Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ?
- Dit onderwerp bevat 4,373 reacties, 404 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 20 maart 2019om 12:01 door chieltjuh.
-
AuteurBerichten
-
16 april 2014 om 17:24 #17609974
ander remsysteem aan de vooras gemonteerd ivm met een remklauw die bleef hangen. rij nu met een calibra turbo remsysteem rond :D
alleen nu maar eens ff kijken voor een iets grotere hoofdremcilinder. heb het gevoel dat hij minder hard remt dan met het systeem van de astra gsi wat erop zat. :hmmz :hmmz :hmmz
16 april 2014 om 17:29 #17609975remvertraging is ongetwijfeld groter. Je zal alleen harder moeten drukken.
16 april 2014 om 17:34 #17609976weet ik niet….moet het pedaal ook verder intrappen en het gevoel is minder hard dan hiervoor. ik heb het gevoel dat de oude remmen harder “happen” maar goed dat waren ook ferodo sportblokken en gegroefde en geboorde remschijven en nu gewoon vlak.
anders vrijdag nog maar eens goed ontluchten met wat meer druk :Dmaar we gaan die remklauw die bleef hangen ff reviseren en als die weer goed is misschien de boel weer terug bouwen haha
houd je van de straat :vertag :vertag18 april 2014 om 19:19 #17609977Nadat de lasser 2 avonden heeft staan slijpen, lassen, kitten en verven heeft m’n Corsa weer een jaartje APK :wors
nu nog de Centrale Deur Vergrendeling :swear20 april 2014 om 21:27 #17609978probleempje met brandstoflekkage opgelost bij mijn corsa A TR en frame in de kofferbak gemaakt voor de audio .
morgen de auto even testen naar leeuwarden , kijken of we het parkeerterrein van het ziekenhuis op kunnen komen :-P
21 april 2014 om 00:26 #17609979Even een foto bij een post van een week terug. Aantal dagen terug, LED verlichting onder mijn deur gemaakt. Dit is het resultaat in het donker!
21 april 2014 om 16:11 #17609980@DennisOpel wrote:
Even een foto bij een post van een week terug. Aantal dagen terug, LED verlichting onder mijn deur gemaakt. Dit is het resultaat in het donker!
Heey dennis, had je n u2u gestuurd om uitleg te vragen hoe je de ledjes aangesloten had. Zou je miin berichtje kunnen beantwoorden? :D Ziet er wel erg dik uit trouwens :thumbup
21 april 2014 om 17:58 #17609981Vandaag mn gaskabel weer op spanning gezet. En wat logotjes op mn afdekplaat gezet. (Toch nog over van de kofferklep:p)
23 april 2014 om 05:42 #17609982Gisteren maar eens de zomerslofjes eronder gelegt, beetje aan de late kant. En vandaag kijken voor een kitje :)
26 april 2014 om 11:13 #17609983Zo, vandaag ff de achterwiellagers vervangen, zat wat speling op en vaster zetten had geen effect :(
Dus de remtrommel verwijderd voor dit klusje.
Maar ik zag nog een stel schroefdraad bij de trommel remschoenen en nu vroeg ik me af hoe je die moet afstellen ?
Dat is de draadend zeg maar met een stelmoer met blokkering.
Kan iemand dit aub toelichten want die kan alleen afstellen als de trommel is verwijderd ???
Thx
26 april 2014 om 13:36 #17609984@.B4R7
wat heb je een doffe bumper zeg.
de mijne is nog helemaal zwart glanzend26 april 2014 om 13:46 #17609985@juruca wrote:
Zo, vandaag ff de achterwiellagers vervangen, zat wat speling op en vaster zetten had geen effect :(
Dus de remtrommel verwijderd voor dit klusje.
Maar ik zag nog een stel schroefdraad bij de trommel remschoenen en nu vroeg ik me af hoe je die moet afstellen ?
Dat is de draadend zeg maar met een stelmoer met blokkering.
Kan iemand dit aub toelichten want die kan alleen afstellen als de trommel is verwijderd ???
Thx
als de trommel erop zit is die ook af te stellen door een gat in de trommel en een schroevendraaier.
26 april 2014 om 15:50 #17609986@corsaracer wrote:
@juruca wrote:
Zo, vandaag ff de achterwiellagers vervangen, zat wat speling op en vaster zetten had geen effect :(
Dus de remtrommel verwijderd voor dit klusje.
Maar ik zag nog een stel schroefdraad bij de trommel remschoenen en nu vroeg ik me af hoe je die moet afstellen ?
Dat is de draadend zeg maar met een stelmoer met blokkering.
Kan iemand dit aub toelichten want die kan alleen afstellen als de trommel is verwijderd ???
Thx
als de trommel erop zit is die ook af te stellen door een gat in de trommel en een schroevendraaier.
Aan de voorkant? dus via de 4 gaten van de bouten of aan de achterkant ??
26 april 2014 om 15:56 #17609987Vandaag mijn GSI interieur verkocht.
Nu nog een motorkap en 2 deuren staan…Verstuurd van mijn GT-S5660 met Tapatalk
26 april 2014 om 16:18 #17609988@corsaracer wrote:
@juruca wrote:
Zo, vandaag ff de achterwiellagers vervangen, zat wat speling op en vaster zetten had geen effect :(
Dus de remtrommel verwijderd voor dit klusje.
Maar ik zag nog een stel schroefdraad bij de trommel remschoenen en nu vroeg ik me af hoe je die moet afstellen ?
Dat is de draadend zeg maar met een stelmoer met blokkering.
Kan iemand dit aub toelichten want die kan alleen afstellen als de trommel is verwijderd ???
Thx
als de trommel erop zit is die ook af te stellen door een gat in de trommel en een schroevendraaier.
Aan de voorkant? dus via de 4 gaten van de bouten of aan de achterkant ??
idd via de gaten van de bouten. kan ook zijn dat er nog een extra gat inzit speciaal hiervoor.
26 april 2014 om 23:38 #17609989@93CorsaStefan91 wrote:
@.B4R7
wat heb je een doffe bumper zeg.
de mijne is nog helemaal zwart glanzendDe mijne ook, maar gewoon heel smerig haha. Heb al mijn spatbordrandjes en bumpers zwart gespoten;)
27 april 2014 om 15:46 #17609990als de trommel erop zit is die ook af te stellen door een gat in de trommel en een schroevendraaier.[/quote]
Aan de voorkant? dus via de 4 gaten van de bouten of aan de achterkant ??
idd via de gaten van de bouten. kan ook zijn dat er nog een extra gat inzit speciaal hiervoor.[/quote]
Ik heb gezien dat je via de gaten van de bouten die moer kan aanhalen met bv een schroevendraaier.
Maar als je hem nu te ver aandraait :shock: dan kan je niet meer terug!
Of hoe is de werkwijze dan ?
27 april 2014 om 21:38 #17609991Vandaag een krachttoer:
2 motorblokken opgehaald, waaronder een c16se met irmscher lmm en ecu, en een lexmaul spaghetti.
Deze komt in de corsa, ook op kenteken.28 april 2014 om 16:32 #17609992LMM op een C16SE, dat zal wel een C16SEI uit een Corsa A GSi zijn dan, die is Seriematig geleverd geweest, en ook gewoon 100pk
Dat is die met dat Opel EFI inlaat erop..
Dat is eigenlijk gewoon een E16SE met Lambda en Katalysator. (E16SE is Bosch LE-Jetronic, C16SEI is Bosch Motronic ML4,1 of M1.5)De C16SE heeft geen LMM, die heeft een Multec-S Multipoint injectie, Luchtmeting via Mapsensor.
Willem
28 april 2014 om 16:56 #17609993C16SEI inderdaad, uit een A Corsa GSI.
Verstuurd van mijn GT-S5660 met Tapatalk
28 april 2014 om 18:09 #17609994Besloten dat de gsi gestript wordt. Uitlaat, Velgen, motorkap, lampen, en stuur gaan eruit de rest wordt zo verkocht.
Donderdag bij een andere auto kijken.
Verstuurd vanaf mijn GT-N7100 met Tapatalk 4
28 april 2014 om 18:27 #17609995Een probleem gevonden vanmorgen aan mijn auto.
Het gaat om een corsa b c14nz automaat.
Ik rij net naar mijn werk, en hoor bij het sturen naar rechts een soort ratelend geluid.
Dut gebeurd alleen als de auto rolt en alleen bij het sturen naar rechts.
Het klinkt een beetje alsof er een steen door de velg rammelt.
Ik heb net even snel gekeken of er niks zit of zo.
Maar kon zo snel niks raars zien.
Lijkt alsof er ijzer op ijzer ratelt.Verstuurd vanaf mijn LG-D802 met Tapatalk
29 april 2014 om 09:17 #17609996@HardcoreHell wrote:
Een probleem gevonden vanmorgen aan mijn auto.
Het gaat om een corsa b c14nz automaat.
Ik rij net naar mijn werk, en hoor bij het sturen naar rechts een soort ratelend geluid.
Dut gebeurd alleen als de auto rolt en alleen bij het sturen naar rechts.
Het klinkt een beetje alsof er een steen door de velg rammelt.
Ik heb net even snel gekeken of er niks zit of zo.
Maar kon zo snel niks raars zien.
Lijkt alsof er ijzer op ijzer ratelt.Verstuurd vanaf mijn LG-D802 met Tapatalk
klinkt als een homokineet die de geest heeft gegeven.
29 april 2014 om 17:53 #17609997Het ligt niet aan de homokineet of aandrijfassen. Vandaag bij de garage nagekeken.
Verstuurd vanaf mijn LG-D802 met Tapatalk
30 april 2014 om 06:34 #17609998Als je naar rechts stuurt, hoor je het dan aan de linker of rechter kant?
Hoor je het ook als je over een drempel rijdt? Dan zou het ook een gebroken veer kunnen zijn. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.