Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ?
- Dit onderwerp bevat 4,373 reacties, 404 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 20 maart 2019om 12:01 door chieltjuh.
-
AuteurBerichten
-
10 juli 2013 om 08:54 #17609153
@joop1970 wrote:
Lekker hoor, maar ik zou hem wel uitlijnen, dit vreeeet echt banden.
+ een setje camberbouten, scheelt een hoop kost een beetje
Daarvoor moet je toch zo’n schuif op de schroefset hebben om wielvlucht te stellen?
10 juli 2013 om 10:58 #17609154hoeveel negatief camber heb je nu dan??
10 juli 2013 om 11:49 #17609155Hij heeft nu;
Linksvoor: -1°45′
Rechtsvoor: -2°20′
Hij zou eigenlijk tussen -1°20′ en 0°10′ moeten zitten..10 juli 2013 om 20:35 #17609156Wat zijn camberbouten? :jerry
10 juli 2013 om 20:46 #17609157tja bouten om je camber mee af te stellen.
opelrobin,
dan heeft rechtsvoor een redelijke afwijking. 0.35 tov linksvoor
bij die kon je volgens mij gewoon de 2 bouten van de schokdemper loshalen een het wiel naar buiten drukken !
10 juli 2013 om 20:50 #17609158@PeterNoFear wrote:
Wat zijn camberbouten? :jerry
Dat zijn bouten met een ‘uit stekend’ gedeelte in het midden.
Als je ze draait, duwen ze de veerpoot naar binnen of buiten ten opzichte van de fusee.
Daardoor verandert de camber van je wielen.
Op de kop van de bout staat dan ook een marker die aangeeft hoeveel graden camber je hem op hebt gezet.
Dan draai je de moer vast, et voila! camber is gecorrigeerd.10 juli 2013 om 20:53 #17609159@McKaamos wrote:
@PeterNoFear wrote:
Wat zijn camberbouten? :jerry
Dat zijn bouten met een ‘uit stekend’ gedeelte in het midden.
Als je ze draait, duwen ze de veerpoot naar binnen of buiten ten opzichte van de fusee.
Daardoor verandert de camber van je wielen.
Op de kop van de bout staat dan ook een marker die aangeeft hoeveel graden camber je hem op hebt gezet.
Dan draai je de moer vast, et voila! camber is gecorrigeerd.en worden ook wel excentrische bouten genoemd :D
11 juli 2013 om 08:32 #17609160@Vannos wrote:
tja bouten om je camber mee af te stellen.
opelrobin,
dan heeft rechtsvoor een redelijke afwijking. 0.35 tov linksvoor
bij die kon je volgens mij gewoon de 2 bouten van de schokdemper loshalen een het wiel naar buiten drukken !
Goede tip!
Ga morgen kijken of ik het kan fixen.
Als ik rechts ongeveer net zo kan krijgen als links, dan vind ik het netjes..
De wielen hoeven van mij ook niet kaarsrecht, staan eigenlijk ook altijd wel ‘iets’ negatief;Thnx :thumbup
11 juli 2013 om 08:45 #17609161Mocht het niet werken kan ik natuurlijk altijd nog zo’n setje bouten aanschaffen..
Maar dat is voor latere zorg :jerry11 juli 2013 om 09:22 #17609162Je kan ook wat dunnere bouten nemen zodat je de naaf kunt schuiven, vind ik zelf alleen geen goede oplossing.
11 juli 2013 om 16:04 #17609163Gaskabel even afgesteld omdat deze wel heel erg los stond, ook niet gek omdat het borgpennetje foetsie was. Korte zoektocht en ja hoor hij lag netjes op de versnellingsbak hahahahaha god weet hoe lang dat dat ding daar al lag.
Het pakken was wel een ramp want je komt echt nergens bij zo vol zit het.En verder vandaag het rood weer eens echt rood gepoetst, stofzuiger er door, ramen lappen, wielen mooi schoon maken met daarbij ook de remklauwen en de zwart/ grijze kunstof delen weer een beetje opgehaald qua kleur.
Hij staat er weer spik en span bij, zomaar 1000€ meer waard nu hahahahaha :jerry
11 juli 2013 om 18:06 #17609164Vandaag aan de gsi,
nieuwe bougies
olie + filter ( 5w30 )
nieuw brandstoffilter
nieuw luchtfilter
bodem behandeling ( tectyl )zaterdag wat las werk aan 1 chassis balk en dan keuren maar :D
11 juli 2013 om 18:09 #17609165AnoniemLid sinds:
1 January 1970Haha vorig jaar had ik er een stuk uitlaat onder gezet, en toen vroeg ik me al behoorlijk af wanneer die voor het laatst een beurt had gekregen.
Goed bezig in iedergeval! Zou mooi zijn als hij er nu door vliegt :thumb11 juli 2013 om 18:19 #17609166@Vannos wrote:
Vandaag aan de gsi,
nieuwe bougies
olie + filter ( 5w30 )
nieuw brandstoffilter
nieuw luchtfilter
bodem behandeling ( tectyl )zaterdag wat las werk aan 1 chassis balk en dan keuren maar :D
Snel klaar maken en lekker mee gaan rijden :thumb
11 juli 2013 om 18:49 #17609167@Mr.F wrote:
Haha vorig jaar had ik er een stuk uitlaat onder gezet, en toen vroeg ik me al behoorlijk af wanneer die voor het laatst een beurt had gekregen.
Goed bezig in iedergeval! Zou mooi zijn als hij er nu door vliegt :thumbzaten GM bougies/luchtfilter/oliefilter/brandstof filter in, en bougies waren aardig weg, zo ook de olie pik zwart, motortje loopt nu al beter.
denk dat hij goed word gekeurd :D
@ tigra-black
gaat zeker goed komen :thumb
11 juli 2013 om 18:54 #17609168AnoniemLid sinds:
1 January 1970Naiz, wat ga je met de blauwe doen trouwens?
Anders morgen even vragen waar je de nieuwe piet mee kan omkopen, sigaartjes zullen nu niet lukken denk ik :P
11 juli 2013 om 19:05 #17609169Ja moet voor die blauwe eerst verzekering afwachten, denk dat ie weggaat
sigaartjes gaan denk ik ook niet lukken nee, hij had het over korting voor velgen voor die audi :P
11 juli 2013 om 19:08 #17609170AnoniemLid sinds:
1 January 1970Hahah dat zal wel ja :D
11 juli 2013 om 19:10 #17609171Vandaag met een maat van mij de achterkant van de auto verder verlaagd en een beetje camber gemaakt met 2 ringetjes :thumbup
Verder gekeken om de voorkant te verlagen, maar daar zat de stelschroef muurvast.
Ik had ook geen originele sleutel ervoor dus geprobeerd met een grote doorslag te tikken, maar toen bleek dat de stelring van plastick was en er al 1 uitsparing verkloot is:wtf.
Wie weet hier een oplossing voor ? Het betreft een verlagingsset rondom van Weitecheventueel ga ik maandag de complete voorpoot eraf en dan een veerspanner erop om de spanning van de sstelring af te halen :hmmz
11 juli 2013 om 21:01 #17609172@joop1970 wrote:
Je kan ook wat dunnere bouten nemen zodat je de naaf kunt schuiven, vind ik zelf alleen geen goede oplossing.
Ja dat kan, maar dan kan ik denk ik beter zo’n setje excentrische bouten aanschaffen..
11 juli 2013 om 21:03 #17609173@Vannos wrote:
Vandaag aan de gsi,
nieuwe bougies
olie + filter ( 5w30 )
nieuw brandstoffilter
nieuw luchtfilter
bodem behandeling ( tectyl )zaterdag wat las werk aan 1 chassis balk en dan keuren maar :D
Goed bezig, maar hoe heb je precies die bodem behandeling aangepakt ?
11 juli 2013 om 21:08 #17609174als eerst vliegroest verwijderen daarna even met de handveger over de bodem heen zodat het zand weg is.
en dan lekker tectyleren :D.
11 juli 2013 om 21:18 #17609175Okeoke, geen wasstraat met bodemreiniging vooraf ?
11 juli 2013 om 21:18 #17609176De TID (alweer) voorzien van nieuwe led lampjes, nu zie ik na weken de temperatuur weer :agent
Het interieur lampje vervangen door een Led lampje.
Bougie kabels vervangen, deze zagen er slecht uit (bougies zijn trouwens ook wittig :hmmz )
Verder met de paperclip methode ff de ecu uitgelezen: geen foutmeldingen.
Nog steeds last van op 3 poten starten (niet iedere keer, vandaag geen last van gehad) en met gas even los en daarna weer gas bokt het beestje nog steeds :hmmz12 juli 2013 om 15:55 #17609177@Vannos wrote:
bij die kon je volgens mij gewoon de 2 bouten van de schokdemper loshalen een het wiel naar buiten drukken !
Heb dit even geprobeerd, en heb nu rechtsvoor: -2°14′ ipv -2°20′.
Beter dan dit krijg ik hem gewoon niet op deze manier..
Ik zie dat veel van jullie je camber expres ‘negatief’ zetten, maar wat zijn bij jullie eigenlijk de waardes?
Daar ben ik wel benieuwd naar :-P haha -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.