wat is er mis met mijn koelsysteem?

Forumindex Forums Modellen Astra wat is er mis met mijn koelsysteem?

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17262949
    WillemUtrecht
      Lid sinds:
      29 December 2013

      Hallo ,
      Ik ben in bezit van een Opel Astra Stationwagon uit ’94.
      Nu is pas geleden mijn koppakking vervangen +waterpomp+ distributieriem+thermostaat. Sindsdien bouwt er echter steeds druk op in ‘mijn koelsysteem. Daarvoor ook al en toen raakte ik ook koelvloeistof kwijt.Ik hoor telkens borrelen bij het gasgeven,zeker in de lage versnellingen. Hoe meer druk er opbouwt, hoe minder ik het borrelen hoor. Na ontluchten via losdraaien van dop op expansievat wordt het borrelen weer erger. Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

      #18203480
      Andre_Ede
        Lid sinds:
        16 June 2006

        Verplaatst van How to Astra, naar vragen forum Astra.

        #18203481
        soepkiepe
        Deelnemer
          Lid sinds:
          10 August 2010

          zeer waarschijnlijk is je koppakking dan niet goed gemaakt.
          het borrelen is lucht wat zeer waarschijnlijk in je kachel radiateur zit.
          normaal zou je vin aan moeten slaan tussen de 90 en 100 graden, kijk eens als die netjes aanslaat.
          nogmaals, ik heb het vermoeden dat je koppakking niet goed gemaakt is of dat het spul niet goed ontlucht is.

          laat hem anders gewoon ff een tijdje stationair draaien en kijk als de vin aan slaat, zo af en toe ff de dop een klein ietsje open draaien zodat de lucht weg kan en eventueel bij vullen.en heel erg hopen dat dat het probleem blijkt te zijn ;)

          #18203482
          Opeltje17
          Deelnemer
            Lid sinds:
            18 January 2012

            Koppakking lek, hang eens een uitlaatgas snuffelaar in je expansietankje dan weet je genoeg.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.