Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ?
- Dit onderwerp bevat 4,373 reacties, 404 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 20 maart 2019om 12:01 door chieltjuh.
-
AuteurBerichten
-
5 oktober 2012 om 08:03 #17607508
Dus wind onder de motorkap van die vrachtwagen? Dat zuigt man, maar die schade is nog wel te fixen lijkt me, als je naar V.D. Ploeg gaat heb je een voorruitje voor 50 eu, ligt ie klaar ;)
5 oktober 2012 om 08:07 #17607505breng de corsa straks naar vd ploeg hij is ook apk afgekeurd op verotte veerschotels en wiellagers.
5 oktober 2012 om 08:09 #17607504@brobbel1 wrote:
breng de corsa straks naar vd ploeg hij is ook apk afgekeurd op verotte veerschotels en wiellagers.
Ooh, dat is wel jammer, heb je nog een goede rechter deur? Die zoek ik nog..
Gr.
5 oktober 2012 om 08:12 #17607502onderdelen zat nu alleen de rechter deur heeft inbraak schade.
5 oktober 2012 om 08:14 #17607503@brobbel1 wrote:
onderdelen zat nu alleen de rechter deur heeft inbraak schade.
Jammer… bij mij had ie een beetje last van de roestduivel…
Ga je wel opel/corsa blijven rijden?5 oktober 2012 om 08:18 #17607501ik heb geen idee.
ga vandaag ff kijken wat ik kan vinden binnen mijn budget.
het liefst een opel ja maar kan ook zo een vw worden.
ik moet voor morgen wat anders hebben.5 oktober 2012 om 08:21 #17607500Okok, nou succes ;)
En hopen dat ‘t opel blijft natuurlijk! :jerry5 oktober 2012 om 11:29 #17607325Niet vandaag, maar afgelopen week een afspraak bij ons monteur gemaakt voor de distributie/rollen/riemen en waterpomp te vervangen.
5 oktober 2012 om 14:57 #17607034Niet vandaag (geen weer voor) wel gisteren.. Beide achterspeakers vervangen voor Kenwood speakers.
A HELL OF A JOB… Man man man. Vreesde al het ergste toen ik wat berichten las.
Met het juiste gereedschap is het wel te doen. :swear
Maar uiteindelijk zitten ze erin :)
Ook nog een gratis versterker en subwoofer van nicht gekregen. Maar dat laat ik door iemand anders aansluiten. :wors
Bleek ook nog tegen het stekkertje te hebben aangetikt want kwam er ‘s avonds achter dat ik zonder achterlicht reed. :angel5 oktober 2012 om 15:01 #17607634@ColinC wrote:
Niet vandaag (geen weer voor) wel gisteren.. Beide achterspeakers vervangen voor Kenwood speakers.
Ook nog een gratis versterker en subwoofer van nicht gekregen. Maar dat laat ik door iemand anders aansluiten. :wors
Bleek ook nog tegen het stekkertje te hebben aangetikt want kwam er ‘s avonds achter dat ik zonder achterlicht reed. :angelHmm… Ziet er lastiger uit dan bij een 3 deurs. Jij moet alles helemaal wegslopen tot aan de achterkant aan toe. Toen ik mijn interieur wisselde had ik de speaker volgensmij vrij gemakkelijk mee kunnen pakken :P
offtopic: Heb je voor ook al andere speakers: Zoja welke & passen deze gewoon met verloopringen? Of heb je zelf moeten fabrieken?
5 oktober 2012 om 15:04 #17607584Nouja alles… Alleen dat hele paneel waar die speaker in zit :P
Maar het was ook een speurtocht naar de schroefjes. :shock:Nee ik heb voor geen nieuwe speakers… Zit er wel aan te denken omdat ze voor echt slecht zijn.. Maar ik heb hele enge verhalen over dat vervangen gehoord.. Dus ik denk dat ik dat maar laat zitten.
En ik laat me al helemaal niet meer adviseren door die winkel waar ik deze speakers kocht.. Heb er een auto radio gekocht voor 99 euro die bij Halfords 59 is.. En hij smeerde me een duur frame aan die al in mn Corsa zat onder het mom “nee die zit er echt niet in hoor”5 oktober 2012 om 15:58 #17607576Voorkant stelt helemaal niets voor.
Is makkelijker dan achterkant.
Ik heb vorig jaar Kenwood 17cm -3 weg -KFC-E1762 speakers er ingebouwd, met nieuwe ringen.
Die passen er ook net in.
Let op dat als je de raam helemaal open draaid, dat die nog langs de speaker kan.
Ging met deze dus ook maar net +- 4mm speeling.
Oh en 1 gaatje bij moeten boren, gaten komen niet overeen meer met oude.
Ik heb ze met 2 schroeven maar vast gezet.5 oktober 2012 om 16:25 #17607560Ook een hell of a job dus.. :shock:
Daarom durf ik m’n versterker & sub ook niet meer aan te sluiten :P5 oktober 2012 om 19:28 #17607518@ColinC wrote:
Niet vandaag (geen weer voor) wel gisteren.. Beide achterspeakers vervangen voor Kenwood speakers.
Bleek ook nog tegen het stekkertje te hebben aangetikt want kwam er ‘s avonds achter dat ik zonder achterlicht reed. :angelHoe ziet het eruit nu ze erin zitten?
Ik zou dit graag voor mijn speakers doen, deze zitten nu in de hoedenplank en dat is lastig want die heb ik er lang niet altijd in zitten (ruimte vaak nodig).5 oktober 2012 om 19:44 #17607516ik heb afscheid genomen van mijn corsa de laaste 20km nog gereden.
daarna zag ik hem gaan op de heftruck rip.5 oktober 2012 om 19:45 #17607517@Coiler: Zoals het er altijd uit ziet. (M.a.w. je ziet er echt niks meer van :P) Opzich zonde want die kap erom heen is heel mooi van Kenwood maar die past niet.
Mocht je hem ook gewoon in willen bouwen (let wel dat je dan 13 CM moet hebben) en het lukt niet moet je hem maar even hier brengen. Doe ik het wel voor je. Weet nu hoe het moet. :P
Heb er evt ook nog een frame voor mocht je deze niet meer hebben.
@brobbel1: Gecondoleerd…. Ik moet van mijne ook volgend jaar afscheid nemen.. Teveel afkeurpunten die de APK niet gaat halen. :cry8 oktober 2012 om 17:08 #17607499Vandaag m’n voorbumper en ‘t gaas een beetje geprobeerd op te lappen.
(Voor & Na afbeelding)
Maar ben eigenlijk niet zo tevreden over het gaas aangezien het een beetje verklooid is heelaas.
Nu de vraag aan jullie wat je zou doen. Nieuw gaas erin (zo ja, welk type), of het originele grilletje en dan welk type (met of zonder mistlampen etc.) of zijn er misschien nog andere vette oplossingen?
8 oktober 2012 om 17:26 #17607491heel vet is om het gaas heel snel weg te halen.
gewoon orgineel maken ;)8 oktober 2012 om 19:26 #17607394Ja, inderdaad, en ik weet niet wat je van die lip vind, maar vind het i.c.m. de rest van de auto nou ook niet je van het zegmaar…
8 oktober 2012 om 19:28 #17607393die velgjes staan ‘m wel lekker trouwens :P
8 oktober 2012 om 19:42 #17607377Persoonlijk heb ik dan toch de voorkeur voor een GSi lip op de bumper..
Willem
8 oktober 2012 om 22:06 #17607628Hmmz, ik denk dat ik er dan inderdaad voor ga om het gaas te ditchen en er weer een origineel grilletje in doe. Ik vind de uitvoering met verlichting erin ook wel mooi dus even zien in hoeverre dat goed te doen is voor mij ;)
De lip blijft sowieso, ik vind hem niet heel bijzonder maar ook niet echt lelijk. Verder zit hij nogal flink vast dus bespaar ik mezelf de moeite.
Bedankt wat de velgen betreft, zijn ouwe 7 spaaks makjes.. moet alleen nog wat verzinnen voor de naafkapjes. Hebben ooit grote naafcovers opgezeten maar het type is niet echt te traceren :P
9 oktober 2012 om 09:26 #17607589Diameter van het naafgat meten, naafkapjes zoeken met die maat, klaar ;p
9 oktober 2012 om 12:14 #17607587@PeterNoFear wrote:
Diameter van het naafgat meten, naafkapjes zoeken met die maat, klaar ;p
Ja I know, ik weet de maten even niet meer uit m’n hoofd maar ze zijn nogal klein ik dacht zoiets als 53 buitenmaat 47 binnenmaat. Beetje vreemd, wellicht gewoon een keer kijken of 55mm erop past
9 oktober 2012 om 21:48 #17607575Flink gebeunt gister en vandaag aan de Corsa B van mijn vriendin, dit is een goudkleurige GSI van 1997 met blanke lak problemen op motorkap + dak en het bekende kwaaltje met roest bij de achterruitenwisser.
Motorkap en achterklep vervangen, deze incl. Irmscher spoiler (Hella achterlicht verwerkt in de spoiler), pis gele rook hemel vervangen voor een frisse met donker glaasje (origineel geleverd in de Sport versie’s uit Belgie) van het interieurverlichting en het stuur vervangen voor een nieuw type 3 spaak (deze had al last van slijtage van het leer boven op)..
Er staan nog wat dingen op de lijstje, zoals het dak (alleen hier weet ik het nog niet zeker over), andere wielen en een grote beurt..
Zal morgen eens wat foto’s plaatsen, maar blijft toch jeuken een Opel ;) !
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.