website vraag mister-auto.

Forumindex Forums Modellen OPC-Modellen website vraag mister-auto.

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17259054
    Dikkeminne
    Deelnemer
      Lid sinds:
      8 April 2011

      maatje van mij wil remmerij bestellen voor zijn zafira A opc. ik bestel voor hem (geen creditcard)
      hij wilde zelf graag geperforeerde schijven hebben en sportblokken. had van brakemax een setje gezien. ik ken het merk niet.

      nu zag ik op http://www.mister-auto.nl nette schijven en blokken staan. van bosch,trw, brembo etc.
      ik wilde de brembo schijven met ferodo blokken bestellen voor hem.

      welke kabel, (trw staan er 2 van,ate) moet ik nemen voor voor de remblok slijtage. en moet ik er 1 bestellen of 2.

      als jullie nog goede suggesties hebben voor remmerij, en dan bedoel ik geen conversies, hoor ik het graag.
      rijd zelf met brembo en ferodo en ben er goed over te spreken.

      ik hoor graag van jullie

      #18157804
      blackX20XER
        Lid sinds:
        8 July 2012

        Mister auto Ben ik wel bekend mee, heb ik ook mijn remmen spul vandaan voor mijn opc. Ik heb brembo schijven en blokken en deze bevallen me prima. Ik heb ze wel even in de alu zinkspray gezet voor ik ze heb laten monteren zodat ze niet roesten.

        Brakemaxx schijven heb ik onder mijn Honda gehad.
        Ik denk prima als je ze niet heel hard belast, maar bij mij kwamen er allemaal scheuren in, dus wat mij betreft lekker links laten liggen.

        Gr rolf

        #18157805
        kaneelschep
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 November 2004

          Mr auto is een prima zaak. Heb ik al meerdere keren met succes bij besteld. COntroleer ook altijd even de prijzen bij mijnautoonderdelen.nl en winparts.nl en nog een paar andere die je zo tevoorschijn googled. soms hebben ze net een aanbieding en dan kan het veel schelen in prijs.

          De brembo schijven uit de bosch en febi prijsklasse zijn voor het gewone werk zeker niet slecht. Maar zeker niet zo super als je misschien denkt bij het merk. ;)
          Als je er echt hard mee gaat remmen, worden ze net zo snel krom als elke andere goedkope schijf.
          Een set brembo schijven die echt goed meegaan zijn gewoon 3 keer zo duur ;)
          Bosch in die prijsklasse is net zo goed. En ook een redelijk betrouwbaar merk.
          Vaak is febi nog net iets goedkoper. Maar hangt van de aanbieding af. Een ander merk zou ik niet nemen.
          Ik hoor hier ook wel eens mensen roepen dat ze op Ebay zulke goedkope schijven zonder merk hebben gekocht..
          Tja.. Ik bedank er persoonlijk voor.
          Gewone Ferrodo blokken zijn altijd prima.

          Maar het zijn allemaal geen performance schijven/blokken zoals je vriend misschien zoekt.
          Goedkope schijven met race blokken gaat schijven vreten. zeker met gaten of groeven. En ze worden te warm waardoor ze snel krom gaan of zelfs gaan scheuren. Zoals hierboven al gezegd werd.
          Ga maar een beetje googlen op schijven en scheuren! :)

          Als je echt iets goeds wilt kost het toch iets meer.
          http://www.fineline-imports.nl/brembo-racing-remmen/remschijven-high-performance-brembo/c9011/c9011/?pagesize=all” onclick=”window.open(this.href);return false;
          Ik heb hier ooit geboorde brembos met ferrodo ds2500 gekocht.
          Dat remt erg lekker. En dat nog maar met de 254 gsi klauwen van een kadett op mn corsa.

          #18157806
          blackX20XER
            Lid sinds:
            8 July 2012

            Goede toevoeging van kaneel schep idd.
            Ik heb ook zitten twijfelen of ik voor echte performance remmen zou gaan of ‘normale’ maar zolang je niet op het circuit komt heb je dat in de meeste gevallen niet nodig…

            Ik ben dik tevreden met wat er onder zit, van de zomer op vakantie zal ik ze wel goed op zijn flikker geven en eens kijken hoe goed ze het houden.

            #18157807
            Dikkeminne
            Deelnemer
              Lid sinds:
              8 April 2011

              thnx voor de reacties. hij heeft toch bosch schijven en blokken gekocht. veel forums bekeken en als je verder niet op het circuit komt is bosch prima lijkt me.
              voor 155 was hij nu klaar incl. remsensoren. niet duur in mijn optiek.
              vanavond er met 1.5 uur ondergezet. kan hij er ff tegenaan

              thnx voor de reacties

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.