Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ?
- Dit onderwerp bevat 4,373 reacties, 404 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 20 maart 2019om 12:01 door chieltjuh.
-
AuteurBerichten
-
20 januari 2013 om 15:06 #17608329
Gister bezig geweest om hoofdsteunen in achterbank te bouwen. Gaten had ik snel gevonden, even sneetje erin en toen was het klaar. Maar toen begon de ellende…
De kokertjes die ik bij de hoofdsteunen had gekregen pastte wel in de gaten, maar bleken veels te diep in de bank weg te zakken. Bovendien liepen de hoofdsteunen erg stroef door de kokertjes(de lengte van de kokertje is te lang dit i.c.m. de ronde pennen aan de hoofdsteunen). Dus naar de sloop geweest, allerlei soorten hoofdsteunenkokertjes meegenomen. Allemaal niks :hmmzDus ik denk dat ik andere kokertjes moet hebben, ik dacht zelf aan zoiets:
Dus kokertjes die iets korter zijn, en waarbij dat weerhaakje(welke achter frame van de achterbank blijft hangen) iets lager op het kokertje zit.De kokertjes uit de achterbank, waar ik de hoofdsteunen uit heb gehaald, mocht ik niet meenemen, omdat de sloper de achterbank nog los wou verkopen.
Weet iemand welke auto’s deze toevallig zitten of heeft iemand toevallig nog een paar liggen?
20 januari 2013 om 15:31 #17608330de beste oplossing is hele achterbank kopen.
en gewoon 30 euro vragen, er is toch niemand die een achterbank moet hebben.heb elf ook vanaf de sloop een achterbank met hoodfsteunen gehaald. kreeg ik gratis mee wanneer ik de voorstoelen er ook uit haalde.
veerpootbrugje gemonteerd.
echt een super stevig ding hoor. behoorlijk zwaar. perfecte pasvorm. erg blij mee:)
hoor nu wel meer resonanties in de auto. tijdens het doorschakkelen.voor de rest was de corsa al een kart op de kw schroefset. maar dat is nu nog wel iets stijver geworden.
goed te merken met deze wind.volgende weekend een super vette update :wors
21 januari 2013 om 09:04 #17608331Ziet er netjes uit zo! Die staat ook al een tijdje bij ons op het lijstje, maar het komt er iedere keer niet van king:
Afgelopen zaterdag naar gm-tuningparts gegaan voor een nieuwe knipperlichthendel voor de corsa en de zafira.
21 januari 2013 om 13:58 #17608332Zoo, net van noord naar zuid nederland gereden. Tering wat een stelletje angsthazen op de weg :argue
21 januari 2013 om 14:27 #17608333Erg he. Kijk, ik snap dat je voorzichtig gaat rijden, maar sommige leggen het er wel heel dik op. Voor alles gaan ze remmen en aan beide kanten de mistverlichting aan.
21 januari 2013 om 16:20 #17608334@2e-c14nz wrote:
Erg he. Kijk, ik snap dat je voorzichtig gaat rijden, maar sommige leggen het er wel heel dik op. Voor alles gaan ze remmen en aan beide kanten de mistverlichting aan.
Of ze rijden nog wekenlang met de mistachterlichten aan. Zwaar irritant, ja. Maar ja, dat krijg je als het CBR bij de geringste sneeuwval de examens afgelast. Zo leer je dus nooit hoe je tijdens winterse omstandigheden moet rijden.
21 januari 2013 om 17:12 #17608335Nee idd sommige mensen hier in de buurt gaan 40 rijden op een 80 weg,, :puke
22 januari 2013 om 17:01 #17608336@tamiya wrote:
Gister bezig geweest om hoofdsteunen in achterbank te bouwen. Gaten had ik snel gevonden, even sneetje erin en toen was het klaar. Maar toen begon de ellende…
De kokertjes die ik bij de hoofdsteunen had gekregen pastte wel in de gaten, maar bleken veels te diep in de bank weg te zakken. Bovendien liepen de hoofdsteunen erg stroef door de kokertjes(de lengte van de kokertje is te lang dit i.c.m. de ronde pennen aan de hoofdsteunen). Dus naar de sloop geweest, allerlei soorten hoofdsteunenkokertjes meegenomen. Allemaal niks :hmmzDus ik denk dat ik andere kokertjes moet hebben, ik dacht zelf aan zoiets:
Dus kokertjes die iets korter zijn, en waarbij dat weerhaakje(welke achter frame van de achterbank blijft hangen) iets lager op het kokertje zit.De kokertjes uit de achterbank, waar ik de hoofdsteunen uit heb gehaald, mocht ik niet meenemen, omdat de sloper de achterbank nog los wou verkopen.
Weet iemand welke auto’s deze toevallig zitten of heeft iemand toevallig nog een paar liggen?
Nu kwam ik op een hele mooie website, genaamd opelclassicparts.com dit tegen:
http://opel-classicparts.com/abschlussfuehrungshuelse-26984.html
Zijn dit de goede kokertjes voor mijn hoofdsteunen? Ab FG-Nr. W3000001 / W4000116 / W6000001 zegt mij niks :hmmz
22 januari 2013 om 18:08 #17608337kun je niet eerst iets in die gaten proppen, en dan die kokers??
als die hoodfsteunen zitten, zitten ze wel goed toch??22 januari 2013 om 19:26 #17608338Probleem zit hem in de ronding van de kokertjes. De chromen pennen van de hoofdsteunen zijn niet recht maar lopen in een boog. Heb met oude kokertjes al van alles lopen klooien. Of moet op korte termijn nog een achterbank vinden met kokertjes. Maar dat is juist het probleem, was al een hels karwei om de hoofdsteunen te vinden ;)
22 januari 2013 om 20:28 #17608339probeer de bussen eens goed warm te maken.
en dan rustig rond buigen.22 januari 2013 om 20:46 #17608340Ik heb er zelf gebogen met een staafje ijzer erin voor de vorm
Langzaam heet maken met de verffohn en dan over de staaf ijzer schuiven
Aflaten koelen en je kokertjes staan in vorm gebogen
Zo kun je makkelijk een aantal dezelfde maken met de juiste bolling
Succes :thumb :thumb22 januari 2013 om 20:59 #17608341He daar had ik nog niet aan gedacht, zal ik binnenkort eens proberen. Bedankt voor de tip!
23 januari 2013 om 10:52 #17608342Gister wat laswerk laten doen en nu is hij weer een jaar goedgekeurd :thumbup
24 januari 2013 om 20:07 #17608343vandaag bezig geweest met het ontluchten van het koelsysteem (had last van lage temperatuur meter en water geluid achter het dashbord oftewel lucht in het systeem)
Tijdens deze werkzaamheden viel het me op dat de motor best een tik geluid heeft, zelf verdenk ik de injector van de 2de cilinder:
[youtube:1tti8rox]http://www.youtube.com/watch?v=wQC3pk76td4[/youtube:1tti8rox]Hier ga ik dus na kijken, het moet dus nog gedaan worden :D :thumbup
24 januari 2013 om 20:15 #17608344Distri met rollers wat ik 160 iets kwijt.
Even weer tijd voor een status update:
Het is weekend.. Eindelijk! Vandaag eindelijk eens de mogelijkheid gezien om naar materialen te jagen..
Resultaten van de dag:
– Rood kunstleder
– Rode Lak, interieur krijgt toch een tint donkerder, aangezien dit toch naar oranje neigt..
– Condensator 1 Farad. ESX. begin een voorliefde voor dit merk te krijgen..Daarbij toch de keuze gemaakt om mijn oude audio terug te bouwen (woofer / versterker) in toevoeging met de condensator.
Even te lui voor verhaaltjes te typen… Oude subwoofer uit elkaar getrokken, en nieuwe gebouwd!
2 dagen, diverse uren van calculatie en bouw verder..Ja. te lui. FOTOS!
Oude was rot en inefficient, het was een hoop gereken, maar deze zou PRECIES 42.5 liter moeten zijn in combinatie met de pritex noppenschuim.
Subwoofer:
90% klaar. Vandaag bezig geweest met het leer…
New toys:
– Vandaag mijn Astra F GSI logo binnengekregen. :wub
– Nog steeds niets gehoord van de DBilas Flowmaster
– vrijdag spatlappen bestellen via ebay. de weersomstandigheden bewijzen dat dit een efficiente update moet gaan worden..
– Mooi setje velgen op de kop getikt, deze vrijdag ophalen!Meer aankomend weekend:
– Aanstalte gaan maken om mijn audio set om te leggen voor mijn oude set-up met uitbreiding van de Condensator
– Concept hoedenplank en kofferbak uitwerken om het allemaal net iets gelikter te maken..Vandaag even iets opgehaald in Best…
Dbilas in BINNEN. een leuke klus voor morgen… Meteen besloten voor de corsa OEM Facelift koplampen te gaan… aangezien deze kwalitatief beter in elkaar steken als de rest.. Ook de stelmotoren zitten al in deze koplampen, iets waar ik vanuit ging dat deze net zo over te zetten waren als bijv. de Astra G.
25 januari 2013 om 19:37 #17608345Velgjes gekocht:D
Even erop gehad rondje gereden en er weer afgehaald voor de winterbandjes:P nu maar hopen op goed weer:)
Vraagt striekem wel om n verlaging voor…
En ja,, is vies:)25 januari 2013 om 19:52 #17608346Verlaging is niet gek nee. Heb een mooie set tekoop staan.
Zie tekoop gedeelte25 januari 2013 om 22:28 #17608347vandaag de Dbilas heb geinstalleerd!! en een mooie testrit heb gemaakt!
Maar wat een verschil zeg!.. Stuk feller en stuk pittiger, ik wou de ervaring zo snel mogelijk meemaken, omdat ik kort daarvoor ook al de motor goed warm gereden had.Zal niet opperen dat er PK’s bijvliegen, maar qua koppel en gasreactie merk ik wel degelijke verschillen. Al met al ben ik nu al te spreken over het systeem. Al wat de montage ervan door de grote wel even puzzelen.
PLAATJESTIJD! :foto
Achteraf zou ik het sneller kunnen, al was het diverse dingen proberen voordat ik uiteindelijk op deze eindmontage kwam. Wil namelijk tijd, moeite, gedachte in mijn projecten steken om in ieder geval alle opties te bekijken.
SPEELGOED!
Deze worden eerst even mooi gepoetst en gepolijst, gewaxt, en met beter weer gemonteerd.
16″ BBS
195/45R/16 Dunlop sport
ET 38.
4×100/4×108 steek.26 januari 2013 om 16:19 #17608348ziet er goed uit :jerry
26 januari 2013 om 19:34 #17608349Die wielen zijn mooi retro en sjiek.:) Zal goed staan. Zorg wel dat de auto iets verlaagd wordt. Zulke mooie schoenen en dan geen knappe sokken gaat niet samen. :jerry
26 januari 2013 om 20:20 #17608350is al verlaagd ;) Aldanwel origineel GSI verlaagd, maar deze gaan net passen. vergeet niet dat er 195 onder steekt..
27 januari 2013 om 10:24 #17608351afgelopen week de distributieriem, aircopomp en airco condensor laten vervangen.
de auto maar zonder voorbumper mee naar huis genomen. met een lamellenschijf en Bitak de voorbumperbalk e.d. roestvrij gemaakt en ingespoten met de bitak. (zo’n fles waar je een spuitpistool op zet met compressor)
Vanmorgen de beginnende roest bij de motorkap ook maar snel weg geslepen en goed in de grondlak gezet.
verder de spatbordranden allemaal mat zwart gespoten, die waren niet meer te redden hahavelgstriping is al even geleden maar nog niet gedeeld :)
nog 1 zomer lekker detailen en dan mag hij weg!
heb er 3 jaar probleemloos mee gereden.27 januari 2013 om 13:51 #17608352Dikke CORSA !! :thumb :thumb
Velgen maken de auto helemaal af!
En de zwarte delen met wat heb je dat gespoten? Want wil de mijne ook laten aanpakken.
@robke1988 wrote:afgelopen week de distributieriem, aircopomp en airco condensor laten vervangen.
de auto maar zonder voorbumper mee naar huis genomen. met een lamellenschijf en Bitak de voorbumperbalk e.d. roestvrij gemaakt en ingespoten met de bitak. (zo’n fles waar je een spuitpistool op zet met compressor)
Vanmorgen de beginnende roest bij de motorkap ook maar snel weg geslepen en goed in de grondlak gezet.
verder de spatbordranden allemaal mat zwart gespoten, die waren niet meer te redden hahavelgstriping is al even geleden maar nog niet gedeeld :)
nog 1 zomer lekker detailen en dan mag hij weg!
heb er 3 jaar probleemloos mee gereden.27 januari 2013 om 14:05 #17608353@Onderbroekie wrote:
Dikke CORSA !! :thumb :thumb
Velgen maken de auto helemaal af!
En de zwarte delen met wat heb je dat gespoten? Want wil de mijne ook laten aanpakken.
Die van mij zijn met plastidip gedaan. Auto is hier wel erg vies dus ziet er niet zo mooi uit. heb de bumpers er nieteens afgehad voor het werk. alles afgeplakt met kranten en gespoten. Daarna al het overtollige gewoon eraf trekken:) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.