Water in de kofferbak TigraTwintop

Forumindex Forums Modellen Tigra Water in de kofferbak TigraTwintop

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17262804
    Pas
      Lid sinds:
      24 December 2013

      Hallo,
      Ontdek nu dat er water staat (!) in de kofferbak van mijn Tigra.

      Op dit forum gezocht en slangetjes gevonden en schoongemaakt en met tape vast geplakt (links viel er zo uit)

      Ik hoop dat dit de oorzaak was en dat het nu niet meer lekt.

      Graag zou ik de kofferbak leeg maken, droog maken en misschien met iets insmeren/spuiten.
      Dacht de kerstdagen hier deels aan op te offeren, maar krijg nu niet eens de bekleding los!

      Weet iemand of je aan de zwarte dopjes domweg heeeeel hard moet trekken, of maak ik dan alles kapot en is hier een truukje voor?

      Zou de klep, welke de kofferbak deelt ook even eruit kunnen?

      Zijn van zo’n operatie ergens foto’s te vinden?

      Heb de auto pas gekocht, welliswaar van 12-2004 maar zo goed als nieuw en pas 26.000 km gelopen. Zou het jammer vinden om hem te beschadigen, maar wil ook niet dat hij gaat roesten. Ben tot nu toe meer dan tevreden en hoop nog jaren plezier ervan te hebben.

      Ik hoop dat er iemand is die weet wat ik het beste kan doen. ( kan nu ook nergens meer terecht !!)

      Gr.,

      Pas

      #18201945
      midnight black
      Deelnemer
        Lid sinds:
        14 December 2011

        Welkom!
        Meestal zitten de verschillende paneeltjes vast met een combinatie van klemmetjes en al dan niet verborgen schroeven. Voor de klemmetjes geldt voorzichtig lostrekken, opletten dat je zo dicht mogelijk bij een klem trekt. Neem er de tijd voor en als het niet los wil dan niet met lomp geweld trekken, waarschijnlijk zit er dan nog een verborgen bevestiging.

        #18201946
        Hanvank
          Lid sinds:
          12 January 2015

          Even een vraagje. Waar vond je de informatie over het water in de kofferbak van de Tigra? Wij hebben namelijk hetzelfde euvel.

          #18201947
          Nessuno
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 July 2014

            water / condens in de kofferbak ga je altijd houden.
            Dit komt nl door de condens die op de achterklep ontstaat.
            (enkele plaat zonder bekleding etc)
            (zit er aan te denken om hem te bekleden met dreun matjes om te kijken of dat help.
            (moet natuurlijk niet een plas water in je kofferbak liggen)
            Maar tegen de druppeltjes / condens werkt een vochtvreter erg goed.
            Verder als je veel condens hebt ramen behandelen met rainex en af en toe even een stukje rijden met de kachel aan op warm en NIET recirculeren.
            Als je recirculeerd dan blijft de vocht in je auto hangen.
            ja het zijn allemaal lapmiddelen maar ze werken wel bij de TT van mijn vrouw.

            Waarom dreun matjes (voel dat die vraag gaat komen hahaha)
            Daardoor word de klep dikker en koelt hij langzamer af en hoop ik op die manier minder condens te krijgen.
            Als iemand anders een beter idee heeft sta ik daar natuurlijk voor open!

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.