Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ?
- Dit onderwerp bevat 4,373 reacties, 404 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 20 maart 2019om 12:01 door chieltjuh.
-
AuteurBerichten
-
14 augustus 2013 om 20:24 #17609253
Eindelijk de Swing afgemeld.
Alles netjes dik in de tectyl en bodem in de was.
Morgen weer op zijn bek (met goede schokdempers) en dan laten uitlijnen en camber goed afstellen.Heb waarschijnlijk ook een spuiter, waar ik met hem kan voorbewerken en dus ook nog wat leer.
15 augustus 2013 om 17:40 #17609254Accubak dicht geplakt met glasvezelmatten en polyesterhars, en een klodder verf er tegenaan gekwakt.
En gaten gevonden aan de voeteneinden bestuurder en bijrijder.
Ff de roest er uit gezaagd.
15 augustus 2013 om 17:47 #17609255die roest al flink.
ik zou maar eens je krikpunten bekijken, en de rest.
ziet er niet best uit zo15 augustus 2013 om 17:50 #17609256nog bar weinig gedaan aan de corsa’s.
hopelijk kan ik van het weekend de gele corsa weer geluid laten maken:Dmoet zo snel mogelijk weer verder aan de zilveren corsa. nu enkel nog tijd vrij maken en gereedschap halen..
15 augustus 2013 om 18:04 #17609257Daar is al wel naar gekeken. De hele rand onder de dorpels is al aangepakt, kokerbalken zijn gelast, etc.
Maja, dit soort plekjes blijven vaak onopgemerkt. De hoeken van de voeteneinden zitten verborgen onder het tapijt, dus daar kijk je bijna nooit. Net als de accu. Wanneer haal je die er nou uit?
15 augustus 2013 om 18:26 #17609258klopt. vrijwel nooit.
die punten in je auto komen vanaf je krikpunten.maar mooi dat de boel al gelast is. heb niet gezegd.
16 augustus 2013 om 21:38 #17609259mee naar me werk gerammeld en weer terug gerammeld..
Willem
19 augustus 2013 om 16:15 #17609260Rotte wielrand achter aangepakt en een nieuw stuk binnenste en buitenste spatbordrand gemaakt. Binnenkort ff erin lassen.
20 augustus 2013 om 12:55 #17609261Nieuwe radio gekocht werd gek van elke keer doe cdtjes branden…
Pioneer DEH-4500bt
Verstuurd vanaf mijn GT-N7100 met Tapatalk 4
21 augustus 2013 om 12:12 #17609262Hele middendemper gisteren laten vervangen van voor naar achteren. Einddemper zit nu ook mooier :)
Kostte wel 210 euro, beetje duur maar helaas niet mogelijk om zelf uit te voeren.edit: plaatje erbij
21 augustus 2013 om 17:56 #17609263Sinds zaterdag heb ik weer een werkend piepertje voor m’n lichten. 5 euro op de sloop. Scheelt me jumpstarts, want ik was het licht al een keer vergeten, omdat bij m’n Citroën het licht automatisch uit gaat als ik de motor uit doe en de lichtschakelaar op dimlicht laat staan. Luxe went snel.
22 augustus 2013 om 16:33 #1760902522 augustus 2013 om 17:21 #17609264De mijne vandaag aan de achterkant voorzien van bumpstops. Verder zat de klem tussen middendemper en einddemper nogal knullig. Het deel dat uitsteekt stond precies naar beneden waardoor bij het afrijden van een drempel deze op de achteras klapte.
Hoop nu 2 problemen opgelost te hebben, de klap en het snijden van de banden in de achter spatborden.
Bij extreem rustig een drempel afrijden had ik de klap al, terwijl er niemand achterin zat.
Net een paar keer flink van drempels afgereden en beide problemen nog niet gehad:D maarja nu nog afwachten hoe het is met naast de subwoofer nog 2 mensen achterin.Ps: Ik weet van de nadelen van bumpstops en houdt hier ook rekening mee. De auto is ook niet verlaagd en ik heb naar mijn idee nog genoeg veerweg over. Stabiliteit lijkt tot nog toe juist verbeterd omdat de achterkant nu wat stijver is.
24 augustus 2013 om 17:15 #17609265Tank volgetankt in belgie €1,569 per liter :D
24 augustus 2013 om 17:27 #17609266De kogel is nu echt door de kerk:
De GSi gaat helemaal uit elkaar, wordt volledig ontroest en wordt volledig opnieuw gespoten.
Achteras wordt gezandstraald of, als het nodig is vervangen.Wordt nu helemaal goed aangepakt, zodat hij weer jaren meekan. :jerry
25 augustus 2013 om 18:08 #17609267vandaag bij bas en alex geweest. middendemper eraf geslepen en vervangen voor een rechte buis.
einddemper vervangen voor een sebring demper met een dubbele 4 kant sierstuk.
gelijk de onderkant even bekeken.
had ook al gehoord dat je schijfremmen voor de achteras binnen zijn:D worden ook mooi met goed gevulde 15” velgen :jerryer komt definitief een x16xe motor in in de toekomst.
met een bloedgang de 5 deurs afronden en apk keuren. daarna volgas de gele b strippen en klaar maken :wors
kijk er heel erg naar uit :wors25 augustus 2013 om 18:11 #1760926825 augustus 2013 om 19:12 #17609269robert_corsa, vind je corsa er zo netjes uit zien. Heb jij ABS op je auto? Toch de GSI bumper er weer afgehaald?
25 augustus 2013 om 21:29 #17609270Lol, McKaamos. Zelfde plekjes heb ik ook allemaal gehad bij mij. Alleen was bij mij gelukkig de accubak nog goed. Wat vliegroest, maar dat is kaal gemaakt en in de fertan gezet. Wel jammer, ook al gebruik ik hem niet vaak merk ik dat er steeds meer plekjes bij komen. Nu ook al achter de veer bij het linker voorwiel een gaatje van 2 bij 2.. Misschien toch maar eens aan LaTen pakken na de winter, als het geld er dan voor is.
GSI Bumper gekocht, helemaal netjes en compleet alleen helaas niet in de juiste kleur. (Dat mooie groene kleurtje)
Krukas weggebracht naar revisiebedrijf om te laten controleren en polijsten.
Hopelijk volgende week oliekoeler en oliepomp ophalen en de nieuwe lagers bestellen en in september weer karren met dat ding :D26 augustus 2013 om 07:17 #17609271Haha, sja, oude Corsatjes he… ;) blijft gewoon een liefde werkje.
Ben mijne zo’n beetje compleet aan het strippen om elk denkbaar plekje te vinden en aan te pakken.
Sommige plekken zijn zo krokant dat ik er direct doorheen prik met een schroevendraaier.26 augustus 2013 om 12:25 #17609272Ik ben net nieuw hier en ook pas sinds kort in het bezit van een Corsa C.
Ik hoop dat een “kenner” mij misschien kan helpen met onderstaand probleem:
Nou heb ik vanonder mijn Astra G een Remus art. nr. 626098 0502 gehaald. Iemand enig idee of deze met een tussenstuk passend gemaakt kan worden onder de Corsa? Eventueel heb ik namelijk nog een type 720 van een Corsa B als optie… :hmmz26 augustus 2013 om 13:39 #17609273Motorstoring in de sport aan het oplossen,
ik denk dat de computer niet helemaal goed aanstuurt.
Er is mij verteld dat ik een computer met hetzelfde nummer moet pakken, maar deze kan ik niet vinden.
Kan ik ook eens een computer met een ander nummer, maar van een auto met dezelfde motorcode proberen?
Heb niet zo veel zin om een paar keer heen en weer te rijden als het niet nodig is. :jerryAlvast bedankt!
26 augustus 2013 om 13:45 #17609274naar het nummer klopt deels wel, maar het verschil zit in de ontsteking (bosch en delco) die moet overeen komen met wat je nu hebt…
26 augustus 2013 om 17:15 #17609275Ik heb hier nog een aantal ECU’s liggen voor de x16xe om te testen. Heb je Tech 1 of Tech 2?
26 augustus 2013 om 19:02 #17609276c14nz :shock:
Is voor de sport, niet voor de GSi, de GSi loopt hartstikke keurig :thumbWel bedankt!
Corsa14Slow, dus als ik een c14nz, of een c12nz met dezelfde ontsteking vind, loopt hij?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.