Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ?
- Dit onderwerp bevat 4,373 reacties, 404 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 20 maart 2019om 12:01 door chieltjuh.
-
AuteurBerichten
-
28 februari 2014 om 15:02 #1760980028 februari 2014 om 18:51 #17609801
bij mij was de accu ook kapot in de corsa,gelijk een 75 AH erin gegooid :jerry
28 februari 2014 om 20:10 #17609802tja, dat had idd ook gekund, maar ik heb maar 350w RMS. in de kofferbak. met condensator en als alles aan staat dimt er helemaal niks dus vind t wel best zo king:
wat mij trouwens opviel is dat er onder de accu een inkeping/kuil zit, zo kan het water en troep natuurlijk nooit weg, gaat het lekker in goed rotten daar :???:
dit staat nog op m’n to do lijstje om aan te passen, want anders heb ik met de volgende accu wissel zeker weten geen accubak meer…1 maart 2014 om 15:33 #17609803@McKaamos wrote:
Ach ja, mooi rood is niet lelijk :)
Anyway, Juruca, ik stond gisteravond nog even in de schuur.
Deze combi heb ik gebruikt voor de motorsteun.
Wel een beetje merk materiaal gebruiken, had hier nog weer een pijp op staan :P
En als je echt met geen enkele mogelijkheid die slangklem te pakken kan krijgen, dan bestaan deze tangen ook nog:
Na het demonteren van de voorbumper is het nog gelukt met een waterpomptang de slang los te krijgen van de radiateur.
Wel een beetje gepiel maar ik heb eigenlijk geen speciaal gereedschap :DMaar de kvs is er nu uit en er zat geen troep in :(
Maarja nu weet ik de status in idergeval.Moet er nu rood of blauw of groen in ? :hmmz
1 maart 2014 om 16:19 #17609804rood (g12). tenminste dat is volgens mij nu de standaard. zit ook in de mijne (en nog bij meerdere auto’s van kameraden) maar kan blauw ook, groen heb ik nog niet voorbij zien komen…
1 maart 2014 om 17:14 #17609805Vandaag de remklauwen rood gemaakt van me Corsa 1.8 GSI met Hammerite S040 hoogglans.
Moesten 2 lagen op 1é laag dekte niet optimaal
Alles goed ontvet en ontroest.
Zag tijdens het schuren dat de remklauwen al geel en zwart hadden gehad als kleur.
Nachtje binnen laten en morgen weer de straat er mee op
Resultaat zal pas goed zichtbaar zijn als straks de 16″ lm er onder gaan.
Nu de zwarte stalen 14″‘ers.
Foto’s volgen.1 maart 2014 om 17:28 #17609806Nieuwe spatbord randjes er op gezet en de knippers verwisseld voor mooie donkere.
1 maart 2014 om 19:15 #17609807McKaamos, er gaat iets verkeerd.
Ik kan namelijk onder je auto doorkijken :shock:1 maart 2014 om 22:59 #17609808Klopt, ik heb de 4×4 drive ingeschakeld en de lage giering. king:
Nah, komt nog ;) eerst belangrijkere zaken
2 maart 2014 om 15:02 #17609809de Corsa uitgelezen met Opcom (niet dat er een lampje brande ofzo, gewoon ff nieuwsgierig)
bleek foutcode 93 aanwezig te zijn (Quad driver module)
Na 3keer foutcodes wissen bleef de code weg.
heb nu alleen nog de foutcodes van de immobilizer en foutcode 0000 (regelmatige code ofzo iets)
denk dat de QDM foutcode te maken heeft met een lege accu en de accu wissel3 maart 2014 om 10:33 #17609810Gisteren een aanhanger meegenomen achter mijn corsa B 1.5 TD
3 maart 2014 om 10:52 #17609811Dat gaat heel soepel met de td
Verstuurd vanaf mijn GT-I8190 met Tapatalk
3 maart 2014 om 12:14 #17609812Klopt, dat deed hij makkelijk.
Ik moest alleen wel een keer terug schakelen bij het invoegen (er kwam net iets te veel rook uit bij lage toeren :P )
3 maart 2014 om 12:33 #17609813@juruca wrote:
Na het demonteren van de voorbumper is het nog gelukt met een waterpomptang de slang los te krijgen van de radiateur.
Wel een beetje gepiel maar ik heb eigenlijk geen speciaal gereedschap :DMaar de kvs is er nu uit en er zat geen troep in :(
Maarja nu weet ik de status in idergeval.Moet er nu rood of blauw of groen in ? :hmmz
Groen sowieso niet, G11 (blauw) of G12 (rood/oranje) is verder prima, maakt niks uit.
3 maart 2014 om 13:24 #17609814@freek corsa wrote:
Klopt, dat deed hij makkelijk.
Ik moest alleen wel een keer terug schakelen bij het invoegen (er kwam net iets te veel rook uit bij lage toeren :P )
Boven de 2500toeren houden.
(Nu met de open uitlaat van voor tot achter pakt iets eerder op zelfs.)Ik rijd meestal met huuraanhangers, die mogen zwart worden…
Verstuurd vanaf mijn GT-I8190 met Tapatalk
3 maart 2014 om 14:21 #17609815Een waterscooter op een karretje op een karretje achter een verlaagde corsa b, leuke combi :grin:
Verstuurd van mijn GT-S5660 met Tapatalk
4 maart 2014 om 21:37 #17609816Had ik pas nog laten zien dat ik n filtertje in de koelwater leiding had gezet?
Filtertje nu… beetje donker geworden
Filter even uitgespoeld, deze drap kwam er uit. Met hele klontjes er in trouwens, maar die zitten onder water op de foto
6 maart 2014 om 17:09 #17609817@McKaamos wrote:
Nieuwe spatbord randjes er op gezet en de knippers verwisseld voor mooie donkere.
hoe haal jij die er af? en hoe zet jij die vast?
weet je trouwens ook hoe ik de bumpers er af kan halen?
6 maart 2014 om 17:13 #17609818@McKaamos wrote:
@juruca wrote:
Na het demonteren van de voorbumper is het nog gelukt met een waterpomptang de slang los te krijgen van de radiateur.
Wel een beetje gepiel maar ik heb eigenlijk geen speciaal gereedschap :DMaar de kvs is er nu uit en er zat geen troep in :(
Maarja nu weet ik de status in idergeval.Moet er nu rood of blauw of groen in ? :hmmz
Groen sowieso niet, G11 (blauw) of G12 (rood/oranje) is verder prima, maakt niks uit.
ik doe er gewoon antivries in
6 maart 2014 om 17:16 #17609819Wat heb ik vandaag gedaan?
de B en de D gewassen, gestofzuigd en de ruitenspoeier bijgevuld, en bij de B nieuwe achterlichten gemonteerd,
beide auto’s helemaal opgeruimdvolgende stap, morgen protesteren tegen het kabinet en zaterdag meeting van een andere club.
6 maart 2014 om 18:46 #17609820Vandaag gewassen, zomerbandjes erop gezet en mn achterste spatborden gespoten:D, morgen maar weer monteren
@93CorsaStefan91: de spatborden zitten vast met moertjes wn boutjes. De boutjes zitten vastgeklikt/geschoven in het kunststof en aan de binnenkant van je wielkuipen kun je de moertjes met sleutel 10 losdraaien. Bij je achterspatborden zijn het er aan beide kanten 6
6 maart 2014 om 18:51 #17609821AnoniemLid sinds:
1 January 1970Khioawan netjes gewassen en getankt, bandjes op spanning en natuurlijk de binnenzijde even ‘”uitgemest”. Heerlijk bezig geweest in dit lente zonnetje :thumb
6 maart 2014 om 20:12 #17609822zoo net gereden met de zomerbanden. Auto voelde log en zwaar en wilde ze zowieso nog oppompen dus langs tankstation gereden. Zat nog 1,5 bar in. Is het normaal dat ze zoveel lucht verliezen in de paar maanden dat ze op zolder hebben gelegen?
nu bijgevuld tot 2,3 en kan weer lekker scheuren :jerry
6 maart 2014 om 21:14 #17609823@93CorsaStefan91 wrote:
@McKaamos wrote:
Nieuwe spatbord randjes er op gezet en de knippers verwisseld voor mooie donkere.
hoe haal jij die er af? en hoe zet jij die vast?
weet je trouwens ook hoe ik de bumpers er af kan halen?
Om de bumpers te demonteren, verwijder je het makkelijkste eerst de sierstrips van de spatborden.
Aan de achterkant zitten ze met kunststof 10mm moertjes aan de binnenkant van de wielkuip vast. Achteraan zit er vlak onder je achterlicht ook nog een pushpin met weerhaakjes.
Eerst maak je alle moertjes los, dan kan je via de ruimte bij je achterlichten bij de pushpin komen om die in te knijpen zodat hij los schiet.Aan de voorkant zit het net even anders.
De eerste (vanaf de voorkant gerekend) zit achter een klepje in de modderkuip.
De tweede is vrij toegangkelijk in de modderkuip.
De rest zit allemaal achter de modderkuip verborgen. Om erbij te komen moet je minstens het achterste deel van de modderkuip los maken.
Onderaan zitten twee pushpins met een vul-pin. Die pin kan je er uit duwen met een klein schroevendraaiertje en kan je uit de koker vissen met je vingers via de gaten in de krikpunten.
Bovenin, vlak achter de onderste veerschotel van je schokdemper, zit de derde. Die kan je er ook uit duwen met een kleine schroevendraaier. Wel even met iets meer kracht doen, dan stuitert hij tegen de bovenkant aan en komt dan weer naar beneden en met een beetje geluk ligt hij dan op straat onder de auto.
Er zit ook nog een kunststof 10mm moertje die los moet, zo’n beetje ter hoogte van de aandrijf-as.Zodra dat allemaal los is, kan je de het achterste deel van de modderkuip los trekken en kan je bij de overige moertjes van de sierstrips.
Dit alles gaat trouwens het makkelijkste met het wiel verwijderd.Dan de achterbumper. Die zit langs de onder-rand en boven-rand met Torx T25 schroefjes vast.
De hoeken worden op hun plaats gehouden door de achterste schroef van de sierstrips, die inmiddels dus al los zijn, en een klem-pen. Kwestie van even trekken.De voorbumper zit langs de onderkant met 10mm boutjes vast.
In de rand van de spatborden zit een kruiskop schroefje.
De bovenkant van de bumper zit vast met een tweetal 10mm boutjes.
Tevens zit er weer bij de hoeken de overlap met de sierstrips die al los zijn, en een uiteraard weer een kunststof klem. Even wrikken, komt zo los.Ik raad je trouwens sterk aan om een nieuwe set sierstrips te kopen. Je gaat geheid een paar van de houdertjes aan de achterkant van de strip slopen. Er zitten metalen schroefjes in met een rechthoeken kop die in de strip schuift, en de houders in de strip draaien nogal eens kapot.
@93CorsaStefan91 wrote:
ik doe er gewoon antivries in
G10 (Groen), G11 (Blauw) en G12 (Rood/Oranje) is allemaal antivries…
6 maart 2014 om 21:55 #17609824@McKaamos wrote:
Had ik pas nog laten zien dat ik n filtertje in de koelwater leiding had gezet?
Filtertje nu… beetje donker geworden
Filter even uitgespoeld, deze drap kwam er uit. Met hele klontjes er in trouwens, maar die zitten onder water op de foto
Ok, heeft wel effect dus maar ik vroeg me af wat is nou het nut van deze kvs bypass via ‘carberateur’ noem ik het maar ff ?
Ik zag trouwens dat dit ook wel de hoofd kvs stroom lijkt want die andere retourslang naar het resevoir blijft koud ???
Thx ! :)
Weet je trouwens ook wat de functie is van het elektrische luchtklepje wat gemonteerd zit op de links voor schokbreker hoed ?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.