Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ?
- Dit onderwerp bevat 4,373 reacties, 404 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 20 maart 2019om 12:01 door chieltjuh.
-
AuteurBerichten
-
7 mei 2010 om 13:09 #17606328
uitlaat vast gezet vandaag strax nog ff wassen
7 mei 2010 om 18:40 #17606329gewassen en rommel eruitgehaald en gestofzuigt…. of heet dat anders….
7 mei 2010 om 19:37 #17606330dat heet
gestofgezogen :jerry
maar als ik jou was, haalde ik de strips eraf.
ziet er stukken beter uit zonder namelijk, en dan lijkt ie nog lager
7 mei 2010 om 20:03 #17606331@ Crossagek & wessaa :
Ik had links achter een plek onder de plastickappen wat méér als 1/3 bestreek.
Verder beweerde de apk keurmeester dat ik de wielrandjes had weg geslepen ivm mijn brede velgen en bandenmaat. (7j et38 195/50/15 is toch niet breed? Wagnas is achter pas breed:angel)
Volgens mij was ‘t origineel, ben meteen bij ‘n andere corsa gaan kijken die op ‘t terein stond.
Bleek ook géén velsrand of iets dergelijks te hebben en de eigenaresse, (de tweede eigenaresse!) van 63, had altijd met de originele 13″ stalen wielen gereden.
Toen ik hem daar op wees zei hij: Niet tevreden over ‘t rapport? Dien maar ‘n klacht in bij RDW, word die opgeroepen voor ‘n herkeuring, RDW stijl.
Daar zit ik dus ook niet op te wachten.Dinsdag word ‘t allemaal gefixxed, tot die tijd gun ik ‘m rust.(remslangen vóór bleken op breken te staan, waren keihard)
Mvg TetSuo:agent
8 mei 2010 om 14:48 #17606332gewassen en binenkant schoongemaakt
en van binnen gezogen :jerry
11 mei 2010 om 19:43 #17606333Omdat er zoveel (groene) corsa’tjes in de straat staan, wil ik mijne subtiel ‘classy’ aanpassen. Geen verlaging of tuning, geen ice…(vooralsnog)
Heb aan de achterkant al een RVS nummerbordhouder..en daar is nu een RVS uitlaatsierstuk bij gekomen. Dit maakt de zichtbare diameter van 40mm naar 57mm.
(en ja…ik heb hem midden in een hoosbui gemonteerd:hmmz)11 mei 2010 om 19:46 #17606334@Black kiwi je linker achter staat krom of lijkt het maar zo
11 mei 2010 om 19:54 #17606335En toen ik toch bezig was…heb ik van de originele asbak een tomtom-houder gemaakt :o
Wij roken toch niet, en hij staat er eigenlijk best goed zo laag.. Het doel was wel om de originele tomtom-houder weer zonder schade terug te kunnen bouwen (ik wil nog over van de One3 naar de nieuwe XL)
Stappen:
*originele zuignap-houder tomtom uit elkaar geschroefd
*een metalen hoekbeugeltje op maat gemaakt en er 2 gaatjes in gemaakt
*het plastic tomtom klemmetje vastgeschroefd aan de metalen beugel
*gaatje geboord in de zijkant van de metalen asbak
*de andere zijde van het metalen beugeltje met een boutje vastgezet aan de asbak, zodat de gehele beugel kan draaienZo zit hij dan
Na gebruik moet de kunststof asbak-klem weer dicht kunnen, dus de hele beugel kan naar binnen gedraaid worden voor opbergen
11 mei 2010 om 19:57 #17606336origineel gepost door Onderbroekie
@Black kiwi je linker achter staat krom of lijkt het maar zoMijn linker achterwiel bedoel je? Nou die staat niet krom volgens mij hoor…hij is een paar weken geleden nog de APK doorgekomen. Bedoel je het camber?
11 mei 2010 om 20:34 #17606337Vandaag naar Dokter Opel met de Corsa geweest.
Laswerk voor de APK herkeuring
Gatenkaas:angel
De Dokter aan ‘t werk:P
Yep, achterdoor staat ‘n D Dett:wub
Het wielrandje laat ik nog ff eraf want de keurmeester beweerd dat de randen bij ‘n Corsa B wél velsranden achter heeft?
Hij verlangt dat ik de hele wielkast rand van binnen aflas!!?!!Thnx Silver Devil aka Dokter Opel en leden van O.T.Z.O die geholpen hebben mijn Corsa herkeur klaar te maken (En dat ook nog betaalbaar!!!):wors:wors:wors
TetSuo
12 mei 2010 om 12:14 #17606338Vandaag het K&N inlegfilter in de C gelegd.
En dan zoals we dat hier zeggen: KWW (Kiek’n Wat Wôt)12 mei 2010 om 20:58 #17606339:sleepingHerkeuring……….en nu dus wel goed gekeurd:P
Kan ik nu eindelijk plannen maken om hem te ontroesten en mss revisie of swap.
Carrosserie is schijnbaar niet zo hopeloos en m’n ecotec X16XE heeft mij tot nu toe echt véél plezier gegeven.
Snap die afkeer van ecotec blokken dan niet zo.
Tot nu toe, op een na, 1980 D Dett 1.2s, lusten al m’n opeltjes wel ‘t zwarte nat….OLIE :P
Zal anders wel aan mij liggen12 mei 2010 om 21:04 #17606340Die Ecotec blokken hebben hun naam niet vanzelf gekregen hoor…
problemen / zwakke punten 1.4 16V en 1.6 16V motoren:
– Koppakking Zwak bij deze motoren.
– Olieverbruik door versleten kleprubbers
– Olieverbruik door versleten klepgeleiders
– Olieverbruik door versleten zuigerveren
– Olieverbruik door vervorming cilinderbussen– Tikken klepstoters door slijtage, interne vervuiling of slecht onderhoud.
– Nogal eens willen breken van de Distributie riem voordat vervangings termijn is uitgereden
– Problemen Met EGR klep welke vast gaat zitten door vervuiling (vaak icm olieverbruik)
– Gasklep wil wel vervuilen, samen met LFR
– Slang van gasklep naar inlaat wil wel scheuren– Computer wil nog wel eens stuk gaan.
Dat je een goeie getroffen hebt is heel mooi, wees er dan ook zuinig op!!!!
dan kan je er nog lang plezier van hebben…willem
12 mei 2010 om 21:12 #17606341:DHaha Thnx Pap…ehm Wim-v6 voor de info.
Zal hem dan maar niet meer zo vaak op z’n donder geven:angel12 mei 2010 om 21:17 #17606342op zijn donder geven is niet erg, mits er toch ZEKER WEL een 15minuten minimaal warm gereden word…
meesten denken meter op 80 a 90graden, knallen maar, dan vergeten ze wel dat de olie nog warm moet worden, en niet alle onderdelen goed op temperatuur zijn, gewoon rustig opbouwen…
Zeker niet 50km achter elkaar gevloerd gaan bij de oosterburen.. (olie word dan onvoldoende gekoeld bij deze motoren
en na snelle rit de laatste paar minuten lekker rustig aan..
Willem
12 mei 2010 om 21:25 #17606343Yep, de laatste paar km/minuutjes doe ik altijd rustig aan.
Mijn vader raadde mij dit ook al aan sinds ik in 1990 m’n rijbewijs haalde:jerry
Dus dat doe ik al sinds vroeger, en vooral bij mijn vw polo II g40 en golf I 16-v.Groeten en :thumbup voor al jouw raad & advies, Biën aka TetSuo
12 mei 2010 om 22:11 #17606344Heeft de 1.2 ecotech 16 klepper van 2000 ook die problemen? Ik zelf vind hem namelijk alles behalve lekker klinken als hij 120 km/h (@ 3900 toeren) moet draaien op de snelweg. 110 km/h klinkt daarentegen weer perfect.
Oh en hard rijden doe ik er niet mee.. daarvoor heb ik een 110pk sterke Suzuki motor king:
12 mei 2010 om 22:20 #17606345Met tellers zitten spelen…
Resultaat:
13 mei 2010 om 10:34 #17606346heb em maar is gewassen.. werd wel weer is tijd na 2 maand :thumbup
en ook even nieuwe velgen opgehaald :wub13 mei 2010 om 14:07 #17606347gewassen
14 mei 2010 om 13:01 #17606348Gisteren onze C GSi weer door DE geknald.
Let wel, met een normale snelheid.Maar op 1 stukje heb ik hem toch heel even op zijn staart getrapt naar de 190Km/u.
Het was lekker rustig op de weg, dus toen kon het wel even.14 mei 2010 om 13:11 #17606349@Mastah-GSI : Enné….was je opweg naar Limburg??
(dacht dat je al onderweg was voor de OpelPowerDag in Kerkrade:P)Ohja, back on-topic: uit gelaten, laten spelen met V-Dubs en gewassen!!!king:
14 mei 2010 om 18:36 #17606350een ’73 Oldsmobile Ninety Eight 7.5liter V8 gerepareerd, met de combo uitgerukt… de olds stond met panne
Willem
15 mei 2010 om 10:53 #17606351Uitlaat goed gemonteerd, zat iets verdraaid.
Auto uit gezogen (met de stofzuiger:sleeping) en alwéér gewassen.@ wim-v6: Willem (and Opel) to the rescue:jerry:jerry:jerry
15 mei 2010 om 12:34 #17606352Nieuwe koplampen geplaatst, eindelijk 2 gelijke lampen. Pics volgens nog :D
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.