waterlek

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum waterlek

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17210327
    Aydin
      Lid sinds:
      24 June 2009

      Beste collega’s,

      Ik heb een opel van 98 met automaat. Ik heb vandaag gemerkt dat de motor snel warm wordt. De motor werkt verder perfect .

      Alleen ik heb al vanaf twee dagen geleden iets van 3 liter van antiviries vloeistof ingevuld. Twee dagen geleden wilde hij lekken nu zie ik er niets van terug. Vandaag nadat motor heet werd zag ik dat er geen water meer was.

      Wat kan de oorzaak zijn?

      Kan het zijn dat er heel weinig lekt?
      Of als ik de ventilator van de auto gebruik kan het dan lekkage stimuleren?

      bij voorbaat dank voor jullie eventuele antwoorden,

      #17491549
      speaker
      Deelnemer
        Lid sinds:
        8 March 2007

        Welkom hierzo!

        Diesel of benzine?

        #17491550
        16VVectra98
          Lid sinds:
          11 June 2009

          origineel gepost door Aydin
          Beste collega’s,

          Ik heb een opel van 98 met automaat. Ik heb vandaag gemerkt dat de motor snel warm wordt. De motor werkt verder perfect .

          Alleen ik heb al vanaf twee dagen geleden iets van 3 liter van antiviries vloeistof ingevuld. Twee dagen geleden wilde hij lekken nu zie ik er niets van terug. Vandaag nadat motor heet werd zag ik dat er geen water meer was.

          Wat kan de oorzaak zijn?

          Kan het zijn dat er heel weinig lekt?
          Of als ik de ventilator van de auto gebruik kan het dan lekkage stimuleren?

          bij voorbaat dank voor jullie eventuele antwoorden,

          Mij lijkt dat allemaal beetje stug dat de ventilator het verbruik stimuleerd maar wacht even meerdere reacties af er is vast wel iemand die er een oplossing voor heeft ,

          P.s Het word hier zeer op prijs gesteld als je je eerst even netjes voor stelt voordag je met vragen komt :vertag

          Groet 16VVectra98

          #17491551
          sw_reijnders
          Deelnemer
            Lid sinds:
            27 October 2005

            Hoi Aydin,

            het is inderdaad handig te vermelden om welk motortype het gaat.

            Oorzaak zou kunnen zijn een lekkende cilinderkop.

            #17491552
            sjouke
            Deelnemer
              Lid sinds:
              22 September 2006

              origineel gepost door sw_reijnders
              Hoi Aydin,

              het is inderdaad handig te vermelden om welk motortype het gaat.

              Oorzaak zou kunnen zijn een lekkende cilinderkop.

              dat dus

              doe een wilde gok hier … een X16XEL? (1.6 16V Benzine)

              #17491553
              Aydin
                Lid sinds:
                24 June 2009

                origineel gepost door sjouke

                origineel gepost door sw_reijnders
                Hoi Aydin,

                het is inderdaad handig te vermelden om welk motortype het gaat.

                Oorzaak zou kunnen zijn een lekkende cilinderkop.

                dat dus

                doe een wilde gok hier … een X16XEL? (1.6 16V Benzine)

                ja het gaat inderdaad om deze motor. Ik had vorige keer ventilator open laten staan. sOchtends zag ik dat hij te veel gelekt had. Maar normaal gesproken merk je daar weinig van. Ik zie daar weinig sporen van maar water lekt toch. Misschien dat door de warme weer blijft de water niet te lang op de weg liggen of het lekt ergens anders misschien?

                Ik heb al gedurende vier dagen iets van 5 liter water ingevuld. Ene dag wordt ie snel leeg de andere dag blijft die wat langer. Raar allemaal

                Trouwens bedankt voor jullie antwoorden

                #17491554
                Aydin
                  Lid sinds:
                  24 June 2009

                  origineel gepost door speaker
                  Welkom hierzo!

                  Diesel of benzine?

                  benzine

                  #17491555
                  Silverspeed
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    15 June 2009

                    zo te horen heb je waarschijnlijk een lekke koppakking. Sinds wanneer merkte je dat er wat mis was? En heb je witte rook gezien uit je uitlaat? Controleer ook het oliepeil even met koude motor, welke kleur heeft die? Als de geruchten over de lekke koppakking straks werkelijkheid zijn dan zal ik als ik jou was de auto even niet gebruiken om de schade beperkt te houden.

                    De lekke koppakking ligt het meest logisch voor de hand omdat jij geen waterlekkage ziet, dit komt omdat de koelvloeistof door een opening in de koppakking naar de olie word afgevoerd waardoor je geen water onder je auto zult vinden. Ik heb precies hetzelfde gehad met een nexia 1.5 16v die gaf opeens witte rook en toen was het kwaad al geschiet.

                    #17491556
                    Aydin
                      Lid sinds:
                      24 June 2009

                      origineel gepost door Silverspeed
                      zo te horen heb je waarschijnlijk een lekke koppakking. Sinds wanneer merkte je dat er wat mis was? En heb je witte rook gezien uit je uitlaat? Controleer ook het oliepeil even met koude motor, welke kleur heeft die? Als de geruchten over de lekke koppakking straks werkelijkheid zijn dan zal ik als ik jou was de auto even niet gebruiken om de schade beperkt te houden.

                      De lekke koppakking ligt het meest logisch voor de hand omdat jij geen waterlekkage ziet, dit komt omdat de koelvloeistof door een opening in de koppakking naar de olie word afgevoerd waardoor je geen water onder je auto zult vinden. Ik heb precies hetzelfde gehad met een nexia 1.5 16v die gaf opeens witte rook en toen was het kwaad al geschiet.

                      Ik breng hem deze week zaterdag naar de garage. Daar moet het blijken waar het om gaat???

                      Ik zal inderdaad even opletten of er witte rook uit de uitlaat komt? Wat zijn de gevolgen hiervan?

                      #17491557
                      Silverspeed
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        15 June 2009

                        als je kop lek is zal ik als ik jou was de auto niet meer starten… heb je een handgeschakelde auto? zo ja doe hem dan maar slepen, kans dat je de schade erger maakt als je toch de auto erheen rijd (als het de koppakking is) is zeer groot. Heb je al naar de olie gekeken?

                        #17491558
                        sw_reijnders
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          27 October 2005

                          origineel gepost door Silverspeed
                          als je kop lek is zal ik als ik jou was de auto niet meer starten… heb je een handgeschakelde auto? zo ja doe hem dan maar slepen, kans dat je de schade erger maakt als je toch de auto erheen rijd (als het de koppakking is) is zeer groot. Heb je al naar de olie gekeken?

                          Hoeft niet, ligt er maar net aan waar het lek zit in de pakking.

                          #17491559
                          Silverspeed
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            15 June 2009

                            origineel gepost door sw_reijnders

                            origineel gepost door Silverspeed
                            als je kop lek is zal ik als ik jou was de auto niet meer starten… heb je een handgeschakelde auto? zo ja doe hem dan maar slepen, kans dat je de schade erger maakt als je toch de auto erheen rijd (als het de koppakking is) is zeer groot. Heb je al naar de olie gekeken?

                            Hoeft niet, ligt er maar net aan waar het lek zit in de pakking.

                            als hij geen lekkage ziet onder de auto en het koelvloeistofpeil zakt snel dan zal dat koelvloeistof dan waarschijnlijk via de uitlaat eruit gaan en dus door de cilinders heen gaan lijkt mij… dus moet hij als het goed is kunnen zien dat er met de olie iets goeds mis is…. of heb ik het nu mis?

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.