Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ?
- Dit onderwerp bevat 4,373 reacties, 404 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 20 maart 2019om 12:01 door chieltjuh.
-
AuteurBerichten
-
6 maart 2014 om 22:08 #17609825
@juruca wrote:
Ok, heeft wel effect dus maar ik vroeg me af wat is nou het nut van deze kvs bypass via ‘carberateur’ noem ik het maar ff ?
Ik zag trouwens dat dit ook wel de hoofd kvs stroom lijkt want die andere retourslang naar het resevoir blijft koud ???
Thx ! :)
Weet je trouwens ook wat de functie is van het elektrische luchtklepje wat gemonteerd zit op de links voor schokbreker hoed ?
Dat koelwater loopt door de gasklep. Het is letterlijk gasklep verwarming.
Het helpt om de inlaat temperatuur stabiel te houden zodat de motor minder hoeft te rekenen met variabelen en zo een schonere verbranding geeft.Het is niet zozeer de hoofd-stroom, maar hij komt wel direct vanaf de waterpomp.
De andere retour, die er naast zit, komt vanaf de radiator overflow. Die begint pas KVS te spoelen als de motor warm is en de thermostaat de KVS via de radiator stuurt en je tegelijk ook gas geeft. Bij stationair spoelt hij nog niet, pas vanaf 1500rpm ongeveer. Heeft te maken met de hoeveelheid tegendruk die de pomp krijgt.En welk luchtklepje? want ik zou niet weten wat je bedoelt eigenlijk…
6 maart 2014 om 23:22 #17609826Gaatje in m’n achterklep…
Opgeschuurd, ontroester er op en een stukkie glasvezel er achter geplakt.
Nog n beetje glasvezel, paar vulstukjes er in.
Schuren en strak plamuren
2 laagjes lak er op.
Done! (ok, nog ff polijsten met iets van commandant oid)
mmmm dat ass!
En vandaag hetzelfde geintje maar eens uitgehaald met de Corsa van n maat van me.
6 maart 2014 om 23:40 #17609827Ja, dat had ik al vrij snel in de gaten… McKaamos fixt dat wel weer.
Zou het zelf evt ook kunnen, maar ik heb er geen geduld voor en ben liever onder de kap of met electra bezig :P
Ik ben dus de eigenaar van die Corsa :P
7 maart 2014 om 09:11 #17609828@McKaamos wrote:
Gaatje in m’n achterklep…
mmmm dat ass!
McKaamos, wat gebruik je daar allemaal precies voor? Het ziet er echt weer netjes uit!
En ik heb zelf ook nog wel een paar roestplekjes te vinden die een beetje aandacht kunnen gebruiken :agent7 maart 2014 om 09:52 #17609829Allereerst een flinke bak geduld, oog voor detail en (blijkbaar) skills.
Kwestie van goed ontroesten, schoonmaken, dichtplakken en invullen met glasvezel, gladplamuren met verschillende gradaties plamuur en lakken met kwaliteit lak die je niet uit Motip busjes haalt ;)
Oh, en tussendoor elke keer schuren, schuren, nog meer schuren en uiteraard schuren… tot je er lamme armen en pijnlijke handen van hebt.Edit:
Je mag mij er ook gewoon voor betalen om t te doen :P
Zit er iig wel over te denken om dit soort dingetjes op incidentele basis vaker te doen.
Nog even m’n skills verder ontwikkelen op een paar andere plekjes aan de bovenstaande twee Corsa’s, though…7 maart 2014 om 09:58 #17609830Schuren daar hek zon hekel aan….maar ben jij werkloos mckaamos omdat je zoveel vrije tijd hebt ? :p
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI P6-U06 met Tapatalk
7 maart 2014 om 10:03 #17609831Klopt, maar anders deed ik t alsnog wel ;)
7 maart 2014 om 11:58 #17609832Jmmr hoop voor je dat je snel een baan vindt!
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI P6-U06 met Tapatalk
7 maart 2014 om 15:22 #17609833@McKaamos wrote:
@juruca wrote:
Ok, heeft wel effect dus maar ik vroeg me af wat is nou het nut van deze kvs bypass via ‘carberateur’ noem ik het maar ff ?
Ik zag trouwens dat dit ook wel de hoofd kvs stroom lijkt want die andere retourslang naar het resevoir blijft koud ???
Thx ! :)
Weet je trouwens ook wat de functie is van het elektrische luchtklepje wat gemonteerd zit op de links voor schokbreker hoed ?
Dat koelwater loopt door de gasklep. Het is letterlijk gasklep verwarming.
Het helpt om de inlaat temperatuur stabiel te houden zodat de motor minder hoeft te rekenen met variabelen en zo een schonere verbranding geeft.Het is niet zozeer de hoofd-stroom, maar hij komt wel direct vanaf de waterpomp.
De andere retour, die er naast zit, komt vanaf de radiator overflow. Die begint pas KVS te spoelen als de motor warm is en de thermostaat de KVS via de radiator stuurt en je tegelijk ook gas geeft. Bij stationair spoelt hij nog niet, pas vanaf 1500rpm ongeveer. Heeft te maken met de hoeveelheid tegendruk die de pomp krijgt.En welk luchtklepje? want ik zou niet weten wat je bedoelt eigenlijk…
Deze:
7 maart 2014 om 15:45 #17609834McKaamos, respect wat je daar doet :thumbup
Wat een rare roestplekken, ben ik nog niet zo vaak op een achterklep tegen gekomen :hmmz
7 maart 2014 om 16:33 #17609835Dankje :)
Het zijn inderdaad de wat minder logische plekken. Maja met een klein krasje kan je er al komen he? Het is bij mij wel een plek die je snel vastpakt om de klep dicht te gooien. Eén keer onvoorzichtig met de sleutel in je hand is voldoende.
Bij Destruction waren er 4 gaten geboord in de hoeken van de kentekenplaat.
Uiteraard niet behandeld, dus flink aan het roesten gegaan. Ook het gat waar normaal de plastic clip zit voor de schroef was compleet kapot gerot. Zal waarschijnlijk iemand scheef hebben gezeten met een schroef. Eveneens een kras en dan gaat het ook rotten.7 maart 2014 om 17:00 #17609836@iAstra wrote:
:swear
breng ik mn Corsa naar garage vanwege een geluidje achter…
inmiddels kan ik mijn koppakking vervangen ( ik laat gelijk motor reviseren ). :(
en is er dusdanig veel roest in de dorpels wat gelijk het “wabberen” van de auto verklaard. :(
nu worden er dus nieuwe dorpels ingelast, hoop dat het het geld waard is! :thumb
al met al ruim 500 euro lichter om het beestje op de weg te houden. :jerry
voor de liefhebbers wat foto’s:
en hier de roest:
inmiddels weer stap verder… kop is gevlakt en op pers geweest, helemaal in orde:
zuigers eruit:
en nieuwe aluminium dorpels erin gelast, kan niet meer roesten :-D
nu alleen nog nieuwe triangels en dan ben ik 740euro lichter maar die corsa gaat voorlopig niet weg
7 maart 2014 om 18:00 #17609837Zo, das ook ff een projectje zeg!
Goed bezig!@juruca wrote:
Deze:
No clue waar die voor is, maar aan de leidingen te zien vermoed ik dat het geen luchtklep maar een vacuumklep is.
Plus, je hebt een extra relais/zekeringkast (die ik niet heb) die alleen op Airco modellen zit. Ik gok dat het bij je airco hoort?7 maart 2014 om 20:36 #17609838Alu stuk in de dorpel gezet????
Ten eerste Knap dat je alu en staal aan elkaar krijgt gelast, plus dat aluminium nou niet echt materiaal is voor een chassisbalk!
1x de krik of assteun of wat dan ook eronder, en hij zakt in elkaar.
8 maart 2014 om 07:47 #17609839zozo dat ziet er netjes uit kaamos ik ben adhd’er
en als er iets is wat ik niet heb is het geduld,
maar ik heb een roest randje aan mn motorkap, en ik heb een roest plekje bij mn deur8 maart 2014 om 19:18 #17609840@McKaamos wrote:
Gaatje in m’n achterklep…
Opgeschuurd, ontroester er op en een stukkie glasvezel er achter geplakt.
Nog n beetje glasvezel, paar vulstukjes er in.
Schuren en strak plamuren
2 laagjes lak er op.
Done! (ok, nog ff polijsten met iets van commandant oid)
mmmm dat ass!
En vandaag hetzelfde geintje maar eens uitgehaald met de Corsa van n maat van me.
Stomme vraag misschien maar had je de ruitenwisser niet mee kunnen pakken? Rondom mijn ruitenwisser ziet het er precies zo uit.
Verder super strak:D
8 maart 2014 om 19:27 #17609841Met het lekkere weer vandaag heb ik de Corsa weer een grondige poetsbeurt gegeven :)
Waxxen
Het was ook wel weer nodig :P
Na 3 lagen ( compound, polish en wax ) ziet het er best goed uit voor een auto van bijna 13 jaar oud :afro ( en met her en der nog een plekje wat schoongemaakt moest worden ;) )
En het eind resultaat :)Verder het interieur ook goed uitgesopt, met de stofzuiger erdoor en de bumpers en sierlijsten weer opnieuw donker gemaakt :thumbup
9 maart 2014 om 08:53 #17609842@.B4R7. wrote:
Stomme vraag misschien maar had je de ruitenwisser niet mee kunnen pakken? Rondom mijn ruitenwisser ziet het er precies zo uit.
Verder super strak:D
Was een beetje haast bij. Moest in 1 dag klaar. Ruitenwisser is bij geen van beide een lek, maar die gapende gaten wel. Dat moest écht ff dicht en netjes.
Anyway.Gisteren even met Destruction een ander uitlaatje opgehangen.
De oude rotte meuk, lek als een zeef, 48mm diameter v.s. het nieuwe glimmende RVS in 63mm wat vanaf de kat naar de achterbumper loopt.
Double-barrel Sjon-Kanon! :+
9 maart 2014 om 10:55 #17609843Vandaag de grijze corsa klaargemaakt voor de verkoop.
en witte wieletjes onder de zwarte gezet
9 maart 2014 om 16:28 #17609844@Vannos wrote:
Vandaag de grijze corsa klaargemaakt voor de verkoop.
en witte wieletjes onder de zwarte gezet
Ziet er goed uit!
Mijne is al niet helemaal schoon meer maar toch wat mooie foto’s kunnen maken vandaag met de zomerwielen en zwarte spatborden:) (waar de laatste foto een beetje een verkeerd beeld van geeft:p)
9 maart 2014 om 18:09 #17609845Mooi weer + een vrije dag = poetsen & waxen!
Ik was helemaal vergeten dat ik een zwarte auto had… :???:
9 maart 2014 om 20:14 #17609846Vandaag een 1.7 TD motor in mijn corsa B gebouwd.
Na het inbouwen een korte testrit gedaan.
En net 250 km ermee gereden :thumbupRijdt een stuk beter, omdat ik nu een langere versnellingsbak verhouding heb :wors
10 maart 2014 om 07:37 #17609847Me corsaatje van het weekend gebruikt als kleedkamer op een shoot :P
10 maart 2014 om 10:16 #1760984810 maart 2014 om 10:40 #17609849@sjoerdie wrote:
Alu stuk in de dorpel gezet????
Ten eerste Knap dat je alu en staal aan elkaar krijgt gelast, plus dat aluminium nou niet echt materiaal is voor een chassisbalk!
1x de krik of assteun of wat dan ook eronder, en hij zakt in elkaar.
ik ben geen metaalbewerker dus wat dat betreft heb ik de ballen verstand ervan… bedrijf heeft het gedaan…
we zullen zien, het zag er in ieder geval stuk steviger uit dan die doorgerotte dorpels :jerry -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.