Weer in het bezit van een Calibra :)

Forumindex Forums Modellen Calibra Weer in het bezit van een Calibra :)

  • Dit onderwerp is leeg.
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #17277494
    Blackbull
    Deelnemer
      Lid sinds:
      29 July 2004

      Jaren geleden Calibra gereden en al een jaar marktplaats in de gaten aan het houden voor een mooie basis. Anderhalve week geleden kwam er één langs op Facebook en vorige week vrijdag dan ook naar Heerhugowaard gereden om een Calibra op te halen bij een liefhebber die de auto 15 jaar in het bezit heeft gehad.

      Het is een goede basis met de nodige verbeterpunten die ik nog kan en ga aanpakken. De auto lekte al 2 jaar water naar binnen en het tapijt en dreunmatten waren drijfnat. Het hemeltje had geen bekleding en hing los en ook zaten er een paar interieurdelen in wat niet geheel naar mijn smaak is als traanplaat matten, houten stuurtje, sportpedalen, pook – en handremhoes.

      Het exterieur bevatte een doorgezakte spoiler met half werkend remlicht. Ook is de motorkap erg gaan roesten wegens een in het verleden gemonteerde booskijker. Ik ben nu dan ook hard op zoek naar een vervangende motorkap en achterklep in kleur. De lak rondom is dof en vol krasjes dus een poetsbeurt is ook nodig.

      Motorisch is de calibra in goede staat. De motor is aantoonbaar niet lang geleden gereviseerd. Wel heeft de auto een beurt nodig dus gm olie besteld en nieuw olie – en benzinefilter gezien ik niet weet wanneer die voor het laatst vervangen is.

      Na ontvangst het interieur leeg getrokken en als eerste de lekkage gezocht. Er was een rubber vergaan welke onder de achterklep zit en het lekte via de kachelventilator naar binnen, deze zat niet lekker gemonteerd en het rubber wat eronder zat was vergaan. Ook het gootje zat verstopt. Door de lekkage ben ik achter 2 roestplekken gekomen, deze zullen gelast moeten worden.
      Dit weekend hoop ik het het interieur weer op te kunnen bouwen. Heb al stoffen matten binnen en standaard pedaalrubbers. Ook heb ik een andere tellerbak liggen omdat de toerenteller en snelheidsmeter soms blijven hangen. Deze onderdelen gekregen van een andere liefhebber die ook het bekleden van het hemeltje voor mij verzorgt. Daarnaast moesten de raamschakelaars vervangen worden omdat het bijrijdersraam niet meer dicht kon.
      Ook zaten er in de kofferbak 2 ledjes ipv normale kofferbakverlichting. Alle het overtollige kabelwerk uit de kofferbak gehaald en de originele verlichting weer aangesloten en geschakeld op de manier hoe het origineel ontworpen was.
      Hieronder staan de foto’s van aankoop tot staat van u nu. In dit topic zal ik alle aanpassingen bijhouden.

      Aankoop:







      Heupgordel uit een kadett erin gezet zodat een 3e passagier op de achterbank past:

      Lekkage opzoeken en alles laten drogen:


      Roest door lekkage :(

      Achterstallig onderhoud: Interieurfilter,

      Alvast het stuurtje uit een kadett gsi erin gezet:

      Overtollige kabels eruit gehaald en originele kofferbak verlichting weer aangesloten en losgekoppeld van de schakelaars bij de deuren.

      En de spoiler eraf gehaald, nu blijft de achterklep ook weer goed open staan en zakt ie niet door de luchtveren heen. Hopelijk snel een andere kap gevonden maar oogt al een stuk beter.

      Dit weekend weer verder.

      #18323726
      2slow
      Deelnemer
        Lid sinds:
        21 October 2006

        Goede zet van die spoiler :thumb , vertrouw je dat een persoon in het midden van de achterbank? Is wel krap hoor.

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.