Website

Forumindex Forums Overige PC & Multimedia Website

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17210469
    2e-c14nz
      Lid sinds:
      5 June 2009

      hee mensen,

      Ik zie zelf vaak op het forum dat er vragen zijn ivm performance van de pc. Zelf zit ik in de it, en kom het vaak ook tegen dat mensen hun pc te traag vinden, en dat het allemaal wel sneller mag, Zonder dat het geld gaat kosten. Vandaar dat ik even deze tip geef.

      http://www.pcleek.com

      Ik weet niet op het toegestaan is om voor websites reclame te maken, maar aangezien er veel mensen zijn die er baat bij hebben, denk ik tja waarom niet? :D

      Op deze site kun je allerlei dingen vinden. Hoe je je pc kunt beveiligen, leuke software, maar nog belangrijker: Prestaties verbeteren :D

      Op het gebied van prestaties verbeteren wordt veel gepraat over lines in je register. Je gaat hier dus veel mee werken. Als je een middagje de tijd hebt, is het zeker de moeite waard om hier te kijken. Het is erg duidelijk te volgen en absoluut de moeite waard. Dus om een lang verhaal kort te maken, voor mensen die XP en Vista traag vinden en niet aan hun hardware willen werken, kijk eventjes en have fun :D

      Sorry voor het lange verhaal, maar wil zeker zijn dat alles duidelijk is. Als nieand er wat aan heeft, zie ik van zelf wel als het topic verwijdert word :D

      #17495100
      noc
        Lid sinds:
        20 February 2005

        om als leek in het rigister te zitten klooien:hmmz

        ik zou het toch niet aanraden:thumbdown

        #17495101
        Roelof
          Lid sinds:
          30 June 2004

          Leken die met een verse PC beginnen zijn per definitie al gedoemd……

          Het begint al met een 30 dagen versie van de virusscanner, de scanner blijft wel doorgaan maar pakt geen updates. Ik heb al genoeg PC’s gezien met tonnen aan virussen en een oud aftans 30 dagen virusscannertje.

          Dan een firewall, zo 1 die je moet beantwoorden wat wel en wat niet het net op mag. Tja, als leek klik je maar ja want als je nee klikt kan het zijn dat je iets blokkerd. Misschien is dat ook wel de bedoeling van zo’n firewall….

          Ja, dan hebben ze een up to date virusscanner en denken ze vrij te zijn van virussen. Verrek, er zijn ook krengen als Adaware en allerlij andere zaken met een commerciele en spam-achtige achtergrond. Veel standaard virusscanners zijn hier niet op ingericht.

          Mja…. dan heb je dat ook in de gaten en ondertussen springt je mailbox vol met mailtjes van onbekenden met vaal aantrekkelijke linkjes of attachements. Ben je een outlook gebruiker kunnen de scripts om je oren vliegen bij alleen al het openen van de mail maar gelukkig weten die spammers ook dat de leek makkelijk te verleiden is tot het klikken op een link met god mag weten wat er werkelijk achter schuilt.

          O ja, laat ik het maar niet over de trend van WiFi in huis hebben. Men kope een router, men kan dat nog knutselen in de plaats van het oude modempje. Dan draait men de CD om even snel je provider en account in te kloppen en hoppa, er is beeld!
          Maar ehmmmm….. NIETS MEER AAN DOEN!!!!! want stel voor dat je het verkloot.

          Ondertussen zit de hele buurt op je verbinding en jij maar afvragen als het je PC is of je verbinding die zo traag is.

          Een trage PC in de handen van een leek vereist geen tips en tricks, die vereist een algemene cleanup van virussen en adaware en daarna een goede beveiliging en dat kan zelfs betekenen door hem als USER te zetten ipv. Admin.

          #17495102
          2e-c14nz
            Lid sinds:
            5 June 2009

            Maar ja, als je sowieso al een trage pc hebt, dan zou ik me zelf maar eens afvragen hoe dat komt. Mensen installeren zo ontzettend veel meuk dat je door de bomen het bos niet vind. Vervolgens krijg je allemaal klachten dat het traag is, en dat hij de hele tijd vast loopt, wat mensen ook vaak vergeten is dat de tekstjes die overal staan, dat je die ook maar eens moet lezen, ze zijn er niet voor niets!

            #17495103
            2e-c14nz
              Lid sinds:
              5 June 2009

              @ noc

              Het gaat niet alleen over het rEgister, er zijn ook diverse tips om je pc op te schonen en allerlei software. Of je dit allemaal moet installeren, mm is je eigen keuze :D

              #17495104
              noc
                Lid sinds:
                20 February 2005

                origineel gepost door 2e-c14nz
                @ noc

                Het gaat niet alleen over het rEgister, er zijn ook diverse tips om je pc op te schonen en allerlei software. Of je dit allemaal moet installeren, mm is je eigen keuze :D

                :D:D alle noodzakelijke software dat er moet opstaan staat er op.
                moet niet teveel rommel opstaan:D

                dit is wel een interessant prog.

                http://www.softsphere.com/

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.