Wat is het nut van deze ontbrekende slang?

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) Wat is het nut van deze ontbrekende slang?

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17225542
    Opaul
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 October 2006

      Er zit een aansluiting voor een slang in de buurt van de luchtinlaat. Hier is alleen niks op aangesloten. Het lijkt me een sensor.
      Plaatje bij het praatje:

      Klopt het dat deze slang hier eigenlijk op hoort? Die zit er namelijk dicht bij in de buurt en is ook nergens op aangesloten.
      Plaatje bij het praatje:

      Waarvoor is deze aansluiting/sensor bedoeld? En heeft het nut om deze los te koppelen of kan ik hem beter weer in orde maken?

      #17724614
      Baas J.
      Deelnemer
        Lid sinds:
        19 May 2008

        Gaat over welke auto?

        #17724615
        Ericjuh
        Deelnemer
          Lid sinds:
          14 June 2006

          Lijkt mij een 2.0 16v turbo LeTje .. Baas …

          En de slang die van het kleppendeksel komt is een vacuumslang, maar weet niet of die aansluiting onder het ‘hoedje’ daarvoor bestemd is.

          Mvgroeten Eric

          #17724616
          GlennGSI
          Deelnemer
            Lid sinds:
            28 August 2007

            op de eerste foto is toch de tankontluchtingsklep oid voor het koolstoffilter ?

            #17724617
            Opaul
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 October 2006

              Stom van mezelf. Het gaat inderdaad om een C2.0LET en deze ligt in een Calibra. Bedankt voor het meedenken, hopelijk komen jullie tot het antwoord. ;)

              #17724618
              GSI Racer
              Deelnemer
                Lid sinds:
                25 June 2009

                volgens mij is het zoals Glenn al zei, voor je tankontluchtings klep
                bij de C20XE’s zit dat ook ongeveer zo

                #17724619
                Neetmans
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  euh,
                  volgens mij is dit niet de tank onluchtingsklep, maar de hete start klep (hot start valve).

                  deze geeft wel vaker problemen, en als je de vacuuum slangetjes aan elkaar doorverbindt is er niets aan de hand (lijkt erop dat dit bij jou ook gedaan is).

                  tank ontluchtingsklep zit aan de rechterkant van het blok (vanaf voorzijde gezien) onder het inlaatspruitstuk.

                  #17724620
                  ben-limo-16v
                    Lid sinds:
                    6 May 2005

                    origineel gepost door Neetmans
                    euh,
                    volgens mij is dit niet de tank onluchtingsklep, maar de hete start klep (hot start valve).

                    deze geeft wel vaker problemen, en als je de vacuuum slangetjes aan elkaar doorverbindt is er niets aan de hand (lijkt erop dat dit bij jou ook gedaan is).

                    tank ontluchtingsklep zit aan de rechterkant van het blok (vanaf voorzijde gezien) onder het inlaatspruitstuk.

                    Klopt, zo zit het bij mij ook.

                    #17724621
                    otdh
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      2 March 2010

                      is idd de hot start valve
                      lekker zo laten als hoe t nu zit…

                      ding zorgt voor meer problemen als enig andere ding die aan de motor hangt

                      #17724622
                      Opaul
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        30 October 2006

                        Bedankt voor de antwoorden. Het is me nu duidelijk dat het zo moet blijven zitten. Dus het klopt dat het slangetje met de pijl origineel op die “hot start valve” zat aangesloten of was het een ander vacuüm slangetje?

                        #17724623
                        Neetmans
                          Lid sinds:
                          30 June 2004

                          nee dat klopt weer niet.

                          1 kant van de hot start valve gaat naar de vacuüm aansluiting van je benzinedrukregelaar.
                          dit heeft ook te maken met de werking van deze hot start valve.
                          De andere aansluiting gaat naar je inlaatspruitstuk.

                          #17724624
                          GlennGSI
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            28 August 2007

                            origineel gepost door Neetmans
                            euh,
                            volgens mij is dit niet de tank onluchtingsklep, maar de hete start klep (hot start valve).

                            deze geeft wel vaker problemen, en als je de vacuuum slangetjes aan elkaar doorverbindt is er niets aan de hand (lijkt erop dat dit bij jou ook gedaan is).

                            tank ontluchtingsklep zit aan de rechterkant van het blok (vanaf voorzijde gezien) onder het inlaatspruitstuk.

                            okok.. weer wat geleerd. was er idd ook niet zeker van vandaar het vraagteken. Wist niet dat hij bij een C20LET ook rechts onder het inlaatspruitstuk zat.

                            Wat regelt deze hete start klep eigenlijk ? de hete start ok.. maar hoe doet die dat ?

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.