Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ?
- Dit onderwerp bevat 4,373 reacties, 404 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 20 maart 2019om 12:01 door chieltjuh.
-
AuteurBerichten
-
6 januari 2011 om 18:42 #17607011
[rquote=1833825&tid=120438&author=G-Junit][rquote=1833178&tid=120438&author=robkuh]Vanavond de asbakverlichting maar eens gefikst:D Nu de verlichting van de kachelbediening nog…:o[/rquote]
Veel plezier met de verlichting van de kachelbediening. Wat een pokkeklus was dat:swear:P[/rquote]
Mwoaaa valt nog mee:thumbup
6 januari 2011 om 23:01 #17607012Eh,… vandaag voor het eerst weer sinds 20 jaar in een Corsa A gestapt.. Ooit had ik een 1.0S en alter een 1.3N,.. Heel burgelijk gekocht bij de Opel-dealer in Wormerveer (toen was dat Garage Zwart), en nu… heb ik een grijze Corsa A E1.2GV S6 uit 1989 bemachtigd.
Wonderschoon voor een bijna 22 jaar wagentje. Ik heb hem een paar uur terug van Amersfoort naar de Zaanstreek gereden,… helemaal toppie.Nu hopen dat de BBS honingraat velgen (15 inch, 6 J met 195/50 banden) gaan passen in de wielkasten!
En dan speuren naar een originele SR spoiler.Dat is wat ik vandaag heb gedaan!
7 januari 2011 om 15:21 #17607013[rquote=1834308&tid=120438&author=2e-c14nz]check anders ook je veerschotels zelf, deze willen erg graag roesten.[/rquote]
De auto was net 3 dagen voordat ik `em kocht apk-gekeurd,dus dan mag ik toch aannemen dat die veerschotels nog in orde zijn? Ik vermoed toch dat het in de schokdempers zit.
Vandaag trouwens nog even de koppeling afgesteld:)7 januari 2011 om 15:28 #17607014Vervang je Schockdempers even :) Bij mij kraakte het ook.. Check ook de staat van je achterveren even.
[rquote=1835128&tid=120438&author=robkuh][rquote=1834308&tid=120438&author=2e-c14nz]check anders ook je veerschotels zelf, deze willen erg graag roesten.[/rquote]
De auto was net 3 dagen voordat ik `em kocht apk-gekeurd,dus dan mag ik toch aannemen dat die veerschotels nog in orde zijn? Ik vermoed toch dat het in de schokdempers zit.
Vandaag trouwens nog even de koppeling afgesteld:)[/rquote]Heb net de Corsa eens vanbinnen schoongemaakt. Als het niet regent ga ik hem ook maar eens wassen.. Hij heeft veel meegemaakt deze winter vele km’s door de rotzooi..
Gelukkig zonder problemen ! Echt fijne auto’s !
7 januari 2011 om 18:07 #17607015Ben al enige tijd bezig me stuur los te krijgen, heb 3 verschillende poelietrekkers geprobeert en zelf een constructie gemaakt maar onder de druk 2 M10 bouten doormidden maar stuur wil niet losgaan.
Vandaag dan maar een zaag in me dash gezet en met geweld de tellerkast eruitgesloopt en vervolgens de stuurkolom in zn geheel gedemonteert.
1 Bout was een Torx of Imbus bout die in de fabriek met een puntlasje is dichtgemaakt, uitgeboord dus…
Nu heb ik dus een stuurkolom met contactslot en stuur en al eruit en ga morgen een nieuwe halen bij de sloop (als dat stuur wel loskomt tenminste).Iemand nog een idee wat ik nog kan doen om dat stuur van die losse as af te krijgen?
7 januari 2011 om 23:03 #17607016Oeps… tip om hem los te krijgen zonder enig extra gereedschap..
1 Boutje los
2 Zet de rug van de voorstoel naar achter en sla met je handpalmen links en rechts een paar keer stuk of 5 keer en daarna kun je het stuur er zo afhalen. Ik heb dit 4 keer gedaan en zonder enig moeite. De eerste keer dat ik het deed baalde ik ook hard dat het niet lukte. Flink erop slaan met je handpalmen en je kunt hem er zo af halen !!!
[rquote=1835329&tid=120438&author=CorsaSletje]Ben al enige tijd bezig me stuur los te krijgen, heb 3 verschillende poelietrekkers geprobeert en zelf een constructie gemaakt maar onder de druk 2 M10 bouten doormidden maar stuur wil niet losgaan.
Vandaag dan maar een zaag in me dash gezet en met geweld de tellerkast eruitgesloopt en vervolgens de stuurkolom in zn geheel gedemonteert.
1 Bout was een Torx of Imbus bout die in de fabriek met een puntlasje is dichtgemaakt, uitgeboord dus…
Nu heb ik dus een stuurkolom met contactslot en stuur en al eruit en ga morgen een nieuwe halen bij de sloop (als dat stuur wel loskomt tenminste).Iemand nog een idee wat ik nog kan doen om dat stuur van die losse as af te krijgen?[/rquote]
8 januari 2011 om 06:31 #17607017Ja dat is ook al geprobeert.
We hebben ook met 2 grote spanbanden een druk van meer dan 100KG op het stuur gezet en met een grote masieve pin een paar flinke klappen op de as gegeven met een flinke hamer.
Stuur wil echt niet loskomen, denk haast dat de vorige eigenaar er locktight ofzo op heeft gedaan.8 januari 2011 om 10:48 #17607018Nu dat alle sneeuw hier in Zuid Limburg bij mij weg is. Heb ik men Bodem plaats maar een goed pekel vrij gemaakt.
9 januari 2011 om 18:31 #17607020vandaag even 2 dorpels vervangen,wat een klus.maar t is gelukt. :D
tevens een deel van de draadboom vervangen,er zat een 7 voudige breuk in,tbv de elec ramen en CV.
iemand enig idee waar en welke zekering(en) ik nu vervangen moet?
t gaat om een corsa A GSI van ’92. tnx!10 januari 2011 om 11:09 #17607021Auto staat er weer netjes bij !
Heb even motorkap extra behandeld en de velgen flink gepoetst
10 januari 2011 om 21:01 #17607022ziet er goed uit:o:thumbup
11 januari 2011 om 14:46 #17607024Ziet er zeker netjes uit, X-PloiD :thumbup
Heb bij die van mij gisteren de distributie en waterpomp/thermostaat vervangen. Was nog redelijk snel gepieptking:
Bleek dat bij de vorige distributiebeurt de waterpomp niet was gedaan. Lekker snugger:P
11 januari 2011 om 15:08 #17607025ik heb vandaag mn 2l remmerij ( 254mm ) vervangen door 288mm remmerij…
zimmermann geboorde schijven
calibra turbo remklauwen
ebs redstuff remblokken11 januari 2011 om 16:30 #17607026[rquote=1839268&tid=120438&author=otdh]ik heb vandaag mn 2l remmerij ( 254mm ) vervangen door 288mm remmerij…
zimmermann geboorde schijven
calibra turbo remklauwen
ebs redstuff remblokken[/rquote]
Heb je een project topic ?
11 januari 2011 om 23:20 #17607027vandaag nieuwe std voorbumper er op gezet zat een gescheurde met de hand gespote Dietrich RS bumper op zag er niet !!
12 januari 2011 om 06:24 #17607028Erachter gekomen dat mn uitlaatspruitstuk pakking lek is
12 januari 2011 om 12:58 #17607029heb m in de prak gereden :S
15 januari 2011 om 15:58 #17607031Vandaag de remmen rondom maar eens even aangepakt!
Nieuwe schijven en blokken voor, en nieuwe remschoenen achter. Corsaatje ankerd weer als een nieuwe:DNog 2 dingen op de “thing`s to do” list; nieuwe schokdempers achter,en een nieuw uitlaatje…
Voor de uitlaat zou ik wel iets sportievers willen,maar daar ben ik niet zo in thuis. Ik lees wel eens termen zoals “groep N” of Groep A” maar ik zou niet weten wat het verschil is,of wat het inhoud. En dat zit je ook nog met de katalisator denk ik? Die mag/kan je er volgens mij niet zomaar onderuit knikkeren?
15 januari 2011 om 16:38 #17607032Groep N is originele diameter, iets rond de 54mm geloof ik. Groep A is een slag groter en past niet op je originele middendemper, Groep A is namelijk 63mm.
Voor de rest zou ik enkel een einddempertje plaatsen, is ook wat makkelijker door de APK te krijgen :)
edit: Ik heb zojuist de Corsa even afgespoeld met de hogedruk en wat olie bijgevuld:sleeping
18 januari 2011 om 07:59 #17607036Gister…
-Booskijkers besteld…
-Witte spatbordstrips besteld…
-Verf laten maken via typeplaatje, bumpers worden ook 1 kleur(die zwarte strip word wit)
-Deurhendels wit gespoten…
-Afspraak met de spuiterij gemaakt voor links en rechts de flanken te laten spuiten!Oja is het mogelijk om de strips strak te maken met t chassis(naadloos dus) ze zijn van plastic wel…
En weet iemand waar ik stickers kan laten maken voor op de vooruit!Foto’s volgen zsm als ik me data kabel van me nokia vind!
Later!
18 januari 2011 om 09:05 #17607037Nieuwe Boxen achter in gezet:D
Te zuiver geluid tis gewoon eng:agent18 januari 2011 om 15:57 #17607038Vandaag een spiegel aan de bestuurders kant geplaatst, hadden ze van de week eraf gereden.
laatst ook nog een andere remverdeler erop geplaatst plus een nieuwe uitlaatspruitstukpakking, is hij weer voor een jaar goed gekeurd.18 januari 2011 om 18:40 #17607039[rquote=1842720&tid=120438&author=DarkNL08]Groep N is originele diameter, iets rond de 54mm geloof ik. Groep A is een slag groter en past niet op je originele middendemper, Groep A is namelijk 63mm.[/rquote]
Groep N is origineel qua diameter, maar dan een verbeterde / sportievere versie. In het geval van de Corsa, 45mm.
Groep A is wat volgens de homologatie voor dat voertuig is toegestaan in de groep A, dat kunnen verschillende diameters zijn, in het geval van de Corsa in principe 63mm idd.
:)
20 januari 2011 om 11:35 #17607040Modjes, admins…
Mag dit topic sticky worden?? :) :angel
20 januari 2011 om 12:38 #17607041GVD! Kom ik bij de parkeerplaats…. heeft een OETLUL zijn wagen in mijn linker zijscherm geparkeerd :(
Geen briefje natuurlijk…. :puke
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.