Forumindex › Forums › Overige › Auto algemeen › weer wegenbelasting voor oldtimers in 2014
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 november 2012 om 09:11 #18069829
@devries_met_ck wrote:
Beste Rik
Thanks :wink:
Het komt ook door, mijn vader is ook van de generatie die opgevoed is met
Iets wat nog goed is, bewaar je en doe je niet weg,Het heeft zeker ook nadelen, het zijn er ondertussen erg veel om te wassen,
ben als ik alles moet wassen zeker 3 weekenden bezig,
maar ik ben er mee opgevoed, ik zal het nooit over mijn hart
verkrijgen om hier wat van weg te doen. :thumb
Gelukkig is schorsen tot nu toe na de 5de gratisHet meeste staat onder lakens en zie ik maximaal 4 a 5 keer per jaar,
maar de momenten dat mijn pa weer achter het stuur zit van zijn eerste auto,s,
dat is met geen geld te koop :D :D :Dps mijn excuses voor de off-topic, maar het zit me al genoeg in mijn maag
weer dat gezeur uit Den Haag over de Oldtimers :thumbdown :thumbdown
Even een moment tussendoor, moet kunnen mijn idee :thumbGroeten van Paul
sow!!! begin een museum. ik kom kijken :kewlpics :wors
11 november 2012 om 09:52 #18069830@Senatorman wrote:
@emiel5 wrote:
Aan die regeling heb je nog geen zak. Ik rijd minder dan 5000km per jaar, maar wel het gehele jaar door.
Wat heb ik dan aan zo’n klote kaart :swearMet deze regeling (60 dagen) worden ook prima de echte klassieker/oldimer liefhebber ontzien. Jij rijdt een wegenbelasting-vrije auto alleen omdat het goedkoop is. Het doel van deze regeling is dan ook exact om deze groep aan te pakken,.
Voor mij en vele andere liefhebbers een prima regeling. Zo verdwijnt het echte schroot eindelijk ook eens van de weg.
Dit is een stelling waar ik me totaal niet in kan vinden.
Ik rijd bijna dagelijks met mijn Senator. In jouw beleving doe ik dat dus enkel omdat het goedkoop is, en niet omdat ik een liefhebber ben.Dit is toch wel de meest domme uitspraak die je zou kunnen maken.
Ik heb de financiële mogelijkheden niet om mijn wagen in concoursstaat te krijgen. Dat maakt me echter geen mindere liefhebber.
Sterker nog, ik ben van mening dat ik meer kwijt ben aan tijd en geld onder de streep om mijn wagen in de staat te houden in welke hij nu verkeerd, dan dat ik hem in concoursstaat zou krijgen en dan maar binnen zou laten staan.
Denk dat de wagen van het laatste meer te lijden heeft, dan van dagelijks gebruik.En dan laat ik even in het midden dat de auto momenteel in een betere staat verkeerd dan toen ik hem net had.
Kortom, dagelijks gebruik wil niet zeggen dat men daarom geen liefhebber kan zijn. Het kan ook zijn dat men graag in zijn wagen rijdt, iets waar hij in eerste instantie ook voor bedoeld is. Dat hij daarbij goedkoper is dan menig moderne auto, is daar mooi in mee genomen.De dagen kaart ben ook ik geen voorstander van. Wat zijn 60 dagen in een jaar nu?!? (als het al 60 dagen worden)
Als ik enkel dan mag rijden, weet ik zeker dat de belasting per jaar goedkoper zal zijn dan het extra onderhoud dat het stilstaan met zich mee brengt.
Meen me te herinneren dat het km terug draaien ook verboden gaat worden, dan is het aantal km per jaar toch makkelijk te registreren middels de km stand opname bij apk?
(ja ook hier zijn makkelijke oplossingen voor, maar geen enkele manier is waterdicht)Just my 2 ct.
11 november 2012 om 10:09 #18069831@Freestyler wrote:
@Senatorman wrote:
@emiel5 wrote:
Aan die regeling heb je nog geen zak. Ik rijd minder dan 5000km per jaar, maar wel het gehele jaar door.
Wat heb ik dan aan zo’n klote kaart :swearMet deze regeling (60 dagen) worden ook prima de echte klassieker/oldimer liefhebber ontzien. Jij rijdt een wegenbelasting-vrije auto alleen omdat het goedkoop is. Het doel van deze regeling is dan ook exact om deze groep aan te pakken,.
Voor mij en vele andere liefhebbers een prima regeling. Zo verdwijnt het echte schroot eindelijk ook eens van de weg.
Dit is een stelling waar ik me totaal niet in kan vinden.
Ik rijd bijna dagelijks met mijn Senator. In jouw beleving doe ik dat dus enkel omdat het goedkoop is, en niet omdat ik een liefhebber ben.Dit is toch wel de meest domme uitspraak die je zou kunnen maken.
Ik heb de financiële mogelijkheden niet om mijn wagen in concoursstaat te krijgen. Dat maakt me echter geen mindere liefhebber.
Sterker nog, ik ben van mening dat ik meer kwijt ben aan tijd en geld onder de streep om mijn wagen in de staat te houden in welke hij nu verkeerd, dan dat ik hem in concoursstaat zou krijgen en dan maar binnen zou laten staan.
Denk dat de wagen van het laatste meer te lijden heeft, dan van dagelijks gebruik.En dan laat ik even in het midden dat de auto momenteel in een betere staat verkeerd dan toen ik hem net had.
Kortom, dagelijks gebruik wil niet zeggen dat men daarom geen liefhebber kan zijn. Het kan ook zijn dat men graag in zijn wagen rijdt, iets waar hij in eerste instantie ook voor bedoeld is. Dat hij daarbij goedkoper is dan menig moderne auto, is daar mooi in mee genomen.De dagen kaart ben ook ik geen voorstander van. Wat zijn 60 dagen in een jaar nu?!? (als het al 60 dagen worden)
Als ik enkel dan mag rijden, weet ik zeker dat de belasting per jaar goedkoper zal zijn dan het extra onderhoud dat het stilstaan met zich mee brengt.
Meen me te herinneren dat het km terug draaien ook verboden gaat worden, dan is het aantal km per jaar toch makkelijk te registreren middels de km stand opname bij apk?
(ja ook hier zijn makkelijke oplossingen voor, maar geen enkele manier is waterdicht)Just my 2 ct.
Helemaal mee eens :thumb
11 november 2012 om 10:21 #18069832+1
11 november 2012 om 11:27 #18069833AnoniemLid sinds:
1 January 1970Excuus, ik neem mijn woorden terug. Inderdaad kan je liefhebber zijn zonder de financiele middelen om een auto in concoursstaat te hebben of te krijgen. Mijn eerste oldtimers waren ook niet in zeer mooie staat.
Ik had het niet persoonlijk moeten bedoelen, maar ik ergerde me aan de mensen die het voor de liefhebbers verziekt hebben. Had ook net onderstaande filmpje bekeken.
[youtube:2i91kci0]http://www.youtube.com/watch?v=tAWabU03gn4[/youtube:2i91kci0]
Daarom was ik al blij dat er een een minister was opgestaan om hier een oplossing voor te bedenken, en jouw reactie op die regeling vond ik erg kort door de bocht,.
@emiel5 wrote:Aan die regeling heb je nog geen zak. Ik rijd minder dan 5000km per jaar, maar wel het gehele jaar door.
Wat heb ik dan aan zo’n klote kaart :swearNogmaals, mijn excuses, Mijn reactie was meer bedoelt voor de echte profiteurs zoals in het filmpje.
11 november 2012 om 11:49 #18069834@Senatorman, het is je vergeven ;)
Dat filmpje had ik ook gezien. En idd, hier kan ik me ook goed over ergeren. Dit soort praktijken maken het er voor de leifhebber idd niet makkelijker op. Het grote verschil tussen deze mensen en echte liefhebbers, is dat de wagens van deze personen er enkel op achteruit gaan. Los van het feit dat ze behoorlijk stinken (de auto’s dan ;))
Maar daar kan een moderne diesel anders ook wat van. Vorige week nog gezien, een nieuwe renault megane diesel die ff gas bij gaf. Heel de straat zag zwart van het roet. Dus om dat enkel op de oldtimers te moeten gooien……
11 november 2012 om 13:33 #18069835T is gewoon heel simpel
Van af nu wat wbv is blijft rest komt niks meer bij dus eind 86
Is met paar jaar meeste van de benzen en ouwe meuk weg
Want zodra der 1 of 2 x flinkt betaald moet worden voor onkosten gaat ie wel komt bij die rommel uit polen etc haald vaak na invoer 2 de apk al moeilijk11 november 2012 om 13:36 #18069836daar heeft eddepet zeker een punt
11 november 2012 om 13:49 #18069837Ik rij zelf dagelijks met mij senator naar mij werk heen en weer. ( De vrouw rijd met een VW Touran diesel , dus ik betaal al elke maand 132 euro belasting ! )
Met de andere 2 ben ik nog bezig om ze in rijdende staat te krijgen ( goeie staat dan ! )
maar met de komst van onze dochter duurt het allemaal iets later dan verwacht !
Ik heb de tik van mij vader die wilde ook nooit een andere auto dan een opel.
Mij tik dat ik alleen 6 cil wil onder de kap en alleen Opels!
Maar de andere 2 wil ik wel klaar maken maar niet om er dagelijks mee te rijden dus daar zou ik met een 60 dagen kaart wel vrede mee hebben.11 november 2012 om 15:10 #18069838@Senatorman wrote:
Excuus, ik neem mijn woorden terug. Inderdaad kan je liefhebber zijn zonder de financiele middelen om een auto in concoursstaat te hebben of te krijgen. Mijn eerste oldtimers waren ook niet in zeer mooie staat.
Ik had het niet persoonlijk moeten bedoelen, maar ik ergerde me aan de mensen die het voor de liefhebbers verziekt hebben. Had ook net onderstaande filmpje bekeken.
[youtube:2pdh6mcz]http://www.youtube.com/watch?v=tAWabU03gn4[/youtube:2pdh6mcz]
Daarom was ik al blij dat er een een minister was opgestaan om hier een oplossing voor te bedenken, en jouw reactie op die regeling vond ik erg kort door de bocht,.
@emiel5 wrote:Aan die regeling heb je nog geen zak. Ik rijd minder dan 5000km per jaar, maar wel het gehele jaar door.
Wat heb ik dan aan zo’n klote kaart :swearNogmaals, mijn excuses, Mijn reactie was meer bedoelt voor de echte profiteurs zoals in het filmpje.
Vergeven en vergeten, ik snap je frustratie ;)
Dat filmpje heb ik ook gezien, dat zijn nou juist de mensen die het verziekt hebben.11 november 2012 om 16:02 #18069839Ik auto skroot moeten doen ik niet kunnen betalen… kinderen eten ik geen liefhebber maar grote profiteur zijn :jerry
Ik Nederland niet meer leuk vinden…. :hmmz toch een oplossing voor de PVV :jerry11 november 2012 om 16:28 #18069840Mja wat heet profiteurs ze hebbeb gewoon gebruikt gemaakt van een regeling
Tja kan ze het ook niet kwalijk nemen
Kenis van mij rijdt ook wbv lpg
Onderhoud doe ik voor hem ondanks dat ie hard werktkan ie amper hooft boven water houden in dit klote land waar werken bestraft word
Zo heeft toch nog vervoer11 november 2012 om 16:37 #18069841@eddepet007 wrote:
Mja wat heet profiteurs ze hebbeb gewoon gebruikt gemaakt van een regeling
Tja kan ze het ook niet kwalijk nemen
Kenis van mij rijdt ook wbv lpg
Onderhoud doe ik voor hem ondanks dat ie hard werktkan ie amper hooft boven water houden in dit klote land waar werken bestraft word
Zo heeft toch nog vervoerdat zal ook wel moeten voor sommige mensen wbv en lpg ik ken er ook nog wel een paar.
12 november 2012 om 09:42 #18069842@Freestyler wrote:
Dit is een stelling waar ik me totaal niet in kan vinden.
Ik rijd bijna dagelijks met mijn Senator. In jouw beleving doe ik dat dus enkel omdat het goedkoop is, en niet omdat ik een liefhebber ben.Dit is toch wel de meest domme uitspraak die je zou kunnen maken.
Ik heb de financiële mogelijkheden niet om mijn wagen in concoursstaat te krijgen. Dat maakt me echter geen mindere liefhebber.
Sterker nog, ik ben van mening dat ik meer kwijt ben aan tijd en geld onder de streep om mijn wagen in de staat te houden in welke hij nu verkeerd, dan dat ik hem in concoursstaat zou krijgen en dan maar binnen zou laten staan.
Denk dat de wagen van het laatste meer te lijden heeft, dan van dagelijks gebruik.En dan laat ik even in het midden dat de auto momenteel in een betere staat verkeerd dan toen ik hem net had.
Kortom, dagelijks gebruik wil niet zeggen dat men daarom geen liefhebber kan zijn. Het kan ook zijn dat men graag in zijn wagen rijdt, iets waar hij in eerste instantie ook voor bedoeld is. Dat hij daarbij goedkoper is dan menig moderne auto, is daar mooi in mee genomen.De dagen kaart ben ook ik geen voorstander van. Wat zijn 60 dagen in een jaar nu?!? (als het al 60 dagen worden)
Als ik enkel dan mag rijden, weet ik zeker dat de belasting per jaar goedkoper zal zijn dan het extra onderhoud dat het stilstaan met zich mee brengt.
Meen me te herinneren dat het km terug draaien ook verboden gaat worden, dan is het aantal km per jaar toch makkelijk te registreren middels de km stand opname bij apk?
(ja ook hier zijn makkelijke oplossingen voor, maar geen enkele manier is waterdicht)Just my 2 ct.
Je kunt moeilijk een onderscheid gaan maken tussen ‘liefhebber’ die geen belasting betaalt en ‘profiteur’ die geen belasting betaalt. In de politieke discussies zie je steeds terugkomen dat de vrijstelling is bedoeld voor mensen die weinig (enkele dagen per jaar) met hun oldtimer op pad gaan.
Dan ben jij misschien een liefhebber, maar je maakt wel misbruik van de regeling. Het één sluit het ander niet uit.
Ik snap wel dat je geirriteerd reageert… het gaat je geld kosten. Dat vind niemand leuk. :swear12 november 2012 om 11:25 #18069843:hmmz tja Nederland is het enige land die alles aan de laars lapt kwa BTW
Daarintegen is het wel de braafste jongentje van de klas :puke
Nederland is de enige land die belasting kent op auto’s ipv dat het overal bij inzit zoals bij andere landen :swear12 november 2012 om 12:08 #18069844@Freestyler wrote:
@Senatorman wrote:
@emiel5 wrote:
Aan die regeling heb je nog geen zak. Ik rijd minder dan 5000km per jaar, maar wel het gehele jaar door.
Wat heb ik dan aan zo’n klote kaart :swearMet deze regeling (60 dagen) worden ook prima de echte klassieker/oldimer liefhebber ontzien. Jij rijdt een wegenbelasting-vrije auto alleen omdat het goedkoop is. Het doel van deze regeling is dan ook exact om deze groep aan te pakken,.
Voor mij en vele andere liefhebbers een prima regeling. Zo verdwijnt het echte schroot eindelijk ook eens van de weg.
Dit is een stelling waar ik me totaal niet in kan vinden.
Ik rijd bijna dagelijks met mijn Senator. In jouw beleving doe ik dat dus enkel omdat het goedkoop is, en niet omdat ik een liefhebber ben.Dit is toch wel de meest domme uitspraak die je zou kunnen maken.
Ik heb de financiële mogelijkheden niet om mijn wagen in concoursstaat te krijgen. Dat maakt me echter geen mindere liefhebber.
Sterker nog, ik ben van mening dat ik meer kwijt ben aan tijd en geld onder de streep om mijn wagen in de staat te houden in welke hij nu verkeerd, dan dat ik hem in concoursstaat zou krijgen en dan maar binnen zou laten staan.
Denk dat de wagen van het laatste meer te lijden heeft, dan van dagelijks gebruik.En dan laat ik even in het midden dat de auto momenteel in een betere staat verkeerd dan toen ik hem net had.
Kortom, dagelijks gebruik wil niet zeggen dat men daarom geen liefhebber kan zijn. Het kan ook zijn dat men graag in zijn wagen rijdt, iets waar hij in eerste instantie ook voor bedoeld is. Dat hij daarbij goedkoper is dan menig moderne auto, is daar mooi in mee genomen.De dagen kaart ben ook ik geen voorstander van. Wat zijn 60 dagen in een jaar nu?!? (als het al 60 dagen worden)
Als ik enkel dan mag rijden, weet ik zeker dat de belasting per jaar goedkoper zal zijn dan het extra onderhoud dat het stilstaan met zich mee brengt.
Meen me te herinneren dat het km terug draaien ook verboden gaat worden, dan is het aantal km per jaar toch makkelijk te registreren middels de km stand opname bij apk?
(ja ook hier zijn makkelijke oplossingen voor, maar geen enkele manier is waterdicht)Just my 2 ct.
Helemaal mee eens!!
Ik rijd ook dagelijks met mijn Monza, maar zodra er iets mee is dan laat ik het verhelpen.
Liefhebbers hoeven ook niet zelf te kunnen sleutelen vind ik (al is het wel handig uiteraard).
Ik zelf kan weinig zelf, maar heb wel de contacten die goed werk afleveren.Al sneeuwt het of ligt er pekel, ik rij er gewoon doorheen(maar hij staat s avonds wel droog en warm binnen) Veel mensen kunnen dit totaal niet begrijpen, maar ik ben van mening
dat ik mijn wagen heb gekocht om in te rijden, niet om er naar staan te kijken in de garage.
En gaat hij roesten….nou ja dan laten we het toch gewoon herstellen?
Ik heb mijn Monza nu meer dan 5 jaar en rij er 4500 kms per jaar mee en hij ziet er nog steeds super mooi uit…lees roestvrij (mede dankzij Garage Romijn die veel onderhoud heeft verzorgd)Dus nogmaals, ik ben het helemaal met je eens.
ff een foto tje hoe hij er nu bij staat.
[http://7.media.hyves-static.net/1509024854/6/zELu/0/img1509024854.jpeg/img]
12 november 2012 om 12:19 #1806984512 november 2012 om 12:21 #18069846Er zijn alternatieven op de regeling van Rutte 2.
Wat vinden jullie van de volgende alternatieven?
1) Maak de leeftijdsgrens van oldtimers strenger: als alle auto’s van voor 1970 (nu dus ruim 40 jaar oud!) worden vrijgesteld, sluit je de groep scheefrijders voor een groot deel uit. Deze auto’s zijn immers zo oud dat ze niet geschikt zijn voor dagelijks vervoer.
2) Limiteer het aantal kilometers dat jaarlijks met de auto mag worden gereden. Net als bij de oldtimer verzekering kan dit worden gelimiteerd. Hiermee wordt dagelijks gebruik uitgesloten en minder kilometers = minder uitstoot = minder milieubelastend.
3) Regel het zo dat een oldtimer alleen vrijgesteld wordt als er een eerste voertuig is voor dagelijks gebruik.Artikel: http://www.berekenjeautokosten.nl/wegenbelastingnieuws/vrijstelling-motorrijtuigenbelasting-voor-oldtimers-wordt-afgeschaft.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
12 november 2012 om 12:25 #18069847Regels onveranderd laten en emissie eisen aanscherpen
lijkt me ook een goeie :thumb12 november 2012 om 12:58 #18069848@trashmetal wrote:
Regels onveranderd laten en emissie eisen aanscherpen
lijkt me ook een goeie :thumbDat lijkt me het beste voor iedereen inderdaad.
Als het de staat daadwerkelijk om het milieu zou gaan.. Maar ik weet wel beter,
het is wel heel toevallig dat er zo ook nog 100 miljoen per jaar extra binnen komt.
Maar de hoofdzaak is natuurlijk het milieu.. :hmmz12 november 2012 om 13:11 #18069849En als de plannen doorgaan zoals ze nu voorgesteld zijn zal er een grote bedrijfstak failliet gaan,
daarmee loopt de staat wel erg veel btw mis.
Ik moet het nog zien dat dit feest doorgaat, het lijkt me sterk..12 november 2012 om 18:31 #18069850@Kano, het feit dat het een het ander niet uitsluit, ben ik met je eens. Maar dat wil niet zeggen dat we daarom ook misbruik van de regels maken. Sterker nog, het geld dat ik bespaar in wb, ben ik wel weer kwijt aan onderhoud en reparatie (iets waar ook weer btw over afgedragen dient te worden, en wat weer zorgt voor werk gelegenheid, waar ook weer btw van afgedragen wordt)
Het is voor mij of het ene of het andere. Of wb betalen, of onderhoud betalen. Maar beide zijn voor mij financieel niet te doen.
De stelling waar het overigens om ging, was dat liefhebbers de auto niet dagelijks gebruikte. En daar ben ik het niet mee eens.
12 november 2012 om 18:53 #18069851Mja ze zijn der gek genoeg voor om het door te drukken
Is gewoon een kutzooi daar in denk haag weer geld naar griekenland hoorde ik net
Dan draait je maag gewoon daar met 55 tot 58 met pensioen hier 17 miljard bezuinigen waar we voor op draaien
Generaal pardon voor mensen die de boel bedonderenEn onze hobbie voor groot deel af pakken bah ben der gewoon misselijk van
12 november 2012 om 19:39 #18069852Blijf er bij, gewoon het zelfde als in duitsland.
Wegenbelasting zit daar bij de brandstof prijs in.
Heb je alle doelgroepen, en de liefhebbers die een oldtimer hebben staan voor de zondags ritjes betalen dan ook belasting.
En de milieu hokken betalen belasting.Snap niet dat het zo moeilijk moet met allemaal regelingen…
Maar dat is Nederland, en overheid weet ook wel dat ze op de bestaande manier meer geld binnen harken…12 november 2012 om 20:44 #18069853Dat zou inderdaad de meest eerlijke manier van belasten zijn. Hoe meer je rijdt en verbruikt, hoe meer je betaald :thumb
Maar om de een of andere vage reden willen ze daar in Den Haag niet aan…..
Want dan heb je de mensen niet die aan de grens wonen, die gaan dan in het buitenland tanken (alsof we dat nu nog niet doen)Ze vergeten dan wel ff dat de toeristen en andere buitenlanders die hier werken, dan wel mee betalen wat ze nu dus niet doen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.