegenbelasting moet voor betalen gemiddeld 400.- op de 3maand tegenover nu aan het opeltje van 255.- is toch een groot verschil.
Maar als ze belasting vrij blijven binnen 2a3 jaar ga ik er zeker een aanschaffen. :thumb
Nu maar ontopic :thumb
24 november 2012 om 08:44 #18069891Beste wagens ooit gemaakt? nog nooit storing aan een mercedes moeten zoeken zeker? k#tbakken. En wat die hoge kilometerstanden betreft, als je de helft minder vermogen uit dezelfde cylinderinhoud haalt dan de concurrentie, tja dan kom je heel ver…. alleen wat minder snel.
Hier in de regio heeft de Mitsubishi garage het dealerschap en onderhoud voor Mercedes ook op zich genomen, zodoende kan hij z’n monteurs aan het werk houden hahaha :jerry
Liever een ster in m’n bril, dan op m’n grille.
24 november 2012 om 11:42 #18069892Mercedes is zeker niet feilloos,maar feit is wel dat ze het bij goed onderhoud erg lang uithouden,de w124 was een erg goede auto toen de kinderziektes eruit waren.
De modellen daarna waren stukken minder,de horror W210 voorop,het reed zalig maar allemensen wat een roestorgels zijn het.
En inderdaad,een huidige 200 CDI met iets van 150 pk is met een tonnetje of 3 wel op,logisch dat een oude 200D met 71 pk het eeuwig uihoudt.24 november 2012 om 12:11 #18069893Dat van de W210 klopt als een bus, een collega had er eentje maar het kon verdomme een Opel zijn zo veel roest als daar op zat :shock: Het model daarna hebben ze gelukkig beter aangepakt, die van de bedrijfsleider heeft alleen last van een rotte onderplaat die onder de motor hangt maar voor de rest nog geen spatje.
24 november 2012 om 14:09 #18069894controle op buitenlandse kentekens is scherp genoeg volgensmij,
vandeweek een ford transit met duits kenteken ff naar de profile om uit te lijnen (5km rijden)
ja hoor aangehouden… politie mij gevolgd terug naar de zaak. en de hele boel uitgelegd. maar het mag dus enkel met dit soort uitzonderingen (onderhoud, proefrit etc omdat groene platen niet mag op een duitse auto) aangezien ik hier van tevoren niet over was geinformeerd bleef een boete gespaard.moraal van het verhaal.
bijna elke auto met buitenlands kenteken wordt er wel ns afgeplukt. dus daar zit weinig gedoe aan.pak idd de benz boeren maar aan, voor mijn kadettje betaal ik gewoon belasting king:
24 november 2012 om 16:43 #18069895@DevilraY wrote:
Beste wagens ooit gemaakt? nog nooit storing aan een mercedes moeten zoeken zeker? k#tbakken. En wat die hoge kilometerstanden betreft, als je de helft minder vermogen uit dezelfde cylinderinhoud haalt dan de concurrentie, tja dan kom je heel ver…. alleen wat minder snel.
Hier in de regio heeft de Mitsubishi garage het dealerschap en onderhoud voor Mercedes ook op zich genomen, zodoende kan hij z’n monteurs aan het werk houden hahaha :jerry
Liever een ster in m’n bril, dan op m’n grille.
Uhm je snapt toch wel dat ik het over de w123/124 types praat? ik heb het niet over de nieuwste tot 10jarige oude mercedes wat vol met electronica zit ;)
k#tbakken als reactie vind ik ook wel beetje ver bezonken. :thumbdown
Hoezo 300pk onder je kont als je ook met 88pk 5cilinder even ver mee komt?
Nieuwe 300 typeblokken leveren 143/147pk standaard in de w124.. Zoek ze maar eens op op youtube, met 606 turbo’s op zo’n blok en nog paar verschillende aanpassingen haal je daar 400+pk uit.
[youtube:1kbfh662]http://www.youtube.com/watch?v=e3QHa0Dp2FQ&feature=share[/youtube:1kbfh662]Ieder zijn smaak toch :wors
25 november 2012 om 07:58 #18069896Mja idd enkel af kammen van benzen
Gaat mij ook wat te ver bij ons op werk idiem dito knaken poetsers bla blaOok daar zitten genoeg liefhebbers
Die er ondanks belasting vrije enorm bom duiten in stoppen
Tja dat diesels zijn somige oke ,het zei zo
Maar dat verhaal geld dan ook wel voor bijvoorbeeld de rekord diesel rijders
Zullen dan ook wel profiteurs gevonden worden25 november 2012 om 16:59 #18069897alle dieselrijders worden nu profiteur genoemd
maatje van mij heeft een orion diesel met 54PK
rijdt er dagelijks 350KM woonwerkverkeer mee
word ook profiteur genoemd
men vergeet dat hij nog 2 orions benzine heeft die nog geen 1000KM p/jaar rijden en in nieuwstaat verkeren25 november 2012 om 17:10 #18069898Mensen oordelen gewoon te snel.
Oudere diesel is eenmaal betrouwbaarder als een nieuwere :D
Helaas worden ze toch nog gestraft binnenkort.
26 november 2012 om 05:14 #180698991-3-13 staat al als vrij op de kalender bij de baas. even touren in den haag
27 november 2012 om 22:29 #18069900Op het journaal een compleet door de mand vallende Rutte gezien, en Wilders wordt volledig de grond in genegeerd terwijl hij wel het left heeft om Europa kritisch te zijn waar de rest uitsluitend de hielen van Brussel wil likken tegen ELKE prijs!
28 november 2012 om 06:24 #18069901ik heb alleen ff deze pagina gelezen.
maar wou hier ff controleren als het klopte wat ik hoorde..ik heb er nu namelijk al 2 over gehoord dat alles van de baan is?
dus dat alles blijft zoals het was?hier in de laatste berichten kan ik dat nergens uit halen
28 november 2012 om 07:53 #18069902@mies&geri wrote:
alle dieselrijders worden nu profiteur genoemd
maatje van mij heeft een orion diesel met 54PK
rijdt er dagelijks 350KM woonwerkverkeer mee
word ook profiteur genoemd
men vergeet dat hij nog 2 orions benzine heeft die nog geen 1000KM p/jaar rijden en in nieuwstaat verkerenDus drie auto’s en nul wegenbelasting? Yep… profiteur. :jerry
28 november 2012 om 09:59 #18069903@soepkiepe wrote:
ik heb alleen ff deze pagina gelezen.
maar wou hier ff controleren als het klopte wat ik hoorde..ik heb er nu namelijk al 2 over gehoord dat alles van de baan is?
dus dat alles blijft zoals het was?hier in de laatste berichten kan ik dat nergens uit halen
Ik hoorde het ook :thumb
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.