Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ?
- Dit onderwerp bevat 4,373 reacties, 404 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 20 maart 2019om 12:01 door chieltjuh.
-
AuteurBerichten
-
19 oktober 2013 om 18:21 #17609503
Et Voila (klik) tamiya.
19 oktober 2013 om 19:29 #17609504Zeer mooie wagen :thumb
20 oktober 2013 om 00:23 #17609505Het is zeker een keurige auto.
Niet origineel, maar ook zeker niet verprutst, onder de kap ook netjes.
Alleen die side-skirts maken het wel wat verdacht, wat zit er achter…Maar vind de fase1 GSi bumper toch wel gaaf met een zwarte lijst bovenaan, dat wil ik ook :jerry
20 oktober 2013 om 12:11 #17609507Hoi ik wil het rubber van me dakantenne vervangen moet dan de hemel een stuk los…is dat een rot klus of valt het mee zag dat jij er iets moois van had gemaakt op je foto’s ( Corsa B sept 2000 heb ik )
20 oktober 2013 om 12:28 #17609508Achterste deel van het hemeltje zit met een paar plastic drukkers vast. Voorzichtig een schroevendraaier er achter en dan kan je ze er uit wippen.
Dan zou je er, met een beetje gepruts, bij moeten kunnen.
Steeksleutel 17 en twee stekkertjes op 10cm afstand van het voetje, dan kan hij er uit.Is het je te weinig werkruimte, dan zal je de C-stijl covers er af moeten hebben, maar die zitten vast achter de kofferbak wandjes, en die zitten weer vast achter de bekleding naast de achterbank.
20 oktober 2013 om 12:44 #17609509@McKaamos wrote:
Achterste deel van het hemeltje zit met een paar plastic drukkers vast. Voorzichtig een schroevendraaier er achter en dan kan je ze er uit wippen.
Dan zou je er, met een beetje gepruts, bij moeten kunnen.
Steeksleutel 17 en twee stekkertjes op 10cm afstand van het voetje, dan kan hij er uit.Is het je te weinig werkruimte, dan zal je de C-stijl covers er af moeten hebben, maar die zitten vast achter de kofferbak wandjes, en die zitten weer vast achter de bekleding naast de achterbank.
Oké duidelijk thx, maar ik bedoel wel de Corsa B ‘2000 van me dochter niet mijn Astra Station ’96 dus weet niet of jij dat ook bedoeld…
20 oktober 2013 om 15:33 #17609510@Har Astra wrote:
@McKaamos wrote:
Achterste deel van het hemeltje zit met een paar plastic drukkers vast. Voorzichtig een schroevendraaier er achter en dan kan je ze er uit wippen.
Dan zou je er, met een beetje gepruts, bij moeten kunnen.
Steeksleutel 17 en twee stekkertjes op 10cm afstand van het voetje, dan kan hij er uit.Is het je te weinig werkruimte, dan zal je de C-stijl covers er af moeten hebben, maar die zitten vast achter de kofferbak wandjes, en die zitten weer vast achter de bekleding naast de achterbank.
Oké duidelijk thx, maar ik bedoel wel de Corsa B ‘2000 van me dochter niet mijn Astra Station ’96 dus weet niet of jij dat ook bedoeld…
voor allebei de auto’s ;)
20 oktober 2013 om 15:36 #17609506@McKaamos wrote:
Jij kan niet zien of je wielen perfect recht staan. Het gaat vaak maar om een paar graden scheef, en dat is met het blote oog niet te beoordelen.
Als er eentje een paar graden uit het lood staat, moet je andere wiel compenseren en slijten ze allebij harder. Ook de rubbers, draagarmen, veerpoten, toplagers e.d. krijgen allemaal een optater door zo door te blijven rijden. Besparen op uitlijnen is gewoon dom, want straks ben je nog veeeeeel duurder uit door alle overmatige slijtage.
Je stuur staat niet voor jan-met-de-korte-achternaam scheef. Bepaalde delen van de ophangingsgeometrie proberen de neus vooruit te houden (o.a. de toe-in en rake-angle zijn daar voor verantwoordelijk), maar daar voor moet er blijkbaar bijgestuurd worden naar een bepaalde kant.
Edit:
Stel nou dat je b.v. rechts iets meer negatieve camber hebt dan links, dan is het contact met de weg rechts minder.
De Toe-in heeft aan beide kanten even veel grip nodig om de auto rechtuit te laten gaan, maar dat is dus niet het geval bij verhoogde negatieve camber. Gezien het zich probeert te balanceren, zal de rechterkant dus meer naar links sturen en de linkerkant meer recht-uit, waardoor er weer een balans ontstaat.
Nadeel is wel dat je rechter wiel harder slijt, er meer gestuurd word rechts terwijl je rechtuit gaat en de draagarm en bijbehorende rubbers het zwaarder te verduren krijgen, de toplager krijgt ook constant een grotere duw naar achteren en de veerpoot zelf zal het er allicht ook niet zo mee eens zijn waardoor hij gaat knikken op het punt waar de demperstang de demper in gaat en zo de sluitrubbers daar harder slijten en je demper gaat lekken.Rij je te lang zo door, mag je dus praktisch alles aan de rechterkant gaan vervangen. Duur geintje, kan ik je vertellen…
Hij zal dus allicht netjes recht uit blijven gaan, gezien diverse componenten van de ophangingsgeometrie daar voor zorg dragen, maar het is enorm slecht voor de ophanging.
En een beetje fatsoenlijke monteur zal je ook nog eens aanraden om links ook meteen te gaan vervangen als rechts naar de klote is. Eveneens weer om de balans tussen links en rechts te waarborgen. Dus dat wordt twee nieuwe dempers, twee nieuwe toplagers, twee nieuwe draag-arm rubbers, eventueel twee nieuwe draagarmen en ook nog twee nieuwe banden.
Gooi daar nog een keer arbeidsloon en een uitlijnbeurt overheen (moet dan ook), dan wordt dat een hele dure grap. Ik zou er niet van op kijken als het totaal richting de 1000 euro gaat.Is dat het jou waard om nu 100 euro uit te sparen? Denk niet dat de rente op je bankrekening zo’n verschil compenseert…. 1000% op jaar basis zou ik voor tekenen….
Je hebt me overtuigd, uitlijnen is bij de bandenboer hier (van Essen) niet eens zo heel duur eigenlijk. En volgens mij doen ze het wel goed, gewoon op een brug met van die platen aan de wielen. Is er nog iets waar ik op moet letten? Als ik het nu doe moet het ook helemaal goed zijn namelijk ;)
20 oktober 2013 om 22:05 #17609511In ieder geval aan een professional over laten. Als je daar goede ervaringen hebt, gewoon daar heen gaan.
Waar je zelf op kan letten is of je banden niet nu al scheef afgesleten zijn. Verder is er gewoon niks wat je zelf kan zien aan de uitlijning zonder daar apparatuur voor te hebben. (naja, extreme hoeveelheden camber zijn wel te zien, maar dan heb je dat waarschijnlijk met opzet zo gezet.)
21 oktober 2013 om 07:37 #17609512Nieuwe Bandjes + APK :)
21 oktober 2013 om 09:42 #17609513@McKaamos wrote:
In ieder geval aan een professional over laten. Als je daar goede ervaringen hebt, gewoon daar heen gaan.
Waar je zelf op kan letten is of je banden niet nu al scheef afgesleten zijn. Verder is er gewoon niks wat je zelf kan zien aan de uitlijning zonder daar apparatuur voor te hebben. (naja, extreme hoeveelheden camber zijn wel te zien, maar dan heb je dat waarschijnlijk met opzet zo gezet.)
Vandaag (net half uurtje geleden) auto weer laten uitlijnen. Banden zijn niet scheef gesleten omdat ik pas sinds een week een nieuwe spoorstang en stuurkogel heb en dat is de reden van het scheve stuur :P. Nu is alles weer goed. Ik was daar overigens voor €45,- klaar voor 2kops uitlijning :)
22 oktober 2013 om 19:28 #1760951424 oktober 2013 om 18:25 #17609515boons605, lekker bezig geweest in het donker :thumbup
Vanmiddag parafaan los gehaald. Heb rondom de plasticbak waar het interieurfilter inzit de boel lekker in de kit gesmeerd. En het rubber dop achter de accu ook voorzien van kitlaagje. Ik hoop dat ik nu van het vochtprobleem in de auto af ben.
24 oktober 2013 om 20:29 #17609516Zo. Elmo heeft weer een achterbank :)
En dat heb ik binnen bij licht gedaan.
25 oktober 2013 om 04:26 #17609517Zucht. Mag niet meer sleutelen in mijn ruimte ivm regels gemeente.
de zilveren 5 deurs is nog niet klaar.
daarom uit nood maar een astra f 5 deurs uit 1994 gekocht.
de gele loopt te etteren met de ketting die bij elke start nu zeer ernstig rammelt.soms loopt het allemaal niet zoals jezelf zou willen….
25 oktober 2013 om 08:29 #17609518robert_corsa, dat is inderdaad zwaar klote! Zit zelf ook te kijken om een sleutelruimte, maar zijn dus hier ook vaak opslagruimtes waar niet gesleuteld mag worden :swear
25 oktober 2013 om 09:16 #17609519@tamiya wrote:
robert_corsa, dat is inderdaad zwaar klote! Zit zelf ook te kijken om een sleutelruimte, maar zijn dus hier ook vaak opslagruimtes waar niet gesleuteld mag worden :swear
Och, men kan toch niet zien wat er achter een dichte deur gebeurt?
25 oktober 2013 om 17:42 #17609520De gemeente komt vaak controleren boon.
morgen de astra ophalen. Dan afwachten o ik op kort termijn een plek kan vinden. Anders gaat de 5 deurs corsa weg om plek te maken voor de gele corsa.
25 oktober 2013 om 18:53 #1760952126 oktober 2013 om 14:22 #17609522Nieuwe metalen schakelstang mechanisme besteld omdat de oude best versleten is.
En even snel achterkant van de auto verhoogd omdat hij toch best vaak aanliep aan de bovenkant :jerry
26 oktober 2013 om 17:51 #17609523Ho!
Hier gaat iets verkeerd, verhogen is niet goed…
:jerry
26 oktober 2013 om 18:08 #17609524@PeterNoFear wrote:
Ho!
Hier gaat iets verkeerd, verhogen is niet goed…
:jerry
Roep je dat ook nog als airride het alternatief is? :P
26 oktober 2013 om 18:11 #1760952526 oktober 2013 om 18:14 #17609526Jahaaa, was al een tijdje op zoek, en kon deze voor niet te gekke prijs meekrijgen :thumb
26 oktober 2013 om 21:05 #17609527@PeterNoFear wrote:
Ho!
Hier gaat iets verkeerd, verhogen is niet goed…
:jerry
Is eigenlijk inderdaad tegen de regels in, maar dat verlagen kostte me bijna een hoop geld.
Ik dacht alles weggevijlt te hebben aan de spatborden, maar 1 klein schroefje ben ik vergeten waardoor de rand van de band helemaal ingesleten is :swearEn hij zat redelijk laag op zijn kont, op de reservewiel houder zitten al enkele schaafwondjes king:
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.