weer een nieuw probleem

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum weer een nieuw probleem

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18344193
    dannykattuk83
    Deelnemer
      Lid sinds:
      27 April 2017

      hallo ik heb alweer een nieuw probleem ik krijg nu in mijn beeldscherm het verbruik te zien dat hoort zo maar het verbruik is als ik gas geef tussen de 20 en 35 liter per 100 kilometer nou zit er sinds gister wel een nieuwe radio in maar ik vertrouw het nog steeds niet want als ik stil sta en doen de motorkap open en ik speel met de gasklep blijft het verbruik normaal aleen als ik rij geeft ie deze hoge waarden 1 van jullie suggesties (en nee ik doe de vec niet weg heb er al te veel in zitten) mvg danny

      #18344198
      Opeltje17
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 January 2012

        Dat hoort zo, als jij constant snelheid rijdt zal het verbruik zakken.

        Met optrekken of gas geven etc zal het verbruik hoog uitvallen.

        #18344203
        dannykattuk83
        Deelnemer
          Lid sinds:
          27 April 2017

          Ja ok dat snap ik maar ik vind het toch raar dat ie dan tijdelijk niet lang daar heb je gelijk in gewoon 30 tot 35 liter bezine per 100 km weergeeft

          #18344204
          dappie
          Deelnemer
            Lid sinds:
            5 July 2008

            En toch hoort het zo, ga maar eens een tijd 120 rijden en dan af zaken naar 100, doe dit op de cruisecontrol,
            Dan zul je zien dat je een lager verbruik krijgt, maar het heeft ff tijd nodig.

            #18344216
            marson
            Deelnemer
              Lid sinds:
              23 June 2009

              Danny,

              Ik heb dat ook, is heel normaal, vergelijk het maar eens alsof je hele tijd plank gas rijd.
              Dan word de waarde wel weer wat lager maar dat is precies wat dappie ook zegt “je verbruik stabiliseert dan weer” dus zou me eigen er niet druk om maken het tenslotte maar een indicatie je boordcomputer is niet nauwkeurig genoeg om het precieze verbruik aan te kunnen geven op het moment dat je gas geeft.
              Op het moment dat ie stabiliseert komt het heel redelijk overeen met de werkelijkheid. :wacko: :whistle:

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.