Wat is er nodig voor phase 3 – 300pk

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) Wat is er nodig voor phase 3 – 300pk

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 70)
  • Auteur
    Berichten
  • #18040522
    kelderbier
      Lid sinds:
      30 September 2007

      @royv10 wrote:

      ja vriend van me heeft nu ook de regal inlaat en uitlaatnokkenas en de eds inlaat erbij ben benieuwd wat hij gaat halen op de bank

      Is dat die grijze coupe turbo opgebouwd bij DHZ Twente ? Ik heb het opbouw topic gevolgd vandaar :D

      #18040523
      royv10
        Lid sinds:
        14 April 2009

        ja klopt had eerst alleen de inlaat nok maar nu ook de uitlaat nok erin

        #18040524
        kelderbier
          Lid sinds:
          30 September 2007

          Ligt er al een volledig 3 inch uitlaat onder ? was volgens mij de bottleneck bij de run toen of niet ?

          #18040525
          royv10
            Lid sinds:
            14 April 2009

            nee hij rijd wel nog met 2.75″ downpipe en de rest 2.5″ wel zonder race kat nu.

            de eerste naar eds was niet zo best waren nog veel mankementjes

            er is nu nog 1 ding waardoor die ff gaat en dan weer inhoud en daarna weer gaat
            na ff een reset is t weg en gaat die als een gek maar blijft terug komen na tijdje en hij leest helaas nix af met uitlezen..
            moet toch 1 of andere sensor zijn maar welke… als dat eruit is gaat hij de bank weer op

            #18040526
            dion87
              Lid sinds:
              22 August 2011

              @NoFear1696 wrote:

              @dion87 wrote:

              ik moet nog steeds me wagen chippen.. maar wil het meteen goed doen met phase 3 erop.

              wat heb je daar nou echt bij nodig, en wat is handig om te hebben.

              mijn huidige specs:

              CDTi airbox met inleg filter
              LEH Turbo
              FMIC met 63mm pijpwerk
              76mm tophat
              regelbare brandstofdrukregelaar
              76mm uitlaat met 200cell kat
              alle koelvloeistofslangen vervangen door siliconen
              dual core radiator
              forge dumpvalve

              en wat ik zoiezo nog wil halen is:

              80mm LMM
              470cc brandstofinjectoren
              Vectra C CDTi aanzuigbuis

              dus wat heb ik nog meer nodig, en wat is handig… advies graag

              80mm lmm behuizing heb ik hier liggen. zie marktplaats ;)

              heb em zien staan, maar op marktplaats bieden ze al 120.
              en de slangen heb ik zoiezo niet nodig, dus moet nog ff kijke

              #18040527
              NoFear1696
              Deelnemer
                Lid sinds:
                23 May 2012

                heb mijn ctdi filterbak op de sloop gehaald voor 30euro :jerry :jerry :jerry
                en hij is niet zeldzaam ofzo want hij had er 3 liggen.

                #18040528
                kelderbier
                  Lid sinds:
                  30 September 2007

                  @royv10 wrote:

                  nee hij rijd wel nog met 2.75″ downpipe en de rest 2.5″ wel zonder race kat nu.

                  de eerste naar eds was niet zo best waren nog veel mankementjes

                  er is nu nog 1 ding waardoor die ff gaat en dan weer inhoud en daarna weer gaat
                  na ff een reset is t weg en gaat die als een gek maar blijft terug komen na tijdje en hij leest helaas nix af met uitlezen..
                  moet toch 1 of andere sensor zijn maar welke… als dat eruit is gaat hij de bank weer op

                  Had eerst een 3 inch uitlaat niet beter geweest dan ? Hij knijpt nu bij de 2.5 inch. bij mij spoelde turbo duidelijk veel harder op na het plaatsen van een volledig 3 inch systeem. Heb geen flenzen maar schuifsysteem zodat de diameter overal gelijk is. Ook dat merk je kan ik je vertellen

                  Wel vaag dat de auto geen foutcodes geeft. Ook geen sleuteltje ?

                  Onder mijn coupe komt een volledige 2.5 inch milltek. Deze auto wordt op de bank aangepakt tot fase 1. Is een daily dus geen heftige plannen.

                  #18040529
                  royv10
                    Lid sinds:
                    14 April 2009

                    ja dat raad ik hem ook aan maar hij wil het geluid toch wat beperkt hebben vandaar..

                    maar ik rij met 3inch tot middendemper en dan weer 2.5ich tot einde en bijna zelfde setup ex. zuigers, drijfstangen, uitlaat nok en eds inlaat. en mijne pakt veel sneller en feller op dus iets klopt er nog niet. en nee geen sleuteltje of wat dan ook..
                    is een sensor die wel werkt alleen niet meer helemaal naar behoren en dan komt er bij sommige ook geen storing.

                    ja dan is 2.5inch meer dan zat, ik ga ook nog wel uitbreiden naar vol 3inch alleen we leen dikke demper erin dan.

                    #18040530
                    Rayz26
                      Lid sinds:
                      4 December 2011

                      Arp drijstangboutjes

                      #18040531
                      NoFear1696
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        23 May 2012

                        @Rayz26 wrote:

                        Arp drijstangboutjes

                        die ARP boutjes worden verkocht als versterkte boutjes maar zijn in de praktijk niet sterker als de orgienele. :vertag

                        #18040533
                        GSI Racer
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          25 June 2009

                          @NoFear1696,
                          waar baseer je dat op?
                          want daar ben ik wel eens benieuwd naar.
                          iedereen zweert bij die ARP bouten (heb ze zelf ook erin) ;)

                          #18040534
                          RISL
                          Moderator
                            Lid sinds:
                            24 January 2011

                            @royv10 wrote:

                            ja dat raad ik hem ook aan maar hij wil het geluid toch wat beperkt hebben vandaar..

                            Dan kun je beter toch een 3″ nemen en aan de uitdemper een halfronde aluminium ‘flap’ maken en die een aantal cm achter de uitlaat naar beneden buigen.

                            Zo rijden een heel stel maten van me op het circuit, zonder dat ze boven de geluidsnormen uitkomen.

                            #18040532
                            royv10
                              Lid sinds:
                              14 April 2009

                              Ja maar het is geen circuit racer maar gewoon straat en het oog wil ook wat dan ;)

                              Gewoon degelijk geluid

                              #18040535
                              RISL
                              Moderator
                                Lid sinds:
                                24 January 2011

                                Wij doen dat ook op de dagelijkse wagens. Als je zin hebt in geluid, haal je de flap eraf. Geen zin in lawaai of op het circuit: flap erop.

                                Overigens gaan we bij allemaal kleppen in het uitlaatsysteem plaatsen, van Guerilla, ben je gelijk met dat gedoe van flappen af.

                                #18040536
                                royv10
                                  Lid sinds:
                                  14 April 2009

                                  Ja dat bedoel ik gedoe allemaal t is voor dagelijk dus dan moet altijd met zo een flap gaan rijden. Liever dikke demper dan

                                  #18040537
                                  RISL
                                  Moderator
                                    Lid sinds:
                                    24 January 2011

                                    Of een Guerilla-klep ertussen, is te bedienen met één druk op een afstandsbediening.

                                    #18040538
                                    royv10
                                      Lid sinds:
                                      14 April 2009

                                      Ja is ook wel leuk ja maar die klep in t midden is wel minder voor de flow t is maar wat je wil

                                      #18040539
                                      RISL
                                      Moderator
                                        Lid sinds:
                                        24 January 2011

                                        Tja, het is een vlinderklep, dus geeft inderdaad wat weerstand. Maar 3″ met vlinderklep geeft een groter doorstroomoppervlakte dan 2,5″ zonder klep….

                                        #18040540
                                        NoFear1696
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          23 May 2012

                                          @GSI Racer wrote:

                                          @NoFear1696,
                                          waar baseer je dat op?
                                          want daar ben ik wel eens benieuwd naar.
                                          iedereen zweert bij die ARP bouten (heb ze zelf ook erin) ;)

                                          de info heb ik via amerikaanse forums. gewoon “ARP bouten test” in typen bij google
                                          versterkte kopbouten zijn er van verschillende merken en worden aangeraden voor motoren die meer als 8000trpm draaien. dat gaat je zoizo niet halen met je z20let,z20leh of c20let.

                                          #18040541
                                          GSI Racer
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            25 June 2009

                                            oke duidelijk, maar dat geld ook voor de drijfstangbouten dan?

                                            #18040542
                                            NoFear1696
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              23 May 2012

                                              ik heb inwendig niets aan mijn z20leh gedaan om 300pk+ te draaien. de orginele houden het prima! (kopbouten/drijstangbouten)
                                              klik hier maar ff http://www.mopar.nl/forum/viewtopic.php?f=4&t=3615″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                                              #18040543
                                              Corsa_GSi
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                30 June 2004

                                                Je kan het ook anders zien…
                                                Als de boel toch uit elkaar ligt en je kan voor een klein bedrag extra wat betere spullen gebruiken, dan zou ik dat doen.
                                                Daarnaast zijn de meeste ARP spullen herbruikbaar, of te wel als het daarna weer uit elkaar moet (om wat voor reden dan ook), dan hoef je geen nieuwe te kopen.

                                                #18040544
                                                Corsa_GSi
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  30 June 2004

                                                  @NoFear1696 wrote:

                                                  ik heb inwendig niets aan mijn z20leh gedaan om 300pk+ te draaien. de orginele houden het prima! (kopbouten/drijstangbouten)
                                                  klik hier maar ff http://www.mopar.nl/forum/viewtopic.php?f=4&t=3615″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                                                  Misschien kan je uitleggen waar op de door jouw aangehaalde pagina staat dat ARP bouten gelijk zijn aan originele bouten?

                                                  Daarnaast gaat dit stuk over motoren uit de jaren 60 / 70, dus in zijn geheel niet te vergelijken met onze nieuwe motoren.

                                                  #18040545
                                                  NoFear1696
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    23 May 2012

                                                    laten we het er op houden dat ik niet overtuigd ben van de noodzaak van ARP bouten.
                                                    als je er meer info over wil hebben zal je je daar net als mij even in moeten verdiepen. :thumb

                                                    #18040546
                                                    Corsa_GSi
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      30 June 2004

                                                      Ik hoef er geen info over, maar jij haalt iets aan en komt met een link die jouw bewering niet staaft.
                                                      Vandaar mijn vraag daarover. ;)

                                                    25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 70)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.