Wat is Twinport?? En extra vraag rijbereik van z1.4xep

Forumindex Forums Modellen Corsa Wat is Twinport?? En extra vraag rijbereik van z1.4xep

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17245447
    tijgetje57
    Deelnemer
      Lid sinds:
      7 July 2004

      Goedendag allemaal,

      Momenteel ben ik mijzelf aan het oriënteren op de markt voor een kleinere auto voor woon- werkverkeer.

      Mijn oog is gevallen op een Corsa C uit 2004 z1.4xep.

      Zag wel dat deze zuiniger in gebruik was dan zijn voorganger de z1.4xe.

      Maar maakt dat Twinport dan zoveel uit? Het scheelt zeker 13% volgens de boeken…. Maar wat doet dat Twinport.

      #17977426
      Astraman
      Deelnemer
        Lid sinds:
        14 July 2004

        Hebben dit toevallig al eens opgezocht om op de Opelpedia te zetten:

        http://www.opelpedia.nl/index.php/Twinport” onclick=”window.open(this.href);return false;

        #17977427
        tijgetje57
        Deelnemer
          Lid sinds:
          7 July 2004

          Bedankt voor de goede uitleg.

          Maar het zit niet in de kop van de motor, dus het zou zelf nog achteraf te realiseren zijn als men dit zou willen?? Of kan dat nou ook weer niet. Lijkt mij best een goede innovatie.

          Maar het is ook weer niet zo dat iedere 2003 corsa deze optie heeft. Is wel jammer, bemoeilijkt het zoeken.

          #17977428
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            bij de Twinport motor is de kop er natuurlijk ook op aangepast, pom de flow te verbeteren.

            en je moet in 2003 nog goed opletten inderdaad.. daar heb je ze door elkaar heen..

            Z12XEP Z14XEP Z16XEP zijn Twinport motoren..

            Willem

            #17977429
            tijgetje57
            Deelnemer
              Lid sinds:
              7 July 2004

              Klinkt goed, ben er voor eentje aan het kijken. Heb een paar dagen in een Citroen C1 mogen rijden, maar vind het eigenlijk toch best wel een koekblik. En voel mij niet zo veilig hierin… Ook zit ik met mijn knie in het dashboard te wroeten, wat niet zo heel lekker is…

              Maar nog even een vraag, wat is het rijbereik van zo’n 1.4 Twinport. Oftewel hoeveel km rij je op een tank en hoeveel peut gaat erin. Ze zetten bij de RDW op de site wel wat gegevens maar dat is getest op een rollenbank met bepaalde snelheden. En zo pakken ze een gecombineerd gebruik. Heel leuk maar er klopt over het algemeen geen barst van.

              #17977430
              Corsa_GSi
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 June 2004

                Corsa D Z14XEP bij heel veel korte stadsritjes 1 op 13.

                #17977431
                Dennis-Corsa-B
                  Lid sinds:
                  20 May 2008

                  ik heb een 1.4xep GSI en hij rijd best wel zuinig, maar let wel op het tikken van de motor ik heb er problemen mee gehad bij mij waren het de stoters en de kettingspanner was slap/versleten heb het pas laten maken koste me 650 euro en nou hoor je nix meer :thumb

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.