Wat te doen met ori. brandstofpomp bij carbu's?

Forumindex Forums Techniek Overige motor types Wat te doen met ori. brandstofpomp bij carbu's?

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17207060
    Fearless
    Deelnemer
      Lid sinds:
      9 January 2005

      Wat doen de carburateur rijders met hun originele brandstofpomp?

      De externe brandstofpomp moet de brandstof uit de tank zuigen, maar dat kan niet bij mijn brandstofpomp die in de tank zit (op de toevoer) de retour kan je gewoon door heen blazen….

      Ik heb wel een aantal ideeen, maar ik zou graag weten hoe dit normaal gedaan wordt.
      Via de retour wil ik het niet doen iig, daar wil ik de overloop van de carbjes op zetten…..of is dat dom?

      #17402431
      Fearless
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 January 2005

        ??? niemand verder informatie voor mij :P

        #17402432
        Anoniem
          Lid sinds:
          1 January 1970

          een originele injectie pomp kun je beter niet gebruiken

          levert wat te veel druk

          dus zul je toch n losse pomp moeten kopen;)

          #17402433
          Fearless
          Deelnemer
            Lid sinds:
            9 January 2005

            Ik heb een losse pomp, zon facet geval….

            Die zuigt…..maar de ori pomp moet er wel inblijven lijk mij omdat er anders zon groot gat in de tank zit ;)

            #17402434
            corsa_b_graffitshadow
              Lid sinds:
              14 May 2006

              had je er al eens een u2u over gestuurd.

              hele pomp eruit slopen alleen dat grote plastic ding laten zitten als buffer.

              en dan de filter die aan je injectie pomp zit aan de slang bevestiggen wat naar je nieuwe pomp gaat. moet wel tot op de bodem hangen.

              veel plezier.

              #17402435
              Fearless
              Deelnemer
                Lid sinds:
                9 January 2005

                Had dit topic een beetje vergeten. Maar probleempje is inmiddels opgelost.
                De pomp er uit, het originele filter aan een slang gemaakt en die op de afdichting.
                Dat plastic waar de pomp in zit zit weer in de tank geklikt. Daar zuigt ie door aan.

                Moet goed gaan dacht ik zo.

                #17402436
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  De oplossing is een tankmeter geval van een Diesel te plaatsen, deze heeft GEEN pomp in de tank.

                  deze past gewoon in het gat waar normaal de pomp past, en heeft de zelfde stekker als de MET pomp modellen, dat wil zeggen dat de tenkmeter gewoon werkt.

                  Willem

                  #17402437
                  Fearless
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    9 January 2005

                    Jah tijdens het “verbouwen” heb ik wel de tankmeter draden kapotgerukt…dat is inmiddels weer gesoldeerd, maar weet niet of die het ook gaat doen :P.

                    Hoe zit het met die diesel pomp, heeft die ook een filter en alles in de tank dan?
                    Als nou mn tankmeter het niet goed zou doen straks, pak ik er een van een diesel dan :D

                    #17402438
                    wim-v6
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 August 2005

                      je kan gewoon de aanzuig buis van een diesel pakken (diesel heeft geen pomp in de tank namelijk)

                      het aanzuighuis in de tank is wel gelijk, zo ook de tankvlotter

                      zelfs de stekker op pompdeksel is gelijk.

                      kan er dus zo in!!

                      Willem

                      #17402439
                      Fearless
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        9 January 2005

                        Hahha ik lul ook wle vaag…een dieselpomp in de tank…:P die zit aan de motor hahaha :P

                        Maar ik snap hem iig. Als de vlotter zn werk niet goed zal doen is dit een hele goeie optie ;)

                        #17402440
                        wim-v6
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          12 August 2005

                          Jupz.

                          op de sloop zeker te vinden!!

                          ik heb afgelopen weekend een complete Tigra pomp met stekker en tankvlotter mee genomen incl 2 vectra-B benzine slangen, een koelslang, knipperautomaat, licht zoemer

                          voor wel: 30 euri

                          Willem

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.