Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › waterlek
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 juni 2009 om 12:13 #17210327
Beste collega’s,
Ik heb een opel van 98 met automaat. Ik heb vandaag gemerkt dat de motor snel warm wordt. De motor werkt verder perfect .
Alleen ik heb al vanaf twee dagen geleden iets van 3 liter van antiviries vloeistof ingevuld. Twee dagen geleden wilde hij lekken nu zie ik er niets van terug. Vandaag nadat motor heet werd zag ik dat er geen water meer was.
Wat kan de oorzaak zijn?
Kan het zijn dat er heel weinig lekt?
Of als ik de ventilator van de auto gebruik kan het dan lekkage stimuleren?bij voorbaat dank voor jullie eventuele antwoorden,
24 juni 2009 om 12:29 #17491549Welkom hierzo!
Diesel of benzine?
24 juni 2009 om 12:32 #17491550origineel gepost door Aydin
Beste collega’s,Ik heb een opel van 98 met automaat. Ik heb vandaag gemerkt dat de motor snel warm wordt. De motor werkt verder perfect .
Alleen ik heb al vanaf twee dagen geleden iets van 3 liter van antiviries vloeistof ingevuld. Twee dagen geleden wilde hij lekken nu zie ik er niets van terug. Vandaag nadat motor heet werd zag ik dat er geen water meer was.
Wat kan de oorzaak zijn?
Kan het zijn dat er heel weinig lekt?
Of als ik de ventilator van de auto gebruik kan het dan lekkage stimuleren?bij voorbaat dank voor jullie eventuele antwoorden,
Mij lijkt dat allemaal beetje stug dat de ventilator het verbruik stimuleerd maar wacht even meerdere reacties af er is vast wel iemand die er een oplossing voor heeft ,
P.s Het word hier zeer op prijs gesteld als je je eerst even netjes voor stelt voordag je met vragen komt :vertag
Groet 16VVectra98
24 juni 2009 om 13:04 #17491551Hoi Aydin,
het is inderdaad handig te vermelden om welk motortype het gaat.
Oorzaak zou kunnen zijn een lekkende cilinderkop.
24 juni 2009 om 14:07 #17491552origineel gepost door sw_reijnders
Hoi Aydin,het is inderdaad handig te vermelden om welk motortype het gaat.
dat dus
doe een wilde gok hier … een X16XEL? (1.6 16V Benzine)
25 juni 2009 om 22:45 #17491553origineel gepost door sjouke
origineel gepost door sw_reijnders
Hoi Aydin,het is inderdaad handig te vermelden om welk motortype het gaat.
dat dus
doe een wilde gok hier … een X16XEL? (1.6 16V Benzine)
ja het gaat inderdaad om deze motor. Ik had vorige keer ventilator open laten staan. sOchtends zag ik dat hij te veel gelekt had. Maar normaal gesproken merk je daar weinig van. Ik zie daar weinig sporen van maar water lekt toch. Misschien dat door de warme weer blijft de water niet te lang op de weg liggen of het lekt ergens anders misschien?
Ik heb al gedurende vier dagen iets van 5 liter water ingevuld. Ene dag wordt ie snel leeg de andere dag blijft die wat langer. Raar allemaal
Trouwens bedankt voor jullie antwoorden
25 juni 2009 om 22:45 #17491554origineel gepost door speaker
Welkom hierzo!Diesel of benzine?
benzine
26 juni 2009 om 04:53 #17491555zo te horen heb je waarschijnlijk een lekke koppakking. Sinds wanneer merkte je dat er wat mis was? En heb je witte rook gezien uit je uitlaat? Controleer ook het oliepeil even met koude motor, welke kleur heeft die? Als de geruchten over de lekke koppakking straks werkelijkheid zijn dan zal ik als ik jou was de auto even niet gebruiken om de schade beperkt te houden.
De lekke koppakking ligt het meest logisch voor de hand omdat jij geen waterlekkage ziet, dit komt omdat de koelvloeistof door een opening in de koppakking naar de olie word afgevoerd waardoor je geen water onder je auto zult vinden. Ik heb precies hetzelfde gehad met een nexia 1.5 16v die gaf opeens witte rook en toen was het kwaad al geschiet.
26 juni 2009 om 11:37 #17491556origineel gepost door Silverspeed
zo te horen heb je waarschijnlijk een lekke koppakking. Sinds wanneer merkte je dat er wat mis was? En heb je witte rook gezien uit je uitlaat? Controleer ook het oliepeil even met koude motor, welke kleur heeft die? Als de geruchten over de lekke koppakking straks werkelijkheid zijn dan zal ik als ik jou was de auto even niet gebruiken om de schade beperkt te houden.De lekke koppakking ligt het meest logisch voor de hand omdat jij geen waterlekkage ziet, dit komt omdat de koelvloeistof door een opening in de koppakking naar de olie word afgevoerd waardoor je geen water onder je auto zult vinden. Ik heb precies hetzelfde gehad met een nexia 1.5 16v die gaf opeens witte rook en toen was het kwaad al geschiet.
Ik breng hem deze week zaterdag naar de garage. Daar moet het blijken waar het om gaat???
Ik zal inderdaad even opletten of er witte rook uit de uitlaat komt? Wat zijn de gevolgen hiervan?
26 juni 2009 om 18:36 #17491557als je kop lek is zal ik als ik jou was de auto niet meer starten… heb je een handgeschakelde auto? zo ja doe hem dan maar slepen, kans dat je de schade erger maakt als je toch de auto erheen rijd (als het de koppakking is) is zeer groot. Heb je al naar de olie gekeken?
26 juni 2009 om 19:06 #17491558origineel gepost door Silverspeed
als je kop lek is zal ik als ik jou was de auto niet meer starten… heb je een handgeschakelde auto? zo ja doe hem dan maar slepen, kans dat je de schade erger maakt als je toch de auto erheen rijd (als het de koppakking is) is zeer groot. Heb je al naar de olie gekeken?Hoeft niet, ligt er maar net aan waar het lek zit in de pakking.
26 juni 2009 om 22:24 #17491559origineel gepost door sw_reijnders
origineel gepost door Silverspeed
als je kop lek is zal ik als ik jou was de auto niet meer starten… heb je een handgeschakelde auto? zo ja doe hem dan maar slepen, kans dat je de schade erger maakt als je toch de auto erheen rijd (als het de koppakking is) is zeer groot. Heb je al naar de olie gekeken?Hoeft niet, ligt er maar net aan waar het lek zit in de pakking.
als hij geen lekkage ziet onder de auto en het koelvloeistofpeil zakt snel dan zal dat koelvloeistof dan waarschijnlijk via de uitlaat eruit gaan en dus door de cilinders heen gaan lijkt mij… dus moet hij als het goed is kunnen zien dat er met de olie iets goeds mis is…. of heb ik het nu mis?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.