Wat vragen

Forumindex Forums Modellen Astra Wat vragen

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17234523
    pimmie89
      Lid sinds:
      14 April 2009

      Goededag allemaal,

      Ik heb een Astra G sport 1.6 16V uit 1998.
      Daarbij zijn we vorig jaar voor het eerst mee naar wintersport geweest en zomer vakantie.
      Helaas ging de airco op de terugweg stuk

      ( nieuwe condensor, vloeistof, magneet geval. weet de naam niet meer )

      Echter had ik paar vragen voor de beurt van dit jaar ( vorig jaar grote beurt gehad namelijk vlak voor de zomer vakantie )

      – Auto lekt benzine als ik hem helemaal vol tank, dan gaat er ongeveer denk ik een halve liter eruit, dit druppelt onder bij de tank, ik denk dat een bepaalde slang preuts is.
      Na paar minuten stopt het druppelen weer.

      – Auto loopt na de grote beurt beetje onregelmatig, de toeren die schommelen en blijft niet steeds het zelfde lopen. Ik hoorde iets van de glaskleppendeksel ofzo iets? Hoe kan ik die schoonmaken?

      – Achter vering, de vering zelf is nog wel goed alleen die rubbertjes die aan de auto moet vastmaken die is stuk en preuts waardoor de rechter kant nu soms een beetje lawaai kan geven. Moet ik nu persee nieuwe vering daarvoor kopen of kan ik ook losse rubberen dingen voor op de schokbrekers in te doen. ( kan niet precies uitleggen wat precies )

      – Knoppen op dashboard,
      * koud/warm werkt niet goed, ik moet vaak draaien als ik hem in de positie warm wil zetten, vaak de fan op stand 3 of 4 zetten.
      * Airco knop doet ook pas wanneer ik hem eerst in stand 3 of 4 zet en dan zet ik hem weer terug naar stand 1 of 2.
      * Achteruit verwarming doet ook pas als ik de fan in stand 3 of 4 zet, vervolgens weer terug zet in stand 1 of 2
      * Circulatie binnen, het zelfde op stand 3 en 4.

      Moet ik dus nu dat hele ding vervangen? Heb al gekeken of de kabels goed waren maar zaten er nog gewoon in.
      Ik snap niet waarom hij in stand 3 en 4 wel vaak meteen doet.

      – Handrem afstellen, de handrem moet ik nu te hoog aantrekken, hoe kan ik dit verstellen? ik denk dat hij dus nu ook teveel op de voorrem afremt of niet?

      Voor de rest is de auto prima en rijd echt goed.
      Verder had ik een paar vragen over schoonmaak nog.

      Het is namelijk een rode auto, weet iemand hoe ik die rode lak mooi rood kan houden want bij de deuren die randen van het dak zijn ze vaal aan het worden.
      Ben al laatst naar een poets bedrijf geweest, die heeft gratis gepoets maar naar paar weken gaat weer langzaam weg.

      En dat poets bedrijf had mooi mijn motor gedeelte laten glimmen met bepaalde sray waardoor al het zwarte enzo mooi glimt waar kan ik dat kopen of wat voor spul is het.

      En interieur wil ik graag lekker fris laten ruiken, eventueel naar auto`s die uit de showroom komen zo iets, nu kun je wel zo`n kerstboom in de auto hangen, heb ook thuis gewoon reininiging voor de stoelen maar is er ook een spray of iets die deze geur in de auto behoud? Of gebruikt iemand goede spray die lang blijft werken?

      Op antwoord van mij vragen ben ik jullie zeer dankbaar voor.
      Ga weer over een maandje beetje beginnen met de onderhoud, hoop dan dat ik snel reacties kan krijgen zodat ik de spullen kan aanschaffen.

      #17841769
      OPCdriver
        Lid sinds:
        1 August 2009

        Tanklekkage : ontluchtingsslang mogelijk defect anders ontluchting op tank zelf.

        #17841770
        soepkiepe
        Deelnemer
          Lid sinds:
          10 August 2010

          kleur behoud, gewoon regelamtig wassen en poetsen, tuurlijk gaat ie weer vervagen, rood blijft een rot kleur om mooi te houden, ik heb dan geen rooie maar ik was de mijne zo beetje elke zondag als het weer het toe laat en 9 van de 10 keer poets ik hem dan ook ongeveer.
          er is denk ik wel een soort wax waardoor de kleur langer blijft, maar rood zal toch weer gaan vervagen, dus het is vrij loges dat ie naar ene paar weken weer vervaagd.

          voor de motor, pak eens een fles dasty, is ontvetter van de wibra voor volgens mij nog geen 2 euro, spuit hem daar mee in, ff in laten werken daarna af spoelen, de slangen en kunstof kun je wel doen met cockpit spray en zo, blijven ze ook wel zwart van, ook dit moet je herhalen, net zo als je auto poetsen.

          handrem, wat noem je hoog? deze horen ook redelijk hoog te staan, en niet naar 2 klikken al vast te staan, trek um eens op de handrem, zet de auto in de 1 en laat de koppeling es langzaam opkomen, als ie dan de kont naar beneden trekt en dus niet makkelijk van de plek rolt zal ik er niks aan doen als ik jou was.

          interieur, dat kun je het beste doen met of zo kerstboompje, luchtverfrisser in je roosters, zijn meerdere manieren voor in ieder geval, en niet roken dan in de auto haha :P

          die knoppen, tsja ik heb er weinig verstand vaan het kan in je knoppen zitten dus denk ik dat je dat front moet verwisselen, je heb naar de draden gekeken, maar aan welke kant? die aan je schakelaar zitten? want hij kan ook aan de andere kant kapot zijn natuurlijk, mijne (corsa) deed het op stand 1 en 2 niet en op 3 wel, bleek iets kapot te zijn aan de kachelmotor, daar kan het dus ook aan liggen

          dat onregelmatig lopen kan ik je zo geen antwoord op geven en de tanklekkage ook niet, maar daar heb je al een antwoord op ;)

          succes

          #17841771
          Dolby
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 May 2008

            – Auto loopt na de grote beurt beetje onregelmatig, de toeren die schommelen en blijft niet steeds het zelfde lopen. Ik hoorde iets van de glaskleppendeksel ofzo iets? Hoe kan ik die schoonmaken?

            – Antwoord: Kan de EGR klep zijn of de gaskleppen. Zijn verschillende How to voor te vinden hoe je dit kan doen.


            – Achter vering, de vering zelf is nog wel goed alleen die rubbertjes die aan de auto moet vastmaken die is stuk en preuts waardoor de rechter kant nu soms een beetje lawaai kan geven. Moet ik nu persee nieuwe vering daarvoor kopen of kan ik ook losse rubberen dingen voor op de schokbrekers in te doen. ( kan niet precies uitleggen wat precies )

            – Antwoord: Die rubberen onderdelen kun je los kopen. En invetten kan vaak ook voldoende zijn.


            – Knoppen op dashboard,

            * koud/warm werkt niet goed, ik moet vaak draaien als ik hem in de positie warm wil zetten, vaak de fan op stand 3 of 4 zetten.
            * Airco knop doet ook pas wanneer ik hem eerst in stand 3 of 4 zet en dan zet ik hem weer terug naar stand 1 of 2.
            * Achteruit verwarming doet ook pas als ik de fan in stand 3 of 4 zet, vervolgens weer terug zet in stand 1 of 2
            * Circulatie binnen, het zelfde op stand 3 en 4.

            -Antwoord: verwarmingsklep die blijft hangen van Koud/warm nakijken weer gangbaar maken.

            Als alles pas gaat werken op stand 4 dan kan je relais kapot zijn van de aanjager kun je vervangen zodat de aanjager op alle standen werkt.

            Achteruit verwarming doet gaat pas werken als je de fan stand op 3 f 4 zet? Niet logies want dit zou niks met elkaar te maken hebben.

            Moet ik dus nu dat hele ding vervangen? Heb al gekeken of de kabels goed waren maar zaten er nog gewoon in.
            Ik snap niet waarom hij in stand 3 en 4 wel vaak meteen doet.

            – Antwoord: Denk dat het met je relais te maken heeft van de verwarming. De relais zit achter de fan van de verwarming Achterin je dashbord kasje
            aan de bijrijderskant.



            – Handrem afstellen, de handrem moet ik nu te hoog aantrekken, hoe kan ik dit verstellen? ik denk dat hij dus nu ook teveel op de voorrem afremt of niet?

            -Antwoord: Handrem zit alleen op de achterkant niet de voorkant. De handrem kun je opnieuw afstellen.


            Voor de rest is de auto prima en rijd echt goed.
            Verder had ik een paar vragen over schoonmaak nog.

            Het is namelijk een rode auto, weet iemand hoe ik die rode lak mooi rood kan houden want bij de deuren die randen van het dak zijn ze vaal aan het worden.
            Ben al laatst naar een poets bedrijf geweest, die heeft gratis gepoets maar naar paar weken gaat weer langzaam weg.

            – Antwoord: Rode auto’s zijn mooi maar ook meteen de moeilijkste kleur om mooi en strak te houden. Kan maar een ding zeggen
            regelmatig goed onderhouden/poetsen. Eventueel een keer polijsten en daarna goed sealen en daarna strak in een goede wax zetten voor zo lang als mogelijk
            je mooi resultaat te behouden. Maar je moet blijven onderhouden anders zal de rode kleur weer minder moot worden.



            En dat poets bedrijf had mooi mijn motor gedeelte laten glimmen met bepaalde sray waardoor al het zwarte enzo mooi glimt waar kan ik dat kopen of wat voor spul is het.

            – Antwoord: Daar heb je inderdaad verschillende poetsmiddelen voor. Kun je bij de automaterialen zaak halen. Staat gewoon tussen de poets spullen in
            Daarin heb je ook bv: banden zwart, interieur middelen enzo. Ik gebruik zelf hiervoor van Poor Boys Trim restorer. Werkt goed en ruikt heerlijk.


            En interieur wil ik graag lekker fris laten ruiken, eventueel naar auto`s die uit de showroom komen zo iets, nu kun je wel zo`n kerstboom in de auto hangen, heb ook thuis gewoon reininiging voor de stoelen maar is er ook een spray of iets die deze geur in de auto behoud? Of gebruikt iemand goede spray die lang blijft werken?

            – Antwoord: Je heb zoveel poetsmiddelen waar je je auto lekker fris kunt door laten ruiken. Te veel om op te noemen. Weet een goede site waar je kunt leren hoe je de auto goed kunt onderhouden
            van de binnenkant en buitenkant. Weet alleen niet of het op prijs gesteld word. Want iedereen heeft natuurlijk zijn eigen voorkeuren.

            Veel succes met je rode astra.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.