Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ?
- Dit onderwerp bevat 4,373 reacties, 404 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 20 maart 2019om 12:01 door chieltjuh.
-
AuteurBerichten
-
9 mei 2014 om 16:57 #17610024
@PeterNoFear wrote:
@joop1970 wrote:
Die kun je alleen standaard niet stellen bij een corsa B als het teveel is, moet je met camberbouten gaan werken of sleuven in je veerpoten maken.
Tuurlijk!
Foutje…
Is de auto verlaagd?uuuhhh > Nee, niet verlaaagd…
Maar hoe kunnen ze dat in de garage dan wel ???? :???:
9 mei 2014 om 21:14 #17609867Afgelaaien, Veert bijna niks meer
Verstuurd vanaf mijn Samsung S3-mini met Tapatalk
9 mei 2014 om 21:37 #17610025@juruca wrote:
uuuhhh > Nee, niet verlaaagd…
Maar hoe kunnen ze dat in de garage dan wel ???? :???:
Ik dacht dat je sporing zei, maar je zei wielvlucht, mijn fout ;)
Bij de garage hebben ze daar apparatuur voor, en daarmee stellen ze hem goed in.
Bij andere auto’s is de wielvlucht vaak ook instelbaar, bij een corsa a/b niet.
In principe kan de wielvlucht dus ook niet verkeerd staan, tenzij er schade is geweest wat niet (goed) hersteld is.10 mei 2014 om 08:35 #17610026Gaven ze aan of de wielvlucht voor of achter verkeerd is? Foutieve wielvlucht kan idd komen door schade, te hard de stoep oprijden of slijtage aan schokdempers of andere ophangingsdelen die speling hebben door slijtage.
10 mei 2014 om 09:23 #17610027@BlackDevil wrote:
Gaven ze aan of de wielvlucht voor of achter verkeerd is? Foutieve wielvlucht kan idd komen door schade, te hard de stoep oprijden of slijtage aan schokdempers of andere ophangingsdelen die speling hebben door slijtage.
Volgens mij ging het over de voorkant…
Ik heb nog ff gemeten met de waterpas en de voorkant staan de wielen als een ‘A’ een klein beetje maar.
Terwijl achter dit veel meer was…
Dit is natuurlijk niet heel nauwkeurig maar geeft wel een indruk.
Suggesties zijn welkom wat ik hier mee moet doen zijn welkom.
Aangezien de auto pas vanaf januari in bezit heb weet ik niets van schade, hoewel het linker voor spatbord is overgespoten, kan je zien …. :agent
Dus mogelijk heeft het wiel een tik gehad, en wat nu ???
10 mei 2014 om 10:46 #17610028Beetje wielvlucht is normaal. Te veel wielvlucht, hetzij positief of negatief, is zichtbaar aan overmatige bandenslijtage. Als de auto echt een tik heeft gehad en daardoor afwijkende wielvluchtwaarden heeft, zul je beschadigde / verbogen onderdelen moeten vervangen. Misschien beter eens naar laten kijken door een schade-expert als je zelf niet weet waar te beginnen of wat te doen.
14 mei 2014 om 21:38 #17610029Gister hield de corsa enorm in, en is er mee gestopt.
Uitlaatpakking lek, na 20km rijden was de uitlaat na de kat koud, en er voor loeiheet.Conclusie: kat stuk.
Corsa laten staan, vandaag met een koffertje gereedschap terug geweest, uitlaat er onder weg, en de auto naar huis gereden.
Verstuurd van mijn GT-S5660 met Tapatalk
18 mei 2014 om 15:38 #17610030na een lange tijd weer is een lekker lang stukkie gereden (naar Klazienaveen) en heb besloten dat de remmen upgrade boven aan mijn auto-to-do lijstje komt te staan.
remmen blokkeerde bij ietsjes harder remmen dan normaal. en daarbij heb ik nu binnen een jaar de massieve schijven krom en dat terwijl ik eigenlijk nooit echt hard rem of de rem vast houd na het remmen… en ik vind een wat grotere maat remmerij wat mooier staan. denk dat ik de GSI remmen pak (256mm)20 mei 2014 om 13:49 #17610031@wim-v6 wrote:
Geinig AB-tje met die knoppen zo blauw..
sierstuk op de uitlaat gebraaien:
@HardcoreHell wrote:
Een probleem gevonden vanmorgen aan mijn auto.
Het gaat om een corsa b c14nz automaat.
Ik rij net naar mijn werk, en hoor bij het sturen naar rechts een soort ratelend geluid.
Dut gebeurd alleen als de auto rolt en alleen bij het sturen naar rechts.
Het klinkt een beetje alsof er een steen door de velg rammelt.
Ik heb net even snel gekeken of er niks zit of zo.
Maar kon zo snel niks raars zien.
Lijkt alsof er ijzer op ijzer ratelt.Verstuurd vanaf mijn LG-D802 met Tapatalk
Vandaag de auto bij de garage neergezet.
Net gebeld hoe ver ze zijn, is de auto bijna klaar.
Blijkt dat de startmotor niet meer goed was.
Deze is nu vervangen en als het goed is is dat rare geluid nu weg.
Kosten €30.Verstuurd vanaf mijn LG-D802 met Tapatalk
23 mei 2014 om 09:59 #17610032Vandaag ga ik mn sub kabels weghalen en ga ik de + van mn plafond lampje naar mn kofferbak doortrekken en dan mn kofferbak lampje aansluiten, :)
Dinsdag de auto wegbrengen voor iets dat ik zelf niet kan repareren, mn thermostaat moet vervangen die zit achter mn distributie :( die we er niet af krijgen
23 mei 2014 om 17:37 #17610033Vandaag is m’n corsa bij de garage om te achterhalen waarom mijn airco het niet doet. Conclusie; Aircopomp is overleden. Reparatiekosten a 800 euro :argue Dat gaat hem niet worden, aangezien de dagwaarde van mijn auto niet eens het dubbele is.
Heb eens even gekeken wat een aircopomp kost, de goedkoopste die ik kon vinden is 360 euro. Is zo’n aircopomp zelf te vervangen? Weet eigenlijk niet of er nog aircovloeistof/gas in de leidingen zit :hmmz
23 mei 2014 om 23:08 #17610034Kijk hier eens tamiya:
http://stores.ebay.de/ATP-Autoteile/Kompressor-/_i.html?_nkw=OPEL+CORSA+B+73_+78_+79_+1.2i+16V&_fsub=5307093015&_sid=18116485&_trksid=p4634.c0.m322″ onclick=”window.open(this.href);return false;24 mei 2014 om 09:02 #17610035@tamiya wrote:
Vandaag is m’n corsa bij de garage om te achterhalen waarom mijn airco het niet doet. Conclusie; Aircopomp is overleden. Reparatiekosten a 800 euro :argue Dat gaat hem niet worden, aangezien de dagwaarde van mijn auto niet eens het dubbele is.
Heb eens even gekeken wat een aircopomp kost, de goedkoopste die ik kon vinden is 360 euro. Is zo’n aircopomp zelf te vervangen? Weet eigenlijk niet of er nog aircovloeistof/gas in de leidingen zit :hmmz
Ik heb um zelf ook eens vervangen toen de spoel kapot was, nieuwe besteld op ebay.
Oude verwijderd, nieuwe geplaatst met nieuwe pakking ringetjes, zelf gevuld met een patroon en koelen maar :)Is niet zo’n ingewikkeld karweitje…
Succes
26 mei 2014 om 11:14 #17610036@tamiya wrote:
Vandaag is m’n corsa bij de garage om te achterhalen waarom mijn airco het niet doet. Conclusie; Aircopomp is overleden. Reparatiekosten a 800 euro :argue Dat gaat hem niet worden, aangezien de dagwaarde van mijn auto niet eens het dubbele is.
Heb eens even gekeken wat een aircopomp kost, de goedkoopste die ik kon vinden is 360 euro. Is zo’n aircopomp zelf te vervangen? Weet eigenlijk niet of er nog aircovloeistof/gas in de leidingen zit :hmmz
Denk wel even goed na voordat je met de airco aan de slag gaat. Bepaalde types aircovloeistof kunnen brandwonden veroorzaken als ze op je huid komen.
Ook staat een deel van het systeem op druk, en zou er dus vloeistof uit kunnen spuiten als je hem zomaar open draait.Ik wil niet zeggen dat het niet mogelijk is, maar enige voorzichtigheid is wel gepast.
26 mei 2014 om 16:24 #17610037Bij mij heb ik de leidingen gewoon zelf losgegooit,wel eve voor de zekerheid lange mouwe aan en handschoenen en een bril en r is nix aan de hand
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI P6-U06 met Tapatalk
28 mei 2014 om 17:13 #17610038Vandaag een APK keuring achter de rug gehad.
Wat lampjes en 2 banden (Michelin) die nog voldoende profiel hadden maar door leeftijd behoorlijk waren uitgedroogd.Daarnaast oliewissel+filter (oud filter was helemaal verpulverd) en benzinefilter (was ook hard nodig).
De corsa loopt weer een stuk beter en kan er weer een jaartje tegen.28 mei 2014 om 21:23 #17610039Giteravond TID vernietigd met boormachine, heb nu een rare vlek erin.
Schoot uitDoor WIM-V6, vanaf zijn Reeds vervangen in verband met defect Samsung S3mini met Tapatalk.
let daarom niet te veel op mijn SPELFOUTEN.29 mei 2014 om 13:33 #17610040Vandaag BDR klaar gemaakt voor installatie morgen (aansluitingen en BDM gemonteerd en gedicht met 577)
Tevens vaderdag kado’s voor mezelf uitgezocht & besteld (is wat vroeg ik weet het):
http://www.ignitionproducts.eu/en/msd-performance-msd-6al-2-with-2-step-limiter-4-6.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.ignitionproducts.eu/en/msd-performance-coil-msd-street-blaster-e-core.html” onclick=”window.open(this.href);return false;Sent from my GT-P7510 using Tapatalk
30 mei 2014 om 14:49 #17610041radio in de kliko en meters ervoor in de plaats gezet!
en me lexmaul 4-1 spruitstuk gemonteerd :vertag30 mei 2014 om 16:10 #17610042netjes!
30 mei 2014 om 18:19 #17610043Dikke poep onder de kap :thumb
hoe rijdt dat?30 mei 2014 om 23:36 #17610044Morettes ge-desmoked (folie van de koplampen gehaald), wilde weer even een iets andere look.
Ben er nog niet zeker van wat ik nu mooier vind staan :hmmz .Toen even gewassen, en gechilled @ garage :afro :
1 juni 2014 om 21:33 #17610045Stickertje er bij geplakt:
Verstuurd van mijn GT-S5360 met Tapatalk
2 juni 2014 om 07:35 #17610046AnoniemLid sinds:
1 January 1970Afgelopen zaterdag wat TLC aan onze Corsa geschonken:
Airbag vervangen:
Voor:
Na:
De reden was dus de verlepte claxonknop links, puur cosmetisch dus :P
Kapoet gereden spiegelkap vervangen:
Voor: geen recente foto van, maar *op deze foto* is de barst wel te zien :P
Tijdens:
Na:
Verder nog het kofferbakrubber vervangen, dat was lek. En nog wat kleinigheidjes meegenomen op de sloop. Alles bij elkaar wel 20 euro voor af moeten tikken :P
4 juni 2014 om 18:56 #17610047Carpento, ziet er weer netjes uit! Waar lekte je kofferbakrubber? :hmmz
Vandaag airco toch maar laten maken. Had gewoon niet de middelen om het zelf te doen. Aircopomp + droger laten vervangen + het aircosysteem weer afvullen.
Leuk grapje, kwamen ze er achter dat via het schroefdraad van temperatuursensor in de radiator er koelvloeistof lekte, daarom stond er ook regelmatig een plasje koelvloeistof onder m’n auto. Oorzaak was dat het schroefdraad in de radiator volledig aan gort was. Dus er hangt nu ook een nieuwe radiator in :argue
Qua prijs viel het mee, was nu met aircogedoe + radiator even veel kwijt als bij een andere garage alleen voor de aircoreparatie, maar leuk is anders ;) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.