Wat voor motor zit in mijn Opel Corsa 1.7 d?

Forumindex Forums Modellen Corsa Wat voor motor zit in mijn Opel Corsa 1.7 d?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18370864
    Erwin Maas
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 January 2020

      <p style=”text-align: left;”>Ik woon nu in Portugal en heb daar een Opel Corsa B 1.7 td gekocht. Maar nu blijkt dat er alleen maar een 1.5 td bestaat of een 1.7 d. Mijne heeft een turbo en ik had een Carter pakking nodig, blijkt dat de pakkingen voor Corsa B allemaal compleet anders zijn.</p>
      Op de carterpan staan 2 nummers: 8943263830 en 445046.

      Met dat eerste nummer vindt ik Astra en Vectra carters maar geen pakkingen. Het lijkt alsof ze helemaal niet bestaan voor deze motor en dat het allemaal met kit gebeurt, kan dat?

      Ik kan wel de juiste pan vinden maar geen pakkingen…

      Weet iemand wat voor motor dit kan zijn? Het oliefilter zit aan de achterkant, horizontaal. Misschien is dat een aanwijzing.

      #18370867
      pjotter
      Deelnemer
        Lid sinds:
        21 November 2013

        [quote quote=18370864]<p style=”text-align: left;”>Ik woon nu in Portugal en heb daar een Opel Corsa B 1.7 td gekocht. Maar nu blijkt dat er alleen maar een 1.5 td bestaat of een 1.7 d. Mijne heeft een turbo en ik had een Carter pakking nodig, blijkt dat de pakkingen voor Corsa B allemaal compleet anders zijn.</p> Op de carterpan staan 2 nummers: 8943263830 en 445046. Met dat eerste nummer vindt ik Astra en Vectra carters maar geen pakkingen. Het lijkt alsof ze helemaal niet bestaan voor deze motor en dat het allemaal met kit gebeurt, kan dat? Ik kan wel de juiste pan vinden maar geen pakkingen… Weet iemand wat voor motor dit kan zijn? Het oliefilter zit aan de achterkant, horizontaal. Misschien is dat een aanwijzing.[/quote]

        heb wel deze link gevonden alleen 1.7 D geen 1.7 tD https://opel.7zap.com/nl/car/s93/e/8/18-1/#7

        #18370893
        Motormuis
        Deelnemer
          Lid sinds:
          27 March 2005

          de carter heeft inderdaad geen pakking maar speciale vloeibare pakking er zijn meerdere opels die vloeibare pakking hebben

          #18371601
          Corsa_GSi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            Je had in de Corsa een 1.5D, 1.5TD en een 1.7D.

            Deze worden vaak geswapped met de 1.7TD’s uit de Astra F en Vectra A / B.

            En dan heb je nog daarin verschillende uitvoeringen lage druk turbo en / of Isuzu motor.

            Mogelijk dat je hier wat meer informatie kan vinden over welke motor je erin hebt:

            https://www.opel-infos.de/technik/motoren/mdiesel.html

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.