Wat voor achteras is dit?

Forumindex Forums Modellen Manta Wat voor achteras is dit?

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17246569
    JOZO
      Lid sinds:
      29 September 2006

      Heren kenners,

      om welke achteras praten we hier als we de foto’s bekijken? Deze zit onder men A-manta maar kan me niet voorstellen dat dit origineel is.. Wilde me assen even omwisselen met een ander maar dat gaat niet 1,2,3..

      #17992640
      mr-turbo
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 July 2004

        ? Is gewoon originele as met een kleurtje

        #17992639
        JOZO
          Lid sinds:
          29 September 2006

          zat er dan verschil in kwa type 1 en type 2?
          Staartstuk is anders, koppeling van tussenas naar staartstuk
          Deze is veel anders

          Bij mijn andere beide manta’s is zoals op foto en is staartstukglad (zonder die ribben) en de koppeling ook anders..

          #17992638
          Ben_M
          Deelnemer
            Lid sinds:
            25 January 2010

            heeft volgens mij ook te maken met de uitvoering. dit is zo te zien een aluminium staartstuk. Je anderen zijn stalen. Dacht dat ze vanaf de 1.6s de dikke achteras hadden (iig bij manta B) en dan ook die brede traverse.

            #17992637
            henk 400rr
            Deelnemer
              Lid sinds:
              29 June 2004

              Staartstuk is sowieso manta-B, of de as zelf Manta-B is, dat kun je alleen zelf zien aan de breedte.

              #17992636
              JOZO
                Lid sinds:
                29 September 2006

                Heb ff snel gemeten en scheelt 2cm met de andere achteras.. dus kan kloppen dat het een B as is. Dan word waarschijnlijk geen as omruil en geen reviseren eran..

                #17992635
                Manta 24V
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  8 September 2004

                  Tsja dan moet erook maar een reactie van deze kant :shock:

                  Staartstuk is inderdaad Manta B. Het valt mij op dat (te zien op deze foto) deze ronde bevestigingsschijf voor de tussenas gebruikt word bij de latere B Manta’s en Ascona’s

                  Alu staartstuk is ook bij de a ascona gebruikt vanaf half 1974 (waarom geen idee) Alleen zat daar die bonk staal (blauwe cirkel) niet aan.
                  De traverse is zeker manta b want daar zit het haakje aan voor de handremkabel (rode cirkel). Dat heeft de a manta niet

                  #17992634
                  Manta 24V
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    8 September 2004

                    Oja, Joost, een revisie kan natuurlijk wel, heb immers Manta a assen op voorraad en een ruilsysteem. :thumb :thumb

                    #17992641
                    JOZO
                      Lid sinds:
                      29 September 2006

                      Het zit als volgt;

                      Heb een goede as van projectmanta. Deze wil ik onder de manta met de B-as aangezien deze niet meer goed is en wil laten reviseren. Nu blijkt het dat het een B as is (nooit eerder op gelet) dus vind ik revisie van deze as niet ‘waardig’. Wat ik kan doen is de traverse omzetten en staartstuk omzetten naar de ander as zodat alleen de as verwisseld word, maar dat zo 123 niet gaan vrees ik.
                      Betere optie is een achteraskopen en deze te ruil aanbieden en dan maar afwachten hoe lang de b as het volhoud (om een A-as te monteren heb ik weer een andere tussenas nodig)

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.