Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ?
- Dit onderwerp bevat 4,373 reacties, 404 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 20 maart 2019om 12:01 door chieltjuh.
-
AuteurBerichten
-
27 juni 2013 om 19:55 #17609103
Jaa! verlagen :jerry
28 juni 2013 om 08:50 #17609104@PeterNoFear wrote:
Jaa! verlagen :jerry
Jaa dat sws maar velgen voor nog zwart/paars gespoten; de spiegels, motorkap en spoiler worden matzwart
er komt nog een verlengde motorkap op en een goede polijstbeurt en grondige reiniiging van het interieur :D&ojaa sub opnieuw aansluiten, andere koplampen, ramen fatsoenlijk blinderen hihi
29 juni 2013 om 06:50 #17609105voor het eerst in mijn bezit (2j en paar maanden) met mijn Corsa de grens over gestoken king: (Duitsland)
29 juni 2013 om 14:24 #17609106Vandaag mappen weer eens uitgeklopt en interieur gestofzuigd. Voorbanden opgepompt, achterbanden nog niet want de ventieldopjes zitten vast. Nachtje in de WD40 doet misschien wonderen.
Verder eerste stap gemaakt in het schoonmaken van mijn motorruimte, heb eerst de buitenrand gedaan. Ook heb ik de dopjes op de … blauw gespoten, omdat het kan :wors
Plaatje erbij, de oplettende kijken heeft gezien dat ik m’n ecotec plaatje mis, ben ik nog naar op zoek. Ook zie je dat de linker koplamp bevestigingspunten afgebroken zijn.. moet ik dus ook naar op zoek.
Iemand nog tips voor een beetje een mooie enginebay?
1 juli 2013 om 21:14 #17609107Lekker bezig zeg ik!
Heb je van die ventieldopjes van aluminium?
Zoja, dan helpt wd-40 niet meer ben ik bang, moet je met 1 tang je ventiel pakken, en met een andere het dopje, dan wil het wel.Vandaag maar weer eens verder gegaan met de GSi, de powerbox voor zover mogelijk klaar maken en de how-to goed doorkijken.
Opel vlag gekocht:
Ben verplaatst van werkplek, nu naast ‘t huis, moest eerst telkens naar m’n pa rijden…
Dus de GSi vrijdag/zaterdag verplaatst.
Mooie combi:
2 juli 2013 om 14:56 #17609108Ja het zijn idd aluminium dopjes, ik zal bij de voorste ook al wel wat corrosie in de schroefdraad zitten maar die gingen nog wel los :/
Ik ga idd maar doen wat je hebt voorgesteld. Iets grover geweld gebruiken ;)
Wat wil je eigenlijk precies met de GSI gaan doen?
edit:
Inmiddels nog wat leuks gedaan, de middelste ventilator roosters uit elkaar gehaald en de “plaatjes” zilver gemaakt.
Daarbij ook de asbak zilver gespoten :)2 juli 2013 om 20:47 #17609109Zit er wel leuk uit met die zilverkleurige lamellen.
De GSi krijgt een Mantzel inlaat, en een 4-2-1 spaghetti-spruitstuk, daarmee houd het eerst op onder de kap.
De auto wordt wit met waarschijnlijk de opel-motorsport kleuren.
Alle origineel zwarte delen blijven zwar, maar er komen geen logo’s en strippen meer op de deuren/achterklep
De achterruitenwisser wordt weggehaald en het gat wordt dichtgelast.
Interieur blijft origineel GSi.Voor de rest wordt er eerst niks spectaculairs met de corsa gedaan.
Ik laat een sticker maken met een porretje richting Honda, maar die zien jullie waarschijnlijk aan het einde van de week ;)
2 juli 2013 om 22:53 #17609110Beetje wax is erop gepoetst. Werkt mooi dus als ik mijn Corsa ga wassen dan ook direct dat en ook de bumperspray. Die is er ook op sommige delen opgesprayed. Dus na het wassen ook dat ^^ :thumbup
3 juli 2013 om 15:38 #17609111Vanmiddag het volgende gehaald:
– Olie (Castrol Magnatec 5W-40 C3 Fully Synthetic)
– Oliefilter
– Interieurfilter
– luchtfilter
– benzinefilter
– BougiesBinnenkort auto voor het eerst zelf eens een beurt geven ;)
3 juli 2013 om 19:00 #17609112Als je het oliefilter gaat vervangen? Helemaal los draaien, maar niet meteen helemaal die plastic dop eraf halen. Rustig lucht laten aanzuigen. Dan zakt de olie je carter in, ipv over je handen, blok en grond. Ff een minuutje de tijd gunnen als ie lucht aan kan zuigen.
3 juli 2013 om 19:04 #17609113@Heks wrote:
Als je het oliefilter gaat vervangen? Helemaal los draaien, maar niet meteen helemaal die plastic dop eraf halen. Rustig lucht laten aanzuigen. Dan zakt de olie je carter in, ipv over je handen, blok en grond. Ff een minuutje de tijd gunnen als ie lucht aan kan zuigen.
Kun je dan niet net zo makkelijk de vuldop losdraaien? Of ben ik nou gek…?
3 juli 2013 om 19:16 #17609114Dan loopt bij mij het oliefilter niet niet leeg. Draai altijd eerst de vuldop eraf als ik de olie ga vervangen, dan de carterplug en dan het oliefilter.
Maar als ik dan bij het oliefilter kom, geeft dat toch een troepje (gelukkig met zeil eronder). Als ik hem los draai en even laat rusten, dan gaat het prima.3 juli 2013 om 22:11 #176091153 juli 2013 om 22:42 #17609116Knappe Corsa :thumbup .
3 juli 2013 om 22:52 #17609117Valt tegen hoor…
Doe heht zelf gespoten motorkap en kofferklep.Eerst maar effe wat PK’s erbij fietsen, komt ie ook nog van zijn plek, en dan maar kijken of we er optisch wat mee kunnen..
Willem
4 juli 2013 om 00:34 #17609118Ziet er netjes uit op deze foto’s willem.
Wat voor motor ligt er in? Ennuh km stand? Uit medio 1999? Ik weet dat ik nu wel heel erg brutaal ben, maar wat kost zoiets? Ik heb voor die van mij uit 2000 met 104.000KM 800 euro betaald, maar als je terug zoekt op het forum… Wel het nodige gezeur mee gehad. En dan heb ik hem nog letterlijk van een omaatje gekocht en altijd in een verwarmde garage gestaan. Wel geluk mee gehad (was wel een race oma) denk ik nog steeds king:
edit: http://occasions.autoscout24.nl/?atype=C&make=54&model=1918&mmvmk0=54&mmvmd0=1918&mmvco=1&fregfrom=1999&priceto=3000&cy=NL&zipc=NL&zipr=200&ustate=N,U&sort=price&results=20&page=1&igD=1&event=remB||price|radius#atype=C&make=54&model=1918&mmvmk0=54&mmvmd0=1918&mmvco=1&fregfrom=1999&priceto=3000&cy=NL&zipc=NL&zipr=200&ustate=N,U&sort=price&results=20&page=1″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Dit ziet er ook goed uit trouwens. Mja met meer ruimte om te stallen en een dikkere portomonee… Dan had ik al lang een andere auto gereden (nog steeds opel dat dan weer wel :P)4 juli 2013 om 06:50 #17609119Welke motor erin ligt kan je opzoeken op de Site http://www.vwe.nl, daar tik je het Kenteken in en dan krijg je de info. of via een kenteken app. op de telefoon
Specs:
Merk: Opel
Type: Corsa-B2
1e toelating: 22-07-1999
Motor: X15DT
uitvoering: Sport
Opties: Electrische ramen – handbediend Schuif kanteldak (origineel) – Operg lade onder rechter stoel – Lichtmetalen Velgen (origineel) – Trekhaak (met twinnyload Steun)Willem
4 juli 2013 om 18:29 #17609120wim-v6, leuke wagen! Nog plannen? Zelfde opties als de combo? :mrgreen:
Vanavond benzinefilter/luchtfilter/interieurfilter en bougies vervangen. De filters waren echt aan vervanging toe.
Morgen zal ik de olie + filter gaan vervangen, en dan kan de auto er weer even tegen aan ;)
4 juli 2013 om 18:50 #17609121vandaag heb ik mijn corsa gepoetst van binnen en van buiten ofcourse .
morgen moeten mn pa en ik namelijk naar het rdw om hem te keuren , dan moet hij er natuurlijk wel mooi bij staan :jerry4 juli 2013 om 21:08 #17609122@tamiya wrote:
wim-v6, leuke wagen! Nog plannen? Zelfde opties als de combo? :mrgreen:
Powerbox zal niet gaan, heb betreft een Diesel, maar daar komen wel Pk’s Bij hoor, zie mijn topic.
Komt wel Cruise en Regelbare interval op.Willem
7 juli 2013 om 21:54 #17609123vandaag niks gedaan en genoten van het super mooie weer. :thumb
veel te warm om wat aan de combo te doen. :wors :wtf :jerry8 juli 2013 om 09:28 #17609124@combo c tour wrote:
vandaag niks gedaan en genoten van het super mooie weer. :thumb
veel te warm om wat aan de combo te doen. :wors :wtf :jerrySo true, vandaag weer zo’n dag ;) Ik heb m’n zwaar uitgedroogde geurboompje maar van de spiegel getrokken :P
8 juli 2013 om 10:54 #17609125alle roest van de motorkap gehaald en in de plamuur gezet. nu paar uurtjes wachten en dan schuren schuren schuren…..
de booskijkers die erop zitten waren echt slecht afgewerkt, veel roest onder de plamuur en filler dus alles ervan afgehaald en alle roest weggehaald.
8 juli 2013 om 16:42 #17609126De GSi is volledig aangesloten onder de kap, op de EGR en de stofzuiger na.
De stofzuiger wil ik er ook niet weer op hebben, kan dit ook zonder, of gaat hij dan foutmelden?
De EGR moet natuurlijk wel, maar is hier een verleng stekker van te krijgen, of moet je dit zelf verlengen?
Zit een mantzel op dus stekkers zitten niet meer op de originele plek.8 juli 2013 om 17:11 #17609127Positie van de egr stekker veranderd als het goed is niet met mantzel. Stofzuiger kun je eruit laten zonder foutmelding. Zwarte blokje met vacuumaansluitingen wel laten zitten anders krijg je wel foutmeldingen
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.