Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › Wat is er nodig voor phase 3 – 300pk
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 augustus 2012 om 13:55 #18040547
@RISL wrote:
Tja, het is een vlinderklep, dus geeft inderdaad wat weerstand. Maar 3″ met vlinderklep geeft een groter doorstroomoppervlakte dan 2,5″ zonder klep….
tja ik heb er dus een, maar kon em met geen mogelijkheid er tussen krijgen.
misschien toch nog maar ff gaan kijken of die voor de cat kan.. dan wordt het maar vlammen kotsen :P6 augustus 2012 om 20:19 #18040548mijn 3inch maaakt echt geen overdreven geluid, zit zelfs een keurings raport bij en dat dan ook nog voor duitse normen, en die zijn strenger dan in NL kwa db’s etc.
zal wel eens opzoeken wat er op dat raportje staat7 augustus 2012 om 06:39 #18040549@Erwin_Astra wrote:
mijn 3inch maaakt echt geen overdreven geluid, zit zelfs een keurings raport bij en dat dan ook nog voor duitse normen, en die zijn strenger dan in NL kwa db’s etc.
zal wel eens opzoeken wat er op dat raportje staatmijnes maakt ook geen overdreven geluid, daarom zou ik die klep er maar al te graag tussen hebben.
7 augustus 2012 om 21:18 #18040550@dion87 wrote:
@Erwin_Astra wrote:
mijn 3inch maaakt echt geen overdreven geluid, zit zelfs een keurings raport bij en dat dan ook nog voor duitse normen, en die zijn strenger dan in NL kwa db’s etc.
zal wel eens opzoeken wat er op dat raportje staatmijnes maakt ook geen overdreven geluid, daarom zou ik die klep er maar al te graag tussen hebben.
waarom dan zo’n klep??? voor meer kabaal/minder ? snap het ff niet hoor :wtf
7 augustus 2012 om 22:22 #18040551@royv10 wrote:
ja dat raad ik hem ook aan maar hij wil het geluid toch wat beperkt hebben vandaar..
maar ik rij met 3inch tot middendemper en dan weer 2.5ich tot einde en bijna zelfde setup ex. zuigers, drijfstangen, uitlaat nok en eds inlaat. en mijne pakt veel sneller en feller op dus iets klopt er nog niet. en nee geen sleuteltje of wat dan ook..
is een sensor die wel werkt alleen niet meer helemaal naar behoren en dan komt er bij sommige ook geen storing.ja dan is 2.5inch meer dan zat, ik ga ook nog wel uitbreiden naar vol 3inch alleen we leen dikke demper erin dan.
Heb je de MAPsensor al een keer schoongemaakt. Wil soms ook nog wel eens helpen. Die van mij trok daardoor soms ook niet.
8 augustus 2012 om 07:04 #18040552@Erwin_Astra wrote:
waarom dan zo’n klep??? voor meer kabaal/minder ? snap het ff niet hoor :wtf
Die klep plaats je tussen je uitlaat, zodat je je dempers kunt omzeilen.
@ Dion, gewoon een stukje tussen je uitlaat uitslijpen om die klep er tussen te passen, als het zo niet lukt.
8 augustus 2012 om 07:09 #18040553@RISL wrote:
@Erwin_Astra wrote:
waarom dan zo’n klep??? voor meer kabaal/minder ? snap het ff niet hoor :wtf
Die klep plaats je tussen je uitlaat, zodat je je dempers kunt omzeilen.
@ Dion, gewoon een stukje tussen je uitlaat uitslijpen om die klep er tussen te passen, als het zo niet lukt.
ik heb laatst een hele dag onder me auto gestaan, en die ruimte voor je uitlaat is gewoon te klein voor 76mm pijp en nog een klep erbij.
dan komt die teveel naar beneden en rij je zo heel je uitlaat aan gort bij de eerste drempel8 augustus 2012 om 07:36 #18040554Ow, ja, dat zou inderdaad wel een krap kunnen worden.
Dan een kortere middendemper en in de ruimte die dan vrijkomt, zou die klep kunnen passen…..maar dat is wel vervelend ja, dat er zo weinig ruimte is.Past hij ook niet in het uitlaatdeel dat onder je motor door loopt?
8 augustus 2012 om 07:44 #18040555daar heb ik nog niet echt naar gekeken, maar dan komt die dus voor de cat :P
maar de tunnel is zoiezo te smal ervoorik heb er zoiezo niet echt haast mee, moet eerst nog wennen aan deze uitlaat haha.
8 augustus 2012 om 07:59 #18040556Ja, waarom niet voor de kat? Heb je nog minder tegendruk en weet je ook zeker dat je je kat niet verbrandt als je je auto te rijk zou afstellen.
8 augustus 2012 om 08:02 #18040557daar ben ik me bewust van, maar ook dat het dan een vuurspugend monster wordt haha.
en weet niet of die klep het dan wel zo lekker vind en het goed blijft doen… of gaat lekken..8 augustus 2012 om 08:07 #18040558Een vlam uit een let of leh te krijgen is best lastig hoor… ik heb allebei gereden zonder kat en een vlam is echt zeldzaam.
Ligt ook aan goede afstelling
8 augustus 2012 om 08:10 #18040559Maar je hoeft niet na de klep niets te doen hè.
Ik wilde met mijn Astra Coupé vanaf de klep naar een dikke pijp aan de zijkant, achter het voorwiel.
Mochten er dan vlammen uitschieten, zitten ze tenminste niet onder de auto. Maar inderdaad, zoals hierboven al wordt aangegeven, is die kans niet zo groot. Een turbo in de uitlaatlijn vlamt sowieso al wat minder snel dan een atmosferische of met compressor aangedreven blok.Op 100% Tuning was vorig jaar Guerilla aanwezig met enkele auto’s van hun klanten. Bij eentje schoten er ook de vlammen uit, was geen probleem volgens Guerilla zelf.
8 augustus 2012 om 08:34 #18040560thanks voor de reacties :P maar ik kijk het eerst nog wel ff aan.. eerst maar eens chippen en een nieuwe bumper :jerry
8 augustus 2012 om 09:05 #18040561:thumb
Geen aquamist toepassen? :jerry8 augustus 2012 om 09:17 #18040562hahaha nee, dan zou ik eerder voor spiraal op de intercooler gaan met een nos fles eraan :P
aquamist is leuk, maar het regent zovaak in nederland dat het eigenlijk beetje overbodig is :jerry
8 augustus 2012 om 09:19 #18040563:thumb
En geen versterkte internals verder?
Heb je eigenlijk een andere uitlaatspruitstuk?8 augustus 2012 om 10:34 #18040564voorlopig ff niet, misschien later wel.. moet maar ff kijken hoe het zit met de cashflow
rij met een standaard LEH spruitstuk
9 augustus 2012 om 09:00 #18040565@dion87 wrote:
hahaha nee, dan zou ik eerder voor spiraal op de intercooler gaan met een nos fles eraan :P
aquamist is leuk, maar het regent zovaak in nederland dat het eigenlijk beetje overbodig is :jerry
watermethanol injectie is goedkoper dan lachgas flessen leeg spuiten op je IC.
Ik ben zelf helemaal op geblazen motoren echt fan van watermethanol injectie..Heerlijk spul..
9 augustus 2012 om 09:52 #18040566Water methanol op een atmo motor doet al heel wat.:grin:
Verstuurd van mijn GT-I9001 met Tapatalk
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.