wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ?

Forumindex Forums Modellen Corsa wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ?

25 berichten aan het bekijken - 3,876 tot 3,900 (van in totaal 4,374)
  • Auteur
    Berichten
  • #17609901
    KadAstra-EF
    Deelnemer
      Lid sinds:
      24 July 2010

      @.B4R7. wrote:

      @joop1970 wrote:

      Geen onderhoudsbeurt gegeven?

      Uiteraard wel onderhoud.
      In de laatste 15.000 km:
      -waterpomp, distributieriem en spanrollen laten vervangen
      -benzinefilter, luchtfilter, oliefilter + olie zelf vervangen
      -uitlaat zelf vervangen vanwege rammel in de middendemper (geen apk afkeur) mocht iemand nog een goede originele einddemper (1.4/1.6 16v) met een afgerond vierkant sierstuk nodig hebben heb ik deze nog liggen.
      -bougies + bougiekabels vervangen

      Alles voor het eerst dus veel geleerd en het meeste ook nog goedkoop kunnen doen:)

      Vorig jaar moest ik voor de apk zelf:
      -handremkabel vervangen
      -achterremmen opschuren en 1 nieuwe remcilinder plaatsen om het remverschil op de achteras weg te krijgen.

      Verder heb ik vooral kleine optische dingen aan de auto gedaan en met ICE installatie bezig geweest.

      Het ging me nu om de kosten met de apk. Ik had verwacht dat na 15.000 km, waarvan ook een behoorlijk deel door het bos scheuren is toch wel voor wat kleinigheidjes hadden gezorgd maar dat viel dus reuze mee.
      Over een paar weken heb k m 2 jaar en dik 31.000 km. Nog geen moment spijt gehad van mijn eerste autootje:)

      Goed werk :thumb
      Ga vooral zo door :thumb :thumb

      Rik :)

      #17609902
      Ewoud94
        Lid sinds:
        11 April 2013

        Gisteren twee homokineten besteld. Hopelijk morgen inbouwen of zelfs vanavond. Vanavond zowiezo startknop erin monteren. Even puzzelen hoe we dat moeten doen zodat het contactslot ook helemaal kan vervallen!

        Verstuurd vanaf mijn GT-N7100 met Tapatalk 4

        #17609903
        wim-v6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 August 2005

          Vandaag: de 236×10 remmen vervangen voor 256x24mm remmen op de vooras.

          Mijn 2 delige krukaspoelie vervangen voor een welke nog wel 1 delig is (de poelie was al bijna begonnen met knagen aan de distributie / oliepomppoelie.
          Knappe hap uit de onderste distrikap, feze ook gewisseld.

          Verstuurt vanaf een trage Samsung Gio met Tapatalk

          #17609904
          KadAstra-EF
          Deelnemer
            Lid sinds:
            24 July 2010

            @KadAstra-EF wrote:

            @KadAstra-EF wrote:

            Ik heb zonet op de sloop een brandstofpomp gescoord voor een collega van mij.
            Mn collega zn zoon’s Corsa B Sport zn tankmeter doet het niet en ik hoop dat met het monteren van een andere pomp, dat het klaar is.
            Anders moet ik een andere instrumentenpaneel halen maar das meer werk.

            Rik :D

            Even een update :)

            Donderdag dus de boel vervangen maar helaas helaas, de meter blijft “op 0 staan”
            Dus nu maar een andere tankmeter halen voor in het instrumentenpaneel.

            Rik :)

            En weer een update (slot)

            Instrumentenpaneel vervangen en nu doet de tankmeter het weer :)

            Rik :D

            #17609905
            tamiya
            Deelnemer
              Lid sinds:
              23 October 2011

              Vandaag uitlaatdemper vervangen. Ding was compleet doorgerot bij de lasnaad. Auto even met twee wielen op de stoep en er was een mobiele werkplek :agent

              #17609906
              KadAstra-EF
              Deelnemer
                Lid sinds:
                24 July 2010

                Heee, dat doe ik ook altijd, werkt goed he ?

                Rik :)

                #17609907
                fernando93
                  Lid sinds:
                  18 January 2014

                  De radio erop geklikt nadat me pa hem 2 dagen mee had naar zijn werk. Godsdank heeft hij de auto van binnen netjes gelaten. Wat soms wel is anders was met zijn vorige eigen auto door die vuile werk schoenen o.a verder even een ambi Pure erin gezet op de waaier. Voor 3 euro gekocht bij een budget winkel in culemborg. Terwijl precies de zelfde 7 euro is bij een benzine pomp :D

                  #17609908
                  Byjugo
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    2 May 2013

                    Gisteren bezig geweest om de kachelweerstand te vervangen. Ding uitgegraven, vervangen voor een nieuwe en… toen deed de fan helemaal niks meer… :swear
                    Multimeter erbij, beetje zoeken, uiteindelijk erachter gekomen dat de stekkerverbinding achter de schakelaar in het dashboard niet goed zat….. Maarja, alles weer aangesloten, aanjager doet het weer. Heb nu alleen nog een dure weerstand op de plank liggen. Die gaat op de marktplaats king:

                    Verder een parrot ingebouwd.
                    Blauwe kastje geplaatst achter het dashboardkastje (de plek van de mogelijke airbag) en de kabeltjes netjes weggewerkt.

                    Tot slot even de verlichting nagelopen, 1 van de remlichten was niet goed meer, dus even vervangen voor een nieuw lampje.

                    Lekker bezig geweest en nog een kleurtje gekregen ook :jerry

                    #17609909
                    OpelRobin
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      18 April 2012

                      Getourd, getankt en gewassen :thumb

                      #17609910
                      OpelRobin
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        18 April 2012

                        @OpelRobin wrote:

                        @OpelRobin wrote:



                        Helemaal niemand die weet waar ik precies de potmeters kan vinden ?

                        Nog steeds niet opgelost.. ik zou de gouden tip graag van jullie willen horen :jerry

                        #17609911
                        Aapje
                          Lid sinds:
                          1 January 2009

                          Wat zoek je precies?

                          #17609912
                          OpelRobin
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            18 April 2012

                            Waar ik de potmeters kan vinden, want die wil ik gaan afstellen omdat het stuur regelmatig zwaar/zwaarder stuurt.
                            Dit probleem doet zich alleen voor bij een bocht naar rechts..

                            #17609913
                            corsa14slow
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              3 December 2011

                              kon 2 maanden van te voren APK keuren, resultaat afkeur. door gerot bij: dorpels, veerschotels beide kanten, achterbalk te plaatse van de trekhaak bouten , doorgerot bij de RA schokdemper en er is een bout afgebroken van de sterkstang (afkeur)
                              voor de rest is ie goed, helaas is het financieel echt bagger dus waarschijnlijk gaat ie over 2 maanden in de schorsing…
                              tevens vandaag tijdens de apk ontdekt dat de vacuümklep van de tankontluchting uit elkaar lag, gelukkig lag het binnenwerk op het stuurhuis dus kon het weer in elkaar bouwen (had van de week tijdens het starten de sleutel te vroeg los gelaten en kreeg daardoor een Backfire, vermoedelijk heeft dit er voor gezorgd dat het klepje gesprongen was)…

                              #17609914
                              Aapje
                                Lid sinds:
                                1 January 2009

                                @OpelRobin wrote:

                                Waar ik de potmeters kan vinden, want die wil ik gaan afstellen omdat het stuur regelmatig zwaar/zwaarder stuurt.
                                Dit probleem doet zich alleen voor bij een bocht naar rechts..

                                Effe gegoogle’d voor je:

                                ja hoe er zit een potmeter achter een metaal plaatje achter het startblokje van het contackslot

                                http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=83982″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                                #17609915
                                fernando93
                                  Lid sinds:
                                  18 January 2014

                                  @ Corsa14slow. Een backfire op benzine ? Nog nooit van gehoort. Begreep dat het alleen op gas kan. Bedoel je niet wat anders ?

                                  #17609916
                                  Anoniem
                                    Lid sinds:
                                    1 January 1970

                                    Khioawan effe uitgelaten vandaag en weer volgetankt….was alweer een week of twee geleden, komt er van als je op het sukkelpad bent met je gezondheid :(

                                    #17609917
                                    joop1970
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      1 September 2010

                                      kon 2 maanden van te voren APK keuren, resultaat afkeur. door gerot bij: dorpels, veerschotels beide kanten, achterbalk te plaatse van de trekhaak bouten , doorgerot bij de RA schokdemper en er is een bout afgebroken van de sterkstang (afkeur)
                                      voor de rest is ie goed, helaas is het financieel echt bagger dus waarschijnlijk gaat ie over 2 maanden in de schorsing…
                                      tevens vandaag tijdens de apk ontdekt dat de vacuümklep van de tankontluchting uit elkaar lag, gelukkig lag het binnenwerk op het stuurhuis dus kon het weer in elkaar bouwen (had van de week tijdens het starten de sleutel te vroeg los gelaten en kreeg daardoor een Backfire, vermoedelijk heeft dit er voor gezorgd dat het klepje gesprongen was)…

                                      Echt helemaal door of gewoon heel veel roest, veerschotels kun je vaak nog behandelen met de staalborstel en roestomvormer en daarna in de strijkkit zetten. Zie je er niks meer van. zou ik alleen niet doen als de gaten er al inzitten.

                                      #17609918
                                      corsa14slow
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        3 December 2011

                                        @fernando93 wrote:

                                        @ Corsa14slow. Een backfire op benzine ? Nog nooit van gehoort. Begreep dat het alleen op gas kan. Bedoel je niet wat anders ?

                                        Nah, of het nou echt een backfire was weet ik niet heel zeker wel weet ik dat ik een beste knal hoorde toen ik te vroeg de sleutel los liet en dus alles te langzaam ging waardoor er denk ik te vroeg een inlaat klep open ging (al tijdens een verbranding). kort daarna weer goed gestart en liep de eerste 5 sec. zeer beroerd… kan eigenlijk niet anders verklaren hoe anders zo’n klep gesprongen is :hmmz

                                        @joop1970 wrote:

                                        Echt helemaal door of gewoon heel veel roest, veerschotels kun je vaak nog behandelen met de staalborstel en roestomvormer en daarna in de strijkkit zetten. Zie je er niks meer van. zou ik alleen niet doen als de gaten er al inzitten.

                                        de schotels zelf zijn nog strak maar er rondom is bijna voor de helft weg gerot (2jaar geleden was de andere helft behandeld) bij de rest ging de keurmeester er met een zacht tik dwars doorheen…

                                        #17609919
                                        OpelRobin
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          18 April 2012

                                          Thnx @aapje: ik begrijp dat je dus niet direct hoeft te solderen, maar gewoon de potmeters iets kan bijstellen.
                                          Heeft toevallig iemand een foto van het metalen plaatje waar achter de potmeters zich bevinden?

                                          Bvd :thumbup

                                          #17609920
                                          Moker23
                                            Lid sinds:
                                            20 April 2013

                                            Nieuwe uitlaat onder het bakkie de oude was helemaal afgescheurd dus ik klonk als en formule 1 wagen in tunnels ( leuk voor een weekje daarna word je doof…. gelijk een upgrade gedaan naar volledig RVS + Racekat en spruitstuk :) half werk is geen werk ( even nog niet naar de half gespoten auto gekeken dan :P ) !
                                            Nu even nieuw racegaas halen en de achterklep nog aanpassen met booskijkers en de ruitenwisser + spoilers weer monteren :)




                                            #17609921
                                            Ewoud94
                                              Lid sinds:
                                              11 April 2013

                                              Kijk dat is het betere werk, ziet er leuk uit dubbele pijp in het midden !:)

                                              ik zou voordat je het laat spuiten nog de klep cleanen en doorlassen achter. Voor ook doorlassen als dat al niet zo is. Vindt het anders zo raar staan zn enorm wijde bodykit op zn schraal autotje xd

                                              Verstuurd vanaf mijn GT-N7100 met Tapatalk 4

                                              #17609922
                                              TeamWest
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                5 October 2007

                                                Idd geen half werk dit, nice man :thumbup !

                                                Btw, mocht je nog animo voor de cup spiegels hebben, let me know per PM.

                                                #17609923
                                                Moker23
                                                  Lid sinds:
                                                  20 April 2013

                                                  @Erwoud94 : ik heb enorm zitten twijfelen om een dtm eindstuk te nemen als XtremeCorsaRacer maar ik zag deze on was meteen verkocht ! ( je ziet het niet op de foto maar hij loopt nog 3 cm door achter mn bumper en gaat schuin omhoog dus als er vocht in de uitlaat zit en ik geef gas zie je 2 mooie strepen in je achteruitkijk spiegel :P heb besloten om voor toch m`n polyester motorkap te gaan plaatsen met windhapper dus die kan ik gewoon doorleggen met polyester matjes :) achter weet ik het nog niet zo goed ik wil toch wel graag mn CV en achterklep slot houden aangezien ik 0.0% bekend ben met het inbouwen van poppers en wil ook niet mn kentekenplaats achter op mn ruit hoeven plakken :P


                                                  @TeamWest
                                                  : heyhey thx man ik moest wel want het ziet er helaas niet uit om met mijn bodykit dubbele dubbele pijpen achter te nemen anders had ik het wel geweten haha helaas mja :P Over die Cupspiegels ik heb al 2 keer een berichie gestuurd dat ik ze niet meer nodig heb aangezien ik m3 spiegels gekregen heb maar volgens mij gaat er dan iets niet goed met het bericht want hij is toch wel dergelijk 2 keer verzonden :P

                                                  #17609924
                                                  TeamWest
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    5 October 2007

                                                    Idd niet aangekomen hier, vreemd.

                                                    Laatste wat ik van je hoorde was:

                                                    Als je ze dan nog hebt zou ik ze heel graag overnemen !! :D
                                                    Maar kijk maar of je er iemand voor kan vinden en anders koop ik ze wel, ik heb nu van die M3 spiegels maar die vind ik niet zo super staan haha

                                                    ..toen was je niet blij met je M3 spiegels :hmmz , maar dan weet ik nu hoe of wat ;) .

                                                    #17609925
                                                    Moker23
                                                      Lid sinds:
                                                      20 April 2013

                                                      nee weet ik ik had toen van die nep namaak dingen en ook zonder knipperlichten erin maar ik heb gloednieuwe goed passende gekregen met knipperlichten dus vandaar.
                                                      ja idd vreemd je hebt daarna nog 3 keer een bericht naar me gestuurd waarvan ik alleen de laatste niet heb beantwoord :S bij mij staan ze er gewoon op

                                                    25 berichten aan het bekijken - 3,876 tot 3,900 (van in totaal 4,374)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.