Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ?
- Dit onderwerp bevat 4,373 reacties, 404 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 20 maart 2019om 12:01 door chieltjuh.
-
AuteurBerichten
-
2 augustus 2013 om 19:44 #17609228
25 is wel goed hoor.
te los is ook niet aan te raden.dat je bougies wit zijn is niet gek met gas hoor. motor wordt veel heter dan normaal.
denk dat je de contactpunten op je bougie iets meer afstand moet geven.ben niet zo bekend met gas. maar wel eens iets over gelezen.
3 augustus 2013 om 10:41 #17609229@Heks wrote:
Ik had de bougies niet heel vast gedaan. Heb ooit een kop gesloopt door te vast te draaien… In de haynes stond 25nm… Maar dat durfde ik niet aan. Zitten nu op 14 nm, is dat voldoende?
Volgens de boeken inderdaad 25 nm, belangrijkste is “vast is vast”. Kan ze beter na een paar zitten dan gewoon nog een keer controleren.
3 augustus 2013 om 10:50 #17609230AnoniemLid sinds:
1 January 19703 augustus 2013 om 13:09 #17609231Ben dus met m’n spaghetti (4-2-1) bezig.
Ik heb mijn lambda op een heel mooi punt er in gedraaid, waar hij van 2 naar 1 gaat.
Laat dit nou precies onder mijn aandrijfas uitkomen :cry
Kan hij ook in het eerdere punt van het spruitstuk?
Op een punt waar het van 4 naar 1 gaat zit ook een plek waar hij in kan.3 augustus 2013 om 13:24 #17609232je moet hem volgens mij vooraan zetten waar hij van 4 naar 2 gaat. daar zit hij origineel ook en niet waar hij alles bij elkaar komt.
3 augustus 2013 om 19:46 #17609233Die van mij zit zelfs maar in 1 pijp, cilinder 3. Gaat ook prima mocht daar ruimte voorhanden zijn.
Maar anders mep je toch gewoon een deuk in je aandrijfas? :jerry
3 augustus 2013 om 20:39 #17609234Gister de radio zo aangesloten dat ‘ie uit gaat als je de sleutel uit het contactslot trekt, de stoelrails van wat vet voorzien zodat de vriendin de stoel naar voren kan trekken en het luchtfilter vervangen. Ook 4 zgan Bridgestone banden voor een kratje Hertog Jan en een sixpack rosebier opgehaald.
De radio gaat nog niet weer aan als je de auto start.. Daar moet ik nog eens naar kijken.
Oliefilter en dieselfilter en nieuwe carterstopring liggen ook al klaar. Vandaag een fles olie gehaald, jerrycan om wat diesel in te doen voor in het filter als we die vervangen. En de banden laten monteren. Slechter wordt het niet ten opzichte van die hakkietakke meuk die eronder zat.
Voor volgende week staat het vervangen van het oliefilter en dieselfilter op de planning.Mijn eerste stapjes in het zelf onderhouden van mijn auto :)
4 augustus 2013 om 21:12 #17609235@joop1970 wrote:
Die van mij zit zelfs maar in 1 pijp, cilinder 3. Gaat ook prima mocht daar ruimte voorhanden zijn.
Maar anders mep je toch gewoon een deuk in je aandrijfas? :jerry
Trololol :jerry
Morgen even verplaatsen king:
6 augustus 2013 om 15:57 #17609236Niet zo zeer gedaan aan mijn Corsa maar wel met mijn Corsa.
283 heerlijke kilometers gereden om een aanhangwagen te kopen en op te halen. Wat is het toch een heerlijk karretje die auto!
Tijdens de rit 17 B’s gespot ;)
Bij het praatje hoort een plaatje:
6 augustus 2013 om 22:01 #17609237Net wagentje!
—
Besloten dat de GSi wat langer mag duren en ik dus eerst maar in de sport ga rijden straks.
Gaat een beetje op zijn bek, 13″ staal, gele lampen, blauwe verroestte kap, gewoon omdat het kan.Misschien nog een dakrekje met plek om 4 stoelen te monteren voor bij autocross e.d.
:jerry
7 augustus 2013 om 06:45 #17609238gister even nieuw uitlaatje er op gezet lekker origineel
7 augustus 2013 om 16:26 #17609239Pijp op maat gemaakt, 1 las nog en dan zit het.
Alles nieuw op soepel stuk & kat na.—
De GSi moet goed gebeuren, wou hem eerst zelf verven, terugschuren en uitpoesten.
Nou wil ik hem toch laten spuiten.
Waar in noord Nederland kan ik een auto redelijk goedkoop maar wel goed laten spuiten?Ik weet dat goed en goedkoop (vaak) niet samen gaan.
Wil er best wat voor betalen, maar het moet wel goed gebeuren.
Strippen lukt me zelf wel, voorbewerken wil ik toch aan de spuiter overlaten.7 augustus 2013 om 18:12 #17609240Vriend in wognum.
7 augustus 2013 om 18:46 #17609241staat alweer dagen stil…
maar moet eigenlijk mijn remklauw ff controleren want volgens mij blijft een klauw hangen.
maar ik ben bang dat als ik de wielbouten ga losdraaien ze afbreken aangezien het aan de andere kant ook is gebeurt doordat de vorige eigenaar te korte wielbouten heeft gebruikt bij zijn velgen en ik er nu andere op heb en daardoor de bouten er verder in de naaf gedraaid worden en daar in het ongebruikte materiaal komen wat aardig geroest is en dus goed vastgevreten zijn… dus volgende week op het werk ff aan de gang in de pauze..bouten breken, uitboren, optappen en weer monteren.
aan de linkerkant braken er een paar maanden geleden 2.
eens kijken of we dat kunnen verbreken haha7 augustus 2013 om 20:33 #17609242@corsaracer wrote:
staat alweer dagen stil…
maar moet eigenlijk mijn remklauw ff controleren want volgens mij blijft een klauw hangen.
maar ik ben bang dat als ik de wielbouten ga losdraaien ze afbreken aangezien het aan de andere kant ook is gebeurt doordat de vorige eigenaar te korte wielbouten heeft gebruikt bij zijn velgen en ik er nu andere op heb en daardoor de bouten er verder in de naaf gedraaid worden en daar in het ongebruikte materiaal komen wat aardig geroest is en dus goed vastgevreten zijn… dus volgende week op het werk ff aan de gang in de pauze..bouten breken, uitboren, optappen en weer monteren.
aan de linkerkant braken er een paar maanden geleden 2.
eens kijken of we dat kunnen verbreken hahaLuchtsleutel? Alvast succes :jerry
7 augustus 2013 om 20:55 #176092438 augustus 2013 om 18:39 #17609244vriend auto schade in Wognum.
prijs zul je zelf moeten vragen enzo.
de auto meenemen, en samen eruit proberen te komen.met spuitwerk zit je zo op 2000 euro hoor.
het tikt gewoon hard aan. maar wil je het goed en knap, of wil je het gewoon netjes hebben.
ga je zelf voorwerken, of niet.
het kost gewoon geld. mijn advies: zelf strippen, zoveel mogelijk. en de spuiter alles laten doen. weet je zeker dat het mooi wordt.8 augustus 2013 om 18:45 #17609245@DunNow wrote:
@corsaracer wrote:
staat alweer dagen stil…
maar moet eigenlijk mijn remklauw ff controleren want volgens mij blijft een klauw hangen.
maar ik ben bang dat als ik de wielbouten ga losdraaien ze afbreken aangezien het aan de andere kant ook is gebeurt doordat de vorige eigenaar te korte wielbouten heeft gebruikt bij zijn velgen en ik er nu andere op heb en daardoor de bouten er verder in de naaf gedraaid worden en daar in het ongebruikte materiaal komen wat aardig geroest is en dus goed vastgevreten zijn… dus volgende week op het werk ff aan de gang in de pauze..bouten breken, uitboren, optappen en weer monteren.
aan de linkerkant braken er een paar maanden geleden 2.
eens kijken of we dat kunnen verbreken hahaLuchtsleutel? Alvast succes :jerry
de vorige kreeg de luchtsleutel ook niet los…. t-stuk met 2 meter lange buis erop… en met nog redelijk wat kracht kwamen ze pas los…
8 augustus 2013 om 18:55 #17609246Vandaag maar eens even de accubak aangepakt.
Bleek toch een stukkie rotter dan ik had gehoopt. Heel stuk er uit gejast, opgeschuurd en inmiddels in de ontroester gezet.
24uur uitharden en dan mag er morgen een lap glasvezel op. Roest het nooit meer. (en ja, niet iedereen is het eens met die methode, maar het is de accubak maar…)8 augustus 2013 om 21:49 #17609247@robert_corsa wrote:
vriend auto schade in Wognum.
prijs zul je zelf moeten vragen enzo.
de auto meenemen, en samen eruit proberen te komen.met spuitwerk zit je zo op 2000 euro hoor.
het tikt gewoon hard aan. maar wil je het goed en knap, of wil je het gewoon netjes hebben.
ga je zelf voorwerken, of niet.
het kost gewoon geld. mijn advies: zelf strippen, zoveel mogelijk. en de spuiter alles laten doen. weet je zeker dat het mooi wordt.Het kost geld, dat weet ik.
Zelf vind ik dat ik er al veel te veel aan heb gedaan, en het werk voor de spuiter heb verprutst.
Eerst moest het budget, nu moet het goed, helaas was ik al begonnen :cry
Misschien/hopelijk ziet hij er een leuke uitdaging in.
Spuiter alles laten doen (voorbewerking+spuiten) geeft voor beiden het beste/gewenste resultaat denk ik.9 augustus 2013 om 17:47 #17609248Vandaag nieuwe lambda geplaatst, accu vervangen en de achterlagers voor een 2e keer gedaan ( was niet tevreden met mn eerste poging en voor het geld hoe je het niet te laten).
Verder nog steeds met http://www.auto-onderdelen24.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false; aan het mailen… Wat een waardeloos bedrijf is dat zeg… Denk dat ik er een kortgeding van moet gaan maken, ondanks dat het alleen om een lmm gaat. Tijd om te leren hoe ik een dagvaarding op moet stellen.Verder ebay in combinatie paypal aan het proberen. Ben begonnen met een kleine bestelling en ook een kleine bestelling bij een andere duitse webwinkel geplaatst.
9 augustus 2013 om 21:52 #17609249Zeau! Interieurtje er uit om het gat in de accubak fatsoenlijk te kunnen dichten…
10 augustus 2013 om 12:38 #17609250Startmotortje vervangen van d’n opgevoerde Trekker
Goed te doen bij een 1.5TD ruimte zat!!
Willem
10 augustus 2013 om 16:11 #17609251GSi lopend gemaakt, god wat loopt dat ding mooi, gasreactie 10x beter.
Kabels netjes weggewerkt.
Motorruimte is op het moment zo:
Zo is het luchtfilter:
Swing moet voor de keuring:
Beeetje laswerk:
En de Sport laten zakken (eerst alleen voor) spatlapjes schrapen op de rotonde & bochten :jerry
Hij is verlaagd met de 60/40 TA-Technix incl. schokdempers van Hottuning.
Hij stuitert amper moet ik zeggen, maar dat kan ook komen door de trekkerbanden.Was het eerst weer.
10 augustus 2013 om 18:11 #17609252Zo. Vandaag samen met schoonpa Elmo z’n olie ververst en ‘m een nieuwe brandstoffilter en oliefilter gegeven.
En uitgezocht waarom de verklikker van de lampen het niet meer betrouwbaar doet. Helaas was de sloop al dicht toen ik besloot dat uit te zoeken, dus dat is een puntje voor volgende week. Gelukkig is het eenvoudigweg een onderdeeltje vervangen in de zekeringkast, want als ik de verklikker uit de Astra F van m’n ouders erin druk doet ‘ie het wel. Als ik de verklikker uit Elmo in die Astra zet, doet ‘ie het precies hetzelfde als in Elmo.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.