Forumindex › Forums › Overige › Auto algemeen › weer wegenbelasting voor oldtimers in 2014
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 november 2012 om 06:36 #18069679
Niks mis mee, ik vind het belachelijk dat de oldtimer rijders onder ons zich zo druk maken, als ze voor de liefhebberij zijn en je hebt er een hele hoop snap ik het best, maar voor diegene die enkel er een hebben om zo goedkoop te rijden vind ik gewoon niet kunnen. Dat is hetzelfde als geen belasting betalen. Iedereen moet dat. waarom diegene die dagelijks in een oldtimer naar zijn werk gaat niet?
2 november 2012 om 06:48 #18069680zeker nu de corsa weer eerste auto is mag er best belasting voor geheven worden vind ik
stopt mij niet van het verder opknappen van het ding :D2 november 2012 om 07:40 #18069681Laten we het wel leuk houden op dit forum.
Als er dan toch wat veranderd moet worden wat betreft de belastingen voor voertuigen, dan ben ik ook voor alleen belastingen heffen via accijns. Dan betaald elke weggebruiker voor het gebruik van de weg. En aangezien ze de accijns niet te hoog kunnen maken ivm de lagere prijzen over de grens, zal het alleen maar beter worden voor degene met een zuinige auto en degene die weinig km’s maakt. En natuurlijk mag die accijns inkomsten alleen maar gebruikt worden voor het wegennet, en niet voor het dichten van de begroting.2 november 2012 om 07:45 #18069682@kadscona wrote:
En natuurlijk mag die accijns inkomsten alleen maar gebruikt worden voor het wegennet, en niet voor het dichten van de begroting.
dream on :agent
2 november 2012 om 09:22 #18069683Ik heb de perfecte oplossing gevonden!
Als nou iedereen die al een oldtimer heeft deze regel geldig blijft.
Dat als je een auto laat invoeren/koopt etc etc… je blijft liefhebber dan moeten ze de eerste 2 jaar belasting betalen zo haal je de handelaren/ profiteurs weg en kunnen liefhebbers na 2 jaar belastingvrij rijden :angel
Stel dat ik mijn Manta verkoop aan Pietje of Klaasje dan moet Pietje Klaasje eerst 2 jaar belasting betalen voordat hij kan genieten van zijn belastingvrije auto :thumb
Het is dan gebeurd met die import profiteur bakken :angelIdee of niet :wors
2 november 2012 om 09:29 #18069684goed plan,de grens op 30 jaar zetten en minimaal 2 jaar tenaam staan,dan eventueel LPG en Diesel alleen de toeslag betalen.
Zou mij ook raken maar wel acceptabel naar mijn mening. Dan doet iedereen een beetje water bij de wijn.2 november 2012 om 11:50 #18069685De diesels betalen toch al 50,- per maand toeslag?
2 november 2012 om 11:54 #18069686@ICEQUEEN_Manta_Logan wrote:
Ik heb de perfecte oplossing gevonden!
Als nou iedereen die al een oldtimer heeft deze regel geldig blijft.
Dat als je een auto laat invoeren/koopt etc etc… je blijft liefhebber dan moeten ze de eerste 2 jaar belasting betalen zo haal je de handelaren/ profiteurs weg en kunnen liefhebbers na 2 jaar belastingvrij rijden :angel
Stel dat ik mijn Manta verkoop aan Pietje of Klaasje dan moet Pietje Klaasje eerst 2 jaar belasting betalen voordat hij kan genieten van zijn belastingvrije auto :thumb
Het is dan gebeurd met die import profiteur bakken :angelIdee of niet :wors
Slecht idee, wat als ik de oldtimer op naam van mn vriendin wil hebben? Moet ze dan belasting gaan betalen terwijl die wel bij ons blijft?
2 november 2012 om 13:06 #18069687Waarom zou je een auto op naam van je vriendin willen zetten ???
Tja als er water bij de wijn moet dan leek mij dit de beste oplossing :angel2 november 2012 om 14:08 #18069688:thumbup @ICEQUEEN_Manta_Logan wrote:
Waarom zou je een auto op naam van je vriendin willen zetten ???
Tja als er water bij de wijn moet dan leek mij dit de beste oplossing :angel2 november 2012 om 14:10 #18069689denk dat die gewoon 2 jaar opgeschort blijven staan en dan de markt op komen. denk dat 4 jaar betalen op een minimaal 30 jarige import oldtimer de commerciële kick wel grotendeels zal killen.
@ICEQUEEN_Manta_Logan wrote:
Ik heb de perfecte oplossing gevonden!
Als nou iedereen die al een oldtimer heeft deze regel geldig blijft.
Dat als je een auto laat invoeren/koopt etc etc… je blijft liefhebber dan moeten ze de eerste 2 jaar belasting betalen zo haal je de handelaren/ profiteurs weg en kunnen liefhebbers na 2 jaar belastingvrij rijden :angel
Stel dat ik mijn Manta verkoop aan Pietje of Klaasje dan moet Pietje Klaasje eerst 2 jaar belasting betalen voordat hij kan genieten van zijn belastingvrije auto :thumb
Het is dan gebeurd met die import profiteur bakken :angelIdee of niet :wors
2 november 2012 om 14:49 #18069690denk dat dat wel meevalt,kost ook een hoop ruimte,maar inderdaad is daar vast wel een regeltje van te maken dat schorsen weer niet meetelt voor die 2 jaar,denk dat dat inderdaad het mooist is.
2 november 2012 om 17:42 #18069691leuk al dat gegis hiero.. maar ik weet zeker dat ik de oplossing heb.
laat ze alsjeblieft naar de bliksem lopen, daar in den haag.
dan is het zo opgelost.!
als de plannen zo doorgaan als dat ze er nu liggen.
ben ik benieuwd wie het eerst naar de donder gaat..
is half nederland 2 februari failliet.2 november 2012 om 17:46 #18069692amen voor Ghanz :wors
als alles gaat zoals het nu lijkt te gaan dan gaat het NIET goedkomen hier in NL
Ik neem aan dat het een en ander nog wel bijgeschaafd gaat worden,anders mag men in Den Haag wel extra bodyguards gaan inhuren want dit gaan mensen niet pikken.2 november 2012 om 17:56 #18069693@ICEQUEEN_Manta_Logan wrote:
Waarom zou je een auto op naam van je vriendin willen zetten ???
Tja als er water bij de wijn moet dan leek mij dit de beste oplossing :angelnu toevallig niet maar ik heb een tijdje terug zoveel auto’s op naam staan dat de belasting dienst middels een brief ging vragen of ik een handelaar was.
2 november 2012 om 19:10 #18069694Volgens mij heb ik de oplossing;
Om in aanmerking te komen voor vrijstelling van wegenbelasting.
Moet de auto minimaal 25 jaar oud zijn.
Moet de auto als tweede auto op je naam staan.(incl. bijv. een lease auto)
En mag je maximaal 5000 km per jaar rijden.Als je aan bovenstaande voorwaarden voldoet ben je volgens mij echt een liefhebber.
Kun je hier niet aan voldoen moet je gewoon betalen, desnoods met een extra toeslag om het dagelijks gebruik van een oude auto te ontmoedigen.Maar ik vind ook dat ze mensen met electrische auto’s, die volop benzine tanken, aan moeten pakken.
Volgens mij is de manta schoner dan een electrische auto die niet electrisch gebruikt wordt. Dan bedoel ik het hele traject van produceren tot afbreken.Groetjes.
2 november 2012 om 19:45 #18069695@Fearless wrote:
nu toevallig niet maar ik heb een tijdje terug zoveel auto’s op naam staan dat de belasting dienst middels een brief ging vragen of ik een handelaar was.
:shock: :shock:
2 november 2012 om 20:02 #18069696@asconahobbyist wrote:
amen voor Ghanz :wors
als alles gaat zoals het nu lijkt te gaan dan gaat het NIET goedkomen hier in NL
Ik neem aan dat het een en ander nog wel bijgeschaafd gaat worden,anders mag men in Den Haag wel extra bodyguards gaan inhuren want dit gaan mensen niet pikken.zoals al eerder vemeld:
tijd voor een ” project-X” te den haag. :P
3 november 2012 om 11:07 #18069697Kijk, dit is nou helemaal DE oplossing wat mij betreft!!!
Ben het hier volledig mee eens. :thumb
@ChristiaanOpel wrote:
Volgens mij heb ik de oplossing;
Om in aanmerking te komen voor vrijstelling van wegenbelasting.
Moet de auto minimaal 25 jaar oud zijn.
Moet de auto als tweede auto op je naam staan.(incl. bijv. een lease auto)
En mag je maximaal 5000 km per jaar rijden.Als je aan bovenstaande voorwaarden voldoet ben je volgens mij echt een liefhebber.
Kun je hier niet aan voldoen moet je gewoon betalen, desnoods met een extra toeslag om het dagelijks gebruik van een oude auto te ontmoedigen.Maar ik vind ook dat ze mensen met electrische auto’s, die volop benzine tanken, aan moeten pakken.
Volgens mij is de manta schoner dan een electrische auto die niet electrisch gebruikt wordt. Dan bedoel ik het hele traject van produceren tot afbreken.Groetjes.
3 november 2012 om 14:59 #18069698En hoe wordt dan die 5000 km gecontroleerd?Ik kan ook nu zeggen dat ik maar 1000 km gereden heb dit jaar met de Kadett.
3 november 2012 om 15:42 #18069699Ik neem aan dat je auto’s ook wel eens APK gekeurd worden? ;)
Kilometerstandregistratie is al jaren een wettelijk verplicht onderdeel van de apk.
3 november 2012 om 15:45 #18069700@lenn0 wrote:
Ik neem aan dat je auto’s ook wel eens APK gekeurd worden? ;)
Kilometerstandregistratie is al jaren een wettelijk verplicht onderdeel van de apk.
Voor de dag van de apk andere teller erin zitten wat je zelf per jaar 1000km vooruit zet?
3 november 2012 om 15:56 #18069701Dat moet je natuurlijk zelf weten of je daar mee wil gaan rotzooien…
Ik kan ook nog wel duizenden andere dingen in het leven opnoemen die stiekem gedaan worden, zo gaat het nou eenmaal.Waar het omgaat is dat die registratie via apk opzich helemaal niks mee is.
Ik zelf en 9 van de 10 andere liefhebbers die een oldtimer als 2e auto hebben zullen met de kilometerstanden die in een jaar gereden worden absoluut niet de teller terug hoeven draaien. :thumb3 november 2012 om 16:33 #18069702@trashmetal wrote:
zeker nu de corsa weer eerste auto is mag er best belasting voor geheven worden vind ik
stopt mij niet van het verder opknappen van het ding :DNou wat houd je tegen dan ? Je kan bij de Belastingdienst een bezwaar indienen omdat je het niet eens bent om geen wegenbelasting te betalen.
Of doe je dat niet ? Omdat je toch wel een klein beetje zielig bent ? :puke
3 november 2012 om 16:36 #18069703@lenn0 wrote:
Dat moet je natuurlijk zelf weten of je daar mee wil gaan rotzooien…
Ik kan ook nog wel duizenden andere dingen in het leven opnoemen die stiekem gedaan worden, zo gaat het nou eenmaal.Waar het omgaat is dat die registratie via apk opzich helemaal niks mee is.
Ik zelf en 9 van de 10 andere liefhebbers die een oldtimer als 2e auto hebben zullen met de kilometerstanden die in een jaar gereden worden absoluut niet de teller terug hoeven draaien. :thumbNee oke, maar genoeg doen het wel, genoeg oldie’s wat over de 20.000 per jaar kachelen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.