Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ?
- Dit onderwerp bevat 4,373 reacties, 404 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 20 maart 2019om 12:01 door chieltjuh.
-
AuteurBerichten
-
26 februari 2014 om 19:17 #17609775
@juruca wrote:
Tja, dat is een goede tip want de kvs loopt meestal overal behalve in je opvangbak :(
Maar ik zie op de foto;s heel veel ruimte om dit soort dingen te doen.
Bij zit er nog een airco compressor en ik ben al blij dat ik m;n vingers daar kan tussen friemelen :(
Maar bij mij gaat het ff om de onderste slang los te halen……
De motor steun moet ook nog los en m;n eerste poging heb ik gestaakt vanwege dat de ratel er niet tussen kon en niet direct een oplossing had.
Heb je misschien nog een tip ?
Thx!
Ja het is soms wel ff knoeien. Ik heb geen airco, dus iets meer ruimte idd. Maargoed, het is wel te doen. Je zal er waarschijnlijk gewoon even van onderaf bij moeten, dat werkt het handigste. Alssie nog op standaard hoogte staat kan je er zo met je kop onderdoor.
De motorsteun is ook ff klote ja, want je zit inderdaad met de dikte van je ratel.
De achterste en de onderste bout kon ik los krijgen met een 3/8ste inch ratel, de voorste heb je bijna geen ruimte en moet je vrij diep in het gat zitten om de bout te pakken te krijgen.
Dat heb ik opgelost met een T-Bar sleutel in 1/4de inch maat.
Daar heb ik een verloopstukje van 1/4de naar 3/8ste op gezet en daar mijn E14 dop op gedaan. Dat valt goed er tussen te manouvreren. Eventueel kan je het schuifstaafje van de T-Bar sleutel helemaal naar 1 kant trekken en er een stuk pijp op zetten voor extra kracht.@wim-v6 wrote:
Astra-G vanaf mj2001 heeft rood er in zitten.
Mijn Corsa-B 1999 zat en zit ook rood.
Mijn Vectra-B1 zat blauw, later rood ( en daar blijft je systeem knap schoner van zeg).
Mijn dealer onderhouden Vectra-b2 van 1999 zat en zit ook rood in.
In mijn Ascona komt ook rode in, nu zit daar groen in.
Rood is G12 bij de weg.
Willem
Verstuurd vanaf mijn GT-I8190 met Tapatalk
Er zit dus gewoon geen lijn in wat waar in gebruikt wordt.
En G11 is gewoon geschikt voor Alu en gemengde systemen, dus waar hebben we het eigenlijk over? :P26 februari 2014 om 19:29 #17609776Als ik me goed herrinner kon bij mij de t-bar er ook niet tussen.
Mijn T-bar past gelijk op de E14 Dop zonder verloopje maar dan paste het nog niet.
Er was slechts 1 bout een probleem ik dacht de middelste die het minst verzonken zit…..
Wat was er trouwens met jouw waterpomp??
26 februari 2014 om 19:36 #17609777Dan moet je dus een kleinere T-Bar hebben (1/4de inch maat), met een adapter er op en een normale diepte E14 dop.
Een 3/8ste T-Bar paste er bij mij ook niet tussen.Ik dacht dat mijn waterpomp lawaai maakte, maar blijkt achteraf toch iets anders te zijn.
Toch geen spijt dat ik hem heb vervangen, gezien de rotzooi die uit t koelsysteem kwam zetten.Edit:
Owjah, vandaag ook nog even een universeel benzinefiltertje en een stukje slang gehaald en die op de KVS retourleiding gebeund.
Is de leiding van de gasklep en daar wordt constant KVS doorheen gespoeld, dus ideale kandidaat voor een filter.
En mocht het filter tijdens het rijden dicht slibben, dan is er nogsteeds niks aan de hand, want zonder gasklep verwarming loopt hij verder ook prima. En de koelvloeistof neemt dan gewoon een andere route naar de KVS tank (via overflow van radiator of via de kachelradiator)26 februari 2014 om 19:46 #17609778Oke, dus ik heb de verkeerde T-bar en een te lange dop E14. :(
Ik zal eens op mp zoek naar wat news :)
Thx voor de info
Ik wilde alleen de mulitriem vervangen vanwege de haarscheurtjes die er in zitten na 14 jaar trouwe dienst :D
26 februari 2014 om 21:33 #1760977926 februari 2014 om 21:40 #17609780Maar “de grote vraag” is Wim en Alfred:
Wat was er origineel?
26 februari 2014 om 21:41 #17609781Hangt er een Beetje om.
eind jaren 90 was het er allebij bij Opel.
heb ze nieuw de Showroom zien verlaten met zowel Rood, als Blauw.
Voordeel van Rood dat het wat veelzijdiger in te zetten zou zijn..
Willem
26 februari 2014 om 21:45 #17609782Beetje siroop met water er in, klaaar :jerry
Maar voor de rest niet echt duidelijk dus :thumb
26 februari 2014 om 21:57 #17609783Neuh niet heel erg.
Samenstelling van de gebruikte materialen is sinds de eerste OHC motor ook niet veranderd tot 2009 ongeveer (op de ALU blokken na uiteraard (Z20NEL Z20NET Z20NHH Z22SE Z22YH Z28NEL Z28NET)
26 februari 2014 om 22:05 #17609784word weer genoeg gebeunt dus zo erg zal de crisis wel niet zijn denk ik :jerry en slimme oplossing mckaamos :thumb
26 februari 2014 om 22:14 #17609785Mijn Koelvloeistof was ook Zwart ongeveer, met Roest en Alu Corrosie erdoor.
Tot 2x toe koelsysteem Flush er in geflikkerd,
Radiateur vervangen,
Motor met Water Flink doorgespoeld,
Zo ver mogenlijk leeg gehaald,
Gevuld met Rode Rode Vloeistof.op mijn foto’s zie je het Resultaat.
Dit ook bij de Vectra uitgevoerd, en die is net zo netjes, daarvan is wel het potje helemaal gereinigd, paar weken lang achter alkaar met verschillende goedjes mengsels tot tuinaarde aan toe..
Willem
27 februari 2014 om 07:44 #17609786Ach ja, mooi rood is niet lelijk :)
Anyway, Juruca, ik stond gisteravond nog even in de schuur.
Deze combi heb ik gebruikt voor de motorsteun.
Wel een beetje merk materiaal gebruiken, had hier nog weer een pijp op staan :P
En als je echt met geen enkele mogelijkheid die slangklem te pakken kan krijgen, dan bestaan deze tangen ook nog:
27 februari 2014 om 07:50 #17609787Gisteren een nieuw record gehaald qua brandstof verbruik: 1 op 16.94. Let wel, dit zijn uiteraard alleen lange stukken (3 dagen 614.4 km).Heb over het algemeen alleen maar 100-120 km per uur gereden met soms een uitschieter king:
27 februari 2014 om 15:48 #17609788@McKaamos wrote:
Ach ja, mooi rood is niet lelijk :)
Anyway, Juruca, ik stond gisteravond nog even in de schuur.
Deze combi heb ik gebruikt voor de motorsteun.
Wel een beetje merk materiaal gebruiken, had hier nog weer een pijp op staan :P
En als je echt met geen enkele mogelijkheid die slangklem te pakken kan krijgen, dan bestaan deze tangen ook nog:
Nou dat begrijp ik niet want ik heb onderstaande gebruikt die kon er niet tussen ……
:???:
27 februari 2014 om 16:40 #17609789:swear
breng ik mn Corsa naar garage vanwege een geluidje achter…
inmiddels kan ik mijn koppakking vervangen ( ik laat gelijk motor reviseren ). :(
en is er dusdanig veel roest in de dorpels wat gelijk het “wabberen” van de auto verklaard. :(
nu worden er dus nieuwe dorpels ingelast, hoop dat het het geld waard is! :thumb
al met al ruim 500 euro lichter om het beestje op de weg te houden. :jerry
voor de liefhebbers wat foto’s:
en hier de roest:
27 februari 2014 om 17:02 #17609790Pff dat is minder, maar 500 voor reviseren en lassen? Heb jij een goedkope garage haha.
Verstuurd vanaf mijn GT-N7100 met Tapatalk 4
27 februari 2014 om 17:47 #17609791Haha ik heb een wel een aardige monteur ja die me dat allemaal regelt en zelf baalt als er zulke dingen ineens gedaan moeten worden, mja leer je ook weer van tijdig naar garages te gaan voor inspectie! Mag blij zijn dat mn vriendin nog leeft, daar komt t wel op neer
27 februari 2014 om 18:19 #17609792pff die is wel erg roestig zeg…..dat kom je niet vaak tegen bij een astra G (bij mijn weten)
27 februari 2014 om 18:21 #17609793Is ook een corsa Ivar ;)
27 februari 2014 om 18:22 #17609794Maar financieel zou hij total loss zijn, maar bij sommige mensen (waaronder ikzelf) spelen andere zaken ook mee.
27 februari 2014 om 21:33 #17609795Uit welk jaar komt die corsa dan?
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI P6-U06 met Tapatalk
27 februari 2014 om 21:58 #17609796Die corsa is van 1993, zit nog prima in de lak maar vorige eigenaar heeft alle roestplekken voor verkoop “weggewerkt” dus is nooit opgevallen. Anders had ik al eerder laten lassen of de auto laten staan. Maar inmiddels toch al aardig geïnvesteerd in het wagentje, en tis ook de eerste auto van mn vriendin dus heeft ook emotionele waarde!
Dus laten we hem helemaal opknappen! En zo houden we weer een Corsa op de weg in plaats van de sloop27 februari 2014 om 22:24 #17609797Goed bezig !
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI P6-U06 met Tapatalk
27 februari 2014 om 22:39 #176097981993, ja dan kan je als er nog niet aan gelast is, wel vanuit gaan dat dit er aan komt.
Willem
28 februari 2014 om 14:45 #17609799niet vandaag maar gisteren:
Ik merkte al een tijdje dat starten steeds moeilijker ging maar dacht dat het vooral komt omdat ik te vaak korte stukken reed. tot gisteren, 3 dagen daarvoor de auto weg gezet en gisteren dus weer willen starten, mooi dat ie niet starte. 3 rondjes en toen was ‘t afgelopen.
Meteen naar de automaterialen zaak gescheurd (met de benewagen) en een nieuwe accu gehaald.
nu weer aanslaan met 1 kik! zeer soepel en snel :D
zit nu ook een ‘iets’ sterker in had 41AH nu 44AH king:
mag overigens niet klagen, heb de auto nu 3jaar in bezit en heb geen idee hoe lang die accu er al inzat… -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.