Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ?
- Dit onderwerp bevat 4,373 reacties, 404 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 20 maart 2019om 12:01 door chieltjuh.
-
AuteurBerichten
-
11 augustus 2015 om 18:02 #17610298
super goed bezig naar mijn idee. :thumbup
als ze geen geld willen verdienen is dat hun verlies en jou winst. :wors :thumbup :jerry11 augustus 2015 om 19:20 #17610299Het grote voordeel hier was dat er weer mee gereden kon worden :D
De kabel zelf kost maar 20euro..
Thx voor de leuke reacties :thumb
11 augustus 2015 om 19:42 #17610300Vandaag mijn auto gepolijst en in de Gyeon CanCoat gezet! Geen tradionele wax meer, maar een (silicium dioxide) coating dus! :)
Het was echt een hok, maar gelukkig een hoop kunnen corrigeren. De motorkap is niet goed gelukt omdat het die dag te warm was.
12 augustus 2015 om 21:26 #17610301zoo das zeker een verschil zeg :vertag
16 augustus 2015 om 11:33 #17610302@ivartje wrote:
zoo das zeker een verschil zeg :vertag
Dankje! king:
Was voor mij de eerste keer polijsten dus ben er wel trots op om zo’n correctie te behalen. Voor mijn gevoel niet hele maal afgewerkt maar ik heb geen hologrammen dus het lijkt toch goed te zijn :D
Waterafstotendheid van een coating is echt super.Vandaag ook de verlichting van het kachelpaneel vervangen, al met al geen enorme hoeveelheid werk maar wel een stom klusje.
Heb het nieuwe model schakelaar dus ook vervangen voor het oude type en meteen nieuwe lampjes erin gezet, werkt weer mooi nu!Toen het grootlicht aanduidingslampje willen vervangen maar erachter gekomen dat het lampje zelf niet uit het plastic houdertje wil, stom!
Kan vandaag natuurlijk nergens iets krijgen, maar ik knutsel nog even door :hmmzWél heb ik ook meteen gedaan;
– 3e remlicht gemonteerd
– Achterklep elektrisch weer laten werken (motortje was stuk)
– Achterklep slot uitgelijnd, valt nu erg mooi rustig dicht!
– Hoedenplank zonder gaten van speakers gemonteerd
– Dashbordvakje verlichting gemonteerd en aangesloten
– Asbak vervangen (lamp houder van sigaretten aansteker was stuk)To do list
– Roest in kofferwiel ruimte wegwerken
– Lampje teller fixen
– Kunstof randen zwart maken
En als ik zin heb de Opel emblemen voor en achteren vervangen ivm corrosie (zijn in mijn ogen erg lelijk).16 augustus 2015 om 12:23 #17610303Wiel randen kun je spuiten met innotec black body paint, blijft jaren zitten mits goed ontvet en geprimert.
Waar heb je mee gepolijst als ik vragen mag?
17 augustus 2015 om 05:09 #17610304@joop1970 wrote:
Wiel randen kun je spuiten met innotec black body paint, blijft jaren zitten mits goed ontvet en geprimert.
Waar heb je mee gepolijst als ik vragen mag?
Wil de wielranden liever niet demonteren en ga t trucje van de fohn proberen, zie wel wat ik later doe. Is maar een tijdelijke auto voor mij.
Het poetsen heb ik met een Dual Action machine gedaan, met verschillende pads(de cutting factor moet je afstemmen met een polijst middel) en polijst middelen ( in 3 stappen totaal), daarna ontvet met gyeon prep en toen gyeon coating erop.
19 augustus 2015 om 16:29 #17610305Kijk uit met het verwarmen dat je ze niet krom trekt! dat gaat vrij vlot namelijk…
voor spuiten hoef je ze niet te demonteren hoor, ik heb gewoon de boel erom heen afgeplakt. Goed ontvet en met Motip mat zwart zwart gespoten, zit er denk ik nu een kleine 2 jaar op maar nog steeds acceptabel (niet helemaal netjes gedaan.)zelf vind ik spuiten een beter resultaat geeft, bij verwarmen heb je toch her-en-der verschil.
19 augustus 2015 om 17:08 #17610306Motip mat zwart voor kunststof??
Ontvetten met??
Heb je daar een how to van corsa14slow?? :wors :jerry19 augustus 2015 om 17:12 #17610307@corsa14slow wrote:
Kijk uit met het verwarmen dat je ze niet krom trekt! dat gaat vrij vlot namelijk…
voor spuiten hoef je ze niet te demonteren hoor, ik heb gewoon de boel erom heen afgeplakt. Goed ontvet en met Motip mat zwart zwart gestoten, zit er denk ik nu een kleine 2 jaar op maar nog steeds acceptabel (niet helemaal netjes gedaan.)zelf vind ik spuiten een beter resultaat geeft, bij verwarmen heb je toch her-en-der verschil.
Oh! Goed dat je het even zegt, dan ga ik ze namelijk gewoon spuiten!
Mijn ervaring van toen bij scooters (de binnenkappen) was nogal vervelend haha, dat sleet door de sleutels eraf. Dat heb je bij een wielrand natuurlijk niet.
Ga ik morgen even Motip zwart halen, volgens mij heb ik dat namelijk niet meer staan.Thanks! king:
Vandaag elektrische spiegels en een nieuw stuur in mijn Corsa gemonteerd. (man man ik blijf maar bezig…)
Én ik ben ook bezig met hoodlifters
De kogel beneden past gewoon in een gat wat er al zit maar de kogel voor op de motorkap ga ik morgen even afdraaien naar M6.
De gasveren die ik gebruik komen van de kofferklep. Dit ziet er mooi origineel uit (GM).Foto ter illustratie:
De auto is bijna klaar (OEM gezien).
Wellicht dat ik deze tzt nog verlaag, want het onderstel is wel goed maar de schokdempers en veren zijn nogal slap.19 augustus 2015 om 19:08 #17610308@combo c tour wrote:
Motip mat zwart voor kunststof??
Ontvetten met??
Heb je daar een how to van corsa14slow?? :wors :jerryjup, gewoon Motip mat zwart (niks special voor kunststof ofzo). met wat ik de randen ontvet heb weet ik eigenlijk niet (heb het zwel gedaan gezien ik ze vaker met banden vet heb in gesmeerd) zou me niks verbazen dat ik gewoon remreiniger heb gebruikt :shock:
qua spuiten heb ik gewoon meerdere lagen over gespoten. ‘t was dacht ik toen ook mooi weer dus t was binnen no-time ‘aanraak droog’zou als ik eraan denk morgen ff een foto maken…
Edit:
Ik zat ff te bladeren door mijn foto en vond wel wat interessant.
hier is de bumper ook lelijk wit aan het worden, de wielkastlijsten heb ik hier al wel gedaan.
mijn profiel foto is de huidige staat. Let wel op, ik heb het toen niet goed gedaan, je ziet ook wat vage plekken. wanneer het weer goed mooi weer is wil ik er weer paar lagen overheen spuiten.. (dacht dat er hier maar 2 lagen op zitten :hmmzEdit2:
hier de profiel foto wat groter (aanklikken voor nog groter)
… het wordt tijd voor een nieuwe foto, hier zitten nog mijn oude velgen onder) :jerry
Edit3: (ik moet beter kijken of ik alles heb getypt voordat ik op Bevestig druk…)
Link naar de Verfbus die ik gebruikt heb (niet van deze winkel ofzo, was eerste klik van Google)
http://www.spuitbuswinkel.nl/index.php?item=motip-zwart-mat-4006–500-ml&action=article&aid=3737&lang=NL19 augustus 2015 om 22:19 #17610309Thanks.
Hier ga ik binnenkort mee aan de slag.
Ik heb ook zwarte lijsten op dr spatbord randen.
En stootlijsten op de deuren.
Die op de deuren slaan altijd wit/grijs uit. :wtf
Maakt niet uit wat ik gebruik.
Dus deze tip/uitleg gaat zeker van pas komen. :thumb :jerry :wors29 augustus 2015 om 13:21 #17610310alweer een tijdje geleden een andere setje velgen onder de Corsa geplaatst, ‘t zijn 15inch velgen met et40 6.5J (195/50/15 banden)
rijd heerlijk, liep achter net iets aan, maar dat hebben we opgelost met een vijl (lijsten komen iets verder naar binnen dan de chassis zelf)enigste waar ik nu last van heb is een trillend stuur en dat terwijl de banden goed gebalanceerd zijn en de uitlijning is ook nog prima… hier nog eens even gaan nakijken wat-en-hoe…
En op de foto is te zien hoe de wielkast lijsten er op dit moment uitzien, deze moet ik nog een keer goed behandelen (en niet zoals +/-2 jaar geleden op de “hatseflats-manier”)
29 augustus 2015 om 13:43 #17610311Zijn je centreer ringen nog goed?
29 augustus 2015 om 14:02 #17610312zijn nieuw. is een compleet nieuw setje, gelukkig heb ik goede contact met de verkoper/dealer. en gaan we er na kijken (alleen de agenda’s lopen naast elkaar)
29 augustus 2015 om 14:50 #17610313De Corsa maar even verwend met een nieuwe radio
Nu alleen nog een keer een interface voor de stuurwiel bediening
30 augustus 2015 om 06:17 #17610314@corsa14slow wrote:
zijn nieuw. is een compleet nieuw setje, gelukkig heb ik goede contact met de verkoper/dealer. en gaan we er na kijken (alleen de agenda’s lopen naast elkaar)
Als alles in orde is, dus: uitlijning, balanceren, enz… kan ik alleen voorstellen dat de naven niet goed schoon waren waardoor de wielen niet lekker tegen de naaf aanzitten.
Sent from my SM-P900 using Tapatalk
30 augustus 2015 om 20:29 #17610315op 0 gram laten balanceren? Niet iedereen doet dat…
30 augustus 2015 om 20:39 #17610316moet het motip zijn of zou het ook met een ander merk gaan om de stootlijsten zwart te spuiten??
30 augustus 2015 om 20:59 #17610317Heb een volledige sportex uitlaat onder de corsa gehangen dit weekend.
Sportex 4in1 spruitstuk. Katvervanger. Middenpijp zonder demper. En een einddemper met 3 inch pijp.
Ziet er strak uit. Klinkt mooi hard en rally achtig. Maar helaas wel iets te hard. Nu eerst een 200cell racekat erin voor apk in oktober. Dan hoop roest wegeerken voor de apk. En dan erna blok eruit voor goedaanpakken riem etc.3 september 2015 om 11:51 #17610318@KRSA2000 wrote:
@corsa14slow wrote:
zijn nieuw. is een compleet nieuw setje, gelukkig heb ik goede contact met de verkoper/dealer. en gaan we er na kijken (alleen de agenda’s lopen naast elkaar)
Als alles in orde is, dus: uitlijning, balanceren, enz… kan ik alleen voorstellen dat de naven niet goed schoon waren waardoor de wielen niet lekker tegen de naaf aanzitten.
…die heb ik zelf al goed schoongemaakt (ook voordat ik de remmen ging vervangen, na deremmen upgraden had ik trouwens geen trillingen, puur bij de nieuwe velgen)
@joop1970 wrote:
op 0 gram laten balanceren? Niet iedereen doet dat…
Jup, 2x rondom laten balanceren, stond erbij toen ze gebalanceerd werden..
We zijn er mee bezig, we moeten alleen nog ff een goede moment hebben waar onze agenda nog plek vrij heeft…
@combo c tour wrote:
moet het Motip zijn of zou het ook met een ander merk gaan om de stootlijsten zwart te spuiten??
zou me niks verbazen dat Action verf ook prima resultaat geeft, wel genoeg lagen gebruiken (niet zoals ik dus heb gedaan, alleen m’n bumper is nog mooi)
3 september 2015 om 11:55 #17610319Ontvetten dus met remmenreiniger??
3 september 2015 om 11:58 #17610320dat weet ik dus niet meer heel zeker, denk dat een gewone ontvetter goed werkt… ik kan me het helaas niet goed herinneren wat ik heb gebruikt…
3 september 2015 om 14:33 #17610321ammonia werkt ook :thumbup
3 september 2015 om 15:42 #17610322Mmmh.
Welke ontvetter is wel belangrijk.
Wasbenzine , terpetine , thinner of eat anders??Gr,Combo-c tour
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.