Forumindex › Forums › Techniek › Overige motor types › Wat te doen met ori. brandstofpomp bij carbu's?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 mei 2008 om 20:13 #17207060
Wat doen de carburateur rijders met hun originele brandstofpomp?
De externe brandstofpomp moet de brandstof uit de tank zuigen, maar dat kan niet bij mijn brandstofpomp die in de tank zit (op de toevoer) de retour kan je gewoon door heen blazen….
Ik heb wel een aantal ideeen, maar ik zou graag weten hoe dit normaal gedaan wordt.
Via de retour wil ik het niet doen iig, daar wil ik de overloop van de carbjes op zetten…..of is dat dom?17 mei 2008 om 16:29 #17402431??? niemand verder informatie voor mij :P
18 mei 2008 om 10:47 #17402432Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970een originele injectie pomp kun je beter niet gebruiken
levert wat te veel druk
dus zul je toch n losse pomp moeten kopen;)
18 mei 2008 om 18:51 #17402433Ik heb een losse pomp, zon facet geval….
Die zuigt…..maar de ori pomp moet er wel inblijven lijk mij omdat er anders zon groot gat in de tank zit ;)
15 juni 2008 om 07:49 #17402434had je er al eens een u2u over gestuurd.
hele pomp eruit slopen alleen dat grote plastic ding laten zitten als buffer.
en dan de filter die aan je injectie pomp zit aan de slang bevestiggen wat naar je nieuwe pomp gaat. moet wel tot op de bodem hangen.
veel plezier.
13 juli 2008 om 18:37 #17402435Had dit topic een beetje vergeten. Maar probleempje is inmiddels opgelost.
De pomp er uit, het originele filter aan een slang gemaakt en die op de afdichting.
Dat plastic waar de pomp in zit zit weer in de tank geklikt. Daar zuigt ie door aan.Moet goed gaan dacht ik zo.
13 juli 2008 om 20:06 #17402436De oplossing is een tankmeter geval van een Diesel te plaatsen, deze heeft GEEN pomp in de tank.
deze past gewoon in het gat waar normaal de pomp past, en heeft de zelfde stekker als de MET pomp modellen, dat wil zeggen dat de tenkmeter gewoon werkt.
Willem
13 juli 2008 om 20:14 #17402437Jah tijdens het “verbouwen” heb ik wel de tankmeter draden kapotgerukt…dat is inmiddels weer gesoldeerd, maar weet niet of die het ook gaat doen :P.
Hoe zit het met die diesel pomp, heeft die ook een filter en alles in de tank dan?
Als nou mn tankmeter het niet goed zou doen straks, pak ik er een van een diesel dan :D14 juli 2008 om 17:36 #17402438je kan gewoon de aanzuig buis van een diesel pakken (diesel heeft geen pomp in de tank namelijk)
het aanzuighuis in de tank is wel gelijk, zo ook de tankvlotter
zelfs de stekker op pompdeksel is gelijk.
kan er dus zo in!!
Willem
14 juli 2008 om 17:53 #17402439Hahha ik lul ook wle vaag…een dieselpomp in de tank…:P die zit aan de motor hahaha :P
Maar ik snap hem iig. Als de vlotter zn werk niet goed zal doen is dit een hele goeie optie ;)
14 juli 2008 om 21:48 #17402440Jupz.
op de sloop zeker te vinden!!
ik heb afgelopen weekend een complete Tigra pomp met stekker en tankvlotter mee genomen incl 2 vectra-B benzine slangen, een koelslang, knipperautomaat, licht zoemer
voor wel: 30 euri
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.