Forumindex › Forums › Overige › Auto algemeen › weer wegenbelasting voor oldtimers in 2014
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 november 2012 om 18:46 #18069642
http://www.knac.nl/petitie/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Een petitie tegen de wegenbelasting
1 november 2012 om 18:52 #18069655@trashmetal wrote:
ik vind niet dat je iemand kan verplichten een auto er bij te kopen :hmmz
maar iemand die een belastingvrije oldtimer importeerd om er goedkoop mee te kunnen rijden noem je profiteur
1 november 2012 om 19:14 #18069656nee, dat maak je er zelf van
maar toch ben ik van mening, en velen anderen
dat een auto eerst hier 25 a 30 jaar belasting moet hebben opgeleverdiemand verplichten belasting te betalen daar in tegen kan weer wel ;)
1 november 2012 om 19:17 #18069657@mies&geri wrote:
@trashmetal wrote:
maar iemand die een belastingvrije oldtimer importeerd om er goedkoop mee te kunnen rijden noem je profiteur
:hmmz
1 november 2012 om 19:22 #18069658De berekeningen en paniek die je de laatste dagen ziet langskomen van mensen die bang zijn ineens honderden euro’s te moeten betalen is natuurlijk klinkklare waanzin.
Ten eerste zal volgend jaar niets/nauwelijks wat veranderen, ik verwacht pas in 2014 dat er concrete plannen worden doorgevoerd.
Natuurlijk is het dan onzin dat je voor je 2,5 ton zware amerikaan die nooit buiten komt dan ineens honderden euro’s wegenbelasting zou moeten betalen, dat zou totaal niet realistisch en rendabel zijn.
Het uiteindelijke doel zal zijn dat oldtimers zwaarder belast moeten worden dan nieuwe auto’s. Om de industrie te stimuleren en mensen in veiligere en schonere auto’s te laten rijden. De regering wil ook niet per definitie de autoliefhebber straffen, maar die andere 99% die een oliestokende 190d van de sloop trekken om vervolgens met een louche apk gratis de boel onder te baggeren.Ik ben ook tegen de nieuwe regelingen, maar vind wel dat er een alternatief moet worden gezocht tegen dit importprobleem. Misschien iets in verhouding tot de waarde van de auto of dergelijks, ik weet het ook niet.
1 november 2012 om 19:35 #18069659simpel
alles wat nu belastingvrij is belastingvrij houden
alles wat nu ge-importeerd word eerst 25 jaar wegenbelasting betalen
dan lost het probleem zich ook vanzelf opoldtimers als dagelijks gebruiken dan moeten ze ook onderhouden worden
en ze slijten sneller dan auto’s waar maar paar 100 KM p/jaar mee gereden word1 november 2012 om 20:05 #18069660@trashmetal wrote:
oke zit wat in…
dan zal deze persoon die dus enkel wegenbelasting vrije auto heeft daar belasting over moeten betalen..of dus een dagelijkse nieuwere erbij om de oldtimer te sparen.. dat moet toch te realiseren zijn..
1 november 2012 om 20:10 #18069661dat gezeik over geimporteerde wagens…pfffff
waar zou een je nu t beste een originele amerikaan vandaan halen?
of de citroenliefhebber een citroen..frankrijk mischien?
alfa…doe een wilde gok maar zou best eens italie kunnen zijn?
een mooie volvo amazone…?trashmetal…je weet nogal veel doe eens een gok?
:puke1 november 2012 om 20:18 #18069662We doelen natuurlijk op de koosgoedkoop en de hassan in zn mercedes diesel.
De afdankertjes uit duitsland vanwehe de umweltzones….die hier bij bosjes, door handelaartjes, geimporteerd worden en op marktplaats te koop staan.
Golfjes 2, en mercedessen en weet ik veel wat voor oninteresante wagens nog meer. Gewoon 13 in een dozijn bakken. Die enkel maar naar nederland gehaald zijn voor 1 ding…..
Km’s vreten, belastingvrij…en goedkoop in de verzekering.Dat moest natuurlijk een keer fout gaan, en de echte liefhebber heeft daar straks mee te kampen.
1 november 2012 om 20:46 #18069663hoor iedereen over
belachelijk dat ze wegenbelasting willen heffen op oldtimers
maar brandstof toeslag willen ze wel betalen
1 die brandstof toeslag kost je ook minimaal €500,= p/jaar
2 dan gaan mensen hem alsnog dagelijks gebruiken onder het mom van
ik betaal ervoor dus dan gebruik ik m ook1 november 2012 om 21:01 #18069664@mies&geri wrote:
hoor iedereen over
belachelijk dat ze wegenbelasting willen heffen op oldtimers
maar brandstof toeslag willen ze wel betalen
1 die brandstof toeslag kost je ook minimaal €500,= p/jaar
2 dan gaan mensen hem alsnog dagelijks gebruiken onder het mom van
ik betaal ervoor dus dan gebruik ik m ookpunt 2 heb je ook als je wegenbelasting betaald
1 november 2012 om 21:14 #18069665Meeste maken zich nu drukker en drukker, is nog niks zeker gewoon lekker geduldig afwachten en tot die tijd geniet je van je oldie
1 november 2012 om 22:08 #18069666@asconiakkefietje wrote:
dat gezeik over geimporteerde wagens…pfffff
waar zou een je nu t beste een originele amerikaan vandaan halen?
of de citroenliefhebber een citroen..frankrijk mischien?
alfa…doe een wilde gok maar zou best eens italie kunnen zijn?
een mooie volvo amazone…?trashmetal…je weet nogal veel doe eens een gok?
:pukegewoon dikke pech voor je
er zullen dingen moeten veranderen en er gaan dingen veranderen
haat mij maar voor wat ik denk wat de beste oplossing is :puke
kom jij dan met een beter idee die hassans in die walmende bezen van de straat te krijgen
de niet liefhebbers
JUIST er zullen mensen tegen het verkeerde been geschopt moeten worden
en dan heb je jankers, net als jij!!1 november 2012 om 22:09 #18069667@mies&geri wrote:
simpel
dan lost het probleem zich ook vanzelf opoldtimers als dagelijks gebruiken dan moeten ze ook onderhouden worden
en ze slijten sneller dan auto’s waar maar paar 100 KM p/jaar mee gereden wordEn jij ook!! :fy1
1 november 2012 om 22:19 #18069668Zo veel zou et tog niet worden de belasting? En dan nog als je een ECHTE liefhebber bent dan maakt et niet heel veel uit dan heb je et er wel voor over.
Er zal iets verandert moeten worden om die k*t diesels van de weg te halen.
Dit is de makelijkste oplossing en brengt nog wat extra geld in de la.Niemand wilt extra geld in leverren maar et moet gebeuren.
Ik rij ook een c kadett en wil ook geen belansting betalen maar et zal tog wel moeten
1 november 2012 om 22:22 #18069669mrb eraf en doorberekenen in de brandstofprijs
1 november 2012 om 22:29 #18069670mogen ze van mij doen :thumbup
niet voor niks met een 1.4 turbo bezig :D1 november 2012 om 22:32 #18069671Benzine is al veelste duur mooi van die prijs afblijven
1 november 2012 om 22:42 #18069672Ach, kilometerheffing en branstofacceins zie ik ook meer heil in. Maar zo heeft ieder zn mening.
1 november 2012 om 23:12 #18069673trashmetal
voor mijn part rijd iedereen met een mercedes onder zijn kont..wat zou mij dat maken?
of ben je soms jaloers???
zijn die soms te duur voor je?ik spek t nl wegennet jaarlijks al met mijn omega voor 640 euro…20000km per jaar bij 1 op 9…dus aan de pomp maak ik ze ook nog eens blij…
maar daarnaast mag ik graag in mijn oldtimers rijden import of niet…
meen dat ik toch wel een echte liefhebber ben…heb inmiddels 9 opels op naam staan
en daar zit geen goedkoop opgelapt belastingvrij corsaatje tussen om km mee te maken om maar s wat te noemen..noem geen namen :sleeping1 november 2012 om 23:21 #18069674Heel simpel als ze nu alles wat vrij is laten en geen nieuwe meer bij laten komen
Dan zijn liefhebbers tevreden en de walmende diesel over paar jaar nog maar weinig van over
Want de meesten zijn niet de besten en sls ze kwa onderhoud wat duur worden gaan ze weg1 november 2012 om 23:24 #18069675eddepet for president!
:thumbup2 november 2012 om 01:19 #18069676@mies&geri wrote:
simpel
en ze slijten sneller dan auto’s waar maar paar 100 KM p/jaar mee gereden word:thumbup
of seizoens kentekens net als duitsland.2 november 2012 om 04:58 #18069677@asconiakkefietje wrote:
trashmetal
voor mijn part rijd iedereen met een mercedes onder zijn kont..wat zou mij dat maken?
of ben je soms jaloers???
zijn die soms te duur voor je?ik spek t nl wegennet jaarlijks al met mijn omega voor 640 euro…20000km per jaar bij 1 op 9…dus aan de pomp maak ik ze ook nog eens blij…
maar daarnaast mag ik graag in mijn oldtimers rijden import of niet…
meen dat ik toch wel een echte liefhebber ben…heb inmiddels 9 opels op naam staan
en daar zit geen goedkoop opgelapt belastingvrij corsaatje tussen om km mee te maken om maar s wat te noemen..noem geen namen :sleepingJalours op een oldtimer met drie letter kenteken?? :jerry
is in mijn ogen GEEN oldtimer dus kan ik niet jalours op zijn :puke
en ik spek het wegennet met mn astra en die doet ook 1 op 9
dus wat lul jemin of meer zeg je dat oldtimer rijden alleen dus voor de rijken is??
meeste opknap/reatauratietopics word het laswerk op de zelfde manier gedaan als ik doe
dus dat zijn ook allemaal goedkope oplappers?? zullen ze leuk vinden ;)
ben ik dan geen echte liefhebber??
omdat ik geen handen vol geld in een project kan pompen?
maar probeer met beperkte middelen er wat van te makenOf ben jij soms jalours dat het mij geen drol kost, en toch een leuk resultaat?
2 november 2012 om 05:10 #18069678:wub
Wat is er mis mee dat ik dit karretje op de weg wil houden :fy1 -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.