wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ?

Forumindex Forums Modellen Corsa wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ?

25 berichten aan het bekijken - 2,301 tot 2,325 (van in totaal 4,374)
  • Auteur
    Berichten
  • #17608329
    tamiya
    Deelnemer
      Lid sinds:
      23 October 2011

      Gister bezig geweest om hoofdsteunen in achterbank te bouwen. Gaten had ik snel gevonden, even sneetje erin en toen was het klaar. Maar toen begon de ellende…
      De kokertjes die ik bij de hoofdsteunen had gekregen pastte wel in de gaten, maar bleken veels te diep in de bank weg te zakken. Bovendien liepen de hoofdsteunen erg stroef door de kokertjes(de lengte van de kokertje is te lang dit i.c.m. de ronde pennen aan de hoofdsteunen). Dus naar de sloop geweest, allerlei soorten hoofdsteunenkokertjes meegenomen. Allemaal niks :hmmz

      Dus ik denk dat ik andere kokertjes moet hebben, ik dacht zelf aan zoiets:

      Dus kokertjes die iets korter zijn, en waarbij dat weerhaakje(welke achter frame van de achterbank blijft hangen) iets lager op het kokertje zit.

      De kokertjes uit de achterbank, waar ik de hoofdsteunen uit heb gehaald, mocht ik niet meenemen, omdat de sloper de achterbank nog los wou verkopen.

      Weet iemand welke auto’s deze toevallig zitten of heeft iemand toevallig nog een paar liggen?

      #17608330
      robert_corsa
        Lid sinds:
        16 May 2009

        de beste oplossing is hele achterbank kopen.
        en gewoon 30 euro vragen, er is toch niemand die een achterbank moet hebben.

        heb elf ook vanaf de sloop een achterbank met hoodfsteunen gehaald. kreeg ik gratis mee wanneer ik de voorstoelen er ook uit haalde.

        veerpootbrugje gemonteerd.
        echt een super stevig ding hoor. behoorlijk zwaar. perfecte pasvorm. erg blij mee:)
        hoor nu wel meer resonanties in de auto. tijdens het doorschakkelen.

        voor de rest was de corsa al een kart op de kw schroefset. maar dat is nu nog wel iets stijver geworden.
        goed te merken met deze wind.

        volgende weekend een super vette update :wors

        #17608331
        2e-c14nz
          Lid sinds:
          5 June 2009

          Ziet er netjes uit zo! Die staat ook al een tijdje bij ons op het lijstje, maar het komt er iedere keer niet van king:

          Afgelopen zaterdag naar gm-tuningparts gegaan voor een nieuwe knipperlichthendel voor de corsa en de zafira.

          #17608332
          tamiya
          Deelnemer
            Lid sinds:
            23 October 2011

            Zoo, net van noord naar zuid nederland gereden. Tering wat een stelletje angsthazen op de weg :argue

            #17608333
            2e-c14nz
              Lid sinds:
              5 June 2009

              Erg he. Kijk, ik snap dat je voorzichtig gaat rijden, maar sommige leggen het er wel heel dik op. Voor alles gaan ze remmen en aan beide kanten de mistverlichting aan.

              #17608334
              BlackDevil
                Lid sinds:
                4 January 2009

                @2e-c14nz wrote:

                Erg he. Kijk, ik snap dat je voorzichtig gaat rijden, maar sommige leggen het er wel heel dik op. Voor alles gaan ze remmen en aan beide kanten de mistverlichting aan.

                Of ze rijden nog wekenlang met de mistachterlichten aan. Zwaar irritant, ja. Maar ja, dat krijg je als het CBR bij de geringste sneeuwval de examens afgelast. Zo leer je dus nooit hoe je tijdens winterse omstandigheden moet rijden.

                #17608335
                Patricorsa
                  Lid sinds:
                  31 July 2012

                  Nee idd sommige mensen hier in de buurt gaan 40 rijden op een 80 weg,, :puke

                  #17608336
                  tamiya
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    23 October 2011

                    @tamiya wrote:

                    Gister bezig geweest om hoofdsteunen in achterbank te bouwen. Gaten had ik snel gevonden, even sneetje erin en toen was het klaar. Maar toen begon de ellende…
                    De kokertjes die ik bij de hoofdsteunen had gekregen pastte wel in de gaten, maar bleken veels te diep in de bank weg te zakken. Bovendien liepen de hoofdsteunen erg stroef door de kokertjes(de lengte van de kokertje is te lang dit i.c.m. de ronde pennen aan de hoofdsteunen). Dus naar de sloop geweest, allerlei soorten hoofdsteunenkokertjes meegenomen. Allemaal niks :hmmz

                    Dus ik denk dat ik andere kokertjes moet hebben, ik dacht zelf aan zoiets:

                    Dus kokertjes die iets korter zijn, en waarbij dat weerhaakje(welke achter frame van de achterbank blijft hangen) iets lager op het kokertje zit.

                    De kokertjes uit de achterbank, waar ik de hoofdsteunen uit heb gehaald, mocht ik niet meenemen, omdat de sloper de achterbank nog los wou verkopen.

                    Weet iemand welke auto’s deze toevallig zitten of heeft iemand toevallig nog een paar liggen?

                    Nu kwam ik op een hele mooie website, genaamd opelclassicparts.com dit tegen:

                    http://opel-classicparts.com/abschlussfuehrungshuelse-26984.html

                    Zijn dit de goede kokertjes voor mijn hoofdsteunen? Ab FG-Nr. W3000001 / W4000116 / W6000001 zegt mij niks :hmmz

                    #17608337
                    robert_corsa
                      Lid sinds:
                      16 May 2009

                      kun je niet eerst iets in die gaten proppen, en dan die kokers??
                      als die hoodfsteunen zitten, zitten ze wel goed toch??

                      #17608338
                      tamiya
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        23 October 2011

                        Probleem zit hem in de ronding van de kokertjes. De chromen pennen van de hoofdsteunen zijn niet recht maar lopen in een boog. Heb met oude kokertjes al van alles lopen klooien. Of moet op korte termijn nog een achterbank vinden met kokertjes. Maar dat is juist het probleem, was al een hels karwei om de hoofdsteunen te vinden ;)

                        #17608339
                        robert_corsa
                          Lid sinds:
                          16 May 2009

                          probeer de bussen eens goed warm te maken.
                          en dan rustig rond buigen.

                          #17608340
                          Corsaliefhebber
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            19 February 2012

                            Ik heb er zelf gebogen met een staafje ijzer erin voor de vorm
                            Langzaam heet maken met de verffohn en dan over de staaf ijzer schuiven
                            Aflaten koelen en je kokertjes staan in vorm gebogen
                            Zo kun je makkelijk een aantal dezelfde maken met de juiste bolling
                            Succes :thumb :thumb

                            #17608341
                            tamiya
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              23 October 2011

                              He daar had ik nog niet aan gedacht, zal ik binnenkort eens proberen. Bedankt voor de tip!

                              #17608342
                              Coiler
                                Lid sinds:
                                7 July 2010

                                Gister wat laswerk laten doen en nu is hij weer een jaar goedgekeurd :thumbup

                                #17608343
                                corsa14slow
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  3 December 2011

                                  vandaag bezig geweest met het ontluchten van het koelsysteem (had last van lage temperatuur meter en water geluid achter het dashbord oftewel lucht in het systeem)

                                  Tijdens deze werkzaamheden viel het me op dat de motor best een tik geluid heeft, zelf verdenk ik de injector van de 2de cilinder:
                                  [youtube:1tti8rox]http://www.youtube.com/watch?v=wQC3pk76td4[/youtube:1tti8rox]

                                  Hier ga ik dus na kijken, het moet dus nog gedaan worden :D :thumbup

                                  #17608344
                                  Mr-T-Opel-Astra-G
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    11 August 2011

                                    Distri met rollers wat ik 160 iets kwijt.

                                    Even weer tijd voor een status update:

                                    Het is weekend.. Eindelijk! Vandaag eindelijk eens de mogelijkheid gezien om naar materialen te jagen..
                                    Resultaten van de dag:

                                    – Rood kunstleder
                                    – Rode Lak, interieur krijgt toch een tint donkerder, aangezien dit toch naar oranje neigt..
                                    – Condensator 1 Farad. ESX. begin een voorliefde voor dit merk te krijgen..

                                    Daarbij toch de keuze gemaakt om mijn oude audio terug te bouwen (woofer / versterker) in toevoeging met de condensator.

                                    Even te lui voor verhaaltjes te typen… Oude subwoofer uit elkaar getrokken, en nieuwe gebouwd!
                                    2 dagen, diverse uren van calculatie en bouw verder..

                                    Ja. te lui. FOTOS!

                                    Oude was rot en inefficient, het was een hoop gereken, maar deze zou PRECIES 42.5 liter moeten zijn in combinatie met de pritex noppenschuim.

                                    Subwoofer:
                                    90% klaar. Vandaag bezig geweest met het leer…

                                    New toys:
                                    – Vandaag mijn Astra F GSI logo binnengekregen. :wub

                                    – Nog steeds niets gehoord van de DBilas Flowmaster
                                    – vrijdag spatlappen bestellen via ebay. de weersomstandigheden bewijzen dat dit een efficiente update moet gaan worden..
                                    – Mooi setje velgen op de kop getikt, deze vrijdag ophalen!

                                    Meer aankomend weekend:
                                    – Aanstalte gaan maken om mijn audio set om te leggen voor mijn oude set-up met uitbreiding van de Condensator
                                    – Concept hoedenplank en kofferbak uitwerken om het allemaal net iets gelikter te maken..

                                    Vandaag even iets opgehaald in Best…

                                    Dbilas in BINNEN. een leuke klus voor morgen… Meteen besloten voor de corsa OEM Facelift koplampen te gaan… aangezien deze kwalitatief beter in elkaar steken als de rest.. Ook de stelmotoren zitten al in deze koplampen, iets waar ik vanuit ging dat deze net zo over te zetten waren als bijv. de Astra G.






                                    #17608345
                                    .B4R7.
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      3 August 2007

                                      Velgjes gekocht:D
                                      Even erop gehad rondje gereden en er weer afgehaald voor de winterbandjes:P nu maar hopen op goed weer:)



                                      Vraagt striekem wel om n verlaging voor…
                                      En ja,, is vies:)

                                      #17608346
                                      robert_corsa
                                        Lid sinds:
                                        16 May 2009

                                        Verlaging is niet gek nee. Heb een mooie set tekoop staan.
                                        Zie tekoop gedeelte

                                        #17608347
                                        Mr-T-Opel-Astra-G
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          11 August 2011

                                          vandaag de Dbilas heb geinstalleerd!! en een mooie testrit heb gemaakt!
                                          Maar wat een verschil zeg!.. Stuk feller en stuk pittiger, ik wou de ervaring zo snel mogelijk meemaken, omdat ik kort daarvoor ook al de motor goed warm gereden had.

                                          Zal niet opperen dat er PK’s bijvliegen, maar qua koppel en gasreactie merk ik wel degelijke verschillen. Al met al ben ik nu al te spreken over het systeem. Al wat de montage ervan door de grote wel even puzzelen.

                                          PLAATJESTIJD! :foto





                                          Achteraf zou ik het sneller kunnen, al was het diverse dingen proberen voordat ik uiteindelijk op deze eindmontage kwam. Wil namelijk tijd, moeite, gedachte in mijn projecten steken om in ieder geval alle opties te bekijken.

                                          SPEELGOED!

                                          Deze worden eerst even mooi gepoetst en gepolijst, gewaxt, en met beter weer gemonteerd.
                                          16″ BBS
                                          195/45R/16 Dunlop sport
                                          ET 38.
                                          4×100/4×108 steek.

                                          #17608348
                                          Patricorsa
                                            Lid sinds:
                                            31 July 2012

                                            ziet er goed uit :jerry

                                            #17608349
                                            wagnas
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              10 May 2007

                                              Die wielen zijn mooi retro en sjiek.:) Zal goed staan. Zorg wel dat de auto iets verlaagd wordt. Zulke mooie schoenen en dan geen knappe sokken gaat niet samen. :jerry

                                              #17608350
                                              Mr-T-Opel-Astra-G
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                11 August 2011

                                                is al verlaagd ;) Aldanwel origineel GSI verlaagd, maar deze gaan net passen. vergeet niet dat er 195 onder steekt..

                                                #17608351
                                                robke1988
                                                  Lid sinds:
                                                  31 December 2010

                                                  afgelopen week de distributieriem, aircopomp en airco condensor laten vervangen.
                                                  de auto maar zonder voorbumper mee naar huis genomen. met een lamellenschijf en Bitak de voorbumperbalk e.d. roestvrij gemaakt en ingespoten met de bitak. (zo’n fles waar je een spuitpistool op zet met compressor)
                                                  Vanmorgen de beginnende roest bij de motorkap ook maar snel weg geslepen en goed in de grondlak gezet.
                                                  verder de spatbordranden allemaal mat zwart gespoten, die waren niet meer te redden haha

                                                  velgstriping is al even geleden maar nog niet gedeeld :)

                                                  nog 1 zomer lekker detailen en dan mag hij weg!
                                                  heb er 3 jaar probleemloos mee gereden.

                                                  #17608352
                                                  Onderbroekie
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    9 July 2007

                                                    Dikke CORSA !! :thumb :thumb

                                                    Velgen maken de auto helemaal af!
                                                    En de zwarte delen met wat heb je dat gespoten? Want wil de mijne ook laten aanpakken.
                                                    @robke1988 wrote:

                                                    afgelopen week de distributieriem, aircopomp en airco condensor laten vervangen.
                                                    de auto maar zonder voorbumper mee naar huis genomen. met een lamellenschijf en Bitak de voorbumperbalk e.d. roestvrij gemaakt en ingespoten met de bitak. (zo’n fles waar je een spuitpistool op zet met compressor)
                                                    Vanmorgen de beginnende roest bij de motorkap ook maar snel weg geslepen en goed in de grondlak gezet.
                                                    verder de spatbordranden allemaal mat zwart gespoten, die waren niet meer te redden haha

                                                    velgstriping is al even geleden maar nog niet gedeeld :)

                                                    nog 1 zomer lekker detailen en dan mag hij weg!
                                                    heb er 3 jaar probleemloos mee gereden.

                                                    #17608353
                                                    .B4R7.
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      3 August 2007

                                                      @Onderbroekie wrote:

                                                      Dikke CORSA !! :thumb :thumb

                                                      Velgen maken de auto helemaal af!
                                                      En de zwarte delen met wat heb je dat gespoten? Want wil de mijne ook laten aanpakken.


                                                      Die van mij zijn met plastidip gedaan. Auto is hier wel erg vies dus ziet er niet zo mooi uit. heb de bumpers er nieteens afgehad voor het werk. alles afgeplakt met kranten en gespoten. Daarna al het overtollige gewoon eraf trekken:)

                                                    25 berichten aan het bekijken - 2,301 tot 2,325 (van in totaal 4,374)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.