Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › Wat is het nut van deze ontbrekende slang?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 september 2010 om 09:19 #17225542
Er zit een aansluiting voor een slang in de buurt van de luchtinlaat. Hier is alleen niks op aangesloten. Het lijkt me een sensor.
Plaatje bij het praatje:Klopt het dat deze slang hier eigenlijk op hoort? Die zit er namelijk dicht bij in de buurt en is ook nergens op aangesloten.
Plaatje bij het praatje:Waarvoor is deze aansluiting/sensor bedoeld? En heeft het nut om deze los te koppelen of kan ik hem beter weer in orde maken?
4 september 2010 om 10:28 #17724614Gaat over welke auto?
4 september 2010 om 11:51 #17724615Lijkt mij een 2.0 16v turbo LeTje .. Baas …
En de slang die van het kleppendeksel komt is een vacuumslang, maar weet niet of die aansluiting onder het ‘hoedje’ daarvoor bestemd is.
Mvgroeten Eric
4 september 2010 om 12:21 #17724616op de eerste foto is toch de tankontluchtingsklep oid voor het koolstoffilter ?
4 september 2010 om 13:26 #17724617Stom van mezelf. Het gaat inderdaad om een C2.0LET en deze ligt in een Calibra. Bedankt voor het meedenken, hopelijk komen jullie tot het antwoord. ;)
4 september 2010 om 16:17 #17724618volgens mij is het zoals Glenn al zei, voor je tankontluchtings klep
bij de C20XE’s zit dat ook ongeveer zo4 september 2010 om 18:11 #17724619euh,
volgens mij is dit niet de tank onluchtingsklep, maar de hete start klep (hot start valve).deze geeft wel vaker problemen, en als je de vacuuum slangetjes aan elkaar doorverbindt is er niets aan de hand (lijkt erop dat dit bij jou ook gedaan is).
tank ontluchtingsklep zit aan de rechterkant van het blok (vanaf voorzijde gezien) onder het inlaatspruitstuk.
4 september 2010 om 19:52 #17724620origineel gepost door Neetmans
euh,
volgens mij is dit niet de tank onluchtingsklep, maar de hete start klep (hot start valve).deze geeft wel vaker problemen, en als je de vacuuum slangetjes aan elkaar doorverbindt is er niets aan de hand (lijkt erop dat dit bij jou ook gedaan is).
tank ontluchtingsklep zit aan de rechterkant van het blok (vanaf voorzijde gezien) onder het inlaatspruitstuk.
Klopt, zo zit het bij mij ook.
5 september 2010 om 15:33 #17724621is idd de hot start valve
lekker zo laten als hoe t nu zit…ding zorgt voor meer problemen als enig andere ding die aan de motor hangt
5 september 2010 om 20:47 #17724622Bedankt voor de antwoorden. Het is me nu duidelijk dat het zo moet blijven zitten. Dus het klopt dat het slangetje met de pijl origineel op die “hot start valve” zat aangesloten of was het een ander vacuüm slangetje?
6 september 2010 om 09:28 #17724623nee dat klopt weer niet.
1 kant van de hot start valve gaat naar de vacuüm aansluiting van je benzinedrukregelaar.
dit heeft ook te maken met de werking van deze hot start valve.
De andere aansluiting gaat naar je inlaatspruitstuk.7 september 2010 om 20:40 #17724624origineel gepost door Neetmans
euh,
volgens mij is dit niet de tank onluchtingsklep, maar de hete start klep (hot start valve).deze geeft wel vaker problemen, en als je de vacuuum slangetjes aan elkaar doorverbindt is er niets aan de hand (lijkt erop dat dit bij jou ook gedaan is).
tank ontluchtingsklep zit aan de rechterkant van het blok (vanaf voorzijde gezien) onder het inlaatspruitstuk.
okok.. weer wat geleerd. was er idd ook niet zeker van vandaar het vraagteken. Wist niet dat hij bij een C20LET ook rechts onder het inlaatspruitstuk zat.
Wat regelt deze hete start klep eigenlijk ? de hete start ok.. maar hoe doet die dat ?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.