Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ?
- Dit onderwerp bevat 4,373 reacties, 404 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 20 maart 2019om 12:01 door chieltjuh.
-
AuteurBerichten
-
29 november 2011 om 11:14 #17607472
Met 30km/uur tegen een tegenligger aan gereden. Was verblind door de zon. Helaas gebeurde het in een bocht en is het wiel dus in een sturende beweging tegen de ander aangekomen. Alles totaal afgebroken en de chassis balken zijn ook krom. Ik ga de auto maar strippen en in onderdelen verkopen. Morgen maar kijken naar een andere gsi, vind het toch wel leuke autootjes.
Toch voelt het wel kl*te, alle uren die je erin steekt met poetsen, wassen ed is allemaal in 1 klap verdwenen. Als je hem nou verkoopt ofzo rijdt hij nog rond maar dit is gewoonweg zonde.
29 november 2011 om 11:24 #17607473sonde man, hoop voor je dat je een mooie deal kan maken met je volgende auto
29 november 2011 om 11:48 #17607474Hoi iedereen.
Heb een opel corsa 1.4 uit 94.
En bezig geweest me speakers versterker bezig geweest:)29 november 2011 om 11:51 #17607475Wel zonden joop idd wel echt zonde
Succes verder….29 november 2011 om 13:07 #17607476vandaag de achterklep op de AB van het alarm gezet.
zodat ik niet meer eerst de auto hoef open te maken en dan via de knop binnen open maken en dan weer naar de achterkant hoef te lopen.
29 november 2011 om 13:28 #17607477Springt hij auto open zoals bij de mercedes ?
@corsaracer wrote:vandaag de achterklep op de AB van het alarm gezet.
zodat ik niet meer eerst de auto hoef open te maken en dan via de knop binnen open maken en dan weer naar de achterkant hoef te lopen.
29 november 2011 om 15:06 #17607478@Onderbroekie wrote:
Springt hij auto open zoals bij de mercedes ?
@corsaracer wrote:vandaag de achterklep op de AB van het alarm gezet.
zodat ik niet meer eerst de auto hoef open te maken en dan via de knop binnen open maken en dan weer naar de achterkant hoef te lopen.
Waarschijnlijk niet, omdat de achterklep eigenlijk te zwaar is voor de standaard veren om ‘m open te duwen. En natuurlijk de extra vergrendeling op het slot :)
Vandaag de wintersloffen onder de Corsa gezet. GT-velgjes onder de Corsa zien er toch wat stoerder uit dan de standaard. Na de winter toch maar even stralen en spuiten :)
Thnx 2 Fearless voor de velgjes :thumbup :D
29 november 2011 om 16:55 #17607479@Onderbroekie wrote:
Springt hij auto open zoals bij de mercedes ?
@corsaracer wrote:vandaag de achterklep op de AB van het alarm gezet.
zodat ik niet meer eerst de auto hoef open te maken en dan via de knop binnen open maken en dan weer naar de achterkant hoef te lopen.
nee hij springt niet helemaal open maar hij komt net uit het slot en daar blijft hij hangen
29 november 2011 om 17:24 #17607480Bedankt voor de reacties allemaal, ik ga morgen kijken naar een andere gsi! Ben benieuwd.
29 november 2011 om 19:03 #17607481http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/311401_1636840938841_1771288358_838365_1319269998_n.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
Achterklep er weer op.. Zonder roest nu :wub
4 december 2011 om 14:10 #17607487nou….
net maar een paar lampjes vervangen die ik had liggen!xenon voor grootlicht:
steek-LED voor stadlicht(links) en kenteken verlichting(rechts):
kentekenverlichting vervangen voor LED
stadlicht vervangen voor LED
voor:
na:
grootlicht vervangen voor xenon:
voor:
na:
totaal plaatje:
stadlicht:
stadlicht en dimlicht:
stadslicht, dimlicht en grootlicht:
stadlicht, dimlicht, grootlicht en mistlicht:
dus heb nu voor:
stadlicht: SMD 5 steek- LED wit
dimlicht: H7 Xenon 6000K
grootlicht: H7 Xenon 6000K
mistlicht: H3 Xenon 6000K13 december 2011 om 11:11 #17607492Kachelverlichting gefixt en tankvlotter weer gangbaar gemaakt. Es kijken of de benzinestand nu eens beter wordt weergegeven.
14 december 2011 om 13:01 #17607493@bukzzzie wrote:
nou….
net maar een paar lampjes vervangen die ik had liggen!xenon voor grootlicht:
steek-LED voor stadlicht(links) en kenteken verlichting(rechts):
kentekenverlichting vervangen voor LED
stadlicht vervangen voor LED
voor:
na:
grootlicht vervangen voor xenon:
voor:
na:
totaal plaatje:
stadlicht:
stadlicht en dimlicht:
stadslicht, dimlicht en grootlicht:
stadlicht, dimlicht, grootlicht en mistlicht:
dus heb nu voor:
stadlicht: SMD 5 steek- LED wit
dimlicht: H7 Xenon 6000K
grootlicht: H7 Xenon 6000K
mistlicht: H3 Xenon 6000Kdamz jou kunnen we nu niet meer missen :P
14 december 2011 om 19:57 #17607494AnoniemLid sinds:
1 January 1970Word het seinen nu niet moeilijk doordat je xenon grootlicht hebt? Xenon heeft namelijk even tijd nodig om op te starten..
14 december 2011 om 20:56 #17607495Vandaag voor de zoveelste keer met de Corsa naar het werk geweest. Normaal gesproken is dat maar 9 kilometer wat goed met de fiets te doen is en niet goed voor de auto, maar meer door de regen van deze ochtend. Dat was afgelopen maandag, vrijdag 2 december en vorige week maandag en woensdag (5 en 7 december) ook al. In November misschien 1x met de auto geweest, maar goed dat even terzijde.
Het betreft overigens een Easy-tronic systeem omdat ik in een automaat ben afgereden en je dan eerst lessen moet nemen in een schakel en daarin examen te doen alvorens je schakel mag gaan rijden. Dat is toen zo gekomen voor de nieuwsgierige onder ons omdat ik niet de handigste ben en het de rijschool het beste leek als ik in een automaat zou gaan lessen!
De auto had toen ik weg wilde gaan om 16.00u helaas ook weer kuren. In oktober ook al een keer gehad, maar toen was die uitgeleend en nu mocht ik het zelf meemaken. Het is namelijk zo dat voor de 2e keer in 3 maanden tijd de startmotor niet rond gaat, maar dat hij alleen zegt tik en dan vervolgens niks om als je door probeert te starten weer een keer alleen tik hoort te zeggen. De vorige keer was het probleem na zo een 2 uur automatisch opgelost, heel raar, maar doordat ik hem toen uitgeleend had kon ik er zelf niets mee. De garage heeft het toen uitgelezen, auto heeft er nog een nachtje geslapen maar ook de volgende dag konden ze niets vinden. Toen brandde overigens ook het motorelektronica lampje continue.Zoals gezegd mocht ik het vanmiddag zelf mee maken en weer precies hetzelfde. ‘tik’ was het enige wat de auto zei terwijl ik hem vanochtend zonder problemen mee naar het werk had genomen. Garage gebeld en die melden me dat je dan eens aan de startmotor moest schudden omdat er mogelijk iets met de staalborstels daarin zou zijn. Ik ben een leek op dat gebied, maar het schijnt dat die staalborstels alleen maar werken als de startmotor rondgaat. Geschud aan de startmotor, nog een poging en jawel hoor, zonder noemenswaardige verdere problemen slaat hij aan. Tevens brandde deze keer ook het motorelektronica lampje niet.
14 december 2011 om 22:10 #17607483niet vandaag, maar van het weekend olie erbij gegooid, stond vrijwel helemaal droog… Loopt nu weer als een zonnetje
14 december 2011 om 22:11 #17607482Wat is vrijwel droog…
Bij mij is dat als je met 2 liter bijvullen nog niet op – staat haha….. dan gaat het lampje ook aan bij iedere bocht..
Weer Flink olie verstookt met de 1600 16klepper.
Willem
14 december 2011 om 22:21 #17607433Droog is inderdaad redelijk variabel.. Ik heb het een paar keer gehad dat ik een droge pijlstok pak en er wel een liter of 1.5 bij mag. xD
Wat vandaag gedaan: nieuwe distributieriem, waterpomp, vsnaar, filters, olie, vloeistoffen, etc. Weer helemaal klaar om de 24ste op wintersport naar val thorens te blazen. Alles in het tectiel en vet en gaan met die banaan
14 december 2011 om 22:22 #176074062 liter op min is 3 liter op max, op een totale inhoud van 3,5 liter..
15 december 2011 om 20:40 #17607496Een nieuw benzine filter en nieuwe bougies daarna door de regen naar huis en onderweg nog ff naar brezan terug gegaan voor een paar van die rubbere dingen die het water van je raam veegt lol ik was bijna vergeten dat die strepen op het glas niet normaal waren. nou moet ik wel no de achterruit verwarming repareren doet helemaal niks meer niet eens 1 lijntje.
24 december 2011 om 11:06 #17607506Ik heb nog niets gedaan met de Corsa.
Mogelijk dat ik hem vanmiddag door de wasstraat ga halen. Dat heeft een reden, nee geen luiheid om het met de hand te doen maar meer dat we konden sparen bij het benzinestation hier voor een gratis wasbeurt vanaf Augustus en gratis is bij ons Hollanders altijd welkom he.
Het probleem is echter dat ik de auto een kleine 2 jaar in bezit heb en dit de eerste keer wordt dat ik hem door de wasstraat haal. Ik heb dus geen flauw idee hoe het werkt met de antenne op een Corsa C. Natuurlijk kun je naar buiten lopen en proberen om hem in te schuiven, maar ik heb liever geen halve antenne in de hand omdat die afgebroken is op de een of andere manier.Vandaar dat ik hier even wilde vragen of de antenne van een Corsa C zo in te schuiven is, of dat je bij dit type de kans loopt als je doordrukt als het wat stroever gaat dat je hem dan in je hand hebt in meerdere stukken?? Als de vorige eigenaar hem ook nooit door de wasstraat heeft gehaald zou het wel eens bijzonder stroef kunnen gaan en dan merk je pas te laat op dat je hem niet kunt inschuiven.
EDIT: Laat maar. Ik ben er zelf inmiddels al achtergekomen dat het geen telescoopantenne is zoals dat in de volksmond genoemd wordt volgens mij. Ofwel met andere woorden, ik vrees dat er een schroevendraaier aan te pas zal moeten komen en dat heb ik van te voren gezegd, dat weiger ik….
28 december 2011 om 19:46 #17607511Spoiler opnieuw gespoten, was zo vergaan door het weer dat de witte vlekken erop zaten
29 december 2011 om 15:54 #17607512Ik heb mijn Chrome tellerringen in mijn B geplaatst, ziet er allemaal wat sjieker uit!
Ook de stickers van het Opel-Forum binnengekregen en gelijk erop geplakt natuurlijk!
Ook Xenon 8000K besteld, want nu doe ik het momenteel nog met 6000K (Zie foto!)
29 december 2011 om 16:13 #17607513AnoniemLid sinds:
1 January 1970Vorige week een zwarte Corsa B C14NZ gekocht, Viva uitvoering.
Een 95’er met harde achterklep, wielrandjes, dorpels, motorkap en geen gescheurde b-stijl :)Op verzoek plaats ik :kewlpics
29 december 2011 om 17:16 #17607514Oneffenheden in de achterbumper strak geplamuurd en een eerste laklaag erover.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.