Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › Wat is er nodig voor phase 3 – 300pk
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 juni 2012 om 09:54 #17249932
ik moet nog steeds me wagen chippen.. maar wil het meteen goed doen met phase 3 erop.
wat heb je daar nou echt bij nodig, en wat is handig om te hebben.
mijn huidige specs:
CDTi airbox met inleg filter
LEH Turbo
FMIC met 63mm pijpwerk
76mm tophat
regelbare brandstofdrukregelaar
76mm uitlaat met 200cell kat
alle koelvloeistofslangen vervangen door siliconen
dual core radiator
forge dumpvalve
lichte krukaspoelieen wat ik zoiezo nog wil halen is:
80mm LMM
470cc brandstofinjectoren
Vectra C CDTi aanzuigbuisdus wat heb ik nog meer nodig, en wat is handig… advies graag
25 juni 2012 om 10:16 #18040498als je niet ver boven die 300pk gaat zitten heb je hier genoeg aan.
voor zover ik weet ;)25 juni 2012 om 10:48 #18040499300 pk ligt ook erg aan de staat van het blok…. hoeveel km staat er al op je z20let blok?
25 juni 2012 om 10:49 #18040500er staat nu 144.500 km op.
ik wil der uiteindelijk nog wel meer uit gaan halen, maar das voor later zorg.
wil nu eerst rond de 300pk25 juni 2012 om 11:07 #18040501hmm 144 is al best veel…ik denk dat je blij moet zijn als je rond de 280 komt.
25 juni 2012 om 11:10 #18040502oke oke.
en als ik daarboven wil, komen er zeker gesmeden internals enzo bij kijken.
of is het af te raden om daar boven te gaan met deze km-stand?25 juni 2012 om 11:44 #18040503Mooie spec-lijst Dion. Daar moet je een eind mee komen. Wat ik me nu afvroeg. Kan je met standaard internals 300 pk draaien op een z20let ongeacht de kilometers ? En hoe zit dit met de koppeling van de 5-bak?
Heb zelf een coupe turbo gekocht voor erbij en wil dit ook gaan doen.
25 juni 2012 om 11:54 #18040504zover ik weet is 300pk net op het randje.
ze zeggen dat die standaard koppeling aardig wat kan hebben, maar de mijnes is echt aan vernieuwing toe.
hij slipt als ik hoog in me toeren rij..25 juni 2012 om 12:11 #18040505ik denk dat een sportkoppeling niet verkeerd zou zijn.
i.c.m het behoorlijke koppel wat erop komt ;)ik heb ook een sportkoppeling erin, zo’n baggerding van Ebay.
die draait gewoon vol door bij 4000 toeren25 juni 2012 om 12:15 #18040506daar heb je dus helemaal niks aan.
als ik me koppeling ga verwisselen haal ik em denk bij courtenay of regal vandaan..25 juni 2012 om 12:16 #18040507indd. gewoon een goed merk pakken ;)
25 juni 2012 om 16:02 #18040508@dion87 wrote:
ik moet nog steeds me wagen chippen.. maar wil het meteen goed doen met phase 3 erop.
wat heb je daar nou echt bij nodig, en wat is handig om te hebben.
mijn huidige specs:
CDTi airbox met inleg filter
LEH Turbo
FMIC met 63mm pijpwerk
76mm tophat
regelbare brandstofdrukregelaar
76mm uitlaat met 200cell kat
alle koelvloeistofslangen vervangen door siliconen
dual core radiator
forge dumpvalveen wat ik zoiezo nog wil halen is:
80mm LMM
470cc brandstofinjectoren
Vectra C CDTi aanzuigbuisdus wat heb ik nog meer nodig, en wat is handig… advies graag
80mm lmm behuizing heb ik hier liggen. zie marktplaats ;)
25 juni 2012 om 16:43 #18040509300pk is echt de max voor z20leh turbo sowieso, boven de 280pk gaan diverse zaken van een z20let het al niet echt leuk meer vinden. Originele koppeling kan in elk geval 430nm aan.. daar reed ik mee in mn vorige auto (z20let)
25 juni 2012 om 16:50 #18040510@Baas J. wrote:
300pk is echt de max voor z20leh turbo sowieso, boven de 280pk gaan diverse zaken van een z20let het al niet echt leuk meer vinden. Originele koppeling kan in elk geval 430nm aan.. daar reed ik mee in mn vorige auto (z20let)
Volgens EDS kan de z20leh 350pk draaien :hmmz ik zit namelijk al op 320pk.
moet alleen de inlaatspruitstuk van EDS hebben :jerry :jerry26 juni 2012 om 09:06 #18040511Ik vind het allemaal knap wat jullie doen, maar voor je houdbaarheid van je blok lijkt me 250 pk voor een zlet de max voor een lang leven. Je kunt uit alle blokken meer persen maar de rek is er een keer uit en dan is het einde oefening. Alles slijt een keer zo hard als je meer dan 100 pk erbij schroeft op een blok dat op 200 pk berekend is. Let wel dit is mijn bescheiden mening.
Ik ken het kriebelend gevoel om je auto steeds meer te optimaliseren en te verbeteren. Gelukkig denkt niet een ieder hetzelfde. Veel bouwplezier en kijk uit naar de foto’s26 juni 2012 om 16:03 #18040512@NoFear1696 wrote:
@Baas J. wrote:
300pk is echt de max voor z20leh turbo sowieso, boven de 280pk gaan diverse zaken van een z20let het al niet echt leuk meer vinden. Originele koppeling kan in elk geval 430nm aan.. daar reed ik mee in mn vorige auto (z20let)
Volgens EDS kan de z20leh 350pk draaien :hmmz ik zit namelijk al op 320pk.
moet alleen de inlaatspruitstuk van EDS hebben :jerry :jerryVolgens Vmax is 300pk de max voor std. z20leh lader. Daarboven moet je de hybride variant hebben, die kan wel 350pk.
26 juni 2012 om 16:28 #18040513@Baas J. wrote:
@NoFear1696 wrote:
@Baas J. wrote:
300pk is echt de max voor z20leh turbo sowieso, boven de 280pk gaan diverse zaken van een z20let het al niet echt leuk meer vinden. Originele koppeling kan in elk geval 430nm aan.. daar reed ik mee in mn vorige auto (z20let)
Volgens EDS kan de z20leh 350pk draaien :hmmz ik zit namelijk al op 320pk.
moet alleen de inlaatspruitstuk van EDS hebben :jerry :jerryVolgens Vmax is 300pk de max voor std. z20leh lader. Daarboven moet je de hybride variant hebben, die kan wel 350pk.
Tuners zijn het idd ook niet altijd met elkaar eens :argue
EDS en VMax zijn ooit samen begonnen. maar door een onenigheid over de winst verdeling zijn ze uitelkaar gegaan.26 juni 2012 om 16:34 #18040514Jep I know..
28 juli 2012 om 21:35 #18040515Mag ik wat info over cdti luchtfilter.ik heb een bertone turbo heb nu een open luchtfilter maar wil weer voor de orginele gaan maar ik zie dat er cdti luchtfilter wordt gebruikt bij z20let.welke cdti gaat het hier om en welk inlegfilter wort er gebruikt voor het beste resultaten?
28 juli 2012 om 22:18 #18040516
dit is hem. als je bij de de dealer/sloop ctdi zegt weten ze wat je bedoeld. :thumb29 juli 2012 om 09:04 #18040517Er zijn ook komplete nieuwe te koop, zowel via de dealer als via TX Autosport (als voorbeeld).
30 juli 2012 om 14:51 #18040518@Baas J. wrote:
@NoFear1696 wrote:
@Baas J. wrote:
300pk is echt de max voor z20leh turbo sowieso, boven de 280pk gaan diverse zaken van een z20let het al niet echt leuk meer vinden. Originele koppeling kan in elk geval 430nm aan.. daar reed ik mee in mn vorige auto (z20let)
Volgens EDS kan de z20leh 350pk draaien :hmmz ik zit namelijk al op 320pk.
moet alleen de inlaatspruitstuk van EDS hebben :jerry :jerryVolgens Vmax is 300pk de max voor std. z20leh lader. Daarboven moet je de hybride variant hebben, die kan wel 350pk.
maar die 300pk is dan toch berekent op een standaard blok ook?
om die 350pk te halen met een leh turbo tune je ook niet meer via je turbo die blijft de zelfde druk.
je tuned je blok dmv 3inch uitlaat, grotere inlaat en scherpere nokkenassen enz enz.
dus het vermogen van het blok wordt meer en heb verder nix met de turbo te maken dan.30 juli 2012 om 15:48 #18040519300pk= z20leh met edelcat vervanger,Grotere intercooler en Fase 2 chip
als je met een z20let ecu draaid is het Fase 3,5(heb ik)
3inch uitlaat met 100cell sportcat kom je in gunstigste geval op 315/320pk :afro 440/480Nm.30 juli 2012 om 15:57 #18040520ja vriend van me heeft nu ook de regal inlaat en uitlaatnokkenas en de eds inlaat erbij ben benieuwd wat hij gaat halen op de bank
30 juli 2012 om 16:23 #18040521Daar ben ik ook heeeel erg benieuwd naar :jerry :jerry :jerry
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.