Waterlek Opel Corsa C, help!

Forumindex Forums Modellen Corsa Waterlek Opel Corsa C, help!

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17219656
    Robbyb
      Lid sinds:
      24 July 2006

      Hallo

      Ben al enige tijd op zoek naar een waterlek in mn Opel Corsa C… Niets gevonden, en toch verliest ie water (zie ik aan het waterpeil).

      Heel af en toe liggen er ook een paar drupjes onder de motor, maar als ik dan weer een week een karton er onder leg lekt ie weer niet…

      Ik weet toch al dat het aan de linkerkant van de motor lekt (als je voor de wagen staat).

      Nu zou ik graag weten waar de waterpomp zit van deze wagen? Zit die links? Hoe kan ik zien dat het de waterpomp is..

      Ik weet het niet meer maar moet het lek wel vinden…

      Iemand?

      #17652713
      corsageak
        Lid sinds:
        28 October 2009

        tot zover ik weet zit jd waterpomp bij je distributie riem.. dus aan de bijrijders kant..

        corsageak

        #17652714
        Mijncorsa.nl
          Lid sinds:
          24 July 2005

          Waterpomp zit bij mij – als je voor de auto staat – links. Weet niet of dat bij alle motoren hetzelfde is, maar lijkt me wel?

          #17652715
          Robbyb
            Lid sinds:
            24 July 2006

            origineel gepost door Mijncorsa.nl
            Waterpomp zit bij mij – als je voor de auto staat – links. Weet niet of dat bij alle motoren hetzelfde is, maar lijkt me wel?

            Bedankt

            En hoe kan ik zien dat het deze pomp is die lekt? Hoe ziet die eruit?

            #17652716
            Mijncorsa.nl
              Lid sinds:
              24 July 2005

              Aan de bijrijderskant idd.
              Bij mij was hij pas geleden ook lek. Je ziet dan een spoor van (vaak inmiddels opgedroogde) vloeistof.
              Mocht je er zeker van zijn dat dat het euvel is, kun je dichtmiddel proberen. Dat is voor kleine lekkages. Baat t niet dan schaadt het niet.

              #17652717
              Robbyb
                Lid sinds:
                24 July 2006

                Ben juist nog eens gaan kijken…

                Kan helemaal niets zien, niks maar dan ook niks opgedroogd of nat… Waar vind ik exact de pomp? Kan het ook zijn dat ik langs de onderkant dit wel kan zien of…?

                Waar vindt je dat de dichtmiddel?

                #17652718
                Mijncorsa.nl
                  Lid sinds:
                  24 July 2005

                  Hij zit onder de startmotor aan de ‘bijrijderskant’ van het motorblok.
                  Je kan hem van de bovenkant niet zien. Je wiel en wielkuip zal je dan moeten loshalen, het makkelijkste toch op de brug dan.

                  #17652719
                  Robbyb
                    Lid sinds:
                    24 July 2006

                    origineel gepost door Mijncorsa.nl
                    Je rechterwiel eraf halen:) Ik weet even niet uit mn hoofd of er een plastic kap overheen zat

                    Meen je dat, moet het rechterwiel eraf of ben je me voor de gek aan het houden?

                    #17652720
                    Powercorsa
                      Lid sinds:
                      26 October 2007

                      Zo vreemd is dat niet hoor ;)

                      Kijk maar eens langs de distributiezijde van de motor omlaag.
                      Je moet daartussen gaan rommelen, dan is het makkelijker om wat ruimte te maken zodat je ziet wat je doet

                      #17652721
                      Mijncorsa.nl
                        Lid sinds:
                        24 July 2005

                        nee ik houd je niet voor de gek hoor. Langs boven kun je er gewoon niet bij. Dus je kunt het beste je rechterwiel loshalen en je wielkuip.

                        #17652722
                        Nick-GSI
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          30 June 2004

                          welke motor praten we over? Bij een 1.4 zit ie achter de distributie kap, Bij de 1.0 en de 1.2 zit ie aan de buitenkant bij het blok, bovenste poelie is van de pomp. Ook bij de 1.3 diesel en de 1.7 diesel zit hij aan de buitenkant en word door de multibelt riem aangedreven

                          #17652723
                          Robbyb
                            Lid sinds:
                            24 July 2006

                            origineel gepost door Nick-GSI
                            welke motor praten we over? Bij een 1.4 zit ie achter de distributie kap, Bij de 1.0 en de 1.2 zit ie aan de buitenkant bij het blok, bovenste poelie is van de pomp. Ook bij de 1.3 diesel en de 1.7 diesel zit hij aan de buitenkant en word door de multibelt riem aangedreven

                            het is een 1.3 diesel, waar moet ik dan juist kijken?

                            Alvast bedankt voor jullie hulp

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.