waterpomp Y32SE ?

Forumindex Forums Modellen Omega waterpomp Y32SE ?

  • Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17207201
    Jerremy
    Deelnemer
      Lid sinds:
      29 October 2004

      Hallo, sinds kort heb ik bij me Y32SE een gierende geluid. Als de motor stationair draait, en als je dan ietsjes gas geeft hoor je een gierend/zeurend geluid, dat mee gaat op de motortoeren.

      Het gekke is dat het alleen is bij warme motor..

      Zelf heb ik het idee dat het evt. de waterpomp zou kunnen zijn.. Eergister naar de garage gereden nadat ik van me werk kwam. ’s middags hoorde ik dat geluid al weer, dus dacht leg het daar voor.. Nou, of de duivel ermee speelt, bij de garage aangekomen hoorde je dat geluid dus gewoon niet (meer) op moment dat ik de kap open trok. :fy1 Ik balen, want dan sta je toch een soort van voor l.u.l. laat maar zeggen, alsof je e.o.a. zeikerd ben.

      Heeft iemand hier ervaring(en) mee toevallig of herkent dit ?? (dat geluid dan)
      Bedankt alvast voor enige tips/hulp.

      Grt.
      Jeroen.

      #17413580
      Sjors-V6
        Lid sinds:
        7 March 2008

        Ik ken een geval toen was het de Dynamo (bij een Y26SE)

        Greetzzz, Sjors

        #17413581
        Jerremy
        Deelnemer
          Lid sinds:
          29 October 2004

          Ja, dat zou dus ook nog kunnen Sjors.. Dat zei Willem ook al.
          Er zit nu een heel zielig licht klinkend giertje door me mooie motor geluid heen. Eigenlijk alleen bij warme motor, maar het lijkt erger te worden.:thumbdown De dynamo die erop zit is van een C25XE orgineel.
          Me Y32SE is een nieuwe motor, en diegene waar ik ‘m van gekocht heb zei dat ik het niet preventief hoefde te vervangen die waterpomp.. Lijkt me ook best stug dat die nu de brui geeft. Blok is uit 2003. Maar ja, het kan altijd. Opel en waterpompen heeft een aantal jaren niet goed uit gepakt samen…

          Bedankt voor het meedenken iig Sjors ! :thumbup

          grtz. Jeroen.

          #17413582
          nielss
            Lid sinds:
            30 June 2004

            Ik heb het bij mijn vorige 2.5v6 een keer gehad, zo’n vervelend geluid…

            Toen was het de spanrol van de multieriem:vertag
            Kan het dus ook nog zijn, maar daar lijkt hij me nog wat te jong voor….

            Maar de waterpomp is van 2003, hoeveel km’s heeft die pomp dan al gemaakt??

            Groetjes,

            Niels

            #17413583
            Jerremy
            Deelnemer
              Lid sinds:
              29 October 2004

              Ja dat zou ook nog kunnen Niels, want de spanrollen van de multieriem zijn nog van me oude C25XE, omdat op het blok van de Y32SE niks zat. Alleen een vliegwiel nog en een distririem, andere aanbouwen delen niet..

              Het blok is uit 2003 idd. en had 0 km. gelopen (nieuw uit fabriekskrat) wel test kilometers uiteraard. Heb er nu zo’n 3.700 á 4.000 km. mee weggereden al..

              grtz. Jeroen.

              #17413584
              Sjors-V6
                Lid sinds:
                7 March 2008

                Heb je dat blok in Duitsland gekocht Jeroen van ene Andreas ?

                Greetzzz, Sjors

                #17413585
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  Nope Blokkie komt bij OMC vandaan in maasluis dacht ik

                  Willem

                  #17413586
                  arjontje
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    31 March 2006

                    origineel gepost door Jerremy
                    Ja dat zou ook nog kunnen Niels, want de spanrollen van de multieriem zijn nog van me oude C25XE, omdat op het blok van de Y32SE niks zat. Alleen een vliegwiel nog en een distririem, andere aanbouwen delen niet..

                    Het blok is uit 2003 idd. en had 0 km. gelopen (nieuw uit fabriekskrat) wel test kilometers uiteraard. Heb er nu zo’n 3.700 á 4.000 km. mee weggereden al..

                    grtz. Jeroen.

                    nou mijn vader heeft een 2,2 en daar was na 5000 km ook al de waterpomp kaduk. is niet de zelfde pomp maar het kan altijd.

                    #17413587
                    Jerremy
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      29 October 2004

                      Ja, idd Aronjte. Ik sluit ook niet geheel uit dat het de W.pomp kan zijn.
                      Heb n.l. bij me vorige Astra F X20XEV dit ook al is gehad. 2x zelfs Kennelijk zijn die type waterpompen wat brak/zwak. Die ging schrapend geluid maken bij stationair draaien (ander geluid als wat ik nu heb trouwens, maar dat zou kunnen omdat bij de V6-en de w.pomp over de multie loopt en bij de 4 cilinder motoren op de distrie, misschien andere krachten wat een anders (geluids)effect veroorzaakt). Bij me Astra ging ‘ie na vervangen te zijn bij de dealer binnen 40.000 km. / 2 jaar wéér herrie maken.
                      Slecht hoor.

                      Grtz. Jeroen.

                      #17413588
                      Jerremy
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        29 October 2004

                        Sjors, nee niet in duitsland gehaald. Gewoon in NL bij motoren rev. & occasie bedrijf. Heb er ook garantie op. 12 maanden.
                        Het was trouwens ook een Cadillac Y32SE. Oorspronkelijk in o.a. de CTS gelevered. Dus heb nog een mooi Cadillac inlaatje op de schoorsteen mantel staan :D en nog wat andere specifice Y32SE delen als spruitstukken,
                        bobine bruggen, twee-massa vliegwiel (handgeschakeld, vandaar dat ik zeg Cadillac, omdat de Omega B Y32SE in NL iig. nooit met een handbak is geleverd. De Cadillac daarintegen wél…)

                        Maar uiteindelijk werden al die blokken (C25XE t/m Y32SE) geproduceerd in de GM/Opel fabriek in Port Ellesmere, in de U.K. (wat ik ooit is ergens gelzen heb)

                        Grtz. Jeroen.

                        #17413589
                        LexN
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          2 April 2010

                          @Jerremy,
                          Sorry voor het opwekken van een oud topic.
                          (Ik heb je ook nog een U2U gestuurd)

                          Ik heb precies hetzelfde “zielige, zeurende fluit/gier geluidje” door het motorgeluid van m’n Astra Z16XE heen.
                          Ook zoals jij beschrijft; alleen wanneer de motor warm is.

                          Heb jij de oorzaak destijds nog gevonden?

                          Groet,
                          Lex.

                          #17413590
                          wim-v6
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            12 August 2005

                            een Z16XE klinkt zowiezo al hoog gierend van zichzelf, evenals de Z18XE.

                            dit hebben ze overgenomen van hun oudere zusjes, de X14XE en X16XE(L), en verterkt.

                            maar een gierend geluid kan inderdaad vanalles zijn..

                            haal de multiriem eens los en luister of het weg is.

                            Willem

                            #17413591
                            LexN
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              2 April 2010

                              origineel gepost door wim-v6
                              ..haal de multiriem eens los en luister of het weg is.

                              Ok, dat ga ik proberen.
                              Dat zou dan betekenen dat het de dynamo, riemspanner, riem of aircopomp is.
                              Mocht dat zo zijn, hoe kan het dan dat het gegier pas begint wanneer de motor flink warm/heet is?
                              (omdat de dynamo ook warm wordt? dus lagers misschien??)

                              Heb vorige week net distributie riem + waterpomp + spanrol laten vervangen, dus dat kan het niet zijn.

                              groet,
                              Lex.

                              #17413592
                              wim-v6
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                12 August 2005

                                jupz, Spanrol lager word ook warm tijdens gebruik, Dynamo word warm. enz.

                                #17413593
                                LexN
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  2 April 2010

                                  origineel gepost door wim-v6
                                  jupz, Spanrol lager word ook warm tijdens gebruik, Dynamo word warm. enz.

                                  Ok!
                                  Ik hoop dat het idd daar iets mee te maken heeft en niet ergens uit het motorblok komt.

                                  Bedankt!

                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.