Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ?
- Dit onderwerp bevat 4,373 reacties, 404 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 20 maart 2019om 12:01 door chieltjuh.
-
AuteurBerichten
-
19 september 2013 om 11:36 #17609352
@boons605 wrote:
Zo. Ik heb Elmo vandaag €19,28 per maand goedkoper gemaakt :agent
Vorig jaar meegedaan aan Trials, wat voor 2 extragratis schadevrije jaren zorgt. En dat is wel handig als je meer dan een jaar leasebak hebt gereden waardoor je schadevrije jaren weg zijn. Als je dan twee weken voor je 25e verjaardag een auto koopt ben je natuurlijk weer een extra risico. Dus nu ipv 49 euro per maand aan verzekering, 29 euro per maand (en de centjes).
Nooit eerder van gehoord, helaas niet beschikbaar in mijn Provincie. Klinkt als een goed initiatief namelijk!
19 september 2013 om 16:33 #1760935319 september 2013 om 19:18 #17609354Hoe heb je dat aangesloten?
We hebben er zelf ook 1, maar ben wel benieuwd naar hoe die van jou aangesloten zit ;)
19 september 2013 om 22:44 #17609355Angel eyes erin gezet met xenon. Alleen 1 steller gesloopt helaas… Dus ben niet meteen in de regen op pad gegaan om te testen of ik nu wel wat zie.
Jammer dat ik moest solderen voor de stadsverlichting. De kabel was te kort..Morgen naar de sloop voor een steller en als ik nog tijd heb ga ik proberen om een lux-pro afstandbediening voor de centrale deurvergrendeling te plaatsen.
Zit de kiekert achter de geluidsisolatie?
20 september 2013 om 04:48 #17609356Kiekert zit verborgen achter de ECU.
Als je de paneeltjes van de voetenruimte passagier verwijdert zie je de ECU zitten.Onder de ECU zit een kabelgeleder waarmee de ECU in z’n rekje gehouden wordt, en dat zit vast met 2x 10mm plastic moertjes.
Zodra dat los is kan je de ECU zo uit z’n rekje pakken.Dan verwijder je het rekje, welke vast zit met een klemsysteem. Die klik je ook los.
Nu kan je een plaatje karton+foam verwijderen (wss tegen trillingen) en zie je de achterkant van de Kiekert verzonken in het plaatwerk zitten.
De Kiekert zit daar vast met twee 7mm schroefjes.
Zo staat mijn Crossa-tje er op t moment bij.
Als je goed kijkt zie je de Kiekert ook wel liggen op de foto. Tussen de zwarte kabels van de werklamp en de ECU ligt een klein zwart doosje. Die zit normaal dus rechts vlak langs het deur rubber, onder het dashboard.20 september 2013 om 10:49 #17609357Zo dat is nog een aardig project waar je mee bezig bent!
Ik heb op die beugel alleen een paarse en een grijze verkante blokje zitten. Maar het zit dus in die hoek. Dankjewel!
20 september 2013 om 14:21 #17609358Ja, hij zit er achter ;)
Alfred, moet je nou nog van die achterbank af ofwat?20 september 2013 om 14:34 #17609359Heks, als je het paneel van bij de voetenruimte passagierskant er af haalt, zul je geen ECU tegen komen. Alleen een kunststof beugel met daar achter verstopt de Kiekert(zit een stuk isolatiemateriaal voor, wat McKaamos ook al beschrijft). De ECU bij een X10XE/X12XE zit namelijk rechtstreeks op de motor geschroeft ;)
20 september 2013 om 15:25 #17609360@PeterNoFear wrote:
Hoe heb je dat aangesloten?
We hebben er zelf ook 1, maar ben wel benieuwd naar hoe die van jou aangesloten zit ;)
de plus aangesloten op stadslicht en massa kun je gewoon pakken waar je wilt,
stelt niks voor :thumbjohn,
20 september 2013 om 16:24 #17609361& heb vandaag de auto maar eens gewassen; gepoets; gewaxt; ramen zuiver gemaakt; zwarte bumpers gespoten &de auto uitgezogen!! En waarvoor, een fotoshoop :D
20 september 2013 om 19:22 #17609362Of je followed het weer, of je hebt goede intuïtie. Vanaf vandaag regent het een tijdje niet meer.
LOL @ “ramen zuiver gemaakt” :jerry , Belgische invloed?
Maar waar zijn de foto’s..? En fotoshoop..hmm.. is dat een fotoshop van de hele shoot ? :wtf ..20 september 2013 om 19:22 #17609363@PeterNoFear wrote:
Ja, hij zit er achter ;)
Alfred, moet je nou nog van die achterbank af ofwat?Jah, had je al tijden terug PB gestuurd, maar ik krijg niks van jou :P
Bank staat iig opgeruimd, dus als je m wil hebben, laat maar weten.
Ik heb morgen iig wel tijd, dus als dat jou ook uitkomt…@Heks wrote:
Zo dat is nog een aardig project waar je mee bezig bent!
Ik heb op die beugel alleen een paarse en een grijze verkante blokje zitten. Maar het zit dus in die hoek. Dankjewel!
Ach, het is een hobby he… Voor de dagelijkse rit heb ik een Calibra. Deze Corsa staat al een tijdje stil in afwachting van een hoop reparatiewerk. Sinds een tijdje wat meer vrije tijd over waardoor ik eindelijk eens fatsoenlijk aan de slag kan en het project eindelijk een beetje tempo begint te krijgen.
@tamiya wrote:
Heks, als je het paneel van bij de voetenruimte passagierskant er af haalt, zul je geen ECU tegen komen. Alleen een kunststof beugel met daar achter verstopt de Kiekert(zit een stuk isolatiemateriaal voor, wat McKaamos ook al beschrijft). De ECU bij een X10XE/X12XE zit namelijk rechtstreeks op de motor geschroeft ;)
Op die fiets.
Weet ik dat ook weer :P20 september 2013 om 22:21 #17609364Lexus is200 zitten pesten, Paar hybrids uitgerookt..
Willem
20 september 2013 om 22:59 #17609365Bedankt Mckaamos en Tamiya!
Heb hem gevonden en elders op het forum gevonden welke draden ik moet hebben. Ga er morgen mee aan de slag, want ik zie nu niet zo veel in de auto :)
20 september 2013 om 23:05 #17609366Vandaag even het temperatuur probleem van de corsa aangepakt,(volgens mij:)
sensor was vuil en zorgde ervoor dat de koelvin te snel aansloeg, temp bleef rond de 80 graden.21 september 2013 om 14:12 #17609367Net de afstandsbediening voor de centrale deurvergrendeling erin gezet.
Alleen nog even kijken naar de knipperlichten, dat deze mee doen met het circus.
Edit: die knipperlichten waren lastiger dan het inbouwen van dat ding. Ook alleen maar omdat er een extra kabel getrokken moet worden trouwens. Maar het werkt!
21 september 2013 om 14:18 #17609368Vandaag de nieuwe ab in de sleutel gemonteerd. Als nieuw. Handige site is daarvoor;)
21 september 2013 om 14:26 #17609369@John Opeltje wrote:
de plus aangesloten op stadslicht en massa kun je gewoon pakken waar je wilt,
stelt niks voor :thumb John,Hoezo op stadslicht? Als je met licht aan rijdt, brandt dus voortdurend dat lampje onder de kap. Of heb je er nog een schakelaar tussen?
Ik zou er eerder voor kiezen om het lampje te schakelen via een constante plus of eventueel via de massa en een schakelaartje. Zoals dat ook met de interieurverlichting gebeurt als de deur geopend wordt of het kofferruimtelampje als de achterklep wordt geopend.
Dus motorkap open = lampje aan, motorkap dicht = lampje uit.
21 september 2013 om 16:25 #17609370De gele lampen voor verwisseld met orgineel
de achterlampen vervangen voor orgineel (ivm reflector)
Schroefset voor maar even 4 cm hoger geschroefd.
Luchtfilter weer even aangepast.
Stoelen voor even voor nood vervangen voor astra f stoelen.
audio uit de kofferbak getrokken.van de week even apk er o p gooien.
21 september 2013 om 17:46 #17609371@TeamWest wrote:
Of je followed het weer, of je hebt goede intuïtie. Vanaf vandaag regent het een tijdje niet meer.
LOL @ “ramen zuiver gemaakt” :jerry , Belgische invloed?
Maar waar zijn de foto’s..? En fotoshoop..hmm.. is dat een fotoshop van de hele shoot ? :wtf ..Hahaha goede timing ;)
Nee niet echt ex vriend komt uit Limburg
foto’s volgens nog ;$21 september 2013 om 18:39 #17609372@BlackDevil wrote:
@John Opeltje wrote:
de plus aangesloten op stadslicht en massa kun je gewoon pakken waar je wilt,
stelt niks voor :thumb John,Hoezo op stadslicht? Als je met licht aan rijdt, brandt dus voortdurend dat lampje onder de kap. Of heb je er nog een schakelaar tussen?
Ik zou er eerder voor kiezen om het lampje te schakelen via een constante plus of eventueel via de massa en een schakelaartje. Zoals dat ook met de interieurverlichting gebeurt als de deur geopend wordt of het kofferruimtelampje als de achterklep wordt geopend.
Dus motorkap open = lampje aan, motorkap dicht = lampje uit.
dat zou wel beter zijn geweest idd,
maar ik had het bij wim’s ascona gezien en heb dus info gevraagt en wim zegt dat het orgineel op het stadslicht zit,
dus vanuit de fabriek (ma dan uit oudere modellen van opel)John
21 september 2013 om 19:59 #17609373Het brandt origineel dan constant bij stadlicht aan? Zou idd ook een massaschakelaar als van de achterklep van de sloop halen en hiermee bepalen dat het pas brand bij motorkap open.
Maar leuke optie wel, en handig natuurlijk.@JJ- wrote:
Hahaha goede timing ;)
Nee niet echt ex vriend komt uit Limburg
foto’s volgens nog ;$Oke haha, verklaart je woordkeuze, wel grappig. Benieuwd naar de foto’s.
22 september 2013 om 08:42 #17609374@John Opeltje wrote:
de plus aangesloten op stadslicht en massa kun je gewoon pakken waar je wilt,
stelt niks voor :thumb John,Hoezo op stadslicht? Als je met licht aan rijdt, brandt dus voortdurend dat lampje onder de kap. Of heb je er nog een schakelaar tussen?
Ik zou er eerder voor kiezen om het lampje te schakelen via een constante plus of eventueel via de massa en een schakelaartje. Zoals dat ook met de interieurverlichting gebeurt als de deur geopend wordt of het kofferruimtelampje als de achterklep wordt geopend.
Dus motorkap open = lampje aan, motorkap dicht = lampje uit.[/quote]
dat zou wel beter zijn geweest idd,
maar ik had het bij wim’s ascona gezien en heb dus info gevraagt en wim zegt dat het orgineel op het stadslicht zit,
dus vanuit de fabriek (ma dan uit oudere modellen van opel)John[/quote]
Zo zit het bij elke opel uit die tijd, en ook bij de Corsa-B wanneer deze met Motorkaplapje is uitgevoerd..
Deze brand dus ook altijd met licht aan… (bij mijn ascona zie je dat ook onder de auto :D)
Willem
22 september 2013 om 08:45 #17609375@John Opeltje wrote:
dat zou wel beter zijn geweest idd,
maar ik had het bij wim’s ascona gezien en heb dus info gevraagt en wim zegt dat het orgineel op het stadslicht zit,
dus vanuit de fabriek (ma dan uit oudere modellen van opel)John
@wim-v6 wrote:
Zo zit het bij elke opel uit die tijd, en ook bij de Corsa-B wanneer deze met Motorkaplapje is uitgevoerd..
Deze brand dus ook altijd met licht aan… (bij mijn ascona zie je dat ook onder de auto :D)
Willem
OK vandaar. Waarschijnlijk hebben ze dat bij Opel ooit bedacht vanuit de gedachte dat je alleen ‘s avonds dat lampje nodig hebt als je toch met licht rijdt.
22 september 2013 om 08:48 #17609376zal haast zo inderdaad..
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.