Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ?
- Dit onderwerp bevat 4,373 reacties, 404 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 20 maart 2019om 12:01 door chieltjuh.
-
AuteurBerichten
-
15 oktober 2013 om 16:10 #17609478
Ik zoek nog steeds een voorbumper, die meegespoten is, kleur maakt niet uit.
Corsa B 1993 – 1996, (dus 1e type) geen mistlichten.
15 oktober 2013 om 20:16 #17609479afgelopen zaterdag combo tour van binnen en buiten gepoest en de velgen met winterbanden gemonteerd.
velgen met de zomerbanden schoon gemaakt , op juiste spanning gezet en opgeslagen. :agent15 oktober 2013 om 20:46 #17609480Net Volgepompt met 43liter diesel, mooi verbruik voor korte ritjes, 1 op 18,7 (zuiniger dan fabrieksopgave).
Willem
16 oktober 2013 om 00:23 #17609481Vandaag teruggehaald van de APK, helaas heel wat reparaties moeten doen die samen boven de 300 euro zijn gekomen. Dit heeft me wel 2 nieuwe ashoezen, een nieuwe spoorstang en een nieuwe stuurkogel opgeleverd. Verder hebben ze een dimlicht recht gezet, de bedrading van de kachel (haperde) gesoldeerd en de achteruitrijverlichting gefixed (schakelaartje was kapot dus tijdelijk draadje getrokken om hem werkend te maken). Ik had ook een nieuwe brandstoffilter liggen die ik er niet onder kreeg, dit hebben ze ook gedaan.
Ja ik weet dat dit vast goedkoper kan maar dit soort dingen zelf niet dus moest het maar zo. In ieder geval kan ik weer een jaartje mee hoop ik zo.Ik baal wel dat het stuur nu scheef staat, ik was hier al voor gewaarschuwd ivm het vervangen van dingen aan de stuurinrichting maar ik heb geen zin om hem weer uit te lijnen (dit heb ik recentelijk al laten doen). Is het verstandig om dit wel te doen.. want een scheef stuur boeit mij niet echt als het mijn banden niet extra slijt ;)
16 oktober 2013 om 06:44 #17609482Tellerlampjes vervangen, komt weer normaal licht uit.
Willem
16 oktober 2013 om 07:30 #17609483@Turill wrote:
Vandaag teruggehaald van de APK, helaas heel wat reparaties moeten doen die samen boven de 300 euro zijn gekomen. Dit heeft me wel 2 nieuwe ashoezen, een nieuwe spoorstang en een nieuwe stuurkogel opgeleverd. Verder hebben ze een dimlicht recht gezet, de bedrading van de kachel (haperde) gesoldeerd en de achteruitrijverlichting gefixed (schakelaartje was kapot dus tijdelijk draadje getrokken om hem werkend te maken). Ik had ook een nieuwe brandstoffilter liggen die ik er niet onder kreeg, dit hebben ze ook gedaan.
Ja ik weet dat dit vast goedkoper kan maar dit soort dingen zelf niet dus moest het maar zo. In ieder geval kan ik weer een jaartje mee hoop ik zo.Ik baal wel dat het stuur nu scheef staat, ik was hier al voor gewaarschuwd ivm het vervangen van dingen aan de stuurinrichting maar ik heb geen zin om hem weer uit te lijnen (dit heb ik recentelijk al laten doen). Is het verstandig om dit wel te doen.. want een scheef stuur boeit mij niet echt als het mijn banden niet extra slijt ;)
ja je moet hem laten uitlijnen want je stuur staat niet voor niks scheef!!
16 oktober 2013 om 09:43 #17609484@corsaracer wrote:
@Turill wrote:
Vandaag teruggehaald van de APK, helaas heel wat reparaties moeten doen die samen boven de 300 euro zijn gekomen. Dit heeft me wel 2 nieuwe ashoezen, een nieuwe spoorstang en een nieuwe stuurkogel opgeleverd. Verder hebben ze een dimlicht recht gezet, de bedrading van de kachel (haperde) gesoldeerd en de achteruitrijverlichting gefixed (schakelaartje was kapot dus tijdelijk draadje getrokken om hem werkend te maken). Ik had ook een nieuwe brandstoffilter liggen die ik er niet onder kreeg, dit hebben ze ook gedaan.
Ja ik weet dat dit vast goedkoper kan maar dit soort dingen zelf niet dus moest het maar zo. In ieder geval kan ik weer een jaartje mee hoop ik zo.Ik baal wel dat het stuur nu scheef staat, ik was hier al voor gewaarschuwd ivm het vervangen van dingen aan de stuurinrichting maar ik heb geen zin om hem weer uit te lijnen (dit heb ik recentelijk al laten doen). Is het verstandig om dit wel te doen.. want een scheef stuur boeit mij niet echt als het mijn banden niet extra slijt ;)
ja je moet hem laten uitlijnen want je stuur staat niet voor niks scheef!!
Precies, uitlijnen die hap.
Mijn Crossa is gisteren naar de garage gegaan. Alvast afgeleverd om hopelijk donderdag een nieuwe APK er op te krijgen.
Voor mij ook even uitlijnen, plus een paar stukjes benzineslang. Hopelijk is daarmee ook meteen alles goed, gezien ik de laatste tijd toch behoorlijk wat werk verzet heb aan t waggie.16 oktober 2013 om 14:13 #17609485Wééééér HotTuning (Lichtenvoorde) gemaild.
Nou hopen dat ze weer eens reageren, voor de gein.1 tip:
Als iets niet goed is, direct zelf terugbrengen, als je 1 dag wacht ben je te laat, reageren ze niet meer en is het je eigen schuld…16 oktober 2013 om 15:07 #17609486Gewoon nooit iets goedkoops bestellen uit en webshop.
16 oktober 2013 om 15:14 #17609487Maakt me niets uit, al bestel ik iets van €5, beetje service mag je verwachten.
16 oktober 2013 om 19:16 #17609488Dat merk je dus :jerry
ik bestel alleen tuning spul in de zaak ter plekke. Al komt dat zeer weinig voor.
gm tuning parts is zeer aan tw bevelen.16 oktober 2013 om 20:04 #17609489vandaag wat verder afgebouwd en oorzaak van schrapend geluid gevonden
afdraaien was dus geen succes, ff op zoek na een andere :vertag
16 oktober 2013 om 20:44 #17609490@robert_corsa wrote:
Dat merk je dus :jerry
ik bestel alleen tuning spul in de zaak ter plekke. Al komt dat zeer weinig voor.
gm tuning parts is zeer aan tw bevelen.Nooit problemen met hottuning gehad, totdat je een klacht hebt is dat dus helaas.
17 oktober 2013 om 22:08 #17609491Vandaag een hoop gebeurd aan de corsa, :thumbup
Gisteren de koppelingsplaat en de drukgroep op de motor gemonteerd en gecentreerd.
Helaas kwam de Nieuwe versnellingsbak wat later binnen, hiervan heb ik de benodigde steunen overgezet en de nieuwe druklager erin gemonteerd.Van bestuurderszijde was de fuseekogel defect,( nog originele dus moest eraf gesleept worden :wtf ) die gelijk vervangen samen met de voorste motor/bak-steun en 1 as-hoes vervangen.
Vandaag als eerste de bak tegen de motor aangezet en vastgebout, daarna subframe eronder vastgebout en zo langzamerhand alles verder afgebouwd.De achterdemper was behoorlijk lek, als een zeef :jerry op een “tijdelijke” manier vast gebeund.
Gelijk olie en koelwater afgetapt, nieuwe olie filter erin gezet en weer alles afgevuld met verse olie en kvs.
Versnellingsbak afgevult met verse olie.Als laatste de remvloeistof iets bijgevuld en de koppeling ontlucht, toen kon die eindelijk weer aan buiten :wub
17 oktober 2013 om 22:15 #17609492Olie ververst, omdat ik het verkeerde Dieselfilter heb, moet ik deze even omruilen en morgen maar monteren..
Willem
18 oktober 2013 om 13:22 #17609493@Turill wrote:
Ik baal wel dat het stuur nu scheef staat, ik was hier al voor gewaarschuwd ivm het vervangen van dingen aan de stuurinrichting maar ik heb geen zin om hem weer uit te lijnen (dit heb ik recentelijk al laten doen). Is het verstandig om dit wel te doen.. want een scheef stuur boeit mij niet echt als het mijn banden niet extra slijt ;)
Beetje vreemde beredenering is dat. Da’s hetzelfde als dat je je banden op spanning zet. Een week later je banden vervangt, maar dan niet oppompt, omdat je dat vorige week al gedaan hebt.
18 oktober 2013 om 13:52 #17609494Alleen kost banden oppompen niks en uitlijnen zowiezo 55 euro. :p maar toch uit laten lijnen!
Verstuurd vanaf mijn GT-N7100 met Tapatalk 4
18 oktober 2013 om 14:10 #17609495@Ewoud94 wrote:
Alleen kost banden oppompen niks en uitlijnen zowiezo 55 euro. :p maar toch uit laten lijnen!
Verstuurd vanaf mijn GT-N7100 met Tapatalk 4
Klopt, maar het komt wel op hetzelfde neer. Als je je banden vervangt, geldt de bandenspanning van vorige week niet meer.
Net als wanneer je je stuurkogels vervangt, dat je uitlijning niet meer geldig is. Dus wat ik bedoel te zeggen: Het maakt niet uit hoe vaak je ‘m al hebt laten uitlijnen en hoe lang geleden, als je iets los haalt dat betrekking heeft op de uitlijning, moet dat gewoon weer opnieuw.
18 oktober 2013 om 18:09 #17609496Met een beetje mazzel kun je zo weer naar de zelfde uitlijner. Leg jejeverhaal uit. Lijnen ze hem zo weer uit voor je. Voor nop.
zelf heb ik gekozen voor euromaster. Voor banden en uitlijnen. Altijd de zelfde zaak. E wordt een bekend gezicht.dan hebben ze wat voor je over
19 oktober 2013 om 09:31 #17609497@TedMechanic wrote:
@Turill wrote:
Ik baal wel dat het stuur nu scheef staat, ik was hier al voor gewaarschuwd ivm het vervangen van dingen aan de stuurinrichting maar ik heb geen zin om hem weer uit te lijnen (dit heb ik recentelijk al laten doen). Is het verstandig om dit wel te doen.. want een scheef stuur boeit mij niet echt als het mijn banden niet extra slijt ;)
Beetje vreemde beredenering is dat. Da’s hetzelfde als dat je je banden op spanning zet. Een week later je banden vervangt, maar dan niet oppompt, omdat je dat vorige week al gedaan hebt.
Stel, mijn stuur staat een beetje scheef.. maar mijn banden staan gewoon perfect op de weg.. dan vind ik het niet direct een probleem. En aangezien ik het vrij kort geleden al heb laten doen vind ik het zonde van mijn geld ;). Ik snap verder wel wat je bedoelt maar het gaat in dit geval meer om de haast die ik moet maken :P.
19 oktober 2013 om 10:47 #17609498Jij kan niet zien of je wielen perfect recht staan. Het gaat vaak maar om een paar graden scheef, en dat is met het blote oog niet te beoordelen.
Als er eentje een paar graden uit het lood staat, moet je andere wiel compenseren en slijten ze allebij harder. Ook de rubbers, draagarmen, veerpoten, toplagers e.d. krijgen allemaal een optater door zo door te blijven rijden. Besparen op uitlijnen is gewoon dom, want straks ben je nog veeeeeel duurder uit door alle overmatige slijtage.
Je stuur staat niet voor jan-met-de-korte-achternaam scheef. Bepaalde delen van de ophangingsgeometrie proberen de neus vooruit te houden (o.a. de toe-in en rake-angle zijn daar voor verantwoordelijk), maar daar voor moet er blijkbaar bijgestuurd worden naar een bepaalde kant.
Edit:
Stel nou dat je b.v. rechts iets meer negatieve camber hebt dan links, dan is het contact met de weg rechts minder.
De Toe-in heeft aan beide kanten even veel grip nodig om de auto rechtuit te laten gaan, maar dat is dus niet het geval bij verhoogde negatieve camber. Gezien het zich probeert te balanceren, zal de rechterkant dus meer naar links sturen en de linkerkant meer recht-uit, waardoor er weer een balans ontstaat.
Nadeel is wel dat je rechter wiel harder slijt, er meer gestuurd word rechts terwijl je rechtuit gaat en de draagarm en bijbehorende rubbers het zwaarder te verduren krijgen, de toplager krijgt ook constant een grotere duw naar achteren en de veerpoot zelf zal het er allicht ook niet zo mee eens zijn waardoor hij gaat knikken op het punt waar de demperstang de demper in gaat en zo de sluitrubbers daar harder slijten en je demper gaat lekken.Rij je te lang zo door, mag je dus praktisch alles aan de rechterkant gaan vervangen. Duur geintje, kan ik je vertellen…
Hij zal dus allicht netjes recht uit blijven gaan, gezien diverse componenten van de ophangingsgeometrie daar voor zorg dragen, maar het is enorm slecht voor de ophanging.
En een beetje fatsoenlijke monteur zal je ook nog eens aanraden om links ook meteen te gaan vervangen als rechts naar de klote is. Eveneens weer om de balans tussen links en rechts te waarborgen. Dus dat wordt twee nieuwe dempers, twee nieuwe toplagers, twee nieuwe draag-arm rubbers, eventueel twee nieuwe draagarmen en ook nog twee nieuwe banden.
Gooi daar nog een keer arbeidsloon en een uitlijnbeurt overheen (moet dan ook), dan wordt dat een hele dure grap. Ik zou er niet van op kijken als het totaal richting de 1000 euro gaat.Is dat het jou waard om nu 100 euro uit te sparen? Denk niet dat de rente op je bankrekening zo’n verschil compenseert…. 1000% op jaar basis zou ik voor tekenen….
19 oktober 2013 om 11:11 #17609499Inderdaad uit laten lijnen, ik heb het destijds niet laten doen na zoiets en dat kostte me een set voorbanden…
19 oktober 2013 om 16:09 #17609500Altijd dat gekrent op de Verkeerde dingen… dat is nog erger dan Dikke wielen kopen en er dan Cheap-ass banden omheen laten leggen…
Gewoon altijd uit laten lijnen na vervangen stuur of Fusee kogels, Draagarmen en dergelijke
19 oktober 2013 om 17:01 #1760950119 oktober 2013 om 17:35 #17609502PeterNoFear, nou ben ik toch ook wel benieuwd naar de rest van de auto ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.