water in kofferruimte astra j sports tourer

Forumindex Forums Modellen Astra water in kofferruimte astra j sports tourer

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #18351438
    remco.smal
    Deelnemer
      Lid sinds:
      5 January 2018

      Onlangs ben ik erachter gekomen vanwege vaak beslagen ramen dat er water in de kofferruimte aanwezig was.

      aan de linker zijkant van de kofferruimte heb ik ook gezien dat de zekeringkast die daar zit ook gedeeltelijk nat was geworden.

      heb de boel zo goed als mogelijk drooggemaakt maar ik kan niet ontdekken waar het water vandaan komt. ik dacht eerst via het achterlicht maar de zekeringkast zit hoger dus ik moet het ergens anders zoeken maar waar??

      ik zou bijna denken dat er ergens een lek zit in de carrosserie of de raamrubbers…

      #18351439
      Kietje
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 February 2016

        Ook wel eens gezien bij een Zafira. Daar kwam het water naar binnen via de dakreling links achter. Ik weet niet of je dakrelingen hebt. Zo ja, dan zijn ze verdacht.

        #18351440
        remco.smal
        Deelnemer
          Lid sinds:
          5 January 2018

          dank voor je reactie, er zitten idd dakrelingen op en zal morgen eens kijken of de kit naden gescheurd zijn of zoiets.

          #18351443
          dark-divx
          Deelnemer
            Lid sinds:
            20 November 2005

            ik denk dat het via derde stoplicht komt.
            moet bij mij nog eens goed kijken. heb er ook last van.

            #18351468
            remco.smal
            Deelnemer
              Lid sinds:
              5 January 2018

              Vanmiddag de boel eens losgehaald en moet zeggen dat het geen fijn klusje is met al dat kunststof maar goed.

              Ik heb het vermoeden dat ( zoals aan de lek sporen te zien) de aansluiting van de gasveer van de kofferdeksel de lekkage veroorzaakt maar het zou ook astra sports tourer waterlekkageevengoed toch de dak reling  kunnen zijn. (ik zag trouwens dat de verf er op diverse plaatsen al af was naast de dak reling )best wel slecht opel voor een auto van vijf jaar oud…..

              Morgen weer verder wordt vervolgd!

              #18351674
              remco.smal
              Deelnemer
                Lid sinds:
                5 January 2018

                Na een paar dagen met een gieter water in de weer te zijn geweest komt de lekkage toch via de dakreling binnen maar ik kan zonder de boel verder los te halen niet ontdekken hoe de reling los moet. van binnenuit of buitenaf? iemand een tip?

                #18351724
                pjotter
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  21 November 2013

                  [quote quote=18351468]Vanmiddag de boel eens losgehaald en moet zeggen dat het geen fijn klusje is met al dat kunststof maar goed.

                  Ik heb het vermoeden dat ( zoals aan de lek sporen te zien) de aansluiting van de gasveer van de kofferdeksel de lekkage veroorzaakt maar het zou ook astra sports tourer waterlekkageevengoed toch de dak reling kunnen zijn. (ik zag trouwens dat de verf er op diverse plaatsen al af was naast de dak reling )best wel slecht opel voor een auto van vijf jaar oud…..
                  Hierbij een link voor opel astra J vocht waar je op moet letten zie de manualbody repair opel astra J

                  #18351959
                  Ruudv
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    15 August 2017

                    Hallo,

                    ik heb het zelfde probleem water in de kofferbak en ook onder de zitting van de achterbank. Ook ik ben al een tijd aan het zoeken ,dus al een aantal keer de boel los gemaakt en de laatse keer zag ik dat het langs de antenne kwam. Dus deze er af gehaald en kit er onder hopelijk is dat het!  Ik heb ook wel eens druppels op het kofferbak afdekzeiltje liggen. Wanneer jij iets gevonden heb hoor ik het graag

                    groet Ruudv

                    #18352091
                    remco.smal
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      5 January 2018

                      Vorige week met de auto bij de dealer geweest en linker gasveer hebben ze afgekit en de antenne boven op het dak. Nu zou het opgelost moeten zijn.

                      Afgelopen zondag weer even met de gieter in de weer en ja hoor hij lekt nog steeds.

                      Vanochtend de auto weer bij de dealer gebracht…..

                      Ik weet zelf bijna zeker dat het de dakrail is!

                      word vervolgd!

                      #18352146
                      Robak
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        22 August 2012

                        Dakreling moet van binnen losgeschroefd worden en dan moet de hemel en zijplaten er uit.

                        al met al een pittige klus als je niet vaak doet.

                        Heb er al een paar gehad ook vw golf

                         

                        gr Ron

                         

                        #18352159
                        remco.smal
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          5 January 2018

                          Vanmiddag gebeld door de dealer (Henri&Herman) dat mijn auto weer klaar stond!

                          Ze hebben de dakrail idd gedemonteerd en opnieuw gekit en dit alles onder fabrieks garantie!

                          Ik kreeg de auto netjes gewassen retour!

                          probleem opgelost!

                          #18352166
                          Ruudv
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            15 August 2017

                            Wouw ik denk dat ik ook maar naar de dealer moet nog steeds water in de auto. Wat ontzettend slecht voor een auto van 4 jaar.!!!!

                            #18352173
                            remco.smal
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              5 January 2018

                              Opel geeft 12 jaar garantie op doorroesten van binnenuit maar de voorwaarde is wel dat de auto ieder jaar bij de dealer afgestempeld is volgens mij dus kijk dat wel even goed na Ruud! Succes!

                              #18352188
                              dark-divx
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                20 November 2005

                                [quote quote=18351959]Hallo, ik heb het zelfde probleem water in de kofferbak en ook onder de zitting van de achterbank. Ook ik ben al een tijd aan het zoeken ,dus al een aantal keer de boel los gemaakt en de laatse keer zag ik dat het langs de antenne kwam. Dus deze er af gehaald en kit er onder hopelijk is dat het! Ik heb ook wel eens druppels op het kofferbak afdekzeiltje liggen. Wanneer jij iets gevonden heb hoor ik het graag groet Ruudv[/quote]

                                 

                                bij mij is het enkel op het zeiltje dat ik soms water heb.

                                #18352317
                                computerbug
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  26 April 2011

                                  [quote quote=18352091]Vorige week met de auto bij de dealer geweest en linker gasveer hebben ze afgekit en de antenne boven op het dak[/quote]

                                  U geeft het zelf al aan, vaak als gasten bij mij komen met dit probleem, adviseer ik de antenne te checken, alvorens de auto uit te kleden van binnen.

                                  Een van de gasten die ik ken, is andersom begonnen, en heel zijn auto ontleedt en de boosdoener was de antenne.

                                  Het had wat moeite kunnen besparen, om eerst de antenne te doen, ontleden kan altijd nog, maar al doende leert men.

                                  Lekkage kan zeer vervelend zijn, en ik heb de indruk, dat auto fabrikanten zich meer druk maken om technische snufjes te planten,

                                  dan de kwaliteiten van de auto te handhaven. :scratch:

                                  #18369800
                                  MJSD
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    26 February 2017

                                    Hallo,

                                    Ik heb een Insignia, Hachback van 2012.

                                    Deze week lekkage op een gedeelte van de achterbank, bij de sluiting van de veiligheidsgordel.

                                    Rugleuning en kofferbak zijn droog, nergens druppels te zien ook niet aan de bekleding aan het dak.

                                    Heeft iemand hier ook al eens last van gehad en wat was daar dan de oorzaak van en hoe is het opgelost?

                                    Groetjes, Rien

                                  16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.