Wederom een Meriva B

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila Wederom een Meriva B

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17237131
    Gamespel
    Deelnemer
      Lid sinds:
      14 August 2010

      Zo nou veel getouwtrek, meningsverschillen en foutjes weer een nieuwe Meriva B besteld…

      Het word een Meriva B 1.4 T 120PK Cosmo Oriental Blue (later weer met EDS Tuning) met Cosmo+ pakket, Executive pakket, OPC-line pakket, Navi 900, 18 inch 6 spaaks 2-tone velgen en AFL.

      Heb even proef gereden in de 140PK versie met 6-bak, maar daar ben ik niet zo weg van. Dacht dat de 6e versnelling de toeren op de snelweg wat omlaag zou halen, maar dit is niet het geval. Toeren zijn in de 6e versnelling bij bijv 100 of 140 km hetzelfde als met de 5-bak. Het betekend dus dat je zeker in de stad meer moet schakelen… dus dan maar voor 399,- euro een licentie voor een nieuwe auto bij EDS.

      Het zal een 2012 model worden en ben internet aan het afstruinen naar verschillen met het 2011 model. Weten jullie buiten het Navi systeem nog veranderingen?

      PS. ik heb eens naar Topic http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=80&t=151223 zitten kijken en wil eens navraag gaan doen wat carwrapping kost (hopelijk niet te duur) in het model wat B4R7 heeft gemaakt, alleen zal het oranje dan oriental blue worden.

      #17873060
      GRSBK
        Lid sinds:
        12 January 2011

        Bij de zafira B 2.2. 6 bak gaan de toeren wel omlaag in de 6e versnelling
        maar dat zit dan misschien in de turbo die de Zafi niet heeft
        6e is ook maar een over-drive

        #17873061
        Gamespel
        Deelnemer
          Lid sinds:
          14 August 2010

          @GRSBK wrote:

          Bij de zafira B 2.2. 6 bak gaan de toeren wel omlaag in de 6e versnelling
          maar dat zit dan misschien in de turbo die de Zafi niet heeft
          6e is ook maar een over-drive

          Inderdaad… kwam even niet op de naam ‘over-drive’ :D

          Een van de wagens van mijn werk (een Fiat bus) heeft ook een 6-bak en daar is de 6e ook een over-drive. Dus ik dacht ook dat de 6e versnelling bij de Meriva dat ook was. Maar goed dat ik toch even een proefritje gemaakt had..

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.