wat te doen?

Forumindex Forums Modellen Corsa wat te doen?

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 32)
  • Auteur
    Berichten
  • #17222600
    Larosha
      Lid sinds:
      10 June 2010

      ik zit hier met een klein probleem,

      ik heb een corsa b uit 1994,
      en heb automatische deuropeners.
      geen deurklinken meer.

      nu is waarschijnlijk mijn afstandbediening kapot.
      alleen ik kom niet door de apk zonder deurklinken.

      iemand een idee/oplossing zonder dat ik nieuwe deuren er in hoef te zetten?

      #17689346
      wessaa
      Deelnemer
        Lid sinds:
        25 July 2007

        dat word toch een setje andere deuren er in hangen.
        deuren moeten vanaf de buitenant te openen zijn door middel van een deurklink

        #17689347
        kaneelschep
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 November 2004

          een vaste knop monteren onder je spiegel ofzo. Als dat een optie is op je alarm systeem natuurlijk..
          Dat mag wel voor de apk geloof ik.

          #17689348
          Larosha
            Lid sinds:
            10 June 2010

            enig idee hoe ik dat voor elkaar moet gaan krijgen? :hmmz

            #17689349
            kaneelschep
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 November 2004

              Nah als je alarm het ondersteund om er een knop aan aan te sluiten om de deurfunctie over te nemen van je ab. dan kan je gewoon met ductape een knop aan je spiegel plakken.
              Dat mag voor de apk.
              Want het is toch alleen voor de apk?
              Ik weet niet wat voor systeem je gebruikt.

              #17689350
              Famempeters
                Lid sinds:
                8 March 2008

                Lekker systeem je zal met een beroerte/suikerinsult of wat anders in zo,n auto zitten en dan hulp kan niet in de auto .TOP !!!!

                persoonlijk vind ik het een belachelijk gedoe en het zou verboden moeten zijn
                iedereen is bezig over preventieve veiligheid en jij sluit je af ????zou absolute APK afkeur moeten zijn.

                overigens het staat mooi dat wel .maar ik vind het onzin ps mijn mening he .

                Bert

                #17689351
                BlackDevil
                  Lid sinds:
                  4 January 2009

                  Iedereen is zelf verantwoordelijk voor zijn eigen geknutsel. Schiet me maar af, als je wil. Maar toch geef ik even mijn mening over het hetgeen Larosha hier schildert.

                  Er wordt vanalles geknutseld om maar de laatste trends te kunnen bijhouden, vaak met als resultaat een wagen die er uitziet als een ruimteschip en geen herkenbare vormen van het oorspronkelijke model meer heeft en allesbehalve mooi is. Maar over smaak valt te twisten en nee Larosha, ik bedoel nu niet specifiek jouw Corsa, maar gepimpte wagens in het algemeen. Dus vat het niet persoonlijk op.

                  En dan wordt men plotseling met de neus op de feiten geduwd op het moment dat de vervaldatum APK nadert en de wagen ter keuring wordt aangeboden. Deze ellende kun je je allemaal vantevoren besparen, door, op het moment dat je iets wil veranderen aan je kar, eens even na te gaan of je geen problemen gaat krijgen, hetzij op de APK, of wanneer er eens een ongeluk mocht gebeuren.
                  Er liggen regels vast in de voertuigeisen. En geloof het of niet, deze regels zijn echt geen beperking voor het opleuken van je wagen. Als je de voertuigeisen in acht neemt, dan loop je bij de keuring ook niet tegen problemen op zoals hierboven geschilderd.

                  En wat je probleem betreft: kun je nu alleen oplossen door er andere deuren in te hangen.

                  #17689352
                  Vipertjegts
                    Lid sinds:
                    1 July 2004

                    De snelste en makkelijkste oplossing (lijkt mij) is ff andere deuren in hangen, apk erop en deuren weer omwisselen!

                    Maar ik zou in de toekomst wel een kleine knop (bijvoorbeeld onder de spiegel) monteren die de deur kan openen! (en dan niet met ductape maar gewoon blijvend) Een andere oplossing is natuurlijk gewoon deurklinken terug plaatsen. Bijvoorbeeld van een Audi A6 (hier zijn kant en klare setjes voor te koop) als je niet met originele corsa deurklinken wilt rijden.

                    @ Blackdevil. De wagen is zo gekocht dus op zich kan ze er weinig aan doen dat de vorige eigenaar er niet aan gedacht heeft om knopjes te plaatsen natuurlijk. Waarschijnlijk had ze het zelf anders gedaan.

                    #17689353
                    Dennis-Corsa-B
                      Lid sinds:
                      20 May 2008
                      #17689354
                      Larosha
                        Lid sinds:
                        10 June 2010

                        @ kaneelschep
                        er zit een kastje in me auto, en met de afstandbediening kan ik de deuren open maken, automatische deuropeners worden ze genoemd.

                        @ Famempeters
                        ik heb de auto zo gekocht, waarom denk je anders dat ik dat er op wil zetten?
                        en btw, heb ik geen suikerziekte ofzo dus is het niet noodzakelijk je kan toch desnoods me raampje inslaan?

                        @ Vipertjegts
                        ja idd maar kan hier in de buurt zo snel ff deuren lenen :P
                        ja ik wel wel zo een knop erop zetten, maar er is nergens iets over te vinden.

                        #17689355
                        wim-v6
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          12 August 2005

                          desnoods een trek kabeltje onder de spiegel welke de binnen deurgreep aantrekt..

                          al is het alleen maar om door de APK te geraken.

                          Willem

                          #17689356
                          AkUzA_TetSuo
                            Lid sinds:
                            10 September 2009

                            Hoi, er zal toch zeker bij jou in de buurt ’n Opel-club zitten??
                            Daar zullen ze je zeker kunnen helpen met al die puntjes aan je wagen.
                            Waar kom je vandaan, aan adresjes hier in Limburg ZuidOost kan ik je bv aan helpen en andere adressen elders in ’t land zullen mede forumleden jou ook aan kunnen helpen!!!

                            Succes en Greetzz TetSuo

                            #17689357
                            Fearless
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              9 January 2005

                              origineel gepost door Famempeters
                              Lekker systeem je zal met een beroerte/suikerinsult of wat anders in zo,n auto zitten en dan hulp kan niet in de auto .TOP !!!!

                              persoonlijk vind ik het een belachelijk gedoe en het zou verboden moeten zijn
                              iedereen is bezig over preventieve veiligheid en jij sluit je af ????zou absolute APK afkeur moeten zijn.

                              overigens het staat mooi dat wel .maar ik vind het onzin ps mijn mening he .

                              Bert

                              In geval van nood sla je gewoon een ruit in.

                              #17689358
                              sjappie0162
                                Lid sinds:
                                21 July 2005

                                origineel gepost door wessaa
                                dat word toch een setje andere deuren er in hangen.
                                deuren moeten vanaf de buitenant te openen zijn door middel van een deurklink

                                idd mag geen knopjes, touwtjes, schakelaars en dergelijke meer :o :vertag

                                #17689359
                                wim-v6
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  12 August 2005

                                  ow haha maak je een mooi handgreepje onder de spiegel, welke als deurklink fungeert

                                  Willem

                                  #17689360
                                  Famempeters
                                    Lid sinds:
                                    8 March 2008

                                    Larosha ik begrijp dat je het ding zo gekoch hebt .

                                    maar hier in het land en het in duitsland niet minder hebben we te maken met een voertuig wet..

                                    en of je nou wel of niks mankeerd het is een heel dom systeem dat je de wagen niet mechanisch van buiten af kunt openen .

                                    en zo je reactie op kaneelschep !!!! wij zijn niet stom he wij weten ook hoe dat werkt,en aan je reactie te zien waarom vraag je hier om raad als je het eigenlijk al weet ?????

                                    .heb je hem zo gekocht ga naar de APK waar hij verleden keer gekeurd is en is hij pas zo gebouwd waarom heeft de eigenaar hem dan verkocht zag hij de bui ook hangen ?????

                                    zelfs de duurst leverbare wagens hebben gewoon een normale mogenlijk heid om een portier te openen .kijk naar Alfa dat systeen wegestopt in de raam slijl .

                                    wat is in hemelsnaam hier de meerwaarde van leg dat nou is uit (kijk ik zeg nogmaals jij hebt hem zo gekocht )iemand anders ?????????

                                    ik vind een leuk gepimpte auto ook leuk hoor maar somige dingen moeten gewoon verboden worden,,

                                    ook hier op de buurt rijd zo,n stumper in een mislukte hyundai kleur paars.
                                    veel plastic waar de verf afbladderd en een uitlaat gat is net een schoorsteen wat een pokke herrie en snel (slaat helemaal dood dat ding)!!!!!!! hangt achterover van de boxen en versterkers je kan er nog maar met 2 mensen in lijkt mij echt een toffe vakantie wagen .

                                    #17689361
                                    Larosha
                                      Lid sinds:
                                      10 June 2010

                                      @ AkUzA_TetSuo
                                      ik woon bij Rotterdam :angel

                                      @ Corsa_Lunatic
                                      ik wist niet dat je geen knopjes e.d. mocht gebruiken?
                                      was toch alleen dat je de deuren van buiten moest kunnen openen?

                                      @ wim-v6
                                      klinkt wel leuk, maar weet niet hoe ik dat voor elkaar ga krijgen :hmmz

                                      #17689362
                                      wim-v6
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        12 August 2005

                                        @ Larosha:

                                        tja, effe vinding rijk zijn he

                                        Knopje mag niet, daar het van je electrische systeem afhankelijk is, zonder stroom alsnog geen open deur.

                                        @ Bert:

                                        Oogt Strakker, daarom maken ze de deuren glad…

                                        ik ben van mening dat een paar mooie meegesoten deurgrepen ook heel netjes kan zijn (van een Vectra-B kan je ze in de Primer krijgen bij de dealer en in kleur bij de sloop, die zijn makkelijk over te spuiten in de gewenste kleur)

                                        Willem

                                        #17689363
                                        Anoniem
                                          Lid sinds:
                                          1 January 1970

                                          wat n mortaal ridders weer in dit topic;)

                                          ik vind het wel n leuke wagen
                                          en zonder grepen is die nog leuker

                                          knopjes mogen wel voor de apk
                                          mits van buiten af bereikbaar;);)

                                          heb het zelf op n oude chvy blazer ook zitten;)
                                          zat er op anders had ik het werk er niet van willen hebben

                                          maar bij mij zit er dus ook een drukknopje
                                          (maakcontact) die spanning op de deuroppener zet

                                          komt die gewoon mee door de apk

                                          ik heb daar wel zelf een universele afstands bediening aan gekoppeld

                                          van “velleman”:thumbup

                                          met deze afstandsbedienig schakel ik de spanning af van de druk knop zodat de auto op slot zit;)
                                          werkt net zo goed als het opslot doen van de cv van een “normale” auto

                                          is ook met rolling code:thumbup:thumbup
                                          dus beveiligd:thumbup:thumbup

                                          die afstandbedienign was er enkel in 2 kanaals
                                          dus ha ik nog een kanaal over
                                          waar ik iets mee kon schakelen

                                          daar heb ik een ralais,tje aangehangen die de beide 90db
                                          luchthoorns op afstand kan laten brullen:jerry:jerry

                                          maar ook zou je daar de undercar verlichting of zo op afstand mee kunnen schakelen;)

                                          #17689364
                                          Anoniem
                                            Lid sinds:
                                            1 January 1970

                                            origineel gepost door Famempeters
                                            Larosha ik begrijp dat je het ding zo gekoch hebt .

                                            maar hier in het land en het in duitsland niet minder hebben we te maken met een voertuig wet..

                                            en of je nou wel of niks mankeerd het is een heel dom systeem dat je de wagen niet mechanisch van buiten af kunt openen .

                                            en zo je reactie op kaneelschep !!!! wij zijn niet stom he wij weten ook hoe dat werkt,en aan je reactie te zien waarom vraag je hier om raad als je het eigenlijk al weet ?????

                                            .heb je hem zo gekocht ga naar de APK waar hij verleden keer gekeurd is en is hij pas zo gebouwd waarom heeft de eigenaar hem dan verkocht zag hij de bui ook hangen ?????

                                            zelfs de duurst leverbare wagens hebben gewoon een normale mogenlijk heid om een portier te openen .kijk naar Alfa dat systeen wegestopt in de raam slijl .

                                            wat is in hemelsnaam hier de meerwaarde van leg dat nou is uit (kijk ik zeg nogmaals jij hebt hem zo gekocht )iemand anders ?????????

                                            ik vind een leuk gepimpte auto ook leuk hoor maar somige dingen moeten gewoon verboden worden,,

                                            ook hier op de buurt rijd zo,n stumper in een mislukte hyundai kleur paars.
                                            veel plastic waar de verf afbladderd en een uitlaat gat is net een schoorsteen wat een pokke herrie en snel (slaat helemaal dood dat ding)!!!!!!! hangt achterover van de boxen en versterkers je kan er nog maar met 2 mensen in lijkt mij echt een toffe vakantie wagen .

                                            tjah ik begrijp jou punt n beetje

                                            zie ook dat je bijna 60 bent
                                            dus kan me voorstellen dat je dan niet het nut ziet van
                                            wat anderen wel mooi vinden
                                            zelf ben ik iets jonger (bijna 40)

                                            en heb het ook al met dingen die ik eerder wel deed
                                            maar nu geen waarde meer in zie
                                            zoals b.v een heele dikke stereo installatie die bijna de hele kofferbak nodig heeft;).
                                            dus door de jaren heen verleg je toch je prioriteiten;).
                                            maar je kunt een standaard grijze vectra ook niet gaan vergelijken
                                            met een gepimpte corsa;)

                                            mischien dat je in t verleden zelf ook wel illegale dingen in je auto,s gehad hebt;);)

                                            bv 3e en of 4e remlicht op de houden plank;)
                                            is ook verboden geweest;)

                                            er zijn zelfs exotisch sportwagens
                                            die je enkel elektrisch kunt oppenen;)

                                            en in geval van nood
                                            slaan ze al vlot het raam eruit
                                            en of knippen ze je dak eraf

                                            met een flinke aanrijding in de zijkant
                                            kunnen de deuren toch ook vaak niet meer open;)

                                            dus oordeel niet te vel;)

                                            #17689365
                                            sjappie0162
                                              Lid sinds:
                                              21 July 2005

                                              als ik zo lees zit er toch aardig wat verschil in meningen qua klinken in de deuren :P

                                              op ons werk hebben we het al aan 2 rdw keurmeesters gevraagd en zeggen onverbiddelijk afkeur. een collega heeft 2 weken terug opnieuw examen moeten doen omdat je na 2jaar op herorientatie moet en stelde die vraag daar opnieuw en weer zeggen ze afkeur…

                                              dus kan maar 1 ding zeggen succes met je keuring en hopelijk zien ze het door de vingers :)king:

                                              #17689366
                                              mayhem
                                                Lid sinds:
                                                13 June 2006

                                                ff bij jetcars apk kopen.

                                                en anders andere deuren opzoeken.

                                                #17689367
                                                corsaboy
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  30 June 2004

                                                  leuke discussie.
                                                  Er is maar 1 echt antwoord en dat is het apk boek:

                                                  Deze zegt:

                                                  Keuringseisen in het kort en geldig voor categorie: 2 (P)/ 3 (B)/ 12 (A)
                                                  Gewijzigd, gevolgen voor de keuring
                                                  Deuren (toegang tot personenruimte)
                                                  – openen vanaf binnen- EN buitenzijde (Nieuw ! nu bij alle voertuigen)
                                                  – goed sluiten
                                                  – scharnieren geen ernstige corrosie aan bevestiging

                                                  Ik zie niets staan over hoe ze geopend moeten kunnen worden.
                                                  Dus als ze van buiten open kunnen is het goed..

                                                  #17689368
                                                  carlover
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    21 December 2004

                                                    eventjes voor de 2 moraal ridders hier.

                                                    klinken zijn pas van dit jaar verplicht!!!!!!
                                                    ben er 3 JAAR moeiteloos mee door de keuring gekomen.tis gewoon weer geldklopperij van onze fijne regering.die miljoenen aan andere landen spendeerd,en het eigen volk laat kreperen.

                                                    punt 2:

                                                    bijna alle nieuwe wagens hebben een anti hi-jack systeem erin zitten.1 meter rijden,gaan de deuren vanzelf op slot.
                                                    hoe doen ze dat dan als ik een beroerte krijg?

                                                    punt 3:

                                                    laat iedereen in zijn waarde,uitspraken over gepimpte wagens e.d. vind ik onnodig als iemand hier gewoon een vraag steld.

                                                    ik ga toch ook niet zeiken over de mensen die honderden euro’s aan postzegels uitgeven.of ieder weekend elke dag in de kroeg hangen.ieder zijn ding,respecteer dat,of reageer niet.:agent

                                                    #17689369
                                                    corsaboy
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      30 June 2004

                                                      Originally posted by carlover
                                                      eventjes voor de 2 moraal ridders hier.

                                                      klinken zijn pas van dit jaar verplicht!!!!!!
                                                      ben er 3 JAAR moeiteloos mee door de keuring gekomen.tis gewoon weer geldklopperij van onze fijne regering.die miljoenen aan andere landen spendeerd,en het eigen volk laat kreperen.

                                                      dat staat niet in het apk wetboek…
                                                      alleen dat ze te openen moeten zijn..

                                                      Dus wie erineens verzint dat dat met klinken moet..
                                                      Snap er geen drol meer van

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 32)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.